Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

De Manta is weg ! Ik hem aan Gert (kermitmanta a) verkocht.
Veel plezier ermee Gert !!Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”

De ontluchtings slang zat altijd al aan die kant, en je hebt met dit systeem
ook nog een verbinding met de motor nodig, dus !!Opel is altijd “trouw” gebleven aan dit systeem! Zelfde trekker dus !!
Ik heb jaren bij ons ( in België) gezocht om zo een tweedehands Kadett E stationwagen benzine te vinden, tevergeefs ! Blijkbaar zijn er in Nederland dan toch meer van verkocht dan bij ons !

Zolang je er geen “sleurhut” aanhangt kun je het zo houden!
Ga je daarentegen op verlof, in de bergen bv, dan kun je ze eruit snijden.
Maar dan pas je de wagen best ook wat verder aan, extra koeler voor de
automaatolie enz.Info:


Bij de wagens hiermee uitgerust zit er ook een soort klep
in de tankvulopening.
Bedoeling is de benzinedampen, die bij het tanken normaal
via de ontluchting in de buitenlucht komen, op te vangen.Deze trekker heb je nodig ! Midlock 1204 .

Duidelijke foto’s ! Proficiat !
[align=right]
3[/align]Foutje van mij , niet nagedacht !
Statisch afstellen, met lampje, gaat alleen met kontaktpuntonsteking.
Voor de anderen , eerst de 1ste cyl. op bovenste dodepunt zetten.
Punt op blok moet dan overeen komen met kerf op polie, ( beetje witte verf op doen)
Verder afstellen moet dan met draaiende motor, en met een stroboscooplamp
gebeuren ! Misschien heeft je kennis er wel een ?
Grtz, JohnUiteindelijk zover opgeruimd dat ik foto’s kon nemen:









Zekeringen Kadett E

Lampje gewoon een kant aansluiten aan de bobijn , kant draad die naar de stroomverdeler gaat, is makkelijkst, andere draadje van de lamp aan de massa !
Neen, mijn Ascona C is een 1300 automaat MET kontaktpunten, alle
7 a 8000 km nieuwe puntjes erin en nooit problemen !
Er zit ook een Varajet II carburator op.Ascona C, 16SH motor, met Bosch (Hall) onsteking !
Daar kan je moeilijk iets anders opzetten. Er zijn nu
al drie verschillende types in. De aansluiting naar de
nokkenas verschilt.
De onderdelen zijn blijkbaar toch los te krijgen.
Google eens naar “hbase mijngrossier”
Daar zit een Varajet II carburator op. Ik zal je een email
sturen met de GM info erover (in PDF)
Grtz, JohnVan welk jaar is je Ascona C ?
Welk motortype ? (kijken op het motorblok)
Onsteking ? Bosch ??
Al doende leer je het meest !
Veel plezier met je Ascona C.
Grtz, JohnHet staat in elke Opel-vraagbaak,
maar eenvoudig is anders !Ik zal het maar proberen,

als de motor eruit is gaat het makkelijk, je draait het blok om en je kan overal goed aan. Met gemonteerde motor is het moeilijker . Best met twee man doen, een om de pan op zijn plaats te houden,de andere om te vijzen.
Je begint met een reepje vloeibare pakking in de vier hoeken van het motorblok te leggen. Voor het gemak, om de kurken helften beter op zijn plaats te houden een paar klodders vloeibare pakking op de grote vlakken te leggen. Dan duw je de twee kurken helften tegen het motorblok. Je legt terug vier reepjes pakking in de vier hoeken op de kurk. Dan duw je de twee halve manen op zijn plaats. Zien dat ze goed vastgeplakt zitten op de kurk. Op de carterpan zelf wordt in principe geen pakking geplakt.
Dan pas je voorzichtig de pan op zijn plaats. Goed kijken of de pakking niet verschoven is . Dan vastvijzen. Op elke bout een klodder vloeibare pakking doen alsvorens ze in te vijzen. Voorzichting kruisgewijs de boutjes aanvijzen. NIET te vast trekken of je perst de kurk kapot.
Geduld hebben is een mooie deugd !
Grtz, JohnAls je pomp kapot zou zijn, dan heb ik er nog wel een liggen !
Ik woon toch niet zo ver.
Grtz, JohnOhh, Sorry, verkeerd plaatje genomen, dan moet het dit zijn !

[rquote=1884020&tid=143909&author=Ghanz]dat plaatje is niet van een `86er gsi ;)[/rquote]
Wie spreekt er over een 86 GSi ????
Plaatje komt uit Opel onderdelenkatalogus Manta – Ascona B.
Is er verschil in de Manta B deuren ?Die luchthamers zijn toch niet slecht ! Je moet ze wel smeren he !
Voor ieder gebruik een paar druppels fijne olie in de luchtinlaat, en maken
dat er niet teveel water in je compressor zit.
Ik heb er zo tientallen hersteld, en meestal zaten ze vast (niet gesmeerd) of
vol drek (van het water). -
AuteurBerichten