Jo1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 456)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: A manta v8 ombouw? #17805103

    [rquote=1856042&tid=141339&author=henk 400rr]Hij zei dat hij hem zelf op 6-cil. kenteken gezet had en later die manta verkocht had aan een collega.

    Ik weet verder ook niet (meer) hoe lang hij daar woonde, naderhand heb ik hem nog een paar keer ontmoet op een treffen en dat was het wel zo’n beetje.
    [/rquote]

    Is zijn naam niet toevallig ‘André Veenstra’ ?

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712648

    [rquote=1853935&tid=131499&author=Hulkie]Ja inderdaad, ik ben wel benieuwd hoe je deze as onder de Manta gaat maken
    want je wil de 4-punt omhanging gebruiken toch?
    En op de Jo manier, ik krijg zijn topic over zijn Manta’s jammer genoeg nergens
    meer gevonden op opel power nederland.

    Ben benieuwd![/rquote]

    Helaas kan ik het originele topic ook niet meer vinden. John S. heeft wel een gedeelte gecopieerd, maar daar zijn alle reacties jammergenoeg weg gebleven.
    http://www.opelpower.nl/smf/index.php?topic=341.0

    Asko, jouw topic is eentje van de weinigen dat ik nog volg, blijf door gaan.
    Ik begrijp ook wel heel goed je opmerking waarom je dit uberhaupt wel hier zou willen plaatsen.

    In reactie op: C20XE in A Manta #17791556

    [rquote=1838737&tid=139995&author=Arv]@JO1: Ik heb je foto met 16V bekeken en ziet er netjes uit. Maar waarschijnlijk past de Manta 18s carterpan niet meer als je het blok iets meer naar voren inbouwt?

    .[/rquote]

    Carter is van de omega 2.0 (staal)
    Deze hebben het oliereservoir aan de voorzijde.

    Oké, voordat iemand anders de discussie op gang zet, je gewichtsverdeling is hierdoor wel iets minder gunstig. Alhoewel ik daar zelf weinig last van heb. Tis nog altijd vele malen beter dan een opel-lijn6.

    In reactie op: C20XE in A Manta #17791551

    Je kan zo’n blokkie op verschillende manieren inbouwen.
    Het kan dusdanig met de originele verdeler, maar zoals je al zei, zul je zelf iets moeten zoeken voor de aanjager.
    Sommigen laten de kachel weg, en plaatsen alleen een aanjager.
    Waarschijnlijk zul je ook iets aan de motorklep openmechanisme moeten wijzigen.
    Zelf heb ik de hele zooi iets naar voren gebouwd, zodat ik de kachel en klep opener origineel kon houden.

    Voor foto, zie rubriek ‘wie rijdt welke manta’ pagina 5

    In reactie op: turbo voor C30NE #17790056

    Is het een NE met lage compressie?, anders lijkt me een C30LE beter.
    @Mr-Turbo kan je hier het beste over inlichten

    In reactie op: NL i200 op Ebay #17785597

    Hoezo?, daar komen ze toch ook vandaan.

    In reactie op: Kabelboom C3.0SE 24V . #17769577

    ?? = lambdasonde

    In reactie op: Kabelboom C3.0SE 24V . #17769573

    Klopt volgens mij niet
    9 = lamdasonde,
    16= krukaspulsgever

    Het leuke is dat 16 en 19 zelfde connectors zijn, en bestaat dus de kans dat je net verkeerd om aansluit. En dan springt ie niet aan!

    In reactie op: commodore b 3.0 24V #17731141

    Zo zeg, dit ding is goed hard achteruit gegaan!
    Was toch ooit een concourwinnaar??
    En wat is eigenlijk mis met die brock?-wielen?
    Onderschat de restauratie niet, je kon wel eens schrikken.:o

    In reactie op: Sneeuw foto's 2010 – 2011 Filmpje op pag 3 #17765289

    origineel gepost door Black Magic
    blij toe wordt er zo humeurig van :swear

    Helemaal mee eens, ben het nu al helemaal zat, en de winter moet nog beginnen:swear

    In reactie op: Kabelboom C3.0SE 24V . #17769543

    DE bekabeling is ook te gebruiken wanneer je wil blijven schakelen.
    Oftewel, je kan de overbodige stekkers gewoon los laten hangen. Maar dat wisten jullie natuurlijk al.
    Los laten liggen, of gewoon afknippen, netjes aftapen, kan natuurlijk ook. (Simpel zat, topic klaar)

    Echter mocht je op termijn erachter komen, dat automaat rijden,(vooral de AR25/35) ook lekker kan zijn (of misschien zelfs vele malen relaxer), dan heb je wel meer werk om alles weer vast te solderen, voor het geval je de stekkers hebt bewaard.

