Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier bij ons in de buurt is nog EEN “onafhankelijk” garagebedrijf die nog
een auto met kontaktpunten en carburator kan afstellen !
Bij de Opel-dealers zijn die “oude” mannen al lang op pensioen !
Via, via, komen ze bij mij vragen om die oude wagens af te stellen !
Waar woon je ergens ?Bedankt voor de uitleg !
Zal volgende week eens proberen.Standaard is M22 x 1.5, voor de meeste merken.
De laagste in temp. die wij hadden was 82-67 graden.
In de lijst stond er ook nog een 60-50 graden maar die heb ik nooit gezien.
Bij de oudere Opels zit standaard 100-95 graden en die zitten halfweg in de
radiator, zelf gebruik ik 95-90 in de winter, in de zomer voor in het zuiden 85-80.
Er bestaan alu tussenstukken voor tussen de onderste slang te steken met
de M22 schroefdraad in, dan moet je niets aan de radiator veranderen !
Het is niet noodzakelijk meteen een andere (nog slechtere ?) pomp er op te monteren.
Je hebt bij de Kadett C twee verschillende merken hoofdrempompen, ATE en Delco.
De ATE zijn goed te reviseren ( nieuwe rubbertjes erin), de Delco iets moeilijker ( heel nieuw
interieur erin )
Dat lost meestal het probleem op.21 december 2011 om 21:41 In reactie op: Project: Manta B1 ’77 met foto’s (update 09-04-2012) #17769857Proficiat, duidelijke foto’s !
Goede tip voor “How To “Heb ze eens opgeteld !
30 x heb ik ze reeds verstuurd, ik wist niet dat er nog
zo veel Varajets rondrijden !Niemand die dat reeds gedaan heeft ??
Op de Manta B zitten er ook dergelijke veren !Het is een 4 deurs sedan en die heeft torsieveren, geen gaspootjes !

Vrijdagavond lag alles wit, is wel snel gesmolten, en vanmorgen in een
zware sneeuwbui gereden, 3de vak van de snelweg (E17) was onberijbaar !Achteras Corsa A en B heeft een los binnen- en buitenlager.
Dit zijn cup en cone conische lagers. Als je de trommel eraf trekt blijft
meestal het stuk met de lagerrollers op de as zitten, samen met de vetkeerring.
Aftrekken doe je met een standaard polietrekker.De winter is begonnen, en mijn winterbanden hebben hun nut al bewezen !!
Ze maken zelfs onderscheid waar hij gebouwd is,
bv: Bij GM Antwerpen gebruikten ze Dupont, in Duitsland bv Sikkens,
en dan was iedere “batch” verf nog iets verschillend !!Astraman
Op de Ascona C GLS van dezelfde jaren, zat ook zo een stuur,
idem voor tellerbak en boordcomputer !
Heb er zo een afgebroken.Leuk, nog een Ascona C meer op de weg !!
Er zat origineel een 66 Amp batterij in ( in Varta 56618 ).
De 16D is een goede motor, traag maar zeker.
Ze houden het VEEL langer uit dan de latere 17D.Mooi werk !!
PDF is opgestuurd !
De eerste Ascona C’s hebben een lange hoofdrempomp, de latere
een korte pomp ( = die van de Kadett E, en latere modellen )
Is wel omwisselbaar, liefst met remservo ed samen vervangen !Dit is wel een originele dynamo voor deze wagen. Opel leverde zelf altijd
Delco dynamo’s in de vervangmarkt, zelfs ter vervanging van Bosch dynamo’s.
Delco ref: 3 472 002 is 45Amp.
Ik ga niet akkoord met de bewering dat deze Delco dynamo’s slecht zijn, integendeel!
De Delco starters daarentegen waren wel rommel !
Deze Delco dynamo’s zijn heel gemakkelijk te reviseren, en de koolborstels (los of in de houder)
zijn nog altijd te krijgen.
Ik kan je een nederlandstalige handleiding ervoor bezorgen in PDF, bezorg me dan je Emailadres !Toerenteller op een 1300 ??
Zat alleen op de “sportievere” modellen,zelf in de Luxus modellen
zat er geen, misschien later ingebouwd !zie eens op : http://www.ascona-info.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verkeerde tellerbak !
Onderaan de km/teller staat bv: W = 1105
Kijken op je oude tellerbak wat daar op staat , en een
andere zoeken met hetzelfde ( of zo dicht mogelijke) W getal !Uit vraagbaak Kadett E, 12SC motor.
Moet warm en met draaiende motor afgesteld worden (zoals alle oude opelmotoren).
Inlaatkleppen: 0,15mm
Uitlaatkleppen: 0,25mmIs verzonden !
Voordat je aan je carburator begint (te prutsen), moet je
zeker zijn dat de ontsteking ( bougies, kontaktpunten ) optimaal
afgesteld ( vernieuwd ) zijn, en de vooronsteking juist staat.
Ook de luchtfilter nazien ( vernieuwen ).
Dit is , meestal, het probleem !
De carburator , eens juist afgesteld, verzet zich nog niet zo gauw !Ik zal van de elektrische schema’s van de Rekord en de Omega de
motordelen inscannen en je opsturen als PDF.tav: P.Sijben
Kun je mij je email adres bezorgen aub !
En stel je eens voor, dat is de gewoonte op dit forum.
Grtz, JohnBij ons, in België, is 98 oktaan Super nog altijd te krijgen, en wat loodvervanger erbij, die van Shell
vindt ik de beste !
Op de Engelse forums vindt je ook dat je, om Eurosuper 95 oktaan, te gebruiken de ontsteking iets vroeger moet zetten. -
AuteurBerichten