Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan van alles zijn ; bougie, benzine/gas injector tot motorstuurapparaat
Zal ik dat doen elke keer als ik langs je huis rijd?
Haha oke , ik zie hem vaak staan daar ja
Ben je een rooie of een blauwe? :p
tering bijna 20 volt , en alles werkt nog?
@Senatorman wrote:
Zou het kunnen dat je een adblocker of filter hebt geinstalleerd?
dit was het ,
bedankt
ik dacht al dat iets niet klopte , die knop plaats advertentie staat er bij gewoon niet .
en ik heb net op me telefoon geckeckt en daar staat ie gewoon wel .
IE geeft hetzelfde probleem
Dus als iemand 2 jaar ervaring heeft als monteur moet die excact weten hoe een turbo werkt?
Maar zoals ik al zij ik wil veilig beginnen en het mag niet teveel kosten dus beste is dus een benzine turbo , en dan het liefst met of zonder interne wastegate ?
En MOET ik me injectoren vervangen?En ik had geleze dat ik me olietoevoer van achterop het blok kan pakken.
En is een intercooler noodzakelijk , want zag dat sommige VAG autos niet eens een intercooler. Blijft me motor wel heel als ik het niet doe? In eerste instantie
stuur je kenteken eens via pm ( voor privacy en anders vergeet ik topic toch weer) waarschijnlijk kan ik wel checken of je auto nog onder de terugroepactie valt.
7 april 2013 om 23:10 In reactie op: Vervangen distributieriem, speciaal gereedschap nodig? #18124279@chieltjuh wrote:
Vergeten te melden, maar waarschijnlijk ook wel een moment sleutel nodig:) :thumb
alleen om het wiel weer vast te zetten neem ik aan?
@Carpento wrote:
Dit had je al gevonden ? buysell/manage_ad.php?mode=create_ad
Naar wens invullen, klik je op ‘Bevestig’, voila ;)
En als je dit al ontdekt had, wat gaat er dan mis ?
nee hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
is er een soort van rekensom? laten we zeggen ik wil beginnen met 0,5 laaddruk , bij hoeveel druk moet dan de wastegate open gaan.
en even heel iets anders , ben ik achterlijk? want ik kan NERGENS vinden hoe ik een advertentie moet plaatsen hier:P
ik heb voor 2 tientjes een origineel kadett e gsi 16v gekocht , heeft wel wat slijtage plekken maar is verder nog prima , 100x keer beter dan dat kut sportstuurtje:P
ja oke , ik zag al zoiets op google , ik moet dus een externe wastegate aangezien ik een turbo neem zonder wastegate erin.
bij hoeveel bar moet de wastegate dan open gaan en de uitlaatgassen langs de turbo laten gaan?maar hoe zit het dan met die wastegate MOET die erop om het allemaal heel te houden?
en bij hoeveel bar moet die opengaan?zoals ik al zij ik weet AARDIG hoe een turbo werkt in globale lijnen oke?
leg het anders even uit aub.
dus ik moet een wastegate maken voor de turbo die opengaat bij een bepaalde druk?Ja oke inlaatTRAJECT niet spruitstuk ( ik weet wel aardig hoe een turbomotor werkt)
Maar wastegate gooit de uitlaatgassen langs de turbo weg als de druk te hoog.
Maar kan dan de druk hoger komen dan 0,5 bar?Ik ga het zo doen , ik ga morgen een turbo halen van een vag diesel zonder verstelbarr dingen en werkt ongeveer op een halve bar druk , dus ik dat een wastegate niet nodig is. Bov is nog niet nodig denk ik aangezien sommige autos die helemaal niet hebben.
En als uitlaat spruitstuk neem ik gewoon een origineel spruitstuk met een zo klein mogelijke adapter voor de vag turbo.
En waarom moet ik me inlaat veranderen als ik vragen mag?
Johan
oke , maar dan heb ik nog 1 vraag , welke turbo zouden jullie mij aanraden , liefst gerbruikt aangezien het geld me nog steeds niet op de rug groeid:P
@Fearless wrote:
Met genoeg vermogen is ook een 8v kapot te krijgen :thumb
ja dat snap ik , ben ook niet van plan een erg opgefokt apparaat er van te maken , gewoon zon 150-160 pk oid
het gaat meer om het ideeoke beter dus een losse turbo , welke merken/modellen en dan praat ik over alle merken , hebben een losse turbo zonder spruitstuk? zodat ik er misschien eentje van een sloopauto kan halen oid. of welke zouden jullie mij aanraden.
en ik lees overal dat een c20ne ”onverwoestbaar” is, maar moet ik nog andere dingen wijzigen aan de motor?alvast bedankt
@mrmonkey wrote:
Zou om te beginnen die Turbo maar gewoon weggooien…
De turbo is 1 geheel met het spruitstuk en past dus niet op de kop van een C20NEals het niet te lassen kan , breng het dan maar naar de vuilnisman , dus weggooien is geen optie ……..weggooien zegt ie
denk je dat ik dat niet geprobeerd heb
linkje zou handig zijn
17 oktober 2012 om 21:38 In reactie op: Corsa B kofferbak verlichting werkt niet > Opgelost! #17876799@Miranda-van-Tuinen wrote:
Bij mijn beide corsa’s deed de kofferbak verlichting het ook niet, de stekker aan de linkerkant in de kofferbak bij het achterlicht daarvan was de contactpuntjes van de massakabel in de stekker weggesmolten, massakabel buiten de stekker om doorgesoldeerd en toen werkte de verlichting weer. :thumb
100% hetzelfde als bij onze vorige corsa b
-
AuteurBerichten