Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-


Een olietemperatuurmeter gaat goed hoor.
Standaard VDO 150graden meter met zender VDO met
schroefdraad 1/8NPT – 150°.
Bovenin de bak zit een stop voor de testmeter op aan te sluiten
en daar gaat de zender in.
Onder “normale” omstandigheden beweegt die meter nauwelijks,
maar ’s zomers met 35° op de snelweg die gaat hij fors omhoog.
Een beetje werk maar een aanrader voor “serieus” trekwerk.“Doe het zelf” garages met “die” uitrusting ???
Die vindt je bij ons niet ,hoor !![rquote=1882077&tid=143795&author=hum]hoe krijg ik het contact slot eruit zonder hem kapot te maken:wtf
ik heb de houder al los maar krijg de cilinder er niet uit
heb het kleine pennetje aan de zijkant er al uit
tis van me a-manta[/rquote]Er zitten TWEE kleine schroefpennetjes in , voor EN achter, om het kontaktblokje vast te houden !


Banden kopen op het internet ? Goedkoop ?
Je moet ze dan ook nog eens “ergens” laten monteren en uitbalanceren,
en dat kost ook geld + ze zien je meestal niet graag komen !
Uiteindelijk ben je meestal het goedkoopst af bij je vaste “bandenboer” en krijg je als
“trouwe klant” meestal de beste prijs EN een goede service !
En dat is ook wat waard !!350 euro + 21% BTW (in België) maakt 423,50 euro
Op zich past dat wel, maar je kunt een probleem hebben met de pomppolie,
enkele V polie > multigroef polie.
Om de multigroefpolie te kunnen gebruiken heb je dan ook wel een andere
alternator (ook met multigroef) en een “vaste” alternatorsteun nodig !Als er iemand interesse voor heeft, ik heb nog een Manta A staan
in een iets betere staat , maar met toch wel wat laswerk aan.
Hij staat in de weg, je mag hem komen halen !
Stuur maar een u2u.Die automaatbakken zijn sterk genoeg als ze maar “koel” genoeg blijven.
In de zomer en op langere afstanden , zeker in de bergen, kunnen ze te heet worden.
Dan “kookt” de ATF olie er uit.
Ik heb er een Amerikaanse extra oliekoeler inzitten, en heb een schakelaar onder
het dashbord gemonteerd om de koelvin continu te laten draaien, indien nodig, en dat werkt prima.Die “pezentrekkers” zijn nog in verschillende uitvoeringen te krijgen.
Ga eens kijken bij je lokale autoonderdelenhandel , als die ook carrosserieproducten
en autolakken verkoopt.Die pezen zitten er niet alleen voor de sier in.
Ze houden de rubberlippen “open” op hun plaats.montagevoorschrift ruilservostuurhuis:

De Kadett E met die “borstel” hendels hebben geen lampje !(Spijtig genoeg)
De lat met de letters zou licht moeten geven, maar zijn bijna altijd kapot.
De oudere Kadett’s met bewegende schuif hebben wel een lampje .Kijk in het onderhoudsboekje voor de typeplaatjes

verder, zonder spanrol heeft een afgerond distributiedeksel, bv:

en met spanrol een vlak deksel
H voor 1987 klopt wel, MAAR bij Opel beginnen ze al
in september aan het nieuwe jaar, bv een Manta gebouwd in
oktober 1986 heeft daar ook H staan.Bij ons (in België) telt echter de datum van eerste inschrijving !
Dat wit plastic schijfje kan behoorlijk klemmen, maar is niet geborgd of zo.
Daaronder vind je nog een rubber afdichtring.
Zo’en boekjes zijn er genoeg, maar de eerste twee blaadjes zijn er
altijd uit. De dealer hé !Dat is normaal zo lang !

Deze klemmen zijn toch nog te koop in de autoonderdelenhandel.
Of anders zelf maken ! Tekening uit vraagbaak Kadett E.
Er is een duitstalige site die dit probleem behandelt.
Misschien is dat wat duidelijker.http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmMjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT
Grtz, John
Kun je hier iets mee doen ?



Ik heb zo nog wel een mooi stel zetels te koop staan zonder instapschade!
Hij ziet er verder nog goed uit !En de nieuwe dan monteren met wat koperpasta. Dan bakken ze niet vast !
Volgens de Suplex katalogus 1999-2000. Inderdaad:
Links en rechts hebben een verschillende ref.nummer.
Er is ook nog verschil volgens jaartal:
02/78 tot 06/82 zijn rechte veren
07/82 tot 08/87 zijn halfconische veren
Deze veerref. zijn dezelfde als voor de Senator A.Ook de latere Senator B heeft verschillende ref. L en R voorveer.
Ik denk het niet.
Ik heb hem (in België) ong. twee jaar geleden verkocht zonder motor aan
iemand die hem kocht voor de papieren. -
AuteurBerichten