Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opel Rekord had deze optie ook, zat een drukknopje onder dashboard vlakbij zekeringkast.
Leek op knopje van deurbel en als je erop drukte ging de klep (sedan) open, volgens mij zaten er veren aan de schanierpunten, weet het niet meer precies.
Mijn opa en oma hadden zo’n Rekord voordat ze de Kadett (die ik nu heb) aanschaften. Ik vond dat altijd een machtig interessant knopje.
Bedankt!
Ik ga er mee aan de slag!
10 juni 2015 om 19:23 In reactie op: Kadett E meeting, de vierde. Editie 2015. Zondag 7 juni 2015 #18274994Gezellige meeting!! Leuk met alle liefhebbers en leuk dat er verschillende modellen waren!!
@KadAstra-EF: Bijzondere km stand!!13 mei 2015 om 21:30 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059568Mooi!! :wors :wors
30 april 2015 om 19:28 In reactie op: Kadett E meeting, de vierde. Editie 2015. Zondag 7 juni 2015 #18274969@gose91 wrote:
Ik ga deze keer naar de Astra F meeting, zoals u misschien zal begrijpen. Daar pas ik wat beter bij dan afgelopen keer.
Tenzij… er een Kadett E caravan komt. Dan ben ik er bij!De planning is dat ik er met mijn E Caravan 1.8i Expression van 1991 bij ben. Is geen standaard Expression meer en is op dit moment wel een beetje under construction (lees achterstallig onderhoud helaas :( )
Ik zal proberen ‘m nog ff netjes op te poetsen en zoveel mogelijk klaar te hebben.
Tot de 7de van juni!!
Heel gaaf!!! Mooie wielen ook! Alles is mooi, haha!! :wub
Voorloper van die van mij!
Ik denk dat ik de motorcode dan niet goed had, haha! Het is in ieder geval een 1400 16 klepper.
Vandaag ff gekeken bij auto, maar start prima vind ik.
Zal in gaten houden misschien alvast krukassensor (laten) aanschaffen.
Ketting hoor ik ook, tijd voor nieuwe olie denk ik.
Bedankt!!
Het mooie weer komt er weer aan, dus weer lekker aan de slag met de Kadett, mijn hobby die al 5 jaar stil staat. De auto is afgelopen 5 jaar ingezet in weer in wind en dus ook de pekel tijdens de wintermaanden.
Helaas is mijn huwelijk stuk gelopen, maar dit gaat mij wel weer tijd geven om aan de Kadett te werken.
Heb nog veel plannen:
– Auto helemaal schoonmaken van binnen en van buiten.
– Bodemplaat bij voorste wielophanging moet gelast
– Dorpels zitten gaten in die weer dicht moeten
– Hemeltje aanpakken
– Bodem schoonmaken en beschermen tegen roest
– Andere wielen ivm aanlopen in achterste wielkastenGenoeg te doen dus, maar ik heb er zin in!! Hopelijk naar vele meetings weer met de Kadett!!
26 december 2014 om 13:43 In reactie op: Meriva 1.6 : Elektrische kofferbak gaat niet open #18262626Ik weet alleen dat de kofferbak niet open wil als de auto nog rolt en je de motor al uit zet en dat schijnt elke Meriva A te hebben.
Dus eerste stoppen en daarna pas motor uit, dan zou kofferbak open moeten kunnen. Zo niet, dan is er wat anders aan de hand.
@Vinci wrote:
Je kan een Nexia hemel pakken, die is ook nog veel dikker. Die is er zelfs nog nieuw, maar wees bereid 250 euro te dokken, en al snel nog 150 euro er bovenop voor orderkosten. Kan je heel wat ritje voor naar de sloop rijden op goed geluk!
Helaas past een hemeltje van een Nexia niet, omdat ik nog een van de weinige ben met een Kadett Caravan.
