Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb de inhoud niet gemeten, maar ik heb toch geen raceplannen met die auto :P
ik bedoel dus dat mijn carterdampen via een tankje gaan, gefiltert door schuurwol, en op de uitgang zit dus de afvoer slang die de dampen naar buiten afvoert, in plaats van dat ze onder de kap blijven hangen.
is dat dan ook verboden?
er stond pas iets in de auto,motor & techniek een stukje in van een turboreparatiebedrijf.
die zeiden wel dat de turbo de olie drukloos moet kunnen afvoeren, dus daarvoor is het inlaatvacuum misschien wel beter.
maar als je zorgt dat de carterdampen vrij kunnen uitademen houd je je turboinlaatschoepenwiel wel schoner, wat ook weer ten goede komt van de turbo.dus het is een beetje compromis sluiten bij turbo, maar als je je filter groot genoeg hebt, dat hij niet te veel weerstand heefd, of geen filter(maar ruikt niet zo lekker :P ) kun je het best met catchtankje werken.
de mijne heefd een lange afvoerslang die onder het voorspatbord uitkomt, dus ik zuig geen oliedampen mee naar binnen met de interieurventilator aan
ok, maar de mijne zit ook al op ruim 2.5 ton, dus de leeftijd zal er zeker mee te maken hebben.
ik had ook een catchtankje op de calibra, en stappenmotor uitgespoeld met remmenreiniger.
maar een dag later zat hij vast, en nu met de carterventilatie origineel, en een paar tikken met de hamer om hem weet los te tikken, doet hij het weer.
dus ik denk dat hij door de vette carterventilatiedampen wat gesmeerd word.dus 1 advies van mijn kant is om de stappenmotor wel bij te houden met wd40 of andere smering
hij doet het weer, hamer doet wonderen :P
maar ik ga wel ff op zoek naar een andermaar het word dus als eerste op vrachtwagens gezet.
en voor een chauffeur met de druk van laad en lostijden is het niet zo makkelijk om de spits te mijden.
dus de ritprijs van het transport gaat mee omhoog, en degene die de ritprijs betaald, bijvoorbeeld een supermarkt berekent het weer door aan de klant.dus wij betale het uiteindelijk ook voor de vrachtauto’s en het lost geen file’s op omdat die niet ff kunnen wachten tot na de spits, omdat ze dus met laad en lostijden zitten.
dan is denk ik de oranje wel van de verlichting, maar dat is juist om ze te dimmen als je de lampen aandoet.
dan schijnen ze in het donker niet zo fel.@ opelroos: moet ik dan helemaal naar zeeland om jouw in het wild te spotten?
waarom wonen die knappe meiden op dit forum zo ver weg?:cry :Pzou startmoter kunnen zijn, maar misschien ook de stroomtoevoer.
misschien massa aan het motorblok niet helemaal fijn.
draait de startmoter wel goed als hij het doet? (dat rijmt :P)dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig isik d8 de thermostaat kapot te hebben, dus die gewisselt met een QH van de brezan, maar mijn cali bleef koud.
na vandaag ook de temperatuursensor gewisselt te hebben kom ik met rijden op 76 graden, en met stilstaan op 92 voordat de vin aanslaat die hem naar de 80 koelt.
en met rijden daalt hij naar 78.het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.Kane – free
wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.gewoon door de koelopeningen in de bumper en grille blazen met hogedrukspuit wil ook al wel eens helpen.
wel een beetje voorsichtig want zo heel veel kan een radiateur ook niet hebben.
maar als je hem een beetje makkelijk los kan krijgen is natuurlijk helemaal mooi.en wat je ook kunt doen is kijken of de radiateur aan de buitenkant nog mooi schoon is.
zo niet gaat er minder koelende wind door en moet je hem ff voorzichtig schoonspuiten met hoge druk.95 graden en dan pas vin aanslaan heb ik al vaker gehoord, ook bij astra’s, en de monteur die er mee bezig was maakte zich daar geen zorgen over.
het koelsysteem staat ook onder druk, dus ik theorie zou het water boven de 100 graden pas gaan koken.
radiateur zou inderdaad vol rommel kunnen zitten, en dan word het effect van de vin wel minder.
p.s. wat ik hier allemaal neerzet is speculatie, theoretische kennis van m’n monteursopleiding, en van horen zeggen.
hoe het bij m’n eigen cali zit kan ik niet zeggen want mijn temperatuursensor is denk ik kapot want hij geefd te weinig aan :Pheb je hem niet op de kop:P, want bij m’n cali 2.0 8v zit er wel 1 bovenaan voor de ontluchting
ik hoorde al wat van sin hierover bij het slap geouwehoer, maar als je de foto’s zo ziet schrik je toch even.
‘geluukig’ is het dan alleen maar blikschade.
succes met wellicht een volgend project, hoewel ik me best kan voorstellen dat je het momenteel wel even zat bent.origineel gepost door OpelRoos
Sooooo hallo ey! Ik ben net wakker!
Maargoed dit is duidelijk een NSFW-plaatje..
Ehm, lelijke rotkop, raar toefje schaamhaar, ehmm nee dit is duidelijk een afkeur. Waar komt die ketting vandaan trouwens? Ik zal straks nog eens wat mooie dames voor jullie googlen.Not Suitable For Work? het is ook weekend:P
maar ik geef toe dat het niet gelijk de mooiste is.
jouw profielfoto is mooier ;) :Pook een oude, jochem meijer had het net over abel opp ned. 1
dus heb ik op youtube abel met onderweg opgezocht.bij zoiets worden ook wel eens keihin constant vacuum caburateurs van een motorfiets gebruikt.
net als die c18nz van fearless bij, show hier je c20ne en 20sehde auto zelf is ook nog wel te herkennen als een(volgens mij snelle met die dubbele uitlaat) ford focus :P
bezig met handremkabels vervangen van de cali(zitten een beetje vastgeroest)
-
AuteurBerichten