Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat ik voor een ander setje velgen ga, anders probeer ik ander rubber in een andere maat. Ik wil liever niet aan het plaatwerk zitten, aangezien dit nog gaaf (roestvrij) is.
Zal wel es naar een bandenboer gaan en een goed laten informeren. Ik wil ook niet een te grote kilometerteller afwijking krijgen.
Dat met die tuinslang om de achterveren snap ik niet overigens….
@Gsifreak wrote:
@johan1981 wrote:
Het aanlopen stelt vrij weinig voor, alleen bij dieper inveren komt ie er tegenaan, best vervelend, elke drempel moet rustig aan.
De ET van de velgen weet ik zo niet, anders moet ik deze maar te koop zetten en een andere set weer kopen. Kan ze natuurlijk ook onder onze Corsa zetten.
Het liefst wil ik Borbet A onder de kadett en die heb ik ook wel, maar dat is steek 5×110, lagen altijd onder mijn Vectra V6.
Stuk van wielranden wil ik liever niet, dit heb ik al eens laten doen door een schadehersteller. Die gaf toen al aan het max nu wel weg gehaald is.
hoeveel inch is die borbet a dan?
16″ met 195/50r16 banden (ff uit mijn hoofd, ander is het 195/55r16)
Het aanlopen stelt vrij weinig voor, alleen bij dieper inveren komt ie er tegenaan, best vervelend, elke drempel moet rustig aan.
De ET van de velgen weet ik zo niet, anders moet ik deze maar te koop zetten en een andere set weer kopen. Kan ze natuurlijk ook onder onze Corsa zetten.
Het liefst wil ik Borbet A onder de kadett en die heb ik ook wel, maar dat is steek 5×110, lagen altijd onder mijn Vectra V6.
Stuk van wielranden wil ik liever niet, dit heb ik al eens laten doen door een schadehersteller. Die gaf toen al aan het max nu wel weg gehaald is.
Bedankt voor de reacties, ik ga een nieuwe pen halen bij de dealer.
Is dit met een Hamer en een Centerpons te vervangen? Of heb ik er meer voor nodig?
21 mei 2013 om 08:25 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126475Vanmorgen naar APK geweest voor herkeuring, dit was prima! Dus weer een jaar apk!!
Vervolgens vroeg ik of ze de auto uit wilden lezen, vanwege het slechte starten en rijden.
Computer eraan:
– Lambda
– Lambda verwarmingscircuit
– KrukassensorCodes gewist, maar toen wou de auto niet meer starten! In de computer kijken, tijdens starten ook geen toerental, dus krukassensor. Is hier op forum al paar keer genoemd.
Dus auto ter plaatse op de brug en andere sensor die ik nog had liggen en toevallig in de auto lag aan de auto gesleuteld. Ding zat muurvast en de nieuwe ging er ook moeilijk in.
Vervolgens auto proberen te starten en die sloeg nu direct aan!! JIPPIE!!! Alle problemen opgelost, computer er nog ff aan gehad en die gaf geen storingen meer.
Helaas stond ik dus bij een garage en moest ik dus werkplaatstarief betalen voor het vervangen van de sensor. Logisch natuurlijk, maar wel jammer! Had het zelf willen doen, alleen had ik de mogelijkheid nog niet echt gehad.
Binnenkort nog ff nieuwe olie erop en dan kan de Corsa er eerst weer een jaar tegen.
Bedankt voor het meedenken iedereen.
20 mei 2013 om 19:25 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126474@Aapje wrote:
Slecht starten e.d. kan je vaak verwijten aan de krukassensor. Dan weet de ontsteking niet wanneer hij moet ontsteken (overigens inspuiting weet dan ook niet wanneer die moet inspuiten :P) ;) Kan het hikken wellicht ook verklaren.
Die sensoren zijn lichtelijk magnetisch, wellicht zit ie onder metaalschraapsels dan werken ze veelal wat minder.
Ik wou vandaag de krukassensor eindelijk gaan vervangen, dus enthousiast de auto op de krik en onder gekropen. Maar kan er niet bij komen. Binnenkort de auto dus op de brug of boven de smeerput.
Ben er overigens ook achter gekomen dat een van de motorstoringslampjes kapot is, de Corsa C heeft er 2?? Die met het steeksleuteltje doet het wel, maar het motorblokje met bliksemschicht doet het niet.
Morgenvroeg moet ie voor APK, dus gelijk maar ff uitlezen.
@wim-v6 wrote:
Heeft er wel een tijdje een sedan gestaan bij de Graaf Leiden (wassenaar), Sedan Met bose audio Zilvergrijs.
Als dat m is, heb ik in ieder geval de Ruitenwisserhendel met stekkers en Gele regelbare interval relais ervan liggen.
