Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wilde net naar de garage brengen, maar ik krijg hem gewoon niet op gang. Nu lukt het starten (met beetje gas bij) wel, maar zodra ik het gas loslaat gaat de motor trillen als een gek en slaat hij uit. Als ik het goed heb hoorde ik ook wat geluidjes bij het luchtfilter kan fout zitten hoor maar dacht dat het daar vandaan kwam.
Ik weet niet meer wat ik kan doen nu, hij moet eigenlijk vandaag nog naar de garage maar zo kan ik er niet mee rijden natuurlijk
Ik laat het woensdag aan de garage over. Ik zal het nog laten weten wat het probleem uiteindelijk was ;)
zon plaatje zou zeker welkom zijn! :D
nee ik zie een stekker en een kabel naar delco
Net even naar gekeken maar die stekker zit aardig vast volgens mij en ik durf er niet zomaar met mijn volle gewicht aan te gaan hangen
:jerry
zal het morgen wel eens proberen ;)
Ja klopt ik bedoel wel de kopbouten in de motor.
Weet nu dat ik ze tot 102 nM moet aantrekken.
Maar is dit klusje makkelijk zelf te klaren?maar heeft dat ook met de natte bougies te maken?
Ik ga hem volgende week naar de garage brengen voor dat probleem.
Even over het knipperlicht probleem (zoemgeluid bij knipperlicht naar rechts)
Bij het alarmlicht knipperen ook alleen de linker lampen, zou het probleem verholpen kunnen worden met nieuwe lampen?waar kan ik trouwens de injectoren vinden?
@ camper
Is het dus voldoende om de stekkers te ontkoppelen en vervolgens weer te koppelen zonder iets te vervangen oid?en de kopbouten moeten zoizo nog aangetrokken worden aangezien er een nieuwe pakking in zit
Niks mis met de startmotor, het probleem is dat de bougies steeds nat worden
Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de koppakking? waardoor er olie bij de bougies komt? Ik weet wel dat de vorige eigenaar hem had vervangen en dat hij nog aangetrokken moest worden, dit is nog niet gedaan. (vraagje tussendoor, wie weet de momenten en volgorde om aan te trekken?)
Of kan de koppakking al weer lek zijn oid, ik weet het echt niet het kan zoveel zijn he….
Het probleem is duidelijk dat de bougies (zwart) nat worden telkens, want toen ik de nieuwe (Droog) erin zette startte die daarna meteen zonder moeite
Ja de startmotor gaat wel rond
ja zoiets dacht ik ook al, hoe kan ik dat probleem oplossen?
Ik kom uit Etten-Leur (bij Breda)
De startmotor gaat rond, soms pakt ie en soms pakt ie niet, maar denk dat ik hem net verzopen heb (ruik een sterke benzine lucht).Heb even de bougies eruit gehaald en hij staat nu ff met de motorkap open, ik hoop dat ik vanavond nog weg kan!
Edit:
Oude bougies waren zeiknat. Nieuwe erin gedaan, startte dus meteen, daarna niet meer, heb ze er net uitgedraaid en deze waren ook nat, alsof ie zichzelf constant verzuipt ofzo?
het sleutel probleem is opgelost,
het startprobleem echter nog niet, krijg hem niet goed op gang,
net had ik hem eindelijk maar even later viel hij weer uitklopt maar laatste tijd wordt daar niet zo op gereageerd, en aangezien ik net mijn rijbewijs heb opgehaald heb ik dit probleem graag snel opgelost. Accu is helemaal goed.
En ik weet niet precies wat je met massa niet goed bedoeld
weet iemand misschien ook hoe ik de kopbouten moet aantrekken? Heb 6 kopbouten geloof ik
Zou het knipperlicht probleem (zoem geluid bij knipperlicht rechts) te maken hebben met het relais of met de stuurkolom?
Even ander vraagje, waar kan ik het knipperlicht relais vinden?
Zooo heb zojuist nieuwe rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en oliefilter besteld ;D
-
AuteurBerichten