jojonopel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hoofdremcilinder schema #17847825

    In reactie op: Manta A te restaureren ?? #17693856

    De Manta is weg ! Ik hem aan Gert (kermitmanta a) verkocht.
    Veel plezier ermee Gert !!

    In reactie op: Motor met bak inbouwen Senator A1 ( Brug nodig?) #17840025

    Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”

    In reactie op: Kadett E, Wie weet wat voor onderdeel dit is ? #17840768

    De ontluchtings slang zat altijd al aan die kant, en je hebt met dit systeem
    ook nog een verbinding met de motor nodig, dus !!

    In reactie op: stuur verwijderen manta a #17840820

    Opel is altijd “trouw” gebleven aan dit systeem! Zelfde trekker dus !!

    In reactie op: wie rijd welke kadett station #17619669

    Ik heb jaren bij ons ( in België) gezocht om zo een tweedehands Kadett E stationwagen benzine te vinden, tevergeefs ! Blijkbaar zijn er in Nederland dan toch meer van verkocht dan bij ons !

    In reactie op: automaat en uitsparing bumper #17840454

    Zolang je er geen “sleurhut” aanhangt kun je het zo houden!
    Ga je daarentegen op verlof, in de bergen bv, dan kun je ze eruit snijden.
    Maar dan pas je de wagen best ook wat verder aan, extra koeler voor de
    automaatolie enz.

    In reactie op: Kadett E, Wie weet wat voor onderdeel dit is ? #17840766

    Info:

    Bij de wagens hiermee uitgerust zit er ook een soort klep
    in de tankvulopening.
    Bedoeling is de benzinedampen, die bij het tanken normaal
    via de ontluchting in de buitenlucht komen, op te vangen.

    In reactie op: stuur verwijderen manta a #17840812

    Deze trekker heb je nodig ! Midlock 1204 .

    In reactie op: carter pakking 1.2s #17828017

    Duidelijke foto’s ! Proficiat !

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820305

    [align=right]3[/align]

    Foutje van mij , niet nagedacht !
    Statisch afstellen, met lampje, gaat alleen met kontaktpuntonsteking.
    Voor de anderen , eerst de 1ste cyl. op bovenste dodepunt zetten.
    Punt op blok moet dan overeen komen met kerf op polie, ( beetje witte verf op doen)
    Verder afstellen moet dan met draaiende motor, en met een stroboscooplamp
    gebeuren ! Misschien heeft je kennis er wel een ?
    Grtz, John

    In reactie op: Manta A te restaureren ?? #17693853

    Uiteindelijk zover opgeruimd dat ik foto’s kon nemen:









    In reactie op: Kadett Cabrio gekocht zomer/opknap gebakje #17829063

    Zekeringen Kadett E

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820302

    Lampje gewoon een kant aansluiten aan de bobijn , kant draad die naar de stroomverdeler gaat, is makkelijkst, andere draadje van de lamp aan de massa !

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820301

    Neen, mijn Ascona C is een 1300 automaat MET kontaktpunten, alle
    7 a 8000 km nieuwe puntjes erin en nooit problemen !
    Er zit ook een Varajet II carburator op.

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820297

    Ascona C, 16SH motor, met Bosch (Hall) onsteking !
    Daar kan je moeilijk iets anders opzetten. Er zijn nu
    al drie verschillende types in. De aansluiting naar de
    nokkenas verschilt.
    De onderdelen zijn blijkbaar toch los te krijgen.
    Google eens naar “hbase mijngrossier”
    Daar zit een Varajet II carburator op. Ik zal je een email
    sturen met de GM info erover (in PDF)
    Grtz, John

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820295

    Van welk jaar is je Ascona C ?
    Welk motortype ? (kijken op het motorblok)
    Onsteking ? Bosch ??

    In reactie op: Drijfstangen #17830638

    In reactie op: motor 1600 s opel ascona slaat af bij warme motor #17820293

    Al doende leer je het meest !
    Veel plezier met je Ascona C.
    Grtz, John

    In reactie op: Drijfstangen #17830634

    Het staat in elke Opel-vraagbaak,
    maar eenvoudig is anders !

    In reactie op: carter pakking 1.2s #17828015

    Ik zal het maar proberen,

    als de motor eruit is gaat het makkelijk, je draait het blok om en je kan overal goed aan. Met gemonteerde motor is het moeilijker . Best met twee man doen, een om de pan op zijn plaats te houden,de andere om te vijzen.
    Je begint met een reepje vloeibare pakking in de vier hoeken van het motorblok te leggen. Voor het gemak, om de kurken helften beter op zijn plaats te houden een paar klodders vloeibare pakking op de grote vlakken te leggen. Dan duw je de twee kurken helften tegen het motorblok. Je legt terug vier reepjes pakking in de vier hoeken op de kurk. Dan duw je de twee halve manen op zijn plaats. Zien dat ze goed vastgeplakt zitten op de kurk. Op de carterpan zelf wordt in principe geen pakking geplakt.
    Dan pas je voorzichtig de pan op zijn plaats. Goed kijken of de pakking niet verschoven is . Dan vastvijzen. Op elke bout een klodder vloeibare pakking doen alsvorens ze in te vijzen. Voorzichting kruisgewijs de boutjes aanvijzen. NIET te vast trekken of je perst de kurk kapot.
    Geduld hebben is een mooie deugd !
    Grtz, John

    In reactie op: Welke olie voor de stuurbekrachtiging? #17828921

    Als je pomp kapot zou zijn, dan heb ik er nog wel een liggen !
    Ik woon toch niet zo ver.
    Grtz, John

    In reactie op: afstellen zijraam #17829037

    Ohh, Sorry, verkeerd plaatje genomen, dan moet het dit zijn !

    In reactie op: afstellen zijraam #17829034

    [rquote=1884020&tid=143909&author=Ghanz]dat plaatje is niet van een `86er gsi ;)[/rquote]

    Wie spreekt er over een 86 GSi ????

    Plaatje komt uit Opel onderdelenkatalogus Manta – Ascona B.
    Is er verschil in de Manta B deuren ?

    In reactie op: Winterbanden verwisseld voor Zomerbanden #17828946

    Die luchthamers zijn toch niet slecht ! Je moet ze wel smeren he !
    Voor ieder gebruik een paar druppels fijne olie in de luchtinlaat, en maken
    dat er niet teveel water in je compressor zit.
    Ik heb er zo tientallen hersteld, en meestal zaten ze vast (niet gesmeerd) of
    vol drek (van het water).

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 374)