JohnSmith

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 273)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 1.9n caffeine toer #17572172

    er word ook wel ATF olie voor gebruikt.

    In reactie op: 1.9n caffeine toer #17572169

    bij mijn 2 liter zaten ze ook in de S.
    volgens mijn autodata niet in de 19s

    In reactie op: chevrolet manta v8? #17595696

    het lijkt gewoon opel manta, je kunt het logo op de grill zien, het kleine opel naamplaatje lijkt er ook nog op te zitten.

    In reactie op: 1.9n caffeine toer #17572167

    ja, hij is den ik zeldzaam, was ook ff zoeken in de autodata, want het meeste zie je de S

    In reactie op: 1.9n caffeine toer #17572164

    voor zover ik weet heefd een S blok hogere compressie zuigers.
    en de H zou voor hochleistung staan, weet ff niet hoe ik dat moet vertalen, maar die H geefd aan dat er meer pk’s uit de kop zijn gehaald.
    dus dan zou een SH nog iets meer moeten hebben als een S.
    maar die info voor de verklaring van de letters heb ik van internet, dus weet niet zeker of mijn info klopt.
    want mijn autodata geefd ook meer compressie op voor een SH, iets minder voor de S en nog iets minder voor de N.
    waarbij de sh ook op 106 pk staat, de s op 90, en de N op 75

    origineel gepost door redmanta
    in de dakar binden ze hun rijlaten vast met touwen-kabels aan de auto hoef je niet terug te lopen haha

    niet aan ged8, maar ik hoefde gelukkig niet zo ver te lopen :P

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17337893

    wat te doen als je tijd over hebt.
    een van mijn vrienden heefd dat nogal vaak dus hier een paar ideen om de tijd te doden:

    http://www.youtube.com/watch?v=zmyvyqK3Hqc
    deel 2
    http://www.youtube.com/watch?v=dJUImPElSpQ
    je kunt ook wat te eten halen, zie deel 3
    http://www.youtube.com/watch?v=5V1HD4pRU78
    en dat moet er eer afgetraint worden, dus deel 4
    http://www.youtube.com/watch?v=qe752XvLnXQ

    In reactie op: Verschil onderblok C20Let en C20Xe #17590004

    weer wat geleerd :D

    In reactie op: Verschil onderblok C20Let en C20Xe #17590001

    foutje van mijn kant, zo bekent ben ik niet in de 16V
    zit het interne verschil dan in de zuigers enzo om een lagere compressie te krijgen?

    In reactie op: Verschil onderblok C20Let en C20Xe #17589999

    er is mij verteld, dat als je een let kop op een XE plaatst, dan blijft het motornummer hetzelfde en hoef je dus niet om te keuren.
    maar ik geloof dat er wel weer regels zijn voor hoeveel je een blok mag tunen, dus misschien moet je daar ff een briefje voor naar het rdw schrijven, of je geen problemen daarmee krijgt.

    In reactie op: turbo timer #17570447

    dat is mij ook geleerd op school, de turbo draait vooral na een beetje trappen al snel 100.000 tot 120.000 rpm.
    daarom moet je hem ff uit laten draaien, zodat de turbo daalt in toren voor je het blok uitschakelt en de oliedruk van de lagers wegvalt.
    en als het laatste restje olie in een hete turbo blijft staan lijkt mij ook niet al te best.

    In reactie op: DATINGOPROEPEN/SEXPRAAT #17591542

    ghanz heeft er zin aan, waaraan word alleen niet duidelijk uit zijn post :P

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553956

    volgens mijn autodata cd, kan het ook nog wel eens in de stekker zitten die op de temperatuursensor zit.
    die zit achter aan het blok, boven de dynamo zo’n beetje, en stuurt de watertemp. door aan de cmputer.
    die stekker gaat nog wel eens loszitten en dat veroorzaakt ook problemen met stationair.
    dus die kun je ook nog ff nakijken.

