jojonopel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Magnetische carterdop #17964792

    Heb die vroeger nog op een Kadett B gehad, en het werkt !
    Alleen als er veel metaaldeeltjes in je motorolie komen scheelt
    er wel wat ! Normaal heb je het niet nodig !
    Bij Brezan e.d. kun je die nog wel kopen.

    In reactie op: Kofferdekselveren Kadett E #17857192

    Het is gelukt !! Het is echter een veer van een Kadett GT met spoiler.
    Heb er voor de zekerheid aan beide kanten een stukje rubberslang tussen gestoken.
    Zelfs met een zo EEN veer gaat de koffer nog forsig open.
    Als er iemand nog een linkse veer, of veerset, van een sedan zonder spoiler, heeft liggen
    en die wil verkopen, laat dan maar iets weten.

    In reactie op: Bougie(kabels) #17966927

    Als set zijn ze niet te vinden, zijn de standaard kabels, gewoon op lengte kopen bij Brezan e.d.
    Ik gebruik al lang altijd NGK, ben daar zeer tevreden over in alle Opels die ik heb (gehad heb).

    In reactie op: Gezocht, ruitenwissermotor!! #17962789

    Voor zover ik weet kun je eender welke gebruiken als je de contrafiche erbij hebt,
    de schakeling is gelijk, de schakelaar aan het stuur bepaald de snelheid .

    In reactie op: Gezocht, ruitenwissermotor!! #17962787

    De twee SWF’s wel, de Delco hou ik voor mijn Kadett E.
    Vraagprijs: 25 euro + portkosten

    In reactie op: Gezocht, ruitenwissermotor!! #17962785

    Heb er ook drie liggen, drie verschillende:
    SWF met zwarte fiche, SWF met witte fiche en een DELCO met witte fiche.

    In reactie op: van welke auto passen achetergordels in ascona c #17898658

    Volgens mij is het verschil tussen de 5 deurs en de 4 deurs en niet het jaartal.
    In mijn Ascona C 1982 4 deurs zaten geen achtergordels. Deze komen uit een Ascona C
    4 deurs van 1987.
    De 5 deurs modellen hebben een achterval en hebben de gordels ongeveer zoals een Kadett E.

    In reactie op: stuurpomp keering vervangen #17782860

    Bij de Kadett E 16SV moest ik de motorsteun aan die kant losmaken
    en het blok wat omhoog krikken want anders kreeg ik de pomp er niet van tussen !

    In reactie op: Afstellen cih 2.0 GTE #17780228

    Deze CIH motoren, behalve de N versies, hebben echt 98 octaan + loodvervanger nodig
    om optimaal te presteren, Zooo groot is dat prijsverschil nu toch ook niet !

    In reactie op: van welke auto passen achetergordels in ascona c #17898656

    Zo zit de oproller achter in een Kadett E sedan

    In reactie op: van welke auto passen achetergordels in ascona c #17898655

    Zo zit de oproller achter in een Ascona C

    In reactie op: vragen automaat #17963399

    @HAICO
    Bedankt voor die info ! Die driegang automaten hebben dan ook de pook op de vloer ?

    Met de schakelbakken hebben ze drie- en viergang bakken, met stuur- en vloer poken.
    Weet jij ook of dit jaargebonden is ?

    In reactie op: vragen automaat #17963397

    Origineel zat er toendertijd een twee speed “Powerglide” automaat in, met
    schakelpook aan het stuur . Om er een “moderne” bak achter te hangen
    zal wel wat aanpassen vergen

    In reactie op: C ascona SR #17958273

    Ziet er nog mooi uit ! Ik wist niet dat er tweedeursversies van de “Caravan” bestonden .

    In reactie op: C ascona SR #17958299

    Een “goede” Astra F station vinden is ook niet simpel !
    Bij ons niet meer te vinden ! Had vroeger graag een Kadett E Station gehad, en die
    waren ook onvindbaar !

    In reactie op: Afgebroken schakelpook C Rekord 1969 #17964912

    Twee maal gepost !!
    Zie andere !

    In reactie op: koppelings-platen wat voor plaat is dit????!!!! #17928692

    Buitendiameter schijf ?
    Asgat aantal tanden + binnen en buitendiameter ervan ?
    Als ik dat weet kan ik wel uitvissen waarvoor die dienen !

    In reactie op: Afgebroken schakelpook Rekord 1969 #17963834

    Hopelijk ken je wat Duits:

    In reactie op: gaar schakelen #17930322

    Ik citeer uit de Corsa A vraagbaak voor de F10 bak:
    #De niveauplug is links achter, in de differentieelbehuizing, aangebracht.
    Het vullen vindt via de ontluchtingsopeningplug plaats, die in het schakeldeksel is aangebracht.
    Type versnellingsbakolie: SAE 80
    Olie inhoud versnellingsbak met differentieel: F10/4 : 1,7 liter
    F10/5 : 2,0 liter #

    In reactie op: c20ne in rekord; update; Foto’s; Vraag! #17934123

    Die bestaan, zaten in die Opels met een boordcomputer !
    Heet “snelheidsmeter-frequentie-element”, er zijn er wel verschillende
    types in.

    In reactie op: Rekord E2 gekocht, vragen #17957077

    Ik heb de “nederlandstalige” OE shopmanual van de boordcomputers oa. Rekord E.
    Zal de blz. inscannen en er een PDFje van maken.
    Bezorg me je Emailadres en ik stuur het je door!
    Grtz, John

    In reactie op: onderdrukdoos #17963473

    Dat heeft niets met de ontsteking te maken, dat slangetje bedient de warmeluchtklep van de
    luchtfilter. Kan geen kwaad dat die afgetopt zit met een schroefje. Of het zou hard moeten
    gaan vriezen !!

    In reactie op: gaar schakelen #17930319

    Je hebt dus een F10/4 bak van een Corsa A OHV motor omgebouwd naar F10/5 ?

    In reactie op: onderdrukdoos #17963471

    Kadett E 1.6i heeft geen onderdrukdoos bij de ontsteking !
    Maak er eens een foto van ?

    In reactie op: vragen automaat #17963393

    Heb nog een drieversnelling THM180 automaat van een Manta B 20E
    liggen, met de versnellingshendel erbij. Voor 50 euro mag je het komen halen.
    Of die hendel past in een Rekord C weet ik niet.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 374)