Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Pierburg 2E3 is een goede carburator ! Probleem is meestal
die dunne rubber slangetjes die verduren. Je kan die in de handel
kopen aan de meter.
Slecht stationair lopen is meestal een verstopping.
Achteraan zit een van die dunne slangetjes op een KOPEREN buisje,
er is er maar EEN in koper, daar zit een regelgaatje in dat na verloop van
tijd verstopt met koolaanslag. Voorzichtig, met de hand, uitboren met
een boortje van 0,5 mm.28 mei 2013 om 15:22 In reactie op: Ontsteking tester stroboscoop gekocht. Hoe c14nz te testen #17874312Bij de C16NZ is dat “pieletje” een deel van de plastieke distributiekast.
Het is een los stukje dat er langs achter inklikt !Bezorg me je Emailadres dan stuur ik je de OE Opelmanual van deze Solex 32 DIDTA carburator in PDF !
Grtz, JohnKlopt Willem,
Ascona C heeft VEEL minder last van aandampen dan de Kadett E sedan ( met DROGE matten).
Er is niet veel aan te doen !Welke carburator heb je er opzitten ??
Hallo “jeroenk”
Bezorg me je Email adres en ik stuur je de PDF toe !
Gr. John
Ik heb alleen het schema van de Kadett D Diesel, maar veel verschil zal er niet opzitten.
Bezorg me je Email adres en ik stuur het je door als PDF !Hallo “devries_met_ck”
Bezorg me je Email adres dan kan ik het je opsturen.
Grtz, JohnHallo “interceptor”,
Ik heb een nederlandstalige handleiding voor deze carburator in PDF.
Bezorg me eens je Email adres zo dat ik het je kan opsturen.
Als je het zelf afstellen niet ziet zitten dan kan garage Ronny,
Houten Schoen ,4 te Sint-Niklaas je zeker helpen !
Groetjes, John‘madeko67’
Je hebt blijkbaar al de oudere topic hierover al gevonden !
Ik heb je de PDF al doorgemaild !Dit is de ‘klassieke’ CIH startmotor, Delco-Remy ref: 3471144
Zit op bijna alle 4 cilinder CIH motoren: 1,6 – 1,7 – 1,9 – 2,0 en 2,5 6cilinder
Ik weet niet wat er op de 2,4 zit !
Er is ook een Bosch versie van deze startmotor, die zijn veel beter dan die Delco-Remy’s.
Je moet dan wel dat ijzeren hoeksteuntje achteraan mee vervangen, dat van de Delco-Remy
past niet op een Bosch en omgekeerd .Mooi zo ! Ik rij ook met een 1982 !
Proberen ze op de weg te houden !14 juli 2012 om 22:21 In reactie op: caravan trekken kadett cabrio. Welke trekhaak? (nieuwe vraag #18019450Voor de Kadett E bestaat er origineel een kabelset, aansluiten langs beide zijden aan de achterlichten,
niets te knippen. Zat zo origineel op mijn Kadett.Ik heb er bij mij een recup kontaktslot van een Kadett E opgezet, je hebt
dan wel twee sleutels nodig, maar met die Kadett sleutels heb je nooit problemen !
Die platte Ascona C sleutels slijten gewoon te vlug, nou ja, na 25 jaar !!Wat een transformatie ! Ik zou hem niet meer herkennen !
Ik heb er zo meteen geen duidelijke foto van, en heb ook geen auto meer met
de 16SV erin, maar het is de aansluiting onderaan waar de gasklep zit, en het is
een KOPEREN pijpje ! ( Er is er maar een !!)Met de veer naar beneden !!
Hallo Saskia,
Kun je mij je mailadres bezorgen aub, dan kan ik het doormailen !!
Grtz, John@Aapje wrote:
Dit rare ding zit bij mij op de diesel:

Belgische trekhaak – GDW – Op mijn -C zit er ook zo een op !
Er zit nog een versterkingslat in de koffer bij !Geen idee ?
Ik had nog een stel liggen van een Kadett E sedan met spoiler – die zijn veel zwaarder !
Daarvan heb ik er dan een van gebruikt !Voor de achterklepveren
zie: viewtopic.php?f=4&t=159049@GS2.6 wrote:
Precies.
Alleen waarom jij zo een antwoordt hier moet neerzetten…Waarom een nieuw topic beginnen ?
Het geeft alleen maar verwarring !
Een upje in het oude werkt beter !!Zie ook topic:
viewtopic.php?f=4&t=159213Zie instructieboekje !

Kadett E 13S heeft een Pierburg 2E3 carburator, die geeft weinig problemen !
-
AuteurBerichten