En die lekkage bij de deurpanelen is bij mijn sinds een jaar of 2 ongeveer, ik heb bij de voorste gaten geen folie meer, omdat ik daar speakers heb ingebouwd, het achterste grote vak kan ik nog wel wat mee. Eigenlijk kan ik dus beter de folie helemaal verwijderen, heb ik helemaal geen last meer van lekkage…….
Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er niet echt iets aan te doen is, behalve het hemeltje er helemaal uit halen en er dan iets mee doen.
Wel balen, want laat alleen achterin laadruimte een flap los. Zou het door hoge vochtgehalte in auto komen? Want ik moet de lekkage bij de voordeuren ook nog oplossen. Staat na een regenbui steeds water in de voetenruimte.
Ik denk dat het bij de buitenspiegels weg komt, dus die gaan er binnenkort af en denk met siliconenkit weer op.
@midnight black wrote:
Goede montagekit misschien?
kit lijkt mij eerlijk gezegd te grof. De stof laat los van het “schuim”. Die “plaat” waar stof aan vast zit hangt nog wel goed vast.
Net bericht van garage gehad.
Auto is weer klaar, oorzaak zou een vervuilde recirculatieklep zijn……
Heb er een beetje een dubbel gevoel bij…..
Is dit toeval dat het gelijk ontstaan is? Of zou het mogelijk zijn dat we al langer met die kapotte bougie gereden hebben en dat deze al langere tijd slechte ontsteking heeft gehad (auto hikte wel eens).
En dat die recirculatieklep onze ellende van afgelopen dagen veroorzaakt heeft? Bobinebrug heeft duidelijk zichtbaar ook uitlaatgassen over zich heen gehad, bobine van cilinder 3 was zwaar vervuilt door niet afdichtende bougie. Moet ik hier nog wat mee?
Vanmorgen is mijn vrouw met de Meriva op pad gegaan naar haar werk, want dit kon gewoon volgens ANWB.
Helaas…….bijna op haar werk weer storing en motor begon weer in te houden, ze is nog wel op haar werk gekomen.
Ik heb daarop Opel Assistance weer gebeld en die waren, middels de ANWB, binnen een half uur ter plaatse. Ben er zelf ook ff heen gegaan met de Kadett en ANWB-man zei er niet zoveel aan te willen doen, want er zit nu een tik in het blok. Waarschijnlijk motorschade zei hij. Hij heeft nog wel de bougies eruit gehaald en een compressietest gedaan, dit was gelukkig nog wel goed.
Hij heeft transport geregeld naar onze dealer in Meppel en daar staat onze Meriva nu sinds 11.00u vanmorgen. Ze zijn er direct mee aan de slag gegaan, want ze vermoedden de bobinebrug, maar waren nu (15.30u) nog steeds bezig zonder een diagnose/oorzaak te hebben. Klinkt niet best dus.
Dealer gaf direct zelf al aan dat de kosten sowieso voor hun zijn aangezien het nog binnen de garantie-termijn valt. Ik was blij dat ze dat zeiden, dus hebben we daar straks geen discussie meer over. Ik hoop voor hun dat de schade mee valt en voor ons natuurlijk ook.
Nu een nieuwe Agila als leenauto mee met een pittig 3 pitterje.
Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden……..
Afgelopen juni hebben wij ook een Meriva van 2006 aangeschaft bij de dealer waar deze auto ook nieuw verkocht is en altijd in onderhoud geweest is. Bij aankoop had ik zelf al gezien dat er roestblaasje onderaan de deuren zaten, dit heb ik uiteraard eerst gemeld.
Ze waren erg verbaast en konden het zich niet voorstellen, ze zijn toen gaan kijken en hebben bevestigt dat het inderdaad zo was.
Wij zijn er met de dealer uitgekomen: We zouden de auto alleen aanschaffen als de roestschade netjes gerepareerd zou worden. Auto is daarop naar een schadehersteller geweest er daar zijn de deuren kaal/schoon gemaakt en opnieuw gespoten.
