jojonopel

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 351 tot 374 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A te restaureren ?? #17693841

    Staat bij mijn zoon in het magazijn. Als hij eruit geraakt krijg je de foto’s!!
    Groetjes, John

    In reactie op: manta a met foto's #17447472

    Bedankt, JohnC

    Zullen er eens over moeten denken!!

    Groetjes, John

    In reactie op: manta a met foto's #17447470

    Ik zou ook aan een Manta A moeten beginnen!
    Enig idee wat die restauratie je gekost heeft ??
    Groetjes, John

    In reactie op: Interieur: Combinatie Leer/Stof #17694804

    Uit: Das Grosse Opel-Manta-Buch
    Groetjes, John

    In reactie op: Manta A te restaureren ?? #17693839

    Bedankt van de reacties! We zullen er nog eens over slapen!
    Groetjes, John

    In reactie op: welke elektrische brandstofpomp? (E Kadett) #17693693

    1600 automaat van 1988 zal wel een C16LZ zijn.
    Zijn de eerste letters van het motornummer, vooraan rechts op de rand van het
    motorblok, onder de bougie!
    Grtz, John

    In reactie op: stuurbekrachtiging ontluchten astra F #17693239

    Hierbij gebruiksaanwijzing van ERA stuurhuizen!
    Groetjes, John

    In reactie op: probleem met hooftrem slinder c kadett help #17692647

    Je kan dat nog bestellen bij autoonderdelenwinkels die met Van Heck werken.
    Je hebt nodig: Pakkingsset voor reservoir, ref: H435640
    Groetjes, John

    In reactie op: olie #17692508

    Die oude blokken hebben grote oliekanalen en hebben dus dikke olie nodig!!
    Toendertijd was 20W50 de standaard olie.
    Van een GOED merk en regelmatig vervangen!! Liefst alle 7500 km of jaarlijks!!
    Ik gebruik al jaren Pennzoil 20W50.
    Grtz, John

    In reactie op: probleem met hooftrem slinder c kadett help #17692645

    ATE of Delco pomp ??

    In reactie op: hoe verwijder je de achterbank ascona A? #17691989

    Het is niet moeilijk als je het weet!
    De zit naar de rugleuning toe duwen en dan opheffen !
    Voor de rugleuning onderaan de lipjes omplooien en er overklikken !
    Grtz, John

    Dit is een Pierburg 2E-E carburator.
    Het stationair toerental wordt elektrisch geregeld door een “voorklepplaatser ook chokeklepsteller genaamd”

    Kan getest worden met Opel testkast.
    Storingscode 56: stroom te hoog
    Storingscode 57: stroom te laag

    Om het “ding” elektrisch te testen zie foto’s.
    Veel geluk!! Groeten, John




    In reactie op: Auto blijft koelvloeistof er uit gooien… #17691026

    Als je deze motoren opvult met KVS moet je de temperatuurmeterzender eruit
    halen, om het te ontluchten. Vullen tot de vloeistof eruit loopt, zendertje er terug in , en verder vullen !! Grtz, John

    In reactie op: Dringend gezocht fuseearm L + R vooras Manta A #17690464

    Welk stuk bedoel je nou eigenlijk ??

    In reactie op: Remplaatjes #17687933

    Hij zal deze plaatjes bedoelen:

    Ik heb mij daar nooit zorgen over gemaakt! Als ze er nog inzaten stak ik ze terug, anders zonder, een goede lik kopervet tegen en klaar was kees.
    Grtz, John

    In reactie op: Iemand enig idee wat dit is ?? #17684989

    Welke bak – motor ?? Heb opengewerkte tekeningen van bijna alle Opel bakken liggen. Grtz. John

    In reactie op: Remprobleem Manta B #17657991

    Voor een Delco Remy pomp koop je beter een nieuwe. De Italianen (LPR) leveren ze nog steeds nieuw. ATE pompen zijn meestal wel goed te reviseren. Grtz.

    In reactie op: ruitenwissermechanisme Manta B #17675696

    Met mijn vorige Manta B 1976 reed ik eens in de regen met de vegers aan en ineens bleef hij aan de chauffeurkant beneden staan, aan de passagierskant bleef hij vegen. Bleek sleet in de mekaniek, gewrichtsbol was uit plastieken lager gevallen ! Grtz.

    In reactie op: hulpveren #17614276

    Onder een Vectra C weet ik het niet maar onder een Vectra A is het niet veel werk. Eerst aan beide zijden de onderste schokdemperbout losmaken. Dan aan beide zijden tesamen de carosserie opkriken. Niet op de as of de vering. Voorzichig!! Kijken of de remslangen niet te strak komen te staan. Dan komen de veren los en kun je de hulpveren er zo uitdraaien. Het zijn er toch die binnen de achterveer zitten ?? Grtz.

    In reactie op: koppeling,drukgroep,druklager ineens stuk #17615384

    Meestal is het de druklager die vastgelopen is; Die slijpt zich dan in de korste tijd door het diafragma heen. En dus moet alles vervangen worden! Zeker weet je het maar als de boel gedemonteerd is. Heb veel garantiegevallen moeten beoordelen en de gevallen waarin de rijstijl de oorzaak is zijn gering. Tenzij je een zware caravan de berg op sleurt! Grtz.

    In reactie op: hoofdremcilinder manta B #17616735

    Wat zit er nu op?? Delco Remy of ATE? De diameter is meestal ingegoten in het huis! Laat dan iets weten. Grtz.

    In reactie op: servostuur op ascona C #17681993

    Bedankt voor de snelle reactie!! We zoeken verder. Grtz.

    In reactie op: ascona in de fik #17533869

    Dat is dikwijls een probleem,zowel bij Ascona C als Kadett E. Als ik een tweedehandse in gebruik neem goed smeren want ze zitten dikwijls zo al vast.
    Je kan de motor ook preventief demonteren en smeren, is niet zoveel werk en spaart veel ellende !! Grtz.

    In reactie op: weet iemand een Ascona C1 op de sloop te staan?? #17579123

    Dit is een verhelderende topic. Ik rij al 5 jaar met een Ascona C1 13S van 82.
    En als ik op kasseien rij rammelt dat handremding verschrikkelijk, al goed vet aangedaan maar dat helpt niet veel. Dus waarschijnlijk is dat stukje (plastiek??)er niet meer tussen. Grtz.

24 berichten aan het bekijken - 351 tot 374 (van in totaal 374)