    In reactie op: DATINGOPROEPEN/SEXPRAAT #17591537

    iedereen w8 tot valentijsdag, dus het is rustig met daten :P

    ik zat gisteren vast met de calibra, zomerrubbers en een achterafweggetje op een industrieterrein, waar geen sneeuw was geruimd.
    maar ik heb voor dat soort gevallen oude autovloermatten mee, ff onder de wielen leggen om grip op te bouwen en je bent weer los.
    en dan doorrijden naar een plek waar je weer weg kan komen, en ff de matten ophalen.
    werkt perfect

    In reactie op: Even een verhaaltje over de C20XE :) (Wikipedia) #17492806

    looprollen had ik ook al wel rekening mee gehouden, maar ik vroeg me dus af of het met NE zuigers ed kon.
    maar als ik dat ook moet veranderen kan ik net zo goed compleet blok halen en omkeuren of nummers omslaan.
    bedankt voor de info.

    In reactie op: Even een verhaaltje over de C20XE :) (Wikipedia) #17492802

    omdat ik dan geen compleet blok hoef te kopen, en ik hoef dan ook niet met een motortakel in de weer.
    en voor die 50 euro kun je ook een halve tank benzine halen, dat doe ik dan liever :jerry

    In reactie op: Even een verhaaltje over de C20XE :) (Wikipedia) #17492800

    Het gietijzeren onderblok van de C20XE is gelijk aan de onderblokken van de 20NE, 20SE, 20SEH, C20NE, 20XE en C20LET, waarbij de LET nog is voorzien van een extra olieretour voor de smering van de turbo.

    als ik dit zo lees vraag ik me af of ik een 16v kop op mijn c20ne kan plaatsen, en zo herkeuren te voorkomen omdat de motor(nummer) hetzelfde blijft.
    is dat mogelijk?
    of moet je dan zoveel aanpassen dat het toch makkelijker is om om te keuren

    In reactie op: dynamolampje brand zwak #17580564

    origineel gepost door Powercorsa
    Wat ik wel eens heb gezien bij m’n broers Calibra dat dit ook gebeurde. Alleen dan brande de lampcontrolle ook.
    Dit werd toen veroorzaakt door de stekker van de rechterachterlicht unit. Ben maar 3 dagen bezig geweest met alles na te lopen :cry

    Het vreemde was dat de lampunit wel goed werkte :hmmz

    dat probleem heb ik ook af en toe, gaat het controle lampje van de remlichten branden en bij remmen ook van de gewone verlichting.
    wat was het probleem in jouw stekker dan precies, kan ik daar ook eens naar kijken.

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553953

    ok, bedankt voor de reactie.
    nu kan ik eens verder zoeken

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553951

    stappenmotor heb ik al schoongemaakt, en volgens mij zitten de luchtfilterslangen ook wel goed.

    maar wat ik me dus afvroeg is of ik de slang naar het sruitstuk kan afdoppen, of gaat hij dan storingen geven omdat er geen vacuum op het koolstof filter staat.

    als dat wel kan dan kan ik ff kijken of dat verschil maakt, en dan kan ik verder zoeken, of het probleem oplossen.

    In reactie op: DATINGOPROEPEN/SEXPRAAT #17591528

    vastgevroren :P

    met dat voorbeeld van wim is ook wel te zien dat nederland niet op winter is berekend, met die stoplichten op een heuvel.
    en dat geld dus ook voor veel bestuurders hier in nederland.

    en winterbanden zijn er niet voor niets, daar zal toch echt wel werk en verbetering in zitten, als duidsland de noodzaak ziet ze verplicht te stellen.

    ik heb zelf nog nooit met winterbanden gereden, vorig jaar in de sneeuw reed ik 4X4, maar ik zit er nu toch wel aan te denken een setje voor op m’n voorwielaangedreven cali te gooien.

    In reactie op: C20ne Koolstof filter #17553948

    kun je de plek waar het slangetje van het filter op het inlaatspruitstuk ook even afdoppen om te kijken of hij dan beter gaat lopen.
    of krijg je dan foutmeldingen omdat de boel nog niet klopt?
    en waar loopt die tankontluchting allemaal langs bij een calibra?:hmmz

    In reactie op: Hoe onderhouden jullie je calibra? #17584426

    het meeste zelf, heb zelf voor monteur geleerd, en ik heb er gelukkig de ruimte voor.
    tot nu toe alleen nog maar handremkabels en aandrijfashoesje hoeven te vervangen voor de apk, dus het valt nog wel mee

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 273)