Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat overdruk vaatje waar ghanz het over heeft zit op japanners van begin jaren 90. m’n celica en mazda 323 van ’92 bijvoorbeeld.
dus ik denk dat het mooiste is dat je daar 1 vanaf pakt.
het voordeel van zo’n tankje is dat het slangetje in de vloeistof onder in het tankje hangt, dus als de koelvloeisof weer afkoelt en dus krimpt zuigt ie ook weer vloeistof aan in plaats van lucht met het oude systeem.voor zover ik weet meet een wideband sonde in een bereik van 1 tot 5 volt.
en de narrowband een bereik van 0 tot 1 volt.
dus ik weet niet of je ecu een signaal van een wideband sensor goed kan meten@trashmetal wrote:
denk trouwens dat ik de lambda van de ecu
ook beter wideband kan maken :hmmznarrowband geeft pas goed waardes als ie opgestookt is
en samen met de turbodruk zal hij dit niet zo leuk vinden denk ik
met een koude motor :hmmzer zijn wideband A/F meters met een uitgang naar narrowband voor je ecu.
dus gebruik je je wideband sonde om via de meter een signaal naar je ecu te sturen.
en dan zou je dus ook het originele plekje van de originele lambda sonde kunnen gebruiken om de wideband sonde te monteren.in kampen vanmiddag een beetje sneeuw gehad die niet bleef liggen.
ben benieuwd wat het morgen word.
ik rij sinds kort ook achterwiel aandrijving(sorry, is wel een bmw) dus dat kan spannend/leuk worden :P@corsakupesh wrote:
Ook een leuke: heb ooit de auto van een maat van me op blokjes gezet… Hij snapte er niks van… Komt hij terug en zegt dat dat kl*te ding niet meer wil rijden heb hem gezegt een opel te kopen… Later had hij het wel door, en kon hij ermee lachen king:
hebben ze bij mij ook al eens gedaan, met de wielen net boven de grond, en de blokjes onder de as, dus je zag het ook niet. ik zag het pas toen ik onder de auto ging kijken omdat ik d8 dat de aandrijfas was afgebroken ofzo.
dan is het een B Commodore.
misschien zit er plek naast de achterbank, achter de zijpanelen.
anders ff op de sloop kijken voor een hoedenplank die je kan verzagen.chevy chevelle?
een paar jongens bij ons op het werk hebben een keer een mini van een collega onder de sneeuw geschept.
was zo’n originele, en er lag genoeg sneeuw om hem helemaal onder te scheppen.
die jongens stonden wel te zweten, want ze hadden behoorlijk doorgeschept om hem in de koffiepauze van 15 min. helemaal onder te krijgen.een paar minuten later zagen we dus een bult sneeuw voor de ramen langskomen, de ramen waren hoog genoeg dat we de auto niet zagen, alleen de sneeuw die m’n collega van het dak wou rijden
ik heb ook een x een verhaal gehoord van een elektricien die altijd deed of hij onder stroom stond als hij aan kabels werkte, en hij een stagiair mee had.
dat deed hij dus ook een x toen hij, op een ladder, een lampje aan het plafond aansluiten was.
die stagiair bedacht heel snel dat het beste wat ie kon doen was de ladder onder die elektricien wegtrappen en zo de stroomkring breken.
daardoor kwam die man een paar weken thuis te zitten met een gebroken arm, en hij heeft dat geintje ook nooit meer uitgehaaldik ben zelf eens een x op stage op pad gestuurd voor lekvet, het verhaal was dat je daar lekken in een autoband kon opzoeken en dat spul gebruikten ze op de trekker banden bij het loonbedrijf naast de garage waar ik stage liep.
en omdat onze waterbak die we normaal gebruikten bevroren was, moest ik dat spul maar ophalen.
ze hadden daar gelukkig al snel door dat het een geintje was, en hebben me terug gestuurd inplaats van verder.
dus toen ik de garage binnen kwam lopen lagen ze allemaal dubbel natuurlijk.maar toen ik een paar weken later bij m’n vader op het werk was(vrachtwagenmonteur) kwam ik een spuitbus tegen met leak detector, ofwel een schuim dat je op een band kon spuiten om een lek te zoeken.
