Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra H: je kunt zelf de storingscodes uitlezen dmv pedaaltest:
-Motor uit, contact uit
-Gas en rempedaal ingetrapt houden
-Contact aan (niet starten)
-Foutcodes worden nu in het dashboard in de kilometerteller getoond
De boordcomputer verwijdert zelf een foutcode als de storing na een aantal keer starten niet meer optreedt.
Het lampje met steeksleutel gaat dan vanzelf uit.
Bij de Astra H kun je ook de accu een half uur loskoppelen om foutcodes te wissen.
Rijdt de auto verder goed, trekkracht, benzineverbruik?
Succes
Bij de Astra H schakelt het na 20 minuten vanzelf uit. (instructieboekje p 81: contactbus voor het aansluiten van accessoires).
Succes
Astra H benzine: 2017 accu laten vervangen bij een universele garage. De oude was 12 jaar oud. Kosten Bosch Accu 109, milieutoeslag accu 9,27, arbeidsloon 16,25. Hier kwam nog 21% BTW bij. Totaal ca 170 euro. De oude accu voeren ze voor je af, die kun je niet zomaar bij de vuilnisbak zetten. Accu’s van diesels zijn zwaarder en duurder.
Doormeten dient “ belast” te gebeuren: alle stroomverbruikers aan en startmotor draaiend. Ook accupolen, klemmen en massakabel kunnen de oorzaak zijn en “overgangsweerstand” veroorzaken. Dan werkt alle verlichting et cetera wel maar wil de startmotor niet ronddraaien (klik-klik). Ik verwacht ook een foutcode in de boordcomputer dan.
In elk geval is je accu nu weer jaren betrouwbaar. Als je dan toch storing krijgt ligt het aan iets anders, bij mij ooit een door de garage niet goed vastgedraaide accukabel, en die gaf overgangsweerstand, waardoor de startmotor niet ronddraaide.
Succes
Hier hetzelfde met de Astra, temperatuur loopt sinds enkele maanden snel op naar 96 graden, dan opent termostaat en zakt het naar 95. Stationair / file naar 113. Dit ging vorige week dus mis: water over de kook, borrelend expantievat, waterslang naar thermostaat lek gegaan, ca 0,75 liter water kwijt, expantievat leeg. Koelvin sloeg aan bij 113 graden.
Ik denk dat de ontluchting vd dop op het expantievat niet goed werkte en er daardoor een scheur in de slang ontstaan is waardoor het water direct ging koken. Of zou het lekje er al geweest zijn waardoor hij steeds zo snel heet werd?
Nacht laten afkoelen, Bijgevuld, slang ingekort en opgeschoven, start weer en half uur laten draaien. Dat ging goed. Temperatuur gaat wel weer over de 100 graden stationair.
Expantievat heeft nu scheuren/breuken door de overdruk. Morgen naar de garage. Denk nieuw vat, dop en dan check of hij niet oververhit raakt.


Hetzelfde meegemaakt en het was het metalen klemmetje dat de batterij op zn plek houdt. Die zat door de ouderdom los in het plastic en gaf soms geen stroom door. Stukje karton erachter gezet. Gaat soms weer mis als ik de sleutel heb laten vallen.
Check of je kofferbak goed sluit.
Check of er iets in de kofferbak ligt te rammelen.
Schokbrekers, veren, wielophanging en stabilisatorstangen kun je door een garage laten checken.
recent velgen van de auto afgeweest? Check met wiel van de grond of je wielbouten nog vast zitten.
Vandaag ook roest ontdekt daar.
Samen met krakgeluiden als ik over een drempel rijd. Volgende week garage en ik ga zeker geen ritten meer maken tot die tijd. Eerst een uitgebreide check.
Hieronder rechts en links.



Hier iemand die het fixte door het zachte rubber onder aan het pookje te verwijderen.
A little update!!!
I found on the other forum a tip to take out the rubber part of the indicator stalk and suddenly the indicator works (left one) fine. And the lenght or, don’t know how to say it, the distance from normal position (no indicator blinks) to down position somehow is longer with that rubbet out. Do not know what does it has to to ,but I can fill the longer distance down and now it works well. Maybe I should cut some rubber …very stragne.Je hebt je auto pas kort, ben je niet in de war met triple-knipperen (zacht aantikken, 3x knipperen voor inhaalmanouvres) en harder aantikken, permanent knipperen.
Pookje springt ALTIJD terug bij de Astra H. Ook als knipperlicht nog knippert. Want er is geen schakelaar, het is een knop op je stuurmodule en de boordcomputer regelt de opdracht.
Foto links en rechtsboven zijn knipper en ruitenwisser knoppen.