Ik begreep wel dat dit door de dealer zelf betaald is, de claim door de dealer zou bij opel-nederland afgewezen zijn, ondanks dat de Meriva alle beurten en inspecties gehad had.
Hebben we het over een auto van 8 jaar oud, die dus nog ruim binnen de garantie van 12 jaar zit……..
Maar goed, ik ga het allemaal goed in de gaten houden, ook de dorpels….
@SimpleFace wrote:
Radio is vrij slecht, de originele speakers zijn best wel goed op zich. Met een andere radio heb je al een stuk beter geluid. Had voorheen een CDR2005 en nu een aftermarket radio, wereld van verschil.
Is de versterker van dit type radio niet goed dan of zo?
@liviu2004 wrote:
Waarom ga je niet een CD70 en GID, zal u misschien beter geluid hebben, misschien boordcomputer, met extra uhp4 module kunt u bluetooth telefoonverbinding en voice controle hebben, als je afstandsbediening op het stuur hebben.
Kun je me uitleggen wat een GID en uhp4 module zijn?
En is de CD70 zoveel beter?
Ziet er wel interessant uit met die losse naven.
Echter zit ik me nu ook te bedenken dat ik met de achterste trommelremmen kom te zitten, dus zit er wel een complete ombouw van achteras in ben ik bang.
even over nadenken nog wat ik ermee ga doen.
Ik heb destijds mijn Kadett ook zelf geblindeerd, maar daarvoor zijn de ramen er wel uit geweest. Alleen het verschil is dat ik mijn Kadett zonder problemen uit elkaar schroef wat betreft de deurpanelen en ramen. Zo’n Meriva is een stuk moderner en heb niet zoveel zin om iets kapot te trekken, we hebben de auto ook nog maar 1,5mnd.
Moeten de zwengels voor de ramen op dezelfde manier losgehaald worden als bij Kadett?
Het liefst wil ik ze eruit hebben, plakt wel zo fijn. Bij Kadett heb ik trouwens Autostyle folie gebruikt en voor de Meriva heb ik folie van de Action op de plank liggen.
Helaas geen tijd gehad om er mee bezig te gaan, want ben een dagje met ’t gezin naar Assen geweest (Gamma Racing day), ook leuk!!
@midnight black wrote:
By the way, ik zie dat je een Kadett station hebt? Interesse in een meeting 28 September? Een mooie station komt er vooralsnog niet. viewtopic.php?f=26&t=186240
Ik ga kijken of dit voor mij haalbaar is, lijkt me wel leuk in ieder geval!! :agent
Deze gaat het om:
http://m-rijkmans.newcms.carflowmanager.be/details?carID=1497
Bedankt voor jullie tips, ik weet wat me te doen staat.
Corsa weer klaar, uitlezen gaf geen foutmeldingen. Vond ik eigenlijk wel vreemd, of is dat niet vreemd?
Had al een nieuwe krukassensor geregeld, omdat ik er bijna van overtuigt was dat deze het wel moest zijn. Alleen nadat er geen foutmeldingen waren begon ik te twijfelen.
In ieder geval toch dat ding maar gaan vervangen, maar wat zat die oude vast! Kunt er bijna niet bij, kan alleen van onderen. 3 kwartier aan het prutsen om de oude eruit te krijgen, maar de nieuwe zat gelukkig binnen 5 minuten.
En ja, de auto doet het nu weer!
@wim-v6 wrote:
Bosch 0 261 210 151
Bedankt! Ga ik daar achteraan, tenminste…als die sensor het blijkt te zijn.
@wim-v6 wrote:
je kan ook origineel bij de onderdelenboer halen..
Willem
Welk merk is origineel?
Zie op een site die sensor van 12,00 tot 80,00 euro staan, verschillende merken.
Bosch kost 48,00 euro.
-
AuteurBerichten