Willem
Kon je ook zien wat er mee was? Was het een uitvoering met Xenon en net Sport interieur zonder instapschade? Op de achterklep zat er naast het embleem met de naam “OPEL” een zwart “blokje” op.
Vind het nog steeds erg jammer dat hij gedemonteerd is, ’t was dat ik ‘m niet meer kon betalen, anders had ie nog bij mij op de dam gestaan….. Was een nog best nette auto die geweldig reed.
13 mei 2013 om 07:53 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126472Net een stuk met de Corsa gereden, dacht trek ‘m ff door.
Bij 5000rmp houdt de motor erg in. Als ik gas blijf geven, zakt toerental terug naar 4000rpm, waarna hij weer gaat versnellen tot 5000rpm. Geen storingslampje.
Duidt dit nog specifiek ergens op?
LMM of krukassensor??
12 mei 2013 om 19:48 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126471@DD1 wrote:
ik heb gisteren de krukas sensor vervangen, de carter ontluchting en het gasklephuis schoongemaakt en tot op heden heb ik geen problemen meer. blijft starten warm en koud, en hikt ook niet meer.
Op wat voor manier maak je het gasklephuis schoon? Deze kan niet open gemaakt worden tocht? Als ik hier van boven op kijk als de luchtinlaat eraf is, dan kijk ik er glimmend in. Ik zie de gasklep dicht staan, deze kan ik ook niet bewegen.
Verder wordt er nog over de EGR gesproken, hoe maken jullie deze schoon en welke is het op de 3 cilinder?
Verder vraag ik me nog af waar die krukassensor zit, zit deze toevallig achter distributiedeksel?
Morgen mag de Corsa voor de APK, hopen dat ze er in 1 keer door komt.
Wij hebben ook een 3-pitter, zie mijn andere topic.
Stationair hoort deze motor mooi rustig rond te gaan, dat deed die van ons wel altijd. Nu is ie rumoeriger, je voelt in het interieur de trillingen van de motor, ook moeten wij lang doorstarten voordat ie aanslaat.
Ik wil de krukassensor nog vervangen aangezien die vaker voor schijnt te komen.
@vincent23 wrote:
zou er ook wel graag 1 willen hebben hoor.
wel een orgineel NL dan, geen importbak. :angel
als iemand er nog 1 weet :thumbup :thumbup
gr vinc
Wil er best m’n orginele gsi voor ruilen.
Die van mij is in ieder geval niet te koop/te ruil, is een erfstuk.
24 april 2013 om 07:42 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126465@wim-v6 wrote:
Z10XE, LMM al eens uitgewisseld?? wel; een originele plaatsen.
Ook de krukassensor wil wel kapot bij deze motoren
(let op , heb niet heel het verhaal en alle post zitten lezen, kan zijn dat ik er overheen gekeken heb..)
Willem
LMM nog niet bekeken.
Krukassensor heb ik nog liggen van vorige blok volgens mij, kan ik eens uitwisselen.
Dank!
Onze corsa Z10XE ratelde bij aanschaf al, helaas heeft deze motor bij 115000km de geest gegeven door een verstopt koelkanaal.
Er is toen een ruilmotor in gekomen met 90000km ervaring, deze ratelde ook direct. Dit was voor mij de bevestiging dat het een eigenschap van het blok was (3cilinder)
Later trok de motor ineens erg slecht, maar liep stationair wel goed, echter wel met nog meer herrie.
Toch het kleppendeksel losgehaald en de ketting bekeken, dat was schrikken!!
De ketting bleek enorm slap en bovendien was een van de nokkenassen een tand versprongen. De kettingspanner zag er nog wel goed uit, maar was op z’n max. De ketting bleek versleten.
Nieuwe ketting, nieuwe tandwielen, nieuwe spanners erin gemaakt (avondje sleutelen) en het motortje draait nu bijna geruisloos!!
Ik zou dus zeker naar je ketting (laten) kijken.
Rij er vooral niet te lang mee door, wij hebben geluk gehad dat er niets beschadigd is.
22 april 2013 om 14:03 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126463@CORSA BB wrote:
benzienefilter tjekken.
http://naarhuis17.blogspot.nl/2011/11/tekenen-van-een-verstopt-benzinefilter.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
bb
king:haha ok! Dat had ik inderdaad nog niet gedaan, zal het nakijken zodra ik er tijd voor heb.
THNX!!!
22 april 2013 om 09:52 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126461Gister nieuwe bougies geplaats, 7euro per stuk!!
Helaas helpt het niet. Moeten nog steeds lang doorstarten. Stationair loopt motor ook niet lekker, trilt erg voelbaar in de auto, is normaal niet zo.
Gedaan:
-Nieuwe Bougies
-Carterontluchting schoongemaakt
-Koelvloeistof schoon en op peil
-Olie schoon en op peil
-Koelvloeistofsensor heb ik geruild met een andere uit een andere motorWaar kan ik verder nog naar kijken?
