Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed bezig Ben. Lopen doet ie dus al, nu nog inbouwen.
4 augustus 2011 om 06:58 In reactie op: Lenso BSX (BBS RS replica’s) kwaliteit&mogelijkheden? #17881096Super velg, heb ze nu al meer dan een jaar, en nog steeds geen last van okseduren, wat dat ook mogen zijn. Ook de lak is nog steeds in nieuwstaat!
Maar een echte BBS is natuurlijk het betere werk, en dan mag je voor een gebruikt setje ook lekker het dubbele betalen.Nou nou nou zeg, mishandeld??? kom op nou.
Maar goed we dwalen af, laten we verder gaan met de nuttige oliekoeler. Begon net interessant te worden.Hey Ben, waarom heb je de text gewijzigd, en die filmpjes verwijderd??
Vond ik wel een leuk filmpje, vooral die met boottrailer.Ja, dat bedoel ik dus, tis een coupé, en dat maak je af met de juiste wielen.
Wie wil d’r nou een SRV-wagen??Of 195/55.
Maar ook dat vind ik nog iets aan de smalle kant.
Vroeger had je de maat 225/45, vond ik beter staan.
uiteraard met omgevouwe wielrandjes.Motor+pook halve meter naar achteren, stuur+pedalen verlengen, bouw je om het blok ook nog plaat om heen, of rij je met gehoorbescherming??
Nou zeg, wat een optie.Nee, ik zou het blok maximaal naar achteren plaatsen, en de felsrand aan het schutboard eventueel weghalen/omkloppen.
Wel even vantevoren het carter aanpassen
Dan heb je voren genoeg ruimte over voor koeler en electr.vin.Gewoon zo laten “MADMAX”.
En wil je bling-bling, dan verchroom je de bumper, en de radiateur effe koper-poetsen….@GS2.6 wrote:
Hoe zit dat hiermee?
Dus bijv. een A Ascona, waar geen cilinderinhoud bij vermeld staat op de papieren.
en er ligt origineel een 1.2 in, maar
daar wordt een 2.0s ingelegd en dan?
Dit gewoon melden aan de verzekering en voor de rest klaar of hoe?
Ik zou bij de RDW vragen of zij jou kunnen vertellen wat hier in hoort te liggen.
En ik denk dat ze dat niet weten omdat het een behoorlijk oud voertuig betreft.Triest, zeer triest, en inderdaad ja, ik moest ook gelijk aan het verhaal van die GTE-tank denken…
Wel foto’s van de lak en grondlak, maar géén van ervoor.
Het blijft altijd een gevaar een pas gespoten koets te kopen, vooral van een handelaar.
Maar goed, ik zie en weet alweer genoeg.
Ik blijf dit topic desondanks volgen, en kan je misschien nog wat info geven m.b.t. de ombouw naar V6.Zulke zelfden, zoals die van mantadré heb ik nog wel in de aanbieding.
Heb ze zelf altijd op mijn commo gebruikt, géén trilingen, géén beschadigingen.[rquote=1909018&tid=145814&author=louwe 16 klepper][rquote=1908450&tid=145814&author=ben-limo-16v]Als je de motorsteunen van een 1.8s gebruikt ligt de motor 7 graden naar links gekanteld en is het reservoir van de 1.8s carter recht t.o.v. de vooras. Je kan hem ook recht leggen door middel van zelf motorsteunen te maken en hem met het kleppendeksel recht leggen (oogt mooier, maar dat is persoonlijke smaak). Als inlaat heb ik een SFI-vervanger van een xe gebruikt, alleen hierbij moet je wel even je luchttemp. sensor ergens anders plaatsen.[/rquote]
tjah dat rechtleggen
t is net wat je wilt;):oof een vlak kleppen deksel en een schuinstaant carter
en een bak die iets schuin hangt en dus je pook ook;)of bak en carter hangen netjes recht en t kleppendeksel
staat iets schuin;)ik zelf kies bij een xe of let voor een iets schuin kleppen deksel;)
zo is de motor ontworpen en bedoeld
heb ook inlaat spruitstuk gehad voor dubbele webers
dat was zo geformd dat de carburateurs vlak hangen
dus rekening gehouden met de hoek van de xe;)ook in een voor wiel aandrijver ligt die onder een hoek
enkel valt dat amper op omdat die er dan dwars inligt;)[/rquote]
Het valt bij een voorwieltrekker niet op, niet omdat ie ‘dwars ligt’ maar omdat de kleppendeksel in de zelfde lijn als de neus loopt.
En daarom vind ik het juist niet uitzien dat ie schuin ligt in een achterwieltrekker. Het feit dat het carter schuin ligt zie ik alleen als ik eronder lig.
Als je steunen zelf kan maken, dan kun je de versnellingspook ook aanpassen hoe je maar wil.
