Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 07:34 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945178
Afgelopen weekend steunen gemaakt.
De steunen op de vooras zijn van links naar rechts gewisseld, want ze stonden te schuin.
Tevens de opstaande randen van de chassisbalken afgezaagd en weer dicht gelast.
Elke cm-ruimte is vooral voor de uitlaten, maar ook voor de dynamo, nodig.
Vrijdag begonnen, maandagochtend 12.00u klaar met de ‘maar’ 3 steunen. Uiteraard ook heel de zondag gaat eraan.




Zo te zien komt het met de kap ook wel goed.

OOk komt het carter van de automaatbak gelukkig niet lager dan de chassisbalken.Vandaag verder met de tunnel aan de bovenzijde.
6 december 2011 om 07:13 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945177@marcel wrote:
gaaf project,
bellhouse is inderdaad gigantisch bij zon ding.
ben je er al over uit wat voor rembekrachtigingssysteem je gaat nemen?
ik zou voordat je hem inbouwt alle carter/vacuümslangen checken, 90% is altijd verrot.
ook zou ik even de oliepompboutjes controleren of ze vastzitten, deze trillen nog wel eens los.
Die carterklep, achter bovenin heb ik al besteld. Iemand had mij dat ook al geadviseerd.
Rembekrachtiger weet ik nog niet. tot nu toe had ik van Senator24V, maar die is te lomp.5 december 2011 om 12:48 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945174Zoals je ziet, zijn de verschillen groot.
Het blok is een stuk breder, het koppelingshuis is gigantisch.
Eigenlijk past niks. Rembekrachtiger en stuurhuis moeten eveneens worden gewijzigd.
Het enige dat wel past is de motorkap.(hoop ik) Het blok is in hoogte tamelijk het zelfde als de V6.
Belangrijk, want ik heb een hekel aan verbouwde kappen.
Begonnen met het stuurhuis.

Het oude stangenstelsel moet eruit, anders kom ik aam beide kanten ruimnte te kort voor de uitlaten.
Doordat de stangen heen en weer gaan blijft totaal geen ruimte over. Verder is het zooitje te spelingsgevoelig.
Dus op zoek naar iets wat in de buurt komt.
En zo zat ik enkele uurtjes op de sloop te meten en vergelijken.
In eerste instantie ging de keus naar astra 2004

Helaas komt deze tegen de startmotor aan. terug naar de sloop en geruilt tegen eentje van Audi/VW-passaat.

Deze komt beter in de buurt, maar moest wel door de chassisbalk heen.


Dus meer ruimte voor de uitlaatjes.


Ik heb even terug geteld, met dit ding ben ik een 25-30uur mee bezig geweest21 november 2011 om 07:07 In reactie op: Mooie originele Manta’s gevraagd voor oldtimerevenement jan. #17939874Uiteraard, diegenen die er uiteindelijk wel een standplek krijgen, krijgen vrijkaarten voor het hele weekend.
Gelieve alleen te reageren bij serieuze interesse.
Met reacties zoals te ‘ver weg’ en ’te duur’ kunnen we niks mee.Gewoon linksom los draaien. Beetje kracht zetten!
Dat is de 3polige stekker van de krukassensor, is zo’n zelfde stekker als van de gasklep of volgens hun stationair-toerentalregelaar. Maar in dat geval zou die helemaal niet moeten lopen.
Dus denk ik niet.@Jigsaw wrote:
Motorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker
Welke multiestekker. Ik denk dat hier de fout zit.
De dikste rood/blauwe van de ronde multiestekker (naast ECU) moet naar de voeding van de benzinepomp.
Op het moment dat je de sleutel los laat, valt ook deze spanning weg?, en krijgt ie geen brandstof?Je 24V heeft 3 stekker die jij nodig hebt NL:
1 stekker met 2 dikkere rode draden of rood/zwart die moet je met elkaar verbinden.
(als je automaat kabelboom hebt)heb je die al doorverbonden ?[/quote]
Hoef niet, nog beter het originele startsignaal (zwart/rood) van de auto rechtstreeks op de startmotor. (kleine)
Sorry, heb ik geen foto van.
Is bij o.a. de voyage van M400, misschien dat hij foto wil maken.
Hoe dan ook, om een klein beetje uitleg te geven, het volgende.
De chassisbalk loopt naar voren smaller toe.
Die breedte heb ik aan gehouden, zolang als de dynamo is. De opstaande rand niet omvouwen, maar gewoon naar binnen slaan.
Mocht ik alsnog een foto vinden, plaats ik deze hierbij.
Niet gevonden, maar getracht het op de jouwe bij te tekenen.
De rode lijnen inslijpen, en vervolgens niet de opstaande rand omvouwen, maar de gehele plaat naar binnen slaan, zodat de balk dus boven smaller wordt, net zo smal als het voorste gedeelte van de chassisbalk.

