Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is ook wel op te lossen zonder de Opel ref te gebruiken !
Zo te zien een ATE repair kit voor hoofdrempomp.
Op de zuigers staan ATE ref nrs en de verwijzen naar de diameter,
Ik heb wel de ATE katalogus en die werkt volgens de diameter.
Zo kan ik wel uitvissen voor welke hoofdrempompen deze kit dient.Volgens de nr ref reeks van Opel denk ik Kadett D / oudste Ascona C
Gaat niets boven een deftig stuk buis om zoiets los te krijgen !
Die bouten roesten niet vast !
Het zijn dikke lange bouten die origineel voor 3/4 van de lengte geborgd zijn met blauwe Loctite ! Het is de bedoeling dat ze goed vast zitten !
Voor die borgpennen eruit te slaan heb je een speciale doorslag
nodig met een verkleind stukje op, en voor ze te demonteren van
binnen naar buiten slaan ! (van Midlock of Facom)

Kopen !!
Met wat rij je ? Ascona B ?
Aan de koppelingskabel bovenaan tegen schutbord.
Circlip uittrekken en in andere groef steken.
Grtz, JohnDenk dat de kruiskoppeling in de aandrijfas grippeerd !
Heb het met een Ascona A 1.2 gehad.Staat niet online, heb altijd autoonderdelen verkocht en heb nog wat documentatie.
Kadett C 1.2
??????

Bedankt voor deze info B-coupé.
Zijn ATE remklauwen , zaten op sommige Kadett E en Vectra A.
Hebben dezelfde remblokken als de GMF zwevende remklauwen,
en werden soms in vervanging daarvan gemonteerd.
Laten zitten !! Zijn VEEL beter dan de GMF klauwen waarvan de
glijbussen regelmatig vastlopen.Onsteking eerst juist zetten, alvorens aan de carburator te draaien !
Er zit waarschijnlijk een Varajet II carburator op , een moeilijk beestje !
Kun je mij je email adres doorsturen met u2u, dan kan ik je de GM Varajet info
(in PDF) doormailen.
Grtz, JohnDie zaten ook op bepaalde Ascona C modellen.
Zal eens zien of ik nog een heel huis heb, want ze braken zo kapot.
Ouderdom !!
Grtz, Johnedit
Ja, er is er nog een heel, merk Hella ipv GM, zelfde aansluiting, zelfde optiekbevestiging, 10 euro + portkosten.babyblue heeft niets meer laten weten !
De stuurkogel is verkocht aan mantallica.Bij de oude reeksen moet je altijd wat harder op de rem drukken , heeft blijkbaar
met de remservo te maken.
Als ik met de Kadett E van mijn echtgenote heb gereden, en ik stap dan in de Ascona C
heb ik ook altijd het gevoel dat die niet goed remt, maar dan went !Had te maken met de rijtaks !
Een mooie wagen nog !
Prachtige aanwinst !!
Houden zo als hij nu is !!Je hebt dus de Ascona C automaat gekocht ?
Alles in orde ermee ?
Graag een fototje !!

De carrosserie van de oudere modellen is meestal beter dan die van de jongere,
maar allemaal meestal VEEL beter dan die van een Kadett E.Distributieriem-waterpomp wordt vervangen om de 60.000km
Als er een trekhaak aan hangt moet je uitkijken voor de automaat.
Bij het trekken wordt de olie meestal te heet en verharst (bruin worden).
Kijken naar de olie op de pijlstok, op een pluisvrije witte doek, olie moet mooi
felrood zijn, niet bruin, en er mogen GEEN zwarte spikkeltjes in de olie zitten.Motoren en automaatbak gaan, mits goed onderhouden, makkelijk 300.000 km mee.
Als je hem koopt, laat maar iets weten,
Grtz, John
Opel nr: 324111
Quinton Hazell nr: QR-1396
Sidem nr: 4386Ik heb er nog een nieuwe liggen, QR-1396
Staat ook niet meer in de laatste prijslijst van QH
Je mag hem hebben voor 20 euro + portkosten
Grtz, John


Je bedoeld de twee rubbertjes (nr 12) die rug aan rug zitten ??
Die moet je er, met een kleine, niet scherpe, schroevendraaier, eraf wippen !
Hoe dat ? Neem de piston in je ene hand, met de vingers van je andere hand
druk je het rubbertje zijwaarts omhoog, dan is er plaats tussen om het schroevendraaiertje onder het rubbertje te krijgen en het er al draaiend
eraf te wippen.( Het is veel gemakkelijker om het voor te doen dan het uit te leggen)
Je wipt eerst het buitenste eraf, dan wip je de tweede in de eerste groef en dan
er zo uit. Voor te monteren in omgekeerde volgorde.
TIP: probeer eerst de oude een paar keren op en af te wippen om het gevoel beet te krijgen alvorens je de nieuwe erop wipt. De nieuwe zijn wat stijver dan de oude,
doe er wat speeksel aan dan glijden ze er wat makkelijker over.
Voorzichtig aan, ze kunnen breken !Oefening baart kunst, en geduld is een schone deugd !!
Om die plunjer uit elkaar te halen moet je de aanslagbout (nr 15) losschroeven.
Deze is geborgd met een soort lijm en zit goed vast.
Bij de oudere is het een gewone platte schroevendraaier dat je nodig hebt, bij
de latere een speciale TORX schroevendraaier met een gaatje erin.(Nr weet ik niet
meer vanbuiten). Oppassen ! De veer zit onder spanning !!!
Grtz, John -
AuteurBerichten