Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Okee fijn! dan weet ik eindelijk waar het probleem zit haha.
Hoe weet ik welke startmotor ik moet bestellen, want ik zag op winparts verschillende staan voor manta B…Jaa precies, worden ook zoveel verschillende dingen geroepen af en toe.
Ben echt hartstikke opgelucht! Was lekker dagje!
Inderdaad hulde aan johnny! Tof dat zulke mensen er nog zijnZooo vandaag even middagje klussen samen met The_Undertaker ;D
Te hopen dat we hem aan de gang krijgen!20 april 2012 om 10:49 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969851Gecondoleerd .
Medeleven en sterkte aan familie en vrienden vanuit Etten-LeurBen al wat aan het regelen met The_Undertaker (:
Heb er al lang genoeg om gebokt haha.
Maarja, heb die hulp nog steeds nodig ):Maar aangezien de problemen zijn gekomen na het vervangen van het gasklep schroefje en het vervangen van de ontsteking onderdelen, MOET het haast wel daar liggen…
Ja, de problemen stapelen zich een beetje op en ik weet zo niet meer wat ik er mee aan moet
Inderdaad, ik zie door de bomen het bos niet meer haha
Dan kan ik doorverwijzen naar mijn Starten….zucht topic
Bedankt! Was het helemaal vergeten haha het is voor mij allemaal iets TE vanzelfsprekend geworden haha
Ik ben eindelijk weer thuis.
Moet nog goed herstellen en zal nog even duren voordat ik de oude ben,…Maarja, ik laat het zoizo over aan iemand met ervaring en kennis. nu deze persoon nog even vinden…
Ik laat er maar naar kijken denk ik als ik thuis ben, lig helaas in het ziekenhuis nu met een geklapte blinde darm…
ja die ja.
Waarmee je stationair toerental regelt.Zit helaas doodziek in de bank, zal zodra ik beter ben zal ik platje posten
Inderdaad de foto die je op de foto ziet.
Ik heb gewoon de schroef van de gasklep (om hem verder te duwen) wat verder gedraaid
toevoeging: Als ik in de slang rechts naast het blok die lange slang, als ik daar in knijp dan voelt het net alsof daar troep in zit ofzo?!
trouwens weer paar klapjes uit de uitlaat, minder fel, maar toch weer klapperen…
Heb net alles gedaan wat ik van plan was… hij startte goed, maar weer te lage toeren dus uitvallen
dus ik gasklep wat verder opgengezet….poging 2… start niet meer…Zit nu op het toppunt van frustratie denk ik
Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)
ik zal morgen fotos maken!
Thanks Ed!
Zie het nu ook in mijn werkplaatshandboek staan hoe ik de ontsteking op tijd kan zetten, vrij eenvoudig lijkt het zo.
Had inderdaad geen rekening gehouden met de stand van de rotor.Dus wat ik ga doen:
Bak in neutrale stand
Bougies eruit
Auto duwen totdat de merktekens tegenover elkaar staan
Rotor richting de inkeping
Kabels in goede volgorde + nieuwe bougies erinZo zou het moeten lukken toch?
Nog iets wat ik in de gaten moet houden oid?Ja ik moet eerst echt heeeel zeker weten wat precies de goede volgorde van de bougiekabels is, en dan proberen met GOEDE bougies.
Aangezien het probleem na het vervangen van de verdelerkap , de rotor en de kabels is gekomen, is die oorzaak denk ik het waarschijnlijkst.Nog even voor de duidelijkheid: De inkeping onder de verdelerkap zit linksboven, dit zou moeten betekenen cilinder 1? De rotor draait met de klok mee dus vanaf daargeteld de 1-3-4-2 volgorde :
2 1
4 3^ zo zouden ze dan in de verdelerkap moeten zitten?
Ja dat van die te lange schroefdraad zag ik pas met het eruit draaien. (beetje stom uitgelegd in vorige topic)
Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?
Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig
Ik had trouwens even gekeken met het duwen en ik zag dat de rotor tegen de klok in draait, is het niet zo dat de volgorde 1-3-4-2 met de richting van de rotor mee moet gaan?
Uiteraard niet voor niks! ;)
-
AuteurBerichten