Hoe er wel rekening mee dat de verstelling van de rugleuning ook aan de andere kant komt te zitten.
Ik heb 2 passagiersstoelen in mijn Kadett…
@fluks wrote:
zie nog wel eens een witte enorm smerig en de uitlaat hangt er half onderweg
Die witte is pas is pas bij een professionele “uitlaatboer” geweest die ‘m er weer mooi onder gezet heeft. Het baasje van deze witte Caravan heeft ‘m ondertussen al helemaal mooi gewassen. Binnenkort nieuwe wissers erop en nieuwe originele luchtfilter terugplaatsen.
18 april 2013 om 08:26 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126460Gisteravond flink bezig geweest met de Z10XE:
-Carterontluchting schoongemaakt (dikke slang was schoon, dunne slang zat dicht)
-Temperatuursensor vervangen voor eentje die ik nog had liggen (nu helaas lichte lekkage bij de sensor, ga ik nog nakijken, denk nieuwe ring ertussen)
-Bougies eruit gehaald en schoongemaakt (deze waren wel iets ingebrand, weet ook niet hoe oud ze zijn)Dit alles heeft niet geholpen.
Ik ga nu nieuwe bougies halen, aangezien deze iets ingebrand zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
16 april 2013 om 09:40 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126457@CORSA BB wrote:
heer,
vraag..
-carter ontluchting open
-bougies goedmaak je bougies een goed schoon,
en blaas je carterontluchting een door.
het is net winter geweest.kost niks.
en vanaf daar verder zoeken..e.v.t.Deze punten ga is sowieso nog ff checken vanavond, maar kan door die punten het brandstofverbruik ook omhoog gaan dan??
bb
king:16 april 2013 om 08:22 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126455Vanmorgen moest mijn vrouw met de Corsa weg, koude start liep ie maar op 2 cilinders zo te horen (het is een 3cilinder). Na een paar tellen liep het motortje keurig op 3 cilinders.
Wat ons ook opgevallen is dat ik de laatste keer 8liter getankt had en dat het lampje na 87km al weer knipperde, dus hij zuipt ook nog es.
Heb ook contact met mijn zwager gehad en die had het over temperatuursensor en/of lambda-sonde. Waar zit deze temperatuursensor?
Zou het ook aan bougies en/of bobinebrug kunnen liggen??
Wil niet lukraak onderdelen gaan vervangen, want we kunnen de centen op het moment wel beter gebruiken.
@midnight black wrote:
Nee, bij een Kadett zijn (zoals zo’n beetje alle Opels uit die tijd) beide wissers hetzelfde.
Heb ondertussen ff een snel een nieuw (voordelig) setje wissers gehaald, zal ze er binnenkort opzetten.
Bedankt!!
15 april 2013 om 19:40 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126454@joop1970 wrote:
Geen foutcodes? Even uitlezen sowieso.
Bij de c van mn ouders was de krukassensor kapot met vergelijkbare problemen. Nare is geloof ik alleen dat hij die foutcode niet opslaat, uiteindelijk getest met apparaat eraan toen het probleem zich voordeed en daar kwam de krukassensor uit.
Heb geen lampje zien branden op het dashboard, heb volgens mij nog wel zo’n sensor liggen van de vorige Z10XE (we hebben al eens een motorwissel gehad). Is in ieder geval te proberen zodra ik er tijd voor heb, gelukkig is het weer langer licht zodat ik ’s avonds na het werk ook nog es wat kan doen.
Ja inderdaad, jullie hebben gelijk!
Ik heb zojuist ff gekeken bij mijn Kadett en ik heb inderdaad E474, dus is de motorkap in de verkeerde kleur.
@Raluph wrote:
Ik zoek een nette motorkap, het liefst al in de goede kleur, polarweiss (kleurcode 452) En een net rechter zijpaneel dat naast de bank zit. heb al een “gezocht” geplaatst in het marktplaats deel.
Dus als iemand wat heeft, laat het maar weten…
Want de sloop bij ons in de buurt heeft niet veel qua E kadett’s…anderhalf jaar geleden hadden ze niet eens een trekhaak :???: terwijl er toch genoeg kadettjes die hadden….Ik heb nog een nette motorkap staan van mijn Kadett E (1991). Volgens mij dezelfde kleurcode.
Ik gebruik ‘m niet meer, omdat ik nu een motorkap heb met booskijkers. Motorkap was 15 jaar oud toen ik ‘m van de auto gehaald heb en netjes weg gezet heb.
Als je belang hebt zal ik’m binnenkort opzoeken, staat bij mijn ouders in de schuur. (in de buurt van Meppel, Drenthe)
@crazijbertje wrote:
zie hem liever zo johan!!!

gr bertje :agent
Wat een mooi stel is het toch he! :wub
-
AuteurBerichten