jojonopel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 374)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wie weet van welke opel dit nummer is!!! #17858357

    Is ook wel op te lossen zonder de Opel ref te gebruiken !
    Zo te zien een ATE repair kit voor hoofdrempomp.
    Op de zuigers staan ATE ref nrs en de verwijzen naar de diameter,
    Ik heb wel de ATE katalogus en die werkt volgens de diameter.
    Zo kan ik wel uitvissen voor welke hoofdrempompen deze kit dient.

    Volgens de nr ref reeks van Opel denk ik Kadett D / oudste Ascona C

    In reactie op: Vastgeroeste bouten #17861424

    Gaat niets boven een deftig stuk buis om zoiets los te krijgen !
    Die bouten roesten niet vast !
    Het zijn dikke lange bouten die origineel voor 3/4 van de lengte geborgd zijn met blauwe Loctite ! Het is de bedoeling dat ze goed vast zitten !
    Voor die borgpennen eruit te slaan heb je een speciale doorslag
    nodig met een verkleind stukje op, en voor ze te demonteren van
    binnen naar buiten slaan ! (van Midlock of Facom)

    In reactie op: Ascona kopen!!?? #17858974

    Kopen !!

    In reactie op: koppelingskabel opspannen #17858988

    Met wat rij je ? Ascona B ?
    Aan de koppelingskabel bovenaan tegen schutbord.
    Circlip uittrekken en in andere groef steken.
    Grtz, John

    In reactie op: Gare bak/druklager/wat anders? #17733292

    Denk dat de kruiskoppeling in de aandrijfas grippeerd !
    Heb het met een Ascona A 1.2 gehad.

    In reactie op: GM nr welke koppelingskabel? #17859050

    Staat niet online, heb altijd autoonderdelen verkocht en heb nog wat documentatie.

    In reactie op: GM nr welke koppelingskabel? #17859048

    Kadett C 1.2

    In reactie op: Iemand 1 liggen ? #17850697

    ??????

    In reactie op: dubbele solex #17736146

    Bedankt voor deze info B-coupé.

    In reactie op: welke remklauwen #17858159

    Zijn ATE remklauwen , zaten op sommige Kadett E en Vectra A.
    Hebben dezelfde remblokken als de GMF zwevende remklauwen,
    en werden soms in vervanging daarvan gemonteerd.
    Laten zitten !! Zijn VEEL beter dan de GMF klauwen waarvan de
    glijbussen regelmatig vastlopen.

    In reactie op: Afstellen Ascona 1.6 S '87 #17858181

    Onsteking eerst juist zetten, alvorens aan de carburator te draaien !
    Er zit waarschijnlijk een Varajet II carburator op , een moeilijk beestje !
    Kun je mij je email adres doorsturen met u2u, dan kan ik je de GM Varajet info
    (in PDF) doormailen.
    Grtz, John

    In reactie op: Zoek een mistlamp Rekord e2 #17857884

    Die zaten ook op bepaalde Ascona C modellen.
    Zal eens zien of ik nog een heel huis heb, want ze braken zo kapot.
    Ouderdom !!
    Grtz, John

    edit
    Ja, er is er nog een heel, merk Hella ipv GM, zelfde aansluiting, zelfde optiekbevestiging, 10 euro + portkosten.

    In reactie op: Iemand 1 liggen ? #17850694

    babyblue heeft niets meer laten weten !
    De stuurkogel is verkocht aan mantallica.

    In reactie op: ik wil meer rempower C ascona maar wat voor? #17854245

    Bij de oude reeksen moet je altijd wat harder op de rem drukken , heeft blijkbaar
    met de remservo te maken.
    Als ik met de Kadett E van mijn echtgenote heb gereden, en ik stap dan in de Ascona C
    heb ik ook altijd het gevoel dat die niet goed remt, maar dan went !

    In reactie op: mijn rekord E, 1980 1.9N automatic #17854785

    Had te maken met de rijtaks !

    Een mooie wagen nog !

    In reactie op: MIJN NIEUWE AANWINST ASCONA CABRIO #17853431

    Prachtige aanwinst !!
    Houden zo als hij nu is !!

    In reactie op: ik wil meer rempower C ascona maar wat voor? #17854238

    Je hebt dus de Ascona C automaat gekocht ?
    Alles in orde ermee ?
    Graag een fototje !!

    In reactie op: tellerkabel ascona-c #17853412

    In reactie op: waar op letten bij 3 traps automaat C ascona #17852911

    In reactie op: waar op letten bij 3 traps automaat C ascona #17852909

    De carrosserie van de oudere modellen is meestal beter dan die van de jongere,
    maar allemaal meestal VEEL beter dan die van een Kadett E.

    Distributieriem-waterpomp wordt vervangen om de 60.000km

    Als er een trekhaak aan hangt moet je uitkijken voor de automaat.
    Bij het trekken wordt de olie meestal te heet en verharst (bruin worden).
    Kijken naar de olie op de pijlstok, op een pluisvrije witte doek, olie moet mooi
    felrood zijn, niet bruin, en er mogen GEEN zwarte spikkeltjes in de olie zitten.

    Motoren en automaatbak gaan, mits goed onderhouden, makkelijk 300.000 km mee.

    Als je hem koopt, laat maar iets weten,

    Grtz, John

    In reactie op: Iemand 1 liggen ? #17850692

    Opel nr: 324111
    Quinton Hazell nr: QR-1396
    Sidem nr: 4386

    Ik heb er nog een nieuwe liggen, QR-1396
    Staat ook niet meer in de laatste prijslijst van QH
    Je mag hem hebben voor 20 euro + portkosten
    Grtz, John

    In reactie op: maten chassis #17849489

    In reactie op: maten chassis #17849488

    In reactie op: hoofdremcilinder schema #17847831

    Je bedoeld de twee rubbertjes (nr 12) die rug aan rug zitten ??
    Die moet je er, met een kleine, niet scherpe, schroevendraaier, eraf wippen !
    Hoe dat ? Neem de piston in je ene hand, met de vingers van je andere hand
    druk je het rubbertje zijwaarts omhoog, dan is er plaats tussen om het schroevendraaiertje onder het rubbertje te krijgen en het er al draaiend
    eraf te wippen.( Het is veel gemakkelijker om het voor te doen dan het uit te leggen)
    Je wipt eerst het buitenste eraf, dan wip je de tweede in de eerste groef en dan
    er zo uit. Voor te monteren in omgekeerde volgorde.
    TIP: probeer eerst de oude een paar keren op en af te wippen om het gevoel beet te krijgen alvorens je de nieuwe erop wipt. De nieuwe zijn wat stijver dan de oude,
    doe er wat speeksel aan dan glijden ze er wat makkelijker over.
    Voorzichtig aan, ze kunnen breken !

    Oefening baart kunst, en geduld is een schone deugd !!

    In reactie op: hoofdremcilinder schema #17847828

    Om die plunjer uit elkaar te halen moet je de aanslagbout (nr 15) losschroeven.
    Deze is geborgd met een soort lijm en zit goed vast.
    Bij de oudere is het een gewone platte schroevendraaier dat je nodig hebt, bij
    de latere een speciale TORX schroevendraaier met een gaatje erin.(Nr weet ik niet
    meer vanbuiten). Oppassen ! De veer zit onder spanning !!!
    Grtz, John

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 374)