    Ik spreek uit ervaring, dacht ook net zoals jullie, 10-15jr geleden. Knip. knip weg met die rommel.
    Later heb ik zelfs bedradingen geruild, want ik wilde automaat.
    Veel relaxer in de file, bij langzame snelheden. drempels, wegrijden (vooral met aanhanger/caravan), en ook nog eens goedkoper in de verzekering.

    Oftewel bij een grote auto hoort een 6cilnder met automaat.

    In reactie op: motor C40SE, onmogelijk? #17758436

    + deze 5, maar wat maakt het uit.

    Het zal tussen beiden toch wel nooit meer goed komen, denk ik.
    Vreemd genoeg vind ik dan wel weer dat beiden toch eenzelfde ideeen, interresses, en diepgaande kennis hebben. (maar dat zullen ze wel niet met mij eens zijn!)

    grappig.

    In reactie op: motor C40SE, onmogelijk? #17758428

    origineel gepost door GSE
    Begrijp me niet verkeerd maar zo,n blok is na mijn idee erg duur ivm met andere blokken die plus minus hetzelfde doen kwa vermogen..Zoals een BMW motor of Mercedes enz

    Als ik bv na mijn Holden V8 kijk dan zie ik bv een vermogen van
    185kw en een koppel 400NM onder de 4000 toeren..
    Met nog wat kleine dingen te veranderen zoals andere luchtinlaat en dikkere uitlaat kun je kort bij de 200kw komen zonder extreem veel aan de Holden V8 te veranderen (chip cold air intake en fatsoenlijke uitlaat),een goed blok met opsturen heb je dan voor 2000-2500€ hier in NL een gaar Irmscher blok begint bij de 3000€

    Nu is een 4.0 24V wel een heel gemakkelijk iets om bv in een auto te leggen die standaard een 6cil CIH heeft,zoals Monza/Senator/Commo C.

    Maar voor wat een goed Irmscher blok kost inclusief inbouw enz

    Heb je makkelijk bv een Holden V8 met hetzelfde vermogen derin liggen waar alles nog van te krijgen…
    Dat is bij een Irmscher 4.0L niet zo…Luchtweger is bv dezelfde als de oude BMW M1…Probeer die maar eens een te vinden,net als de zuigers enz enz der is niks meer van te vinden wat specifiek 4.0 24V is..

    Het kan wel misschien zo zijn dat jou keuze misschien goedkoper zal worden, ( Echter kun je dat pas zeggen, wanneer het hele project ooit is afgerond) maar een 4.0 is in aanschaf misschien best wel duur (hoeft lang niet altijd), maar blijft dat wel waard, of worden juist omdat het zeldzaam is nog veel meer waard.
    Daarbij is deze multieklepper met zat koppel een beest en naar mijn mening toch iets moderner dan jouw oudere techniek V8.

    Zelf ben ik ook serieus op zoek naar V8, maar wil dan toch minimaal multiekleptechniek hebben.
    Op vandaag vind je een komplete 740 voor stukken minder dan jouw holden en ook nog eens vele malen dichterbij.

    In reactie op: motor C40SE, onmogelijk? #17758427

    origineel gepost door Christian-tsx

    is volgens mij ook een manta met een 4.0 in nederland, hoorde ik laatst. het blok kwam uit limburg volgens mij.:hmmz

    Blok niet, wel de koets, want die is nog van mij geweest.
    Overigens rijdt d’r ook nog eentje al geruime tijd rond met zulks in een A.

    In reactie op: motor C40SE, onmogelijk? #17758409

    origineel gepost door MonzaRon
    idd optisch niet veel anders dan een 3.0 24V ;)

    btw: de 4.0 zit dacht ik in een Omega Evo 500 :hmmz

    Nee hoor, in een EVO 500 zit een licht gekietelde 3.0-24V.
    De 4.0 zit voornamelijk in de senator.
    Ennuh, het verschil is duidelijk voelbaar. Oftewel hier begint pas het betere werk!!

    In reactie op: Restauratieverslag Manta-B vanuit Rusland #17750416

    Ik denk dat het voor de beste man een uitdaging is.
    Hij is volgens mij bewust op zoek gegaan naar de rotste bak ter aarde, en zal hiervan de mooiste gaan maken.
    Alleen vreemd dat ie juist voor manta kiest.

    In reactie op: wie weet er meer over deze commo #17742261

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door Jo

    Geert Wilders komt niet voor niets uit limburg

    Proef ik daar enige sporen van Jalouzie??