dus toch niet zo gek dat ik in dat verhaal trapte.@NoFear1696 wrote:
@Eamane wrote:
Dan ook maar eens een fotootje van mij. Niet zo heel duidelijk en sta er maar half op, maar daar heb ik totáál geen problemen mee ;)
Maandag op DAF. Even aan het wachten tot het overschot aan water verdampt is om vervolgens met een spray and wipe en droogdoek aan de slag te gaan :)
is dat een echte Marlies Dekker of een lookalike van H&M :hmmz
en het valt ook wel gelijk op waar NoFear gelijk naar kijkt bij een vrouw
groot gelijk :jerryik heb me hier aangemeld toen ik een C rekord had. die is later vervanmgen voor een calibra, die na een jaar weer naar de sloop kon(roest en koelwaterverbruik) en toen kon ik een mazda 323 uit ’92 weerkopen.
met een 1.6 motor, dus lekker rap met zo’n licht bakkie, en hij koste maar 350 euro met een jaar apk.
maar ik vind het hier ook nog best gezellig, en zit nog wel weer aan een opel oldtimer te denken als ik er geld en ruimte voor krijg, dus vandaar nog altijd lid.
ik ben alleen niet zo’n verhalen schrijver, dus ik lees hier meer dan dat ik zelf post.er zijn ook nog C kadetts met ronde koplampen, net als bij de B.
mijn vader, en ik nu meestal ook, noemde dat de C1, de vierkante koplampen met richtingaanwijzers onder de bumper de C2, en die met de richtingaanwijzers naast de koplampen C3ik had wel gehoopt dat die rx7 een wankel motor had, maar het is een ‘gewone’ v8
1x voorruit van zo’n ding gerepareerd, dus ze rijden in nl rond :P
d8 dat het in de buurt van nunspeet wasik had hem voor de mijne bij een loonbedrijf in de buurt gehaald, denk dat brezan ook wel lukt.
collega van me heeft van de audi v6 een keer de katalisators(of hoe je het ook schrijft) kapot gehad, weet niet of het een enkel gevalletje was of dat het vaker voor komt, maar ze moesten allebij(1 per kant van de V zeg maar) vervangen worden en daar word je niet vrolijk van.
en bij bepaalde type’s hoog olieverbruik, zijn ze mee bezig, werd bij de eerste beurt wat aan gedaan, waardoor het iets minder werd, maar blijft behoorlijk hoog heb ik van horen zeggen.ik heb wel wat geprobeert met andere blokken, en weet dat je ongeveer 30% meer brandstof nodig hebt, dus je zult grotere sproeiers moeten hebben.
en ik heb gehoord dat een motor op E85 niet wil lopen onder de 5 graden en pure ethanol E100 niet onder de 15 graden, en daarvoor zit er een verwarming in het inlaatspruitstuk voor de koude start, voor de rest is die temperatuur niet zo’n groot probleem met de winterstand op je luchtfilter, dan pakt ie toch warmte van je uitlaat.dit is wat ik weet, heb ook veel van horen zeggen, dus er kan iets mis wezen in mijn uitleg.
haha, ja denk het ook wel, hij heefd in ieder geval geen verstand van auto’s als ie fabriekstuners zoals amg en bmw m devisie en irmscher afkraakt.
maar we raken een beetje offtopic hier :P
wat voor een plaatje moet er nu komen?bedoel je deze?
is inderdaad een idioot die niet zo wijs moet lullen als ie geen verstand van auto’s heefdWat vuistregels..
Je auto is lelijk en je bent een Johnny als er:
1) onderdelen opzitten waar ‘AMG, M, Irmscher, enzovoort’ op staat
2) als er zich ergens op de auto ’tribals’ bevinden
3) als de uitlaat dikker is dan 7cm
4) als er zich chroom om die dikke uitlaat bevindt
5) als er zich witte wollen pluizige gevallen in het interieur bevinden, en het niet de bestuurder of bijrijder zijn
6) als er ‘multipla’ opstaat
7) in het algemeen als er Fiat op staat
als het een af-fabriek standaard auto is waar later een spoiler of skirts aan toegevoegd zijner is ook nog een chevrolet monza wat hetzelfde model is als de opel monza, maar dan met een v8.
m’n vader heefd hem helaas in de prak gereden voor mijn tijd :Pis die bovenste geen corvette van ’64? zit als ’64er in een spelletje op m’n computer dus vandaar dat jaartal. volgens mij is dat dan het 2de type
hahaha, die is scherp :P
ja dan word het wat lastiger :P
wat voor winkel eigenlijk? -
AuteurBerichten