johan1981

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 264)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa C 2002 Z10XE start niet meer –> klaar!!! #18216408

    @wim-v6 wrote:

    zal sensortje wel zijn…

    NIEUW en ORIGINEEL monteren, al dat ge Bezuinig om me heen… gelijk goed is vaak voordeliger.

    Willem

    Ja ben ook van plan een sensor bij dealer te halen. Volgens mij is die niet veel duurder als imitatie…..

    In reactie op: Corsa C 2002 Z10XE start niet meer –> klaar!!! #18216407

    @johan1981 wrote:

    Ketting is ook nog geen jaar oud……

    Herstel 1,5 jaar…..

    In reactie op: Corsa C 2002 Z10XE start niet meer –> klaar!!! #18216405

    @wim-v6 wrote:

    ja, nog wel 1, maar die wil je niet, maar komt vaak zat voor: Ketting van tijd…

    Willem

    Nou daar hoop ik inderdaad niet op. Komen verder geen vreemde geluiden onder de kap weg tijdens starten….

    Ketting is ook nog geen jaar oud……

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192203

    Ik wou het nog even met jullie delen:

    Heb gisteravond de bougiekabels en de bougies vervangen en de problemen zijn opgelost!! Kadettje rijdt weer super!

    Helaas wel een ander probleem, had koelvloeistof ook bijgevuld en poosje stationair laten lopen. Na een tijdje lag er een plasje vloeistof onder de auto. Lekt op de plek waar de kachelslangen op de kachel zijn aangesloten, dus mogelijk slang lek of zo. Koelvloeistofpeil was niet gezakt.

    Misschien was de isolatie die op schutbord zit ook wel nat en is dat bevroren geweest. Nadat ik de boel warm gestookt had is dat gaan smelten en mogelijk is dat ook gelijk de lekkage…….

    Ga ik nog even in de gaten houden, was al donker, dus kon niet goed meer zien wat er precies aan de hand is.

    Bedankt voor jullie suggesties/ideeen/meedenken!! :D

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192202

    Heb verschillende merken en prijsklasses gezien op een website

    prijzen varieren van 20,00euro tot 80,00euro voor complete sets.

    En merken: Vemo, NGK, Beru, JanMor, Magneti Marelli, Herth + Buss, Valeo, Kager en Facet

    Kennen jullie deze merken? Prijzen verschillen nogal en weet niet wat de kwaliteit van de verschillende merken is.

    Zou iemand mij hier een antwoord op kunnen geven??

    In reactie op: Accu laadt niet bij…ten einde raad! #18207403

    Kun je dat relais niet gewoon vervangen dan?

    De motor loopt ook wel zonder dit relais, want dat relais heeft daar niets mee te maken toch?

    Er staat toch dat het relais voor laadcontrole is? ;) Dus denk ik dat het relais wel degelijk invloed heeft op het opladen van je accu.

    Of er is ergens een kabelboom-stekker die niet goed vast zit of geoxideerd is, aangezien je toerenteller het af en toe ook niet doet. En natuurlijk de plek waar de kabel door het schutbord naar binnen komt goed nakijken, misschien kabel doorgesleten….

    Ik hoop dat je het vindt!

    Succes!

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192200

    Tjonge wat is het toch jammer dat ik niet meer tijd heb voor mijn Kadett….

    Als ik nou als eerste gekeken had in het donker, dan had ik het direct geweten….. Maar ja, je gaat in het donker niet sleutelen aan je auto en als je bij daglicht dan ontdekt dat je verdelerkap er niet mooi meer uit ziet van binnen, verdenk je die als eerste…..

    Het blijken dus de bougiekabels te zijn, heb net voor het eerst in het donker onder de kap gekeken. Ik moet zeggen, dat zag er spectaculair uit!!! Ik zag allemaal vonkjes rondom de bougiekabels en kleppendeksel!!! En als ik goed luister, kan ik het zelfs horen vonken, haha! De bougiekabels zijn dus op!

    Ben blij dat ik het nu gevonden heb, kan ik op jacht naar nieuwe kabels.

    Welke kabels kan ik het beste kiezen voor een nette prijs, hoeft geen merk te zijn, als ze maar goed zijn. En waar zouden jullie ze bestellen?

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192199

    @KadAstra-EF wrote:

    Oh ja, wel je rotor ook vervangen he ?
    Anders heeft een nieuwe verdelerkap geen nut !

    Rik :D

    De Rotor heb ik zeker ook vervangen, beetje hetzelfde als je remschijven vervangen, maar je blokken niet, haha!!

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192197

    @sjoerdie wrote:

    begin maar eens met wat onderhoud….

