Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij heeft mijn broertje wel een multimeter alleen geen idee hoe dat ding werkt. Kun jij anders niet ff naar Apeldoorn komen om ons te helpen? Uiteraard vergoed ik je de benzine. ;) Ik kan ook naar Deventer komen want daar woont mijn vader. Is voor jou dan wat dichterbij. Ik hoor graag van je!
@*Jurgen* wrote:
Heb jij of je vriend geen familie, vrienden of kennissen die een multimeter hebben? Of anders even 1 bij de action ofzo weg halen voor een paar euro. Dan wil ik je best uitleggen hoe je de lekstroom kunt meten dan.
Mijn vriend had de stroomdraad van de versterker 7 februari van de accu gehaald in de hoop dat die het probleem was maar die is het niet. Ik heb de Corsa vrijdag, zaterdag en zondag stil laten staan en maandag wilde hij niet starten. Ik vermoed dat het de carkit is maar om die te laten demonteren of in ieder geval er voor zorgen dat die geen stroom meer kan pakken gaat me even € 40 kosten. Weet iemand hier misschien hoe ik dat ding van het stroom af krijg? Ik heb die niet meer nodig dus die kan er uit.
Op de mijne staat 107.*** en hij is van 1994. :oops:
Ik vind hem wel gaaf maar zou hem zelf nog wel wat mooier gaan maken als ik zoiets zou hebben.
Zo handig is mijn vriend helaas niet dus zullen we het moeten laten uitzoeken. ;)
@wim-v6 wrote:
Zelf lekstroom zoeken:
Ampere tang op de + kabel, en zekering om zekering eruit trekken en kijken of de getrokken stroom minder word….
Willem,
De dynamo is prima! Daar ligt het dus niet aan. Er moet dus ergens een lekstroom zitten. Mijn vriend heeft vanavond de dikke draad van de versterker van de accu gehaald om te kijken of het dan morgen wel goed gaat. Van het weekend wil hij even naar het alarm kijken. Ik gebruik die nu al een tijd niet meer maar stiekem hoop ik dat die niet de veroorzaker is. Ik kan hem weg brengen om de lekstroom te laten zoeken maar dat is niet 1-2-3 gedaan en dat schijnt erg prijzig te zijn en daarvoor is er even nog geen geld dus dat moet toch wachten.
Mijn vriend gaat er straks een stuk mee rijden en dan is het waarschijnlijk net te laat om dat te laten meten want hij is pas rond 5 uur thuis. Ik hoop dat de Corsa morgen wil starten en dan kan ik het zelf wel even laten meten.
@*Jurgen* wrote:
ok, ben wel even benieuwd wat de laadspanning is dan, dan kun je dat in ieder geval zeker te weten uitsluiten. ;)
Dan is die al jaren lang aan het overlijden. Vorig jaar had ik dit probleem ook en dat jaar er voor ook en alleen maar in de winter. In de zomer heb ik nergens last van. ;)
Oké… maar daar ga ik maar niet van uit. Ik bedoelde ook eigenlijk meer hoe lang ze bezig kunnen zijn om een lekstroom te zoeken. Ik heb een alarm (die ik expres niet meer aanzet), carkit (die ik niet meer gebruik) en een versterker achterin en ik gok dat één van de 3 mijn accu misschien wel leeg trekt. Of het moet heel wat anders zijn?
@wim-v6 wrote:
Beetje Electro specialist doet dat wel kostenloos…
willem
Ik heb geen idee. Ik ben een dame en mijn vriend gaat morgenavond een stuk rijden (ook over snelweg) en dan zien we woensdag wel wat hij doet. Binnenkort toch maar even door laten meten want ik voel me er behoorlijk rot door. Ik ben zo gek met dat ding. :( In de zomer heb ik geen problemen. Alleen in de winter begint ie te klooien.
Heeft iemand hier enig idee wat het door laten meten kan gaan kosten?
@Edje13 wrote:
Laad je dynamo wel genoeg bij??? :afro
En weer troubles:
Gisteren ruim een half uur gereden omdat de Corsa gistermorgen ook niet wilde starten. BMW van vriendlief er aan en startte meteen met de startkabels. Vanmiddag wil ik boodschappen gaan doen doet hij het weer niet!! Ik krijg er wel de balen van zo. Het was altijd een betrouwbaar autootje maar ik krijg er nu een zwaar hoofd in. :(
Het is in ieder geval geen 16-klepper en hij is van 1994. ;) Maar ik ben blij dat hij het nog niet weer heeft gedaan. Hoop ook niet dat het weer gebeurd want ik vond het best eng. :oops:
@wim-v6 wrote:
Als het een 1.4Si is is het een 1.4 8V C14SE (1993 t/m 1994) of een 1.4 16V X14XE (1994 t/m 1995)
Willem
Er zit een 1.4 Si motor in en heb het tot nu toe niet weer gehoord. Gelukkig!!