Voor webers zijn spruitstukken verkrijgbaar zowel voor in rechte positie, als schuin.[rquote=1891968&tid=138114&author=MonzaRon]enschede :o
hier snel een foto van stekker 4 :D

nummers erbij voor de samenstelling van de kabel ;)
1= Zwart-Rood = automaatbak
2= Zwart-Rood = automaatbak
3= Wit-Zwart = achterruitrijlamp
4= Grijs = ?
5= Zwart = voeding 12V via contact
6= Zwart-Geel = ?
7= Zwart-Groen = ?
8= Zwart-Blauw = ?
aan de kenners de invulling van het……. ?….graag :thumbup
[/rquote]
Het beste lijkt mij 1 en 2 niet aan te sluiten bij een schakelbak, maar gebruik de rood/zwarte van de kabelboom auto en verbind deze rechtstreeks met de startmotor rechts naast de dikke voeding.
De overige zijn minder belangrijk, waarschijnlijk voor o.a. niveau olie e.d.
Ik mis wel nog een paar zoals;
blauw/groen = olielampje
blauw/geel = oliedruk
blauw/wit = dynamolampje
groen = toerental
blauw = temperatuur koelingrood/blauw = voeding benzinepomp. (belangrijk)
[rquote=1889670&tid=138114&author=Uniek]ik heb nog 1 vraag
de computer krijgt geen stroom
kan iemand mij stekker 4 even ontleden?p.s. ron de fotootjes doen niet meer:cry[/rquote]
Als ik de kleuren van de kabels kan zien, wil ik je wel helpen.
Ik weet het niet zeker, maar dacht dat de parafan ook anders was.
Lijkt me sterk, aangezien de rest wel alles uitvalt, zoals hij schrijft.
Op de een of andere manier wordt het benzinerelais constant gevoed, i.p.v. via contact geschakeld. De zwarte draad heeft continue spanning gekregen, of is elders in de bedrading doorgelust met een continue spanning (standaard rood).[rquote=1878419&tid=143482&author=js 400]inderdaat onze crinstenunie heeft dit lekker aangehaalt,ik heb toen lekker veel haat mails naar onze vriend gestuurd meneer kramer:fy1:fy1:fy1
maar waar komt dit door??????? onze buitenlanders haden onze hobby ondekt en toen was het hek van de dam:argue:argue
het regende hier in denhaag oude mercedisen:argue met van die talybanbaard viguren er in,waar ik al heel de week voor moet werken om hun uitkering te bekostigen:argue:argue
want werken hebben ze nog nooit van gehoort.
nu stikt het hier van de 190d sterren met hooftdoeken er in,niet normaal meer,allemaal inport.
hun hebben er voor gezorg dan onze hobby kapot is gemaakt,en dat jouw mantatje van 1987 niet meer belastingvrij wordt:argue:argue:argue:argue:argue[/rquote]Maar jij gaat deze week toch wel stemmen he John??!!!
[rquote=1876086&tid=133619&author=MonzaRon]dus als ik het goed begrijp,
eerst keuren met origineel, en daarna ombouwen,
en dat geeft later geen [periodieke] troubles meer ?[/rquote]Als ik het goed heb, hoef je in belgie maar 1x op keuring voor je oldtimer.
[rquote=1875947&tid=133619&author=wormke]Klein vraagje, is het eigenlijk veel werk om de kleppendeksel te verwisselen?[/rquote]
circa 20 minuutjes voor de beginneling als je rustig aan doet.
maaruh hoe zit het met keuren, alles origineel bouwen, en vervolgens weer ombouwen? Lijkt me de enige oplossing, je zult niet de eerste zijn.
Overigens de Et-waarde is best wel hoog, ik dacht ronde de 40.
@dqp-sammy heeft nog een D-rekord station staan, dacht ik.
In dat nieuwe gebouw ernaast deed de verwarming het wél.
Maar dat zal wel niet voor ons worden.Beetje overdreven ja,
Ik kocht het ding in 1983 , bouwde de EVO in 1994, en verkocht die in ??? ’96 aan Hans , dus geen 11jaar, maar 12/13jaar in bezit gehad.[rquote=1859713&tid=141250&author=mr-turbo]Ik weet nog dat ie bruin was, en 160pk had :)[/rquote]
Ja, nog niets eens, maar dat was wel een andere ‘harde’ betere koets.
11jaar in mijn bezit geweest!
Waar is de tijd gebleven!
Niet te geloven dat dit ding in 20jaar tijd zijn waarde blijft houden.
Dus gewoon kopen, je krijgt je geld altijd weer terug!Omdat ze gelukkig de kont hebben afgezaagd, wordt je deze keer eens niet na geroepen!
Rembekrachtiger lijkt me niet zo zeer een probleem, aangezien ik dit al eens eerder heb gewijzigd. Ik denk ook niet echt dat dit nodig is.
Nee, ik maak me meer ‘zorgen’ om het stuurhuis.Wat wordt het voor kleur, groen?? doet me denken aan de thunderbirds!!
-
AuteurBerichten