Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb die vroeger nog op een Kadett B gehad, en het werkt !
Alleen als er veel metaaldeeltjes in je motorolie komen scheelt
er wel wat ! Normaal heb je het niet nodig !
Bij Brezan e.d. kun je die nog wel kopen.Het is gelukt !! Het is echter een veer van een Kadett GT met spoiler.
Heb er voor de zekerheid aan beide kanten een stukje rubberslang tussen gestoken.
Zelfs met een zo EEN veer gaat de koffer nog forsig open.
Als er iemand nog een linkse veer, of veerset, van een sedan zonder spoiler, heeft liggen
en die wil verkopen, laat dan maar iets weten.


Als set zijn ze niet te vinden, zijn de standaard kabels, gewoon op lengte kopen bij Brezan e.d.
Ik gebruik al lang altijd NGK, ben daar zeer tevreden over in alle Opels die ik heb (gehad heb).Voor zover ik weet kun je eender welke gebruiken als je de contrafiche erbij hebt,
de schakeling is gelijk, de schakelaar aan het stuur bepaald de snelheid .De twee SWF’s wel, de Delco hou ik voor mijn Kadett E.
Vraagprijs: 25 euro + portkostenHeb er ook drie liggen, drie verschillende:
SWF met zwarte fiche, SWF met witte fiche en een DELCO met witte fiche.
Volgens mij is het verschil tussen de 5 deurs en de 4 deurs en niet het jaartal.
In mijn Ascona C 1982 4 deurs zaten geen achtergordels. Deze komen uit een Ascona C
4 deurs van 1987.
De 5 deurs modellen hebben een achterval en hebben de gordels ongeveer zoals een Kadett E.Bij de Kadett E 16SV moest ik de motorsteun aan die kant losmaken
en het blok wat omhoog krikken want anders kreeg ik de pomp er niet van tussen !Deze CIH motoren, behalve de N versies, hebben echt 98 octaan + loodvervanger nodig
om optimaal te presteren, Zooo groot is dat prijsverschil nu toch ook niet !Zo zit de oproller achter in een Kadett E sedan

Zo zit de oproller achter in een Ascona C

@HAICO
Bedankt voor die info ! Die driegang automaten hebben dan ook de pook op de vloer ?Met de schakelbakken hebben ze drie- en viergang bakken, met stuur- en vloer poken.
Weet jij ook of dit jaargebonden is ?Origineel zat er toendertijd een twee speed “Powerglide” automaat in, met
schakelpook aan het stuur . Om er een “moderne” bak achter te hangen
zal wel wat aanpassen vergenZiet er nog mooi uit ! Ik wist niet dat er tweedeursversies van de “Caravan” bestonden .
Een “goede” Astra F station vinden is ook niet simpel !
Bij ons niet meer te vinden ! Had vroeger graag een Kadett E Station gehad, en die
waren ook onvindbaar !Twee maal gepost !!
Zie andere !Buitendiameter schijf ?
Asgat aantal tanden + binnen en buitendiameter ervan ?
Als ik dat weet kan ik wel uitvissen waarvoor die dienen !Hopelijk ken je wat Duits:


Ik citeer uit de Corsa A vraagbaak voor de F10 bak:
#De niveauplug is links achter, in de differentieelbehuizing, aangebracht.
Het vullen vindt via de ontluchtingsopeningplug plaats, die in het schakeldeksel is aangebracht.
Type versnellingsbakolie: SAE 80
Olie inhoud versnellingsbak met differentieel: F10/4 : 1,7 liter
F10/5 : 2,0 liter #Die bestaan, zaten in die Opels met een boordcomputer !
Heet “snelheidsmeter-frequentie-element”, er zijn er wel verschillende
types in.Ik heb de “nederlandstalige” OE shopmanual van de boordcomputers oa. Rekord E.
Zal de blz. inscannen en er een PDFje van maken.
Bezorg me je Emailadres en ik stuur het je door!
Grtz, JohnDat heeft niets met de ontsteking te maken, dat slangetje bedient de warmeluchtklep van de
luchtfilter. Kan geen kwaad dat die afgetopt zit met een schroefje. Of het zou hard moeten
gaan vriezen !!Je hebt dus een F10/4 bak van een Corsa A OHV motor omgebouwd naar F10/5 ?
Kadett E 1.6i heeft geen onderdrukdoos bij de ontsteking !
Maak er eens een foto van ?Heb nog een drieversnelling THM180 automaat van een Manta B 20E
liggen, met de versnellingshendel erbij. Voor 50 euro mag je het komen halen.
Of die hendel past in een Rekord C weet ik niet. -
AuteurBerichten