    Hoe komt het dat bij jou de “find” functie niet werkt en een error geeft en en bij anderen niet ?

    Ik ben nou eenmaal moeilijk te vinden, gelukkig. Maar als je me zoekt, ik ben het meest in m’n schuur!

    In reactie op: wie weet er meer over deze commo #17742257

    Mensen zijn héél gemakkelijk. Dat is wat ik heb ervaren.
    En wil je als verkoper een goede naam hebben, of nog belangrijker/moeilijker, een goede naam behouden, dan zul je toch klantvriendelijk moeten opstellen, zekers bedrijfsmatig.

    Bijv. Je zou in dit geval de originele klant kunnen bellen dat je de andere klant voor je neus hebt staan, en overleggen hoe en wat. Met een goed gesprek kan je ver komen.

    één ding is wel zeker, wanneer het op het geld aankomt leer je de mensen, en vooral kennissen beter kennen!

    In reactie op: mijn rekord station #17712482

    Ik wist het wel, en heb je ook gewaarschuwd. (dacht ik me te herinneren)
    Een station is best wel makkelijk ja, maar een coupé blijft mooier!

    In reactie op: wie weet er meer over deze commo #17742246

    origineel gepost door mies&geri
    dat je niet tot sintjuttemis gaat wachten tot er iemand komt snap ik ook wel
    maar als je zelf een afspraak gemaakt heb dat aspirant koper zondag komt
    verkoop jij m dan ook vrijdag al aan ander dan

    groet michel

    Nee hoor.
    Ik heb het volgende nog niet zo heel lang geleden mee gemaakt.
    – Maak vrijdags afspraak met een GOEDE KENNIS van mij dat mijn vriend serieus is geinterreseerd in zijn CC met ascona neus.
    – De afspraak was de zaterdag erna 11.00u
    – Tussentijds krijgt verkoper telefoon van geinterreseerde uit het verre Noorden.
    – Verkoper deelt hem mede dat hij eerst al een afspraak met ons heeft.
    – Geinterreseerde uit het Noorden vertrekt ‘snachts om 04.00u en is om 08.00u op het verkoopadres.
    – na veel gezeur wordt de auto aan de Noordeling verkocht, en wij worden om 09.00u afgebeld.

    – half jaar later staat CC/asconaneus weer op mp.

    In reactie op: wie weet er meer over deze commo #17742243
    In reactie op: Vinnen op de koelvin #17735909

    Hier wordt telkens over het lawaai gesproken.
    Maar sommigen electric’s vind ik toch best wel irritant veel herrie maken hoor.
    Daarbij moet ik ook nog even kwijt dat bij uitgeschakelde motor alleen de vloeistof in de radiateur wordt gekoeld, dus niet in het blok. Tenzij je een electr.pompje in het circuit plaatst. Dus wil je het echt goed doen, doe dat dan ook.(of het nodig is?…..)

    Buiten het feit dat ik van al mijn auto’s 5 stuks zijn voozien van electric geval, adviseer ik meestal toch een GOED-WERKENDE viscokoppeling. Helaas zijn dat maar weinig.
    Overigens past een M3E36vin op een GM-visco24V. (meer bladen)

    Let ook op dat je een juiste electr.vin op de goede plaats zet, voor of achter de rad. D’r kan nl verschil zitten in de vorm van de vinbladen. Hol, of bol gevormd.

    In reactie op: manta a: stuurhuis lager zetten? #17735544

    Aslichaam heb ik idd behoorlijk moeten aanpassen. 2x zelfs.
    Stuurhuis staat zo ver als mogelijk naar achteren. leidingen heb ik verlegd.
    EPS is idd een hulpmotor.
    Laatst nog op een Ford 4000 (trekker) gebouwd. Werkt super!

    In reactie op: manta a: stuurhuis lager zetten? #17735542

    Heb je link even bewonderd, @Asko.
    Leuke ideeen, goede keus wat blok betreft.
    Echter voor een zwaar blok zou ik toch wel bekrachtiging aanbevelen. Daarbij is de besturing ook nog iets directer.
    Een EPS-systeem is ook een optie, maar volgens sommigen erg gevoelig bij hoge snelheden.

    In reactie op: manta a: stuurhuis lager zetten? #17735540

    Kijk dat is nou het werk, leuke uitdaging, en ook nog goed te doen.
    Heb idd destijds zo’n ding voor iemand in een B gemaakt.
    Echter kreeg de eigenaar tussentijds een goed bod en was het verhaal uit. Jammer.
    En wat het vermogen betreft MrTurbo, daar weet jij wel 2 van die blazertjes aan toe te voegen.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 456)