Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de k-jetronics op een 2.0 zullen toch ook wel met krukaspositiesensor werken?
en ze hebben ook sensoren te koop om het er zelf op te bouwenok
ik heb eens op de site gekeken, maar dat is best wel leuk speelgoed :Dis dat jouw manta die bij de projecten staat?
ik zou zeggen, start er een.
er is wel een poezentopic hier namelijk : Post hier de lekkerste Chickies!! :P :P:jerrywat is dat voor ontsteking?
ziet er wel gaaf uit.
rest van het blok ook :thumbup:met de bus van het werk 109 waar je 100 mag, na correctie 21 euro’s, en op dezelfde dag in dezelfde gemeente 106 waar je 80 mag, na coirrectie 121 euro.
dus totaal die dag 142 euro
totaal 5907 euro’sbedankt voor de reacties.
ik kan inderdaad nog wel proberen om een nieuwe draad te tappen, maar nu weet ik tenminste dat hij te wisselen is voor een ander.
blues traveler – maybe i’m wrong
van chevrolet hadden ze toen de monza spider, zelfde model als de opel monza maar dan met v8.
dus heel bijzonder is het dus niet, ik heb ze al eens op marktplaats zien staan.
maar het rijd wel erg leuk volgens m’n pa die er 1 heefd gehad met een big block erinok, bedankt.
kan ik er eens mee gaan puzelenoh ja sorry, dat had ik van horen zeggen, moest er nog ff bij.
maar je hebt bij bv 6000 toeren een hogere zuigersnelheid met een lange slag blok als bij een korte slag blok op hetzelfde toerental.
en ik heb al eens iets gehoord over CIH en zware zuigers, dus dan leek het mij toch wel iets om rekening mee te houden.roep maar als ik het verkeerd heb, leer ik weer wat bij :D
ik heb wel eens zo’n blok losgetrokken, en er zit inderdaad een goed verneembare stootrand in.
8.5K toeren? daar is zeker wel wat meer aan gedaan dan alleen de stootrand weghalen en kop vlakken, of zijn die blokken standaard al zo goed?een 2.2 of 2.4 heefd wel een langere slag als een 1.9, dus zul je je max toerental wat lager moeten houden als bij een 1.9 om de zuigersnelheid binnen de perken te houden.
staat ook het een en ander over bij het snelle cih topic.(dit staat eigenlijk ook in het verkeerde deel :jerry)
maar de dubbele caburateurs die je hier opzet kunnen natuurlijk ook op een groter blok als je dat een x wil, heb je geloof ik wel andere inlaatspruitstukken nodig maar dat weet ik niet zeker.(ik ken alleen de 2.0 persoonlijk :P) en een 1.9 kun je geloof ik wel naar 2.0 boren, maar ik denk dat je kleppen wel een maatje te klein zijn voor een 2.4mijn 2 liter cih houd het nog aardig vol in de rekord.
ik rij elke dag zwolle harderwijk en weer terug, en niet al te rustig zeg maar.
ik heb dan wel een omega 5 bak dus ik draai 4000 toeren bij 160.best kans dat de bol ook is verzopen met die losse bobinekabel, en dat je benzine in je olie hebt.
dat dat gewoon langs de zuigers is gelopen.dus, haal de olie er eens uit, en doe er vers in als het teveel naar benzine ruikt.
als er een gat in een zuiger of in een koppakking zit die groot genoeg is om zoveel benzine door te laten moet je dat denk ik wel kunnen horen met het lopen van de motor
nieuwe zomermode?:jerry
de bijzondere verrichtingen mag je doen met je autorijbewijs, maar voor je wegexamen heb je een motortheorie nodig
volgens de site van risse motorsport maakt het niet veel uit met het vermogen.
en dat zeggen ze dus terwijl ze die dingen zelf verkopen, dus ik neem aan dat het wel klopt.
normaal hoort het uitlaatspruitstuk ook aan het inlaat spruitstuk vast te zitten om bevriezing in de inlaat, door de stromende gassen, te voorkomen.vandaag dat stomme alarm er uit gehaald, het zat er waardeloos in(vorige eigenaar gedaan) en ik was de afstandsbediening kwijt.
nu stuurde dat alarm het kastje van de afsluiters van de LPG en benzine af, dus ik kon nog wel rijden als ik de noodschroef op de benzineafsluiter losdraaide, maar ik heb nu de bekabeling naar het kastje van de afsluiters ook voor elkaar, dus ik kan weer lekker goedkoop op LPG kachelen :D
origineel gepost door roekenest

biertje?
is dat een engelse uitvinding, want daar drinken ze het bier warm :p
als je naar een 3 liter blok gaat heb je meer warmteontwikkeling, dus heb je denk ik een grotere totale inhoud van je radiateur nodig.
en die oude opel radiateuren zijn nog van koper en dat schijnt beter te koelen dan auminium radiateurs in nieuwere auto’smilow – ayo technology
scheurtje in de ruitensproeiertank van m’n celica hopelijk dichtgemaakt.
ik denk dat het wel goed is maar ik moet het nog testen :Pmijn id hoe ik het injectie systeem wil maken lijjkt wel een beetje op een simultaan inspuitsysteem.
dan spuit je per slag 1/4 van de benodigde brandstof in en als de inlaatklep losgaat zuigd hij het hele mengsel naar binnen.
en dan begind het weer opnieuw, per slag 1/4 van de benodigde brandstof inspuiten, en na 4 slagen gaat de klep weer los en is het mengsel compleet om naar binnen gezogen te worden.dit systeem bestaat, alleen regel ik de hoeveelheid benzine mechanisch af in de toevoer in plaats van electronisch met de openingstijd van de injectoren
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.
en bij het K jetronic systeem spuit hij continu in, die injectoren werken net zo als een verstuiver in een oude diesel. dus ik weet niet hoeveel timing uitmaakt bij zo’n systeem als ik wil bouwen
ik zie wel wat het word.
ik ga denk ik ook andere drukregelaars dan standaard gebruiken, dus misscien gaat het bij de mijne wat beter -
AuteurBerichten