jojonopel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: afstellen zijraam #17829032

    In reactie op: Welke olie voor de stuurbekrachtiging? #17828917

    In reactie op: kadett d 1.6s aut 1983 66kw #17827066

    Een olietemperatuurmeter gaat goed hoor.
    Standaard VDO 150graden meter met zender VDO met
    schroefdraad 1/8NPT – 150°.
    Bovenin de bak zit een stop voor de testmeter op aan te sluiten
    en daar gaat de zender in.
    Onder “normale” omstandigheden beweegt die meter nauwelijks,
    maar ’s zomers met 35° op de snelweg die gaat hij fors omhoog.
    Een beetje werk maar een aanrader voor “serieus” trekwerk.

    In reactie op: banden #17821637

    “Doe het zelf” garages met “die” uitrusting ???
    Die vindt je bij ons niet ,hoor !!

    In reactie op: contactslot #17828025

    [rquote=1882077&tid=143795&author=hum]hoe krijg ik het contact slot eruit zonder hem kapot te maken:wtf
    ik heb de houder al los maar krijg de cilinder er niet uit
    heb het kleine pennetje aan de zijkant er al uit
    tis van me a-manta[/rquote]

    Er zitten TWEE kleine schroefpennetjes in , voor EN achter, om het kontaktblokje vast te houden !


    In reactie op: banden #17821634

    Banden kopen op het internet ? Goedkoop ?
    Je moet ze dan ook nog eens “ergens” laten monteren en uitbalanceren,
    en dat kost ook geld + ze zien je meestal niet graag komen !
    Uiteindelijk ben je meestal het goedkoopst af bij je vaste “bandenboer” en krijg je als
    “trouwe klant” meestal de beste prijs EN een goede service !
    En dat is ook wat waard !!

    In reactie op: verwarmd voorraam – laat maar! #17827784

    350 euro + 21% BTW (in België) maakt 423,50 euro

    In reactie op: stuurbekrachteging van astra gsi op kadett? #17828033

    Op zich past dat wel, maar je kunt een probleem hebben met de pomppolie,
    enkele V polie > multigroef polie.
    Om de multigroefpolie te kunnen gebruiken heb je dan ook wel een andere
    alternator (ook met multigroef) en een “vaste” alternatorsteun nodig !

    In reactie op: opel ascona A project #17825473

    Als er iemand interesse voor heeft, ik heb nog een Manta A staan
    in een iets betere staat , maar met toch wel wat laswerk aan.
    Hij staat in de weg, je mag hem komen halen !
    Stuur maar een u2u.

    In reactie op: kadett d 1.6s aut 1983 66kw #17827063

    Die automaatbakken zijn sterk genoeg als ze maar “koel” genoeg blijven.
    In de zomer en op langere afstanden , zeker in de bergen, kunnen ze te heet worden.
    Dan “kookt” de ATF olie er uit.
    Ik heb er een Amerikaanse extra oliekoeler inzitten, en heb een schakelaar onder
    het dashbord gemonteerd om de koelvin continu te laten draaien, indien nodig, en dat werkt prima.

    In reactie op: raam pees vraagje #17827571

    Die “pezentrekkers” zijn nog in verschillende uitvoeringen te krijgen.
    Ga eens kijken bij je lokale autoonderdelenhandel , als die ook carrosserieproducten
    en autolakken verkoopt.

    Die pezen zitten er niet alleen voor de sier in.
    Ze houden de rubberlippen “open” op hun plaats.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging pomp #17824808

    montagevoorschrift ruilservostuurhuis:

    In reactie op: automaat schakeleaar verlichting #17825068

    De Kadett E met die “borstel” hendels hebben geen lampje !(Spijtig genoeg)
    De lat met de letters zou licht moeten geven, maar zijn bijna altijd kapot.
    De oudere Kadett’s met bewegende schuif hebben wel een lampje .

    In reactie op: c16NZ motornummer vervangen distributie #17765602

    Kijk in het onderhoudsboekje voor de typeplaatjes

    verder, zonder spanrol heeft een afgerond distributiedeksel, bv:

    en met spanrol een vlak deksel

    In reactie op: Bouwjaar vaststellen adhv chassisnummer. #17824944

    H voor 1987 klopt wel, MAAR bij Opel beginnen ze al
    in september aan het nieuwe jaar, bv een Manta gebouwd in
    oktober 1986 heeft daar ook H staan.

    Bij ons (in België) telt echter de datum van eerste inschrijving !

    In reactie op: Hoofdremcilinder Senator A #17823321

    Dat wit plastic schijfje kan behoorlijk klemmen, maar is niet geborgd of zo.
    Daaronder vind je nog een rubber afdichtring.

    In reactie op: Reproduceren Onderhoudsboekje #17623676

    Zo’en boekjes zijn er genoeg, maar de eerste twee blaadjes zijn er
    altijd uit. De dealer hé !

    In reactie op: revisie 2.0E #17823339

    Dat is normaal zo lang !

    In reactie op: Koppeling vervangen #17804597

    Deze klemmen zijn toch nog te koop in de autoonderdelenhandel.
    Of anders zelf maken ! Tekening uit vraagbaak Kadett E.

    In reactie op: automaat senator b aansluiting #17820817

    Er is een duitstalige site die dit probleem behandelt.
    Misschien is dat wat duidelijker.

    http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmMjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT

    Grtz, John

    In reactie op: automaat senator b aansluiting #17820815

    Kun je hier iets mee doen ?



    In reactie op: Wormke- Opel Kadett e cabrio #17821403

    Ik heb zo nog wel een mooi stel zetels te koop staan zonder instapschade!
    Hij ziet er verder nog goed uit !

    In reactie op: bogie zit vast #17821506

    En de nieuwe dan monteren met wat koperpasta. Dan bakken ze niet vast !

    In reactie op: voorveren monza A1 #17821398

    Volgens de Suplex katalogus 1999-2000. Inderdaad:
    Links en rechts hebben een verschillende ref.nummer.
    Er is ook nog verschil volgens jaartal:
    02/78 tot 06/82 zijn rechte veren
    07/82 tot 08/87 zijn halfconische veren
    Deze veerref. zijn dezelfde als voor de Senator A.

    Ook de latere Senator B heeft verschillende ref. L en R voorveer.

    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493474

    Ik denk het niet.
    Ik heb hem (in België) ong. twee jaar geleden verkocht zonder motor aan
    iemand die hem kocht voor de papieren.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 374)