Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Staat bij mijn zoon in het magazijn. Als hij eruit geraakt krijg je de foto’s!!
Groetjes, JohnBedankt, JohnC
Zullen er eens over moeten denken!!
Groetjes, John
Ik zou ook aan een Manta A moeten beginnen!
Enig idee wat die restauratie je gekost heeft ??
Groetjes, JohnUit: Das Grosse Opel-Manta-Buch
Groetjes, John

Bedankt van de reacties! We zullen er nog eens over slapen!
Groetjes, John1600 automaat van 1988 zal wel een C16LZ zijn.
Zijn de eerste letters van het motornummer, vooraan rechts op de rand van het
motorblok, onder de bougie!
Grtz, JohnHierbij gebruiksaanwijzing van ERA stuurhuizen!
Groetjes, John
Je kan dat nog bestellen bij autoonderdelenwinkels die met Van Heck werken.
Je hebt nodig: Pakkingsset voor reservoir, ref: H435640
Groetjes, John
Die oude blokken hebben grote oliekanalen en hebben dus dikke olie nodig!!
Toendertijd was 20W50 de standaard olie.
Van een GOED merk en regelmatig vervangen!! Liefst alle 7500 km of jaarlijks!!
Ik gebruik al jaren Pennzoil 20W50.
Grtz, JohnATE of Delco pomp ??
Het is niet moeilijk als je het weet!
De zit naar de rugleuning toe duwen en dan opheffen !
Voor de rugleuning onderaan de lipjes omplooien en er overklikken !
Grtz, John23 juni 2010 om 22:07 In reactie op: Motor slaat af bij gas los. Valt te ver terug in toeren. #17690131Dit is een Pierburg 2E-E carburator.
Het stationair toerental wordt elektrisch geregeld door een “voorklepplaatser ook chokeklepsteller genaamd”Kan getest worden met Opel testkast.
Storingscode 56: stroom te hoog
Storingscode 57: stroom te laagOm het “ding” elektrisch te testen zie foto’s.
Veel geluk!! Groeten, John



Als je deze motoren opvult met KVS moet je de temperatuurmeterzender eruit
halen, om het te ontluchten. Vullen tot de vloeistof eruit loopt, zendertje er terug in , en verder vullen !! Grtz, John
Welk stuk bedoel je nou eigenlijk ??

Hij zal deze plaatjes bedoelen:

Ik heb mij daar nooit zorgen over gemaakt! Als ze er nog inzaten stak ik ze terug, anders zonder, een goede lik kopervet tegen en klaar was kees.
Grtz, JohnWelke bak – motor ?? Heb opengewerkte tekeningen van bijna alle Opel bakken liggen. Grtz. John
Voor een Delco Remy pomp koop je beter een nieuwe. De Italianen (LPR) leveren ze nog steeds nieuw. ATE pompen zijn meestal wel goed te reviseren. Grtz.
Met mijn vorige Manta B 1976 reed ik eens in de regen met de vegers aan en ineens bleef hij aan de chauffeurkant beneden staan, aan de passagierskant bleef hij vegen. Bleek sleet in de mekaniek, gewrichtsbol was uit plastieken lager gevallen ! Grtz.
Onder een Vectra C weet ik het niet maar onder een Vectra A is het niet veel werk. Eerst aan beide zijden de onderste schokdemperbout losmaken. Dan aan beide zijden tesamen de carosserie opkriken. Niet op de as of de vering. Voorzichig!! Kijken of de remslangen niet te strak komen te staan. Dan komen de veren los en kun je de hulpveren er zo uitdraaien. Het zijn er toch die binnen de achterveer zitten ?? Grtz.
Meestal is het de druklager die vastgelopen is; Die slijpt zich dan in de korste tijd door het diafragma heen. En dus moet alles vervangen worden! Zeker weet je het maar als de boel gedemonteerd is. Heb veel garantiegevallen moeten beoordelen en de gevallen waarin de rijstijl de oorzaak is zijn gering. Tenzij je een zware caravan de berg op sleurt! Grtz.
Wat zit er nu op?? Delco Remy of ATE? De diameter is meestal ingegoten in het huis! Laat dan iets weten. Grtz.
Bedankt voor de snelle reactie!! We zoeken verder. Grtz.
Dat is dikwijls een probleem,zowel bij Ascona C als Kadett E. Als ik een tweedehandse in gebruik neem goed smeren want ze zitten dikwijls zo al vast.
Je kan de motor ook preventief demonteren en smeren, is niet zoveel werk en spaart veel ellende !! Grtz.Dit is een verhelderende topic. Ik rij al 5 jaar met een Ascona C1 13S van 82.
En als ik op kasseien rij rammelt dat handremding verschrikkelijk, al goed vet aangedaan maar dat helpt niet veel. Dus waarschijnlijk is dat stukje (plastiek??)er niet meer tussen. Grtz. -
AuteurBerichten