    9.5 jaar niks aan gedaan :wtf

    alle vloeistoffen verversen
    riem en pomp vervangen.
    alle filters vervangen.

    sorry dat ik het zeg, maar vind je het gek dat ie niet lekker loop als je er niet naar omkijkt.

    Hoi Sjoerdie,

    Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, het laatste onderhoud door een garage is ongeveer 10jaar geleden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er zelf niets aan doe ;) . Olie en filters (behalve benzinefilter) vervang ik netjes en ongeveer 2 jaar geleden is de distributie + waterpomp ook vervangen. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik bougies + kabels ongeveer 8 jaar geleden vervangen heb, dat had misschien vaker gemoeten. Echter als de auto goed rijd, waarom zou ik dan bougies en kabels vervangen? Dat kan echter ook een verkeerde gedachtengang van mij zijn.

    Ik ben blij met mijn Kadett en wil ‘m ook niet kwijt!! Echter zijn de financiele middelen soms niet toereikend om alle[/b gewenste onderhoud te kunnen doen.

    Wat betreft het vocht aan de bijrijderskant en de computer, daar heb ik wel even aan gedacht! Echter heb ik er niets mee gedaan, misschien dom. Heb nog een goede gebruikte computer liggen, kan het in ieder geval eens proberen!! Bedankt voor deze tip Markkie!!

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192194

    Heb afgelopen weekend een nieuwe verdelerkap geplaatst, aangezien de oude in slechte staat was en ik dit zelf als hoofdoorzaak aan wees. Helaas heeft het het probleem niet opgelost.

    Volgende waar ik naar ga kijken zijn de bougiekabels + bougies, ff plantenspuit in het donker erop leeg spuiten en kijken wat er gebeurd.

    Of zouden jullie ergens anders zoeken?

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192193

    Had alle delen eerst schoongemaakt en ze toch maar weer in de auto gezet, omdat ik de auto nodig had en ff geen tijd/geld had om nieuwe ontsteking te halen.

    Auto lijkt nu wel iets beter te rijden, maar is nog lang niet goed.

    Als ik kalm aan ga versnellen gaat het zonder problemen en constante snelheid gaat ook aardig goed, ik moet niet te snel willen optrekken.

    Heb overigen ook aan de automatische choke gedacht (als deze motor dat tenminste heeft). Kan ik hier nog iets van nakijken om te zien of die goed werkt?

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192192

    Vandaag eindelijk ff tijd kunnen besteden aan mijn Kadettje…….

    Helaas kwam ik er vandaag achter dat de voetenruimte aan de bijrijderskant vol water stond. Had er veel zooi liggen, waaronder een jas, skeelers voor de kids, kannetje koelvloeistof, spuitbus lak en klein grut. Ik wou dat dus ff opruimen en toen ik al die zooi eruit had zag ik dat de mat zeiknat was, schrik!!

    Heb direct de bijrijderstoel eruit getrokken en de vloerbedekking ook, vervolgens die waterzuigende isolatie/schuimrubber ondermat ook opgetild en daaronder stond wel een cm water…… Heb het zo goed mogelijk droog gemaakt, de vloerbedekking omhoog gezet en een vochtvreter in de auto.

    Positief puntje was dat de bodem er wel hard uit zag!! De Bitumenmat was ook glad op 1 plekje na waar een (roest)bobbel onder zit……Ga ik op een later tijdstip meer aandacht aan besteden.

    Maar ik zou dus eigenlijk met de motor aan de gang en dat heb ik daarna dus gedaan. Vermoedelijke boosdoener heb ik ook gevonden: De ontsteking! Zie foto’s

    De bougies zien er niet best uit, best veel oxidatie naar mijn mening. Ze zijn niet schoon van de koelvloeistof, dus dat lijkt positief met het oog op een eventuele defect koppakking denk ik.

    De rotor ziet er ook niet geweldig uit, het contactpunt is niet mooi glad meer en ook lichtelijk geoxideerd.

    Dan de verdelerkap, hierin kan je ook zien dat de contactpunten ingebrand zijn.

    Dus eerst deze delen maar eens vervangen en dan weer testen. Hoop dat het hier bij blijft.

    Welke webwinkel zou ik het beste deze spullen kunnen bestellen? Of zouden jullie gewoon naar Brezan ofzo gaan?

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192189

    @Haasje17 wrote:

    Filter vervangen. Zou ook kunnen dat je een lek hebt waardoor er koelvloeistof langzaam lekt in een van de cilinders. Moet je wel eens bijvullen? Eigenlijk bij. Weinig gebruik altijd regelmatig volle tank. Voorkomt Roesten aan de binnenzeilde.

