Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 november 2010 om 13:44 In reactie op: c1.8nz riem vastgelopen wat nu? probleem gevonden lees iets #17766732
Zeker de waterpomp mee vervangen!
Is bijna altijd de oorzaak bij deze motoren dat de distributieriem springt!
Een beetje klemmen bij het starten is genoeg!
Grtz, JohnOh ja,
er staat een drukfout op, bij de 12S
moet het 35PDSI zijn ipv 30PDSIGrtz, John
Ik heb alleen de gegevens voor Kadett C met enkele carburator.
Veel verschil zal er niet opzitten !Grtz, John

Dit was mijn GT, spijtig afgebroken ( rotte bodem)
De kofferspoiler, met de versterkte veren, heb ik nog liggen.
Grtz, John


Hoofdrempomp versleten !
Op een bepaald moment laten de rubbertjes (coupellen in het vlaams) door.
Kijk eerst eens wat voor een hoofdrempomp erop zit ? (ATE of Delco)
Grtz, JohnMeet eerst je batterij eens uit met een digitale voltmeter.
Eerst met de motor uit uit (ong 12,5V), dan als de motor stationair draait (ong 13V), en dan met een hoger toerental (bijna 14V).
Kan ook de alternator zijn.
Grtz, JohnDaar zit normaal de stationaire sproeier. (nr 16)
Als die verstopt zit valt de motor stil vanals je de gaspedaal lost,
maar wat het doet zonder ?? Nog nooit geprobeerd !
Er zal wel iemand zo een ding liggen hebben zeker, ze bestaan ook in niet elektrische versie’s
Grtz, John
Bij ons, in België was de 16SV heel courant, in Nederland blijkbaar minder.
Strengere millieuwetgeving toendertijd ?Grtz, John
Dag BlackSapphire ,
Welke 1200 motor heb je er nu inzitten ?
Heb met verschillende Kadett E met 16SV motor gereden. Is een heel goede motor, maar dan moet de rest ook in orde zijn, ontsteking, carburatie, en die zijn soms wat nukkig. Als je praktische problemen hebt, ik heb er al verschillende in en uit gehaald, laat dan iets weten!
Die op de foto is een 16SV van de latere reeks met een Lucas ontsteking.
Vond de oudere Delco ontsteking wel beter.Grtz, John
Onderste fuseekogel dus. Manta A of B ?
Ik begrijp niet goed wat je daar aan hebt ?
Als de fuseekogel versleten is pers je de oude eruit en de nieuwe erin!
Je kan er niks aan aanpassen, en als het gat beschadigt is mag je op zoek naar een andere draagarm.
Grtz, JohnWitte olie ???
Je hebt koelwater in je automaat gekregen. Ziet er slecht uit.
Best een andere zoeken die er op past!
Het beste, JohnHallo Senatorman,
Wat jij daar beschrijft ligt niet aan de automaat zelf.
Het is de automaatolie die veel te heet geworden is.
Als je wilt trekken moet je er een aparte oliekoeler op monteren,eventueel
grotere radiator, grotere electrische koelschroef en een aparte schakelaar
om die manueel te bedienen.( je kan er nog een temperatuurmeter voor de automaatbak bij monteren) Dan ben je klaar om trekken.
Ik heb zo zonder problemen met een Ascona 13S automaat een oude Landrover 20km getrokken, bergop en al, zonder problemen!
Kijk op internet bij de Amerikaanse merken.
De meeste automaten sneuvelen door oververhitting, niet door gebrek aan kracht.
Grt, JohnOnderaan de keuzehendel, stand kun je regelen.
Grtz, JohnIk haal die trommels er alle jaren eens af om te ontstoffen, drupje olie op de steller, en even met een rond vijltje het randje eraf vijlen , en je hebt er nooit geen problemen mee ! Regelmatig preventief onderhoud is allles !!
Grtz, JohnTer info:
Voor dit systeem ??

Het staat wel niet op hbase maar VanHeck levert het wel:
de geleidepinset (per remklauw) heeft ref. Hitec H435630
De afdichtingbussen zijn ook apart verkrijgbaar:
een verpakking is 10 bussen; ref. Hitec H435600
Een speciaal slaggereedschap voor die bussen :
ref. Hitec H7501grtz, John
Voor de duidelijkheid:


Ik heb de hele uitleg van Opel met foto’s liggen, zijn wel 8 blz;
Grtz, JohnHallo,
Je kan die zo krijgen (bestellen) bij je autoonderdelenboer !
Grtz, John
Hallo Vinci,
Ik heb er een overgebouwd uit een Kadett E 16SV automaat naar een Kadett E GT.
Het vraagt wel wat werk, eerst de donorauto slopen, en dan de andere, en dan alles overbouwen. Ik ben er wel twee dagen zoet mee geweest!!
Je hebt nodig:
– stuurstang (tanden in stuurhuis zijn anders)
– stuurhuis (trekstangen kan je laten zitten, maken dat in beide wagens het stuur in de rechtuitstand staat)
– servopomp met slangen en oliepotje met steun (aan batterijplaat).Om die pomp die tussen de distributieriem zit, te kunnen demonteren moet je de motorsteunen losmaken en de motor opheffen!
– krukaspolie ( met de multiriem)
– alternator met de alternatorsteun
Van de gelegenheid gebruik maken om de stuurhuishoezen te vervangen (scheuren)
Vullen, EERST SPOELEN, met ATF olie en dan klaar is kees. Rijden maar!!
Veel plezier ermee!! Grtz, JohnHallo allemaal,
Bedankt voor de morele steun!! Ik ben het nog niet vergeten maar zolang mijn
Manta B niet weg is kan ik de A niet buitenhalen ! Op straat kan ik hem niet zetten,dus nog een beetje geduld !!Groeten, John
Topic weet ik niet meer, maar zijn gebruikersnaam is :
– Kadett 1.5TD 4Deurs –
Je zal het zo wel vinden in -ZOEK-
Grtz, John
Heb ondertussen al uitgevist dat ik een andere voorste uitlaatstuk nodig heb, dat de 16SV een electronische ontsteking heeft ipv kontaktpunten, dus ook een andere bobijn en een 12v draad ipv de weerstanddraad, maar hoe ik de brandstofleiding moet oplossen ??? Groeten, John
Ik heb al twee Kadett E moeten afbreken die aan de vloerplaten doorgeroest waren. Hoe kan je dit herstellen ??
Foto komt van ander Topic over Kadett E 15TD
Uitgezonderd Manta-Ascona B 16N automaat heeft een GROTE as.
Grtz, JohnJullie in Nederland hebben geluk!! Jullie kunnen naar hartelust verbouwen enz, bij ons (in België) mag niks.
Wij hebben verschillende Kadett’s E gehad, met deze heeft mijn dochter een paar jaar mee gereden.




Deze reed heel goed, 16i motor, sportbak, enz.
Jammer genoeg leed ook hij aan de Opelziekte, ROEST.
Dorpels en wielranden, tot daar toe, maar als de bodemnaden vooraan doorroesten, is er geen oplappen meer aan.
Hij is ondertussen afgebroken, ik heb de stoelen bijgehouden,(wie wil ze hebben?) en de spoiler( met de veren) van het kofferdeksel.
Het HEERLIJKE lederen GT stuur heb ik in mijn Ascona C gezet!
Groetjes, Johnter info:
Om deze blokjes te vullen (ontluchten) :
-
AuteurBerichten