@*Jurgen* wrote:
wat voor motor zit er in? Motorcode staat op je kentekenbewijs.
Gisteren weer gedonder met de Corsa. De hele zomer kon hij een aantal dagen (5 dagen) stil staan en nu heeft hij 4 dagen stil gestaan en had hij net niet genoeg stroom om te kunnen starten dus de BMW van mijn vriend maar weer laten helpen met starten. Mijn broertje heeft een multimeter maar hij weet niet hoe dat ding werkt. Kan een van jullie dat misschien hier uitleggen?
Inmiddels een km of 100 verder en het stuurt nog steeds zo licht. Denk dat je gelijk hebt gehad CORSAGSI. ;)
@CORSAGSI wrote:
ligt zeker aan je bandenspanning ! ;)
had dit met mijn vorige corsa zonder stuurbekrachtiging ook,
even oppompen en inparkeren was ineens weer leuk :Dgreetz,
Nou ben benieuwd dan. Dan weet ik ook gelijk weer wanneer ik de banden moet controleren op spanning, zodra het sturen weer zwaarder gaat. ;) Nee hoor… iedere maand controleer ik dat netjes.
@rinus de boer wrote:
Ook van invloed, is dat nieuwe banden (dus zo uit het schap en om de velg gemonteerd) een soort vettig beschermlaagje vanuit de fabriek hebben meegekregen. Dit is o.a. tegen uitdroging. Dit laagje slijt er na plm 100 kilometer af. Dan is ook die gekleurde streep, die vaak op het loopvlak van nieuwe banden staan, verdwenen. Maar die eerste 50 tot 100 kilometer heeft dat laagje echt wel effect op het sturen.
Oké… dank je wel. Ik hou het in de gaten.
@KRSA2000 wrote:
Bandenspanning en type profiel hebben ook invloed op het stuurgevoel…
Dan zal het dat wel zijn. De bandenspanning van deze banden is wat hoger dan mijn vorige banden en ik heb nu een W-profiel i.p.v. een V.
Nee die waren niet versleten. Er zat nog heel veel profiel op maar ze waren erg uitgedroogd omdat ik er niet zoveel mee rij en hij moet half juni voor de keuring dus om afkeuren te voorkomen maar nieuwe er onder laten leggen. Ik heb geen stuurbekrachtiging.
De Corsa heeft 3 volle dagen stil gestaan en hij startte zonder problemen. De vorige accu was dus schijnbaar niet in orde of kan er toch nog wat zijn met het laadsysteem? Moet ik dan ook geen melding krijgen op het dashboard?
Toen ik nog een A-Corsa had draaide ik het tankpistool wat om zoals Freek Corsa schrijft en dan kon ik wel normaal tanken.
origineel gepost door DarkNL08
Kom je toevallig uit doetinchem?? :DNee ik woon in Apeldoorn. :D
origineel gepost door jk16v
origineel gepost door Jojo76
origineel gepost door jk16v
Hallo welkom , ook fotos van de corsa ? :kewlpicsJa zeker wel.
Weet niet of het hier mag maar kan zo snel even geen fototopic vinden.
Dit is mijn Corsa uit 1994:

Ziet er nog goed uit hè? :thumbup:wub
Nice corsa :thumbup mooie kleur ook :D , ga je nog wat verandere aan de corsa ?
Nee hoor, vindt het prima zo. :D
origineel gepost door 2e-c14nz
Ziet er wel leuk uit hoor :thumbup Leuke kleur om bij te houden met poetsen in ieder geval :)Thanks… ik heb trouwens ook nog getinte koplampen en daarop booskijkertjes. :D De spiegels zijn inmiddels wel roze maar ja, heb een autospuiter als broertje dus die binnenkort even lief aan kijken. ;)
Dit is de mijne:


Vergeleken met die uitgebouwde Corsa’s hier is de mijne natuurlijk niks maar ik ben er happy mee en trots op.
-
AuteurBerichten