Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze motor is van 1983 !!
Die koppakkingen verpulveren gewoon van ouderdom !Allemaal mooie wagens, maar zo koop je ze niet.
Deze was van mij: Coupe 19SH 1974, mooi interieur erin.
Op het eerste zicht nog goed totdat je die brede chroom
dorpelbagetten eraf haalt.




De verschillende schokdempermerken zijn niet echt duidelijk wat betreft de twee
modellen voorste schokdemperpatronen, van wanneer tot wanneer !
Ik dacht dat sommige merken dat oplosten met een los afstandstukje om het
lengteverschil op te lossen.Deze druklagers zijn door verschillende fabrikanten gemaakt. Zien er soms
iets anders uit, deels metaal, deels kunststof, maar passen wel allemaal onderling.Wat zat er oorspronkelijk in (motortype en bak-automaat ?)
en wat heb je er nu ingezet (idem)
Grtz, JohnTer info: beter laat dan nooit
Koni 8000-1213 versterkte achterveer (Load-a-Juster) Kadett D sedan 1980-
passen ook op Ascona C en Kadett E
Koni 8000-1214 idem maar voor Kadett D CaravanOhja, voor de achterveren is er verschil tussen de 2deurs en de 4deurs !
Volgens Suplex katalogus 1999-2000:
Ascona C 09/81-06/82 heeft rechte voorveren
07/82-10/88 heeft halfconische voorveren
daarin zijn er nog vier verschillende types in:
handbak, sportvering, automaatbak,en Diesels geloof ik.
die hebben wel allemaal dezelfde schokdemperpatronen.Grtz, John
Als je de gegevens op eBay vergelijkt met de Luk catalogus
zou het moeten passen.
Grtz, JohnAls je de paravent los hebt zeker niet vergeten de kachelblazermotor te
smeren. De weerstand sneuvelt omdat de motor vastloopt.
Verder proficiat voor je werk. Veel geluk met de E. !
Grtz, JohnKuhl waterpompen zijn goed !
Worden veel bij de “autoonderdelenhandel” verkocht.
Nooit problemen mee gehad.Voor de oude motoren waren die AC niet slecht.
Ik werkte toen in een Vauxhall-Bedford garage (1965)
Champion’s in Opel draaiden niet goed, en de “gewone” Bosch
waren helemaal een ramp.
De laatste 15 jaar altijd NGK, daarvoor Super Bosch.Oliekoeleraansluitingen zijn meestal 1/2″Gaz draad (ong 21mm grove draad)
of 22mm (fijnere draad)Vroeger zat het in een houten kistje.

Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.
Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.
Grtz, JohnMidlock set werkt prima !
Heb er al zo verschillende geholpen.
Grtz, JohnHallo David,
Ze zijn op weg !
Grtz, JohnIk heb er zo nog twee nieuwe liggen, SKF met
dezelfde nummer.
Geef maar een seintje.
Prijs 7 euro + portkosten
Grtz, JohnBekijk het eens !

grtz, John
Bleek inderdaad uiteindelijk de ontstekingsmodule te zijn,en de module
in de E16NZ kop bleek ook kapot te zijn ! Delicate dingen !
Een goede tweedehandse gevonden en het probleem was opgelost.
Nieuw kosten die dingen al 65 euro, worden dure grappen.
Bedankt ! Grtz, JohnKruip er eens onder ! Je ziet het zo zitten !!
Grtz, JohnMisschien kan dit je helpen.
Grtz,John
Hallo Hans,
Ik doe er minerale 20W50 olie op van een GOED merk, en iedere keer de oliefilter mee vervangen !
Grtz, JohnKnap werk, en duidelijke fotoreeks. Proficiat !
De eerste Ascona C reeks zijn wel de mooiste.Dit gereedschap heb je nodig !
Grtz, John

-
AuteurBerichten