    Heb het er ook nog ff met mijn zwager over gehad en het zou inderdaad de koppakking kunnen zijn waardoor er koelvloeistof in een van de cilinders lekt.

    Vanmorgen was het weer raak, wel starten en direct aanslaan, maar naar mijn idee best veel witte rook uit de uitlaat (bij koude start). Dit zou natuurlijk ook condens uit de uitlaat kunnen zijn. Als de motor warm is rookt ie niet meer zo wit, gewoon damp net als de meeste auto’s.

    Als ik rustig optrek gaat alles prima, wil ik iets vlotter dan is het net of de motor een fractie overslaat/stil staat, hang dan wel ff in de gordel zeg maar……

    Binnenkort een weekje vakantie en dan zal ik eens gaan kijken wat ik ermee ga doen. In ieder geval de staat van de bougies bekijken.

    In reactie op: Koude start slecht — Kadett weer in orde!! #18192187

    @Vinci wrote:

    Als hij warm is eens met de plantespuit langs de ontstekings onderdelen gaan, wellicht tref je zo de pijnlijke plek?

    Of misschien komt hij nét wat benzine te kort, met opwarmen vraagt het altijd iets meer inspuiting. Is er recent nog eens een vers filter op gegaan bijvoorbeeld?

    Benzinefilter is bij mijn weten nog nooit vervangen en ik heb deze Kadett alweer 9,5jaar. De laatste onderhoudsbeurten door een garage zijn dus zeker 10 jaar geleden en dat filter is dus minimaal 10 jaar oud.

    Vanmiddag met het naar huis rijden hikte de auto trouwens regelmatig, iets wat hij eigenlijk nooit eerder deed. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de tank altijd max voor een kwart gevuld heb, dus misschien zijn filter en slangen dan wel aan het dichtslippen. Goede idee denk ik om het filter te vervangen.

    In reactie op: Het definitieve einde aan de zompige vloermatten!! #18191355

    Goede tip!!

    Mijn Kadett is daar ook vaak nat na een regenbui, heb er nooit aandacht aan besteed en zou er altijd nog naar kijken. Had wel het idee dat het via de spiegels zou komen. Dit is dus de oplossing!!! top!!

    In reactie op: knipperlichten aansturen met CV #18174658

    @wim-v6 wrote:

    LET even op, de Corsa-C heeft geen knipperautomaten, maar wel geregeld via een Stuurmodule (BCM = Body Control Unit).

    Je zal de draden die naar de lampen zelf gaan moeten opzoeken, en ze daar op aansluiten.

    Bij de hendel erbijprakken heeft geen zin.

    Willem

    Zoiets dacht ik al. Een relais is dus niet aanwezig? Geloof dat ik dan beter setje kan bestellen zonder knipperlichtaansturing.

    Of iemand moet toevallig nog iets origineels hebben liggen voor een 5 deurs Corsa C??

    In reactie op: Corsa Z1.0XE 2002 #18174770

    Wij hebben deze 3pitter ook in onze Corsa C. Tot dusver heel tevreden, let bij aanschaf of de ketting niet ratelt, auto klinkt dan als een trekker. Stationair moet ie mooi rond gaan, je hoort eigenlijk niet dat het een 3pitter is. Let vooral op dat het oliepeil goed is.

    We zijn vooral heel tevreden over verbruik, we hebben 1 op 22 gereden zonder veel moeite te doen. Meestal zitten we rond de 1 op 18 , dit zijn veelal korte ritjes door het dorp if een keer naar de stad.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166433

    @Fearless wrote:

    Nou ik kan er over mee praten…qua borging op een fusseekogel.
    Ik monteerde een normaal moertje op een bout die de pin van de fusseekogel borgt.

    Daar MOEST een borgmoer op van de rdw controleur.
    Dus ook als je een kroonmoer op je fuseekogel hebt, dan steek je daar gewoon weer een splitpen doorheen.

    eigenlijk heel logisch, want zon moer is vrij snel weer los getrild. En dan krijg je brokken.

    De garage had gewoon jou reparatie moeten bekijken, voor het zelfde geld had je de hoes niet eens vervangen/gemaakt en melden ze m alsnog af met een kapotte hoes.

    Ik controleer ze globaal nog eens na als iemand anders de auto gerepareerd heeft, je wil niet weten wat sommige mensen allemaal onder reparatie verstaan. Van levensgevaarlijke bedrading tot een remslang dichtsmeren met kit vanwege canvas zichtbaar.
    Zo heb ik geen verassingen als ik een steekproef krijg op een auto die ik niet gerepareerd heb.