Oh, ja daarna wel nog even dicht lassen.
Is toch simpel.
Zaag de flenzen van de kats eraf (aan de zijde van de kats zelf). Las hier 2 buizen aan, welke je weer aan de dempers last. klaar.Ik dacht dat jullie daar juist op kicken, hoe meer topics, hoe meer onzin, des te geiler jullie worden.
Ennuh, ooh jé, wanneer je onvriendelijk of ondankbaar bent.
Martien, luister naar Sik.
Hoe meer meningen je vraagt/krijgt, des te onzekerder je wordt.M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.
De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.Kabelboom is hetzelfde als van de 2.0e
De 2.2e had daar een 4polige stekker. De 4e is dan de benzinepomp.De coupé modellen vind ik het mooiste, maar moet wel mooi op z’n poten staan. Wanneer ik een commo A/B-coupé op z’n originele wielen zie, en ook nog eens achter te laag doorhangt / voren te hoog, vind ik er geen ruk aan.
Overigens wanneer iedereen de zelfde mooiste auto zou rijden, is het ook niet meer leuk.
.225 kan makkelijk, ik rij zelf met 225/35 op 10×17.

En dat staat niet eens zo getrokken als op deze foto.

Snelheidsignaal is niet nodig.
Henry, ik denk dat het M16 is. M20 gaat er moeilijk in.
Tom, Wanneer die massief was, kreeg je ‘m niet echt makkelijk gebogen.
Martien, Een rubber er tussen kan vaak al genoeg zijn tegen het irritante geklapper van je uitlaat.8 september 2011 om 15:27 In reactie op: Lenso BSX (BBS RS replica’s) kwaliteit&mogelijkheden? #17881113Ik stoorde mij even aan het feit dat je zei dat het verschil op 100m afstand kunt zien, en de kwaliteit K.. was.
Je bent de eerste die verteld, dat het nou net niet het juiste is. Ik heb mijn twijfels, of je dit ook zou zeggen, wanneer je niet zeker wist dat het géén BBS was.
Velen moesten toch echt van dichtbij keken, en zagen nog steeds niet het verschil, want dat moest ik ze zelf dan toch maar vertellen. Uiteraard nadat de BBS-kapjes erop zaten. En juist dat BBS-kapje, daar zit het ‘m nou.
Geloof me, ik heb toch al hééél wat geld gespendeerd aan velgen en banden.
Bekijk het polijstwerk van deze velg (in het echt), en vergelijk met anderen.
Uiteraard spreek ik over de 9j versie. De 7.5j vind ik zelf ook wel stukken minder.Overigens lang niet alle andere BBS -types zijn zo succesvol hoor.
8 september 2011 om 14:29 In reactie op: Lenso BSX (BBS RS replica’s) kwaliteit&mogelijkheden? #17881111Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.
‘T zit ‘m dus tussen de oren, als het maar een merk is (kleding enz), dan zit het wel goed
De lak heb ik betaald van het verschil tussen de prijs van lenzo’s en BBS-en.8 september 2011 om 13:46 In reactie op: Lenso BSX (BBS RS replica’s) kwaliteit&mogelijkheden? #17881109@mrmonkey wrote:
Piele +1
Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut…
Ff doorsparen voor een echt setje :thumbupWat een onzin.
Noem mij dan maar eens een alu-gepolijst setje wat wel zoutbestendig is.
En die schalen van de 3delige BBS kunnen echt niet veel hebben hoor.
En ik ga echt niet het dubbele voor een 2ehands setje BBS betalen.

Nadat ik mijn voyage had gerestaureerd, ook maar besloten vet / vaseline te gebruiken i.p.v. kit.
Nou dan, zo gezegd, zo gedaan, veel, veel vet. Want het moet wel dicht zijn, ik heb een hekel aan water op de vloer. (ik rij dagelijks met het ding)
Dat heeft 2 jaar goed gegaan, maar een half jaar geleden, begon de ellende. Blijkt dat het vet uitzakt.
Dus de juiste speciale ruitenkit gehaald, ruit eruit en genoeg spul d’r tussen. Zelfs in de onweersbui van gisteren geen druppel gelekt. Liever een droge vloer!Lang geleden tijdens een keuring motorwijziging te lelystad keurde ze mijn B-manta destijds af op die dingen.
Je mag vanaf de voorkant van de auto tot X-cm géén uitstekende delen hebben.
Daarom moest ik van die lelijke rubberen flapjes over heen maken.
Bij mijn A’s heb ik de vlakke (€9,60) gemonteerd. Ziet veel beter uit.Ik begrijp ook niet helemaal goed, waarom dit iedereen afwijst.
Ik heb zelf even een monza gehad met EVO-500wielen. 5x110dus. Zag er super uit. En zoveel werk was het niet eens, enkel de voorpoten omgezet , en de achteras was uiteraard wel minder werk dan bij een rekord.
Maar als hij dit wil, net zo goed als dat iemand een V8 er in wil, moet je zoiets steunen.Met een slijptol en een lasapparaat kom je een heel eind.
Effe off-topic;
Hoe ga je het doen, of heb je het gedaan met het stuurhuis?? -
AuteurBerichten