Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 november 2010 om 10:47 In reactie op: we worden genaaid met de benzine… tja hoe kan het ook ande #17763199
[/quote]
het werkt bij mij averechts als ik b.v. V-power tank vooral de duitse V-Power (100 octaan) dan is mijn tank beduidend eerder leeg:D:agent [/quote]heb het zelf nog niet geprobeert, maar ze zeggen dat mijn celica V-power erg lekker vind en er dus een slokje extra van neemt :P
maar volgens mij staat er ook op de pomp wat het octaan getal is, en volgens mij staat er bij de V-power ook 95 bij, weet het zo niet van esso, maar bij ultimate staat 98
is het hopen voor je dat hij de verf niet bij multipaint i8n drinten haald, want die is gisteren afgebrand
7 november 2010 om 20:25 In reactie op: Het grote "geef mij een appeltaart met slagroom" s #17755185wat voor een krik?
doe ff een voorbeeldje :P :jerrywjd ik gisteren heb meegeholpen met een haloween spooktocht in een bos
wjd ik de circus directeur was met een gorilla(knuffel)
wjd dat heel leuk was
wjd de vrouwelijke vampier ook heel leuk wasorigineel gepost door corsaforever
Nou gewoon ik had een corsa a die gewoon af was, en dacht die doe ik noooooit meer weg vandaar de naam corsaforeverMoet wel zeggen heb de corsa niet meer dus die naam heeft niet veel zin meer.
Rij nu in astra f station en cabrio dus ik denk dat de naam ff laat veranderen in jawel astraforever:D
hoe kun je de naam veranderen dan?
Guano Apes – Open your eyes
dat is een goede makko.
ik hoop dat ik morgen ook nog wakker word :P
en dan weer aan het werk, weet nog niet tot hoelaat, is druk dus misschien nog 2 uurtjes extramark & clark band – worn down piano
bedankt, ik zal het eens in de gaten houden, maar de carrosserie is slechter alls ik d8 kwam ik achter toen ik dit weekend de auto op de krik had, dus eerst eens kijken of de rest door de apk komt :(
ja, maar dan moet je ze wel van na 94 hebben, de motoren zijn na 94 kleiner grworden aan de distributiezijde.
de ouden passen niet in de 9-3, en dat zijn net de saabs op opel vectra platformah ok:P
sattan nog wel intresante dingen in ja :thumbup
ah ok, zo leer je elke dag weer bij :P
maar als de laatste 900 en de eerste 9-3 op vec a platform staat moet het helemaal goed komen.
zijn de latere 9-3’s dan op het vectra b platform gekomen, weant daar heefd een collega van me het over.d8 toch gehoord te hebben dat de 2 liters ook van opel zijn, misschien na 2004.
ok, mijn fout, zijn het na 2004 dan de opel turbo motoren ofzo?
ik heb ook bericht gehad van een kennis van me in de saab wereld en die wees mij er op dat de 2.3 motoren van voor ’94 breder zijn aan de distributiekant.
de motoren vanaf ’94 liggen ook in de 9-3 (vectra-B platform dus) dus die zouden wel moeten passen, die van voor ’94 weet ik dus niet zeker.
zitten dus nog wel wat variaties in de saab motoren dus ff goed puzzelen voor je aan zo’n project begind:hmmzscheeld weer, waar ik woon is niet vanaf de openbare weg zichtbaar :D
en had hem gewoon verzekert, moest alleen nog een paar onderdele ophalen voor de apk, onder andere een demper, en dat was me te groot op de scooter :P
maargoed, ik heb wel eens vaker mazzel dat ik de boete niet krijg, dus denk dat deze onder dezelfde catagorie kantoen ik vorig jaar m’n calibra zonder apk kocht werd mij verteld dat ik 2 weken na overschrijving zonder apk mocht rijden.
vond het een beetje een vaag verhaal, maar de auto was technisch goed(zelf gekeken, heb voor monteur geleerd en APK gedaan op stage) dus ben ik er toch een keer binnen die 2 weken mee naar het werk gegaan.
ik ben onderweg geflitst, maar alleen boete voor de snelheid, niet voor geen APK en ik d8 toch dat dat werd gecontroleerd door de computer als je geflitst word.ja op de opel bakken past het ook gewoon, de 2 liter turbo van saab is een opel blok, en de 2.3 is daar op ontwikkeld zodat hij ook voor dezelfde versnellingsbakken past, dus ik schroef hem ook gewoon aan m’n eigen bak.
ben nog ff op internet aan het puzzelen geweest, en daar zag ik dat het saab 9000 blok iets voorover ligt.
nu weet ik niet of de bak ook iets meegekanteld is, of dat de kom iets anders is zodat het blok wat voorover gekanteld is.
als dat laatste het geval is past een saab 9000 blok +bak niet zomaar.
maar de turboblokken uit de 9000 zijn volgens mij het zelfde als de 9-3 dus dat zou moeten passen voor een opel bak.staat nog wel een 9000 op MP, zijn de zelfde turbo blokken voor zover ik weet,
werkt alleen de traction control niet van, het hoogste bod is tot nu 150 euro.
is alleen een automaat, maar die blokken passen ook voor de opel bakken, dus dat moet om te bouwen zijn met je huidige bak.dan ga ik toch eens kijken of het wat gaat worden.
als ik er aan begin plaats ik wel een paar:kewlpicsleuk trucje voor de apk ook, maar kan de auto daar wel tegen, want methanol schijnt nog agressiever te zijn dan ethanol
ok, heb ik een beetje verkeerd gelezen :P
mijn 50 procent is een beetje overdreven voor het rekenmodel. maar in de eerste post staat er een link naar dat turbobricks forum, en daar zeggen ze 42 %.
als die 28% klopt word het intresanter, omdat je nog wat pk’s kan halen uit de 105 octaan, denk aan kop vlakken of ontstekinh scherper.
dus is rijden op E85 goedkoper dan de zelfde pk’s uit een blok met lagere compressie voor benzine te halen.
maar je moet ongeveer 50% meer inspuiten volgens 1 van de verhalen hierboven.
dus als de gewone benzine 1.50 kost moet de E85 1 euro gaan kosten voor het rendabel word.
in harderwijk betaal je 1.23 voor een liter, dus is het rijden op E85 in nederland duurder dan benzine.
misschien als je je motor op de octaan 105 aanpast dat je de verbranding efficienter kan laten verlopen en er nog wat voordeel uithalen, maar ik denk dat E85 voor dagelijks gebruik duurder zal blijven als gewone benzine.in frankrijk d8 ik is E85 een stuk goedkoper omdat het niet van olie word gemaakt en dus beter is voor het milieu, maar hier in nederland vinden ze de accijns op brandstof belangrijker als het milieu.
zit een pomp bij m’n collega’s huis dus ook wel leuk bij het werk.
toch mooi dat ik gelijk had over de lambda, heb ik toch nog iets onthouden van monteursopleiding :P
-
AuteurBerichten