    Als ik jou auto kreeg en je hebt die splitpen niet terug geplaatst zette ik er ook een nieuwe in, of ik liet je weer terug komen dat je m zelf maar voor elkaar maakte.. Pas daarna kreeg je van mij een nieuwe apk. Maar wel eerst met overleg…

    En overleggen is soms best lastig met klanten, vaak geven ze een 06 nummer op en nemen ze de hele dag niet op.
    Wat moet je dan? de auto laten staan om iets lulligs als een splitpen die uitgeboord moet worden?

    Beetje geven en nemen en je niet zo druk maken om een paar euro ;)

    Dat geld is het ook niet, maar ze komen afspraken niet na doordat ze niet met mij overleggen.

    Ik zat notabene in de wachtkamer van dat bedrijf, overleggen lijkt me dan niet zo moeilijk.

    En niet achteraf bij me komen, zeggen dat het klaar is en vervolgens de rekening presenteren.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166419

    @bitter cd wrote:

    dan moet de steekproefcontroleur ook weer eens het boek gaan lezen.
    De fuseekogel moet deugelijk bevestigd zijn, maar er staat niets over een borging in.
    De borging geldt voor stuurkogels en dus niet voor fuseekogels.

    OW? Het lijkt me toch redelijk belangrijk dat deze een borging hebben, ik vind het wel belangrijk dat het ook goed is. Maar neemt niet weg dat ze het niet op eigen houten hadden mogen repareren en daar een half uur arbeid voor schrijven.

    In reactie op: Herkeuring en steekproef #18166418

    Ik was dus een beetje overdonderd op dat moment en heb het betaald.

    Die reflectors zitten er nog op, haal ik er nog wel af, vind het ronduit lelijk, bovendien zitten ze niet recht en niet symetrisch op de auto…..

    Het gaat niet om heel veel geld en ik denk dat ik het er voor nu bij laat zitten en heb voor die paar tientjes geen zin in het mogelijke gedoe wat erachter weg komt.

    Ze zijn mij als klant in ieder geval kwijt en ik zal ook zeker geen reclame maken voor het bedrijf.

    Bedankt voor jullie reacties: Het ligt in ieder geval dus niet aan mij dat ik het een rare gang van zaken vindt.

    In reactie op: Kadett E meeting #18161036

    Leuke foto’s!! :kewlpics

    Jammer dat ik het over heb moeten laten gaan, anders was ik de enige met een Kadett Caravan! haha! king:

    Volgende keer hoop ik er ook bij te zijn.

    In reactie op: Kadett E meeting #18160993

    Sorry,

    Bij deze moet ik toch afzeggen, ik ga het allemaal niet redden, had er wel zin in gehad, maar lukt me niet.

    Fijne dag allemaal en ik wacht de :kewlpics wel af.

    In reactie op: Kadett E meeting #18160980

    Hoi,

    Wat worden datum en lokatie nu? Heb op zich wel interesse om te komen met de E Caravan. Moet ik’m nog wel schoon krijgen van te voren, haha!

    Ik kom uit omgeving Meppel.

    In reactie op: Dashboard werkt weer!! Gelijk andere vraag…. #18156535

    Dashboard werkt weer, heb ‘m er ff uitgepakt stekker schoongemaakt en er weer in gezet. Lijkt nu weer goed te gaan.

    Heb bij deze direct wel een andere vraag:

    Achter het dashboard zit het kabelboompje van de stekker. In deze kabelboom zit ook een zwarte draad. Deze draad is bij ons doormidden geknipt en ook weer aan elkaar gemaakt. Weet iemand waar deze draad van is? Toevallig van het motorstoringslampje? Deze werkt bij ons namelijk niet. Lampje is ook niet zomaar te vervangen aangezien dit waarschijnlijk gesoldeerd zit (heb de tellerbak niet losgemaakt)?

    Is de kilometerstand van deze Corsa’s (bj 2002) ook aan te passen? Zou dat mogelijk met die zwarte draad gebeuren? Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat we destijds deze auto aangeschaft hebben met een teruggedraaide kilometerstand.

    In reactie op: lekkage koelvloestof bij oliedruksensor ? #18156550

    Bij deze motor zit de koelvloeistofsensor op de waterpomp en die zit aan de distributiezijde (dus bijrijderskant) van het motorblok. Zelf heb ik een O-ring van deze sensor kapot gehad waardoor er dus koelvloeistof uit liep. Het zou ook je waterpomp kunnen zijn of de pakking die er tussen zit.

    Dat je oliedruksensor “nat” is komt meestal doordat de sensor iets lek is en dus een beetje olie zweet, daar heeft onze Corsa ook last van.

    Succes, ik hoop voor je dat het meevalt.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 264)