9 januari 2020 om 00:55 In reactie op: Astra H bwj 2004 1.6 motor koud geen rook, wanneer motor warm veel rook #18371392Zoek ook op engelse fora zoals hier.
Hier was de oplossing een membraan in het kleppendeksel.
https://www.astraownersnetwork.co.uk/threads/white-smoke-help.86525/
Wat voor storing? Werkt de vergrendelknop in het dashboard wel goed op alle portieren?
zat bij mij in een loszittende batterij in de sleutel.
Hi ik kan niets garanderen zo op afstand natuurlijk, maar een beetje analyse brengt mij naar deze conclusie.
Staat er wel stroom op de stekker vd sensor? Geen stroom / gecorrodeerd contact zal een permanente storingsmelding geven.
Hieronder is hoe het werkt met die magneetring (voorbeeld van youtube, Saturn Ion= GM Astra). Deze mijnheer noemt nog een mogelijke oorzaak: verkeerde koelvloeistof, want in bijv puur water blijft zijn magneetring ook niet drijven.
Als de storingsmelding komt en gaat rest mij maar 1 conclusie: de magneetring drijft niet meer goed. Aan de sensor kan niet veel stuk, mits stekkers en stroomvoorziening in orde zijn, de sensor goed op zn plek zit en het koelvloeistofnievau niet te laag is.
Succes
https://m.youtube.com/watch?v=-qXaqpg7D34
14 december 2019 om 11:51 In reactie op: Problemen met stadslicht Opel Astra H Stationwagon 2007 #18370514Bedankt voor de update. Hoe kwam dat water daar? Motorruimte ooit schoongespoten?
Onder de motorkap zit links en rechts een zwarte plastic dop op de veerpoot, daaronder kan het ook erg roesten, condens kan niet weg.
Succes
Had ik verwacht. Read my answers.
Zaag je oude sensor maar open, dan zie je hoe simpel de brugschakelaar werkt. Probleem is de drijvende magneetring in je expantievat.
Succes
Leuk he, niet alleen draaien maar ook drukken: werkt die Positionsspeicher nog?
Succes
Astra H 16XEP meerdere malen voor deze reparatie de accu losgemaakt en weer aangesloten zonder problemen. Je zult wel opgeslagen data kunnen verliezen ( als storingscodes), maar de auto startte en functioneerde normaal. Waren autos zonder diefstalalarmsysteem.
Over het koelvloeistofpeil probleem staat genoeg op deze site. De sensor kan bijna nietstuk, het is de magneetring in het expansievat waar deze op reageert. Ik heb het opgelost mbv de paperclipmethode (stekker sensor los, doorverbinden met uitgevouwen paperclip, afplakken met duktape). Sensor werkt dan niet meer, inspectie visueel onder de motorkap voor elke rit. Astra J heeft een koeltemp meter in het dashboard, dus die kun je tijdens de rit in de gaten houden.
Succes
Super verslag, zo zie je maar hoe eenvoudig iets op te lossen kan zijn. Hou ik vast als ik zelf storingen krijg.
Hiermee kun je ook je garage op weg helpen, het is niet altijd het component/onderdeel, maar kan ook simpel eeen verbinding, stekker of draad zijn.
Prima voor dit forum en bedankt voor het delen.
Doormeten zeggen ze, dus je hebt een electronisch slot.
Zal ongeveer deze oplossing zijn. Ze zullen de klep moeten openen en waarschijnlijk de schakelaar vervangen.
Zonder prijsafspraak niets laten doen, en help ze op weg met wat eigen research.
https://m.youtube.com/watch?v=ukxqD21kc8g
Succes.
Als hij wel werkt, schakelt hij dan uit als je ontkoppelt of op de rem trapt? Dat zou een indicatie geven welke schakelaar niet werkt.
Genoeg te vinden als je zoekt op Corsa cruse control not working.
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-Cruise-control-not-working
Ben benieuwd wat je vindt, lijkt iets kleins.
Succes
CC werkt alleen als je na wegrijden tenminste één keer op de rem getrapt hebt (remtest). Kan het zijn dat toen je de snelweg opging je niet één keer al had hoeven remmen?
Succes
Wat op Youtube staat is voor de Corsa. Werkt ook niet bij mijn Astra helaas.
Met Opcom kun je wel een aantal Astra settings aanpassen.
Achterwisser gaat automatisch aan als ruitewissers al aanstaan en je naar R schakelt. Ervaring met 2 Astras 2005 hiermee.
Bij mijn Astra gaat kentekenverl aan als ik ontgrendel.
Als iemand weet hoe je het P menu in een Astra 2005 vanaf het dashboard inkomt hoor ik dat graag! Mij lukt het niet.
Succes
Originele radio en display zijn op je boordcomputer aangemeld en moet mbv je 4 cijferige security code afgemeld worden.
Als je een andere radio gaat plaatsen. Dit is een diefstalprefentie. Hiervoor heb je Tech2 software/Opcom nodig.
Wat de situatie nu betreft: krijgt het apparaat stroom? In het apparaat zit ook een zekering, is die nog heel? Op zich kan er vlgns mij niet meer aan de hand zijn dan een kapotte zekering agv je acties.
Check zekering F12 (audiosystem, display) en F35 (infotainments system) in je motorruimte en de zekering in de kast van het origineleapparaat (blauwe 15 amp naast de stekkeraansluiting).
Succes
Als je olie niet oud is, en op peil, dan is iets anders de oorzaak.
Je schrijft dat de meter helemaal onderaan bij koud blijft staan, is dat ook op de snelweg? Meter moet binnen 10 minuten in het midden staan. Als motor te koud blijft is er nog iets aan de hand.
Hoop dat je de oorzaak vindt, succes
Als het geluid weggaat als je de koppeling intrapt, dan zit het in het stuk vanaf de koppelingsplaat tm de versnellingsbak. Die staan stil als je de koppeling intrapt. Hoop niets ernstigs. Het is in alle versnellingen? Lijkt dan in de koppeling te zitten. Al deze componenten zitten tegen de motor aangebouwd.
-
AuteurBerichten
