Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wanneer je een boardcomputer hebt, zie je tevens het brandstofverbruik dalen wanneer je de N of P kiest i.p.v. de D.
Ik heb me dat al lang geleden aangewend, telkens bij verkeerslicht of dergelijke direct naar de neutraalstand. zekers wanneer je iets hebt met hoog koppel.@Kermitkiller wrote:
handelaar of niet wat dacht je wat zo,n ding zou kosten als ie bij een opel dealer zou staan en das net zo goed een handelaar :wors
iedereen moet leven :vertag
Typisch de taal van de handelaar.
Jullie zijn allemaal boeven!!Dealers misschien ook, maar die geven wel andere garantie dan de handelaar.
24 april 2012 om 05:23 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880929Radiator was van Monza / SenatorA
24 april 2012 om 05:21 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880928Klopt, de mijne lag verder naar voren, zodanig dat de spruitstukken achter het schutboard net niet raken.
Specifieke foto’s van de inbouw heb ik eigenlijk niet, was in ’98. Heb destijds sowieso veel te weinig foto’s gemaakt.
Deze is nog genomen tijdens de uitbouw.
15 april 2012 om 12:42 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880913Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
@Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?@Kermitkiller wrote:
precies zal met deze ook wel gebeurd zijn maar ja een los midden stukje als je het niet hebt kost zo tussen de 25 en 50 euro :vertag
Belachelijk.
Ik zou het er niet voor durven te vragen.Dacht niet, dat mini ook 4×100 heeft.
Echter de velgen zijn wel te vinden in die steek.12 april 2012 om 06:32 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880911Zoals je misschien al weet, zat het stuurhuis bij mij in eerste instantie fout.
Tijdens inveren van de koets gingen de wielen naar binnen / buiten.
Tevens te veel wrijving bij maximaal draaien t.o.v. het asfalt.
Al met al ben ik in beraad gegaan. Oftewel terug naar origineel stuurhuis, of dit stuurhuis zoveel mogelijk op de originele positie plaatsen. Dat laatste is het dus geworden, maar moest daarvoor wel het blok hoger plaatsen. Het blok zit dus nu maximaal hoog, en komt zelfs tegen de kap tijdens acceleren. Het stuurhuis zit nu stukken beter.
Zoals je op deze foto kunt zien maximaal naar achteren, en ietsje hoger

Eigenlijk doe ik niet echt veel met deze auto, maar wanneer ik bijv. de heuvelklim rij, kan dat best wel goed met één hand aan het stuur door de bochten, zodat ik met mijn andere hand kan schakelen. Overigens is dit een stuurhuis van een M3-E30.
11 april 2012 om 10:41 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880908Netjes.
Wat die Alu-deksels betreft, heb ik dat zelf ook al eens ooit overwogen.
Echter heb het nooit gepast, omdat ik van mening was, dat de olievulopening nog al ongunstig uit kwam.
Maar zo te zien, zit dat bij jou wel goed?
Ik zie dan ook dat je op de laatste foto het kleine inlaatspruitstuk gebruikt, terwijl op één van de eerste foto’s het lange spruitstuk zit (laat model)
Ik vraag me nu dus ook af of het lange model (welke ik zelf ook heb) aan de achterzijde ook langer is? dacht van niet.@GSE wrote:
Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppelachteras van manta A zijn meestal 3.67.
Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.Ik ben momenteel aan een nieuw project begonnen,
Misschien is dit iets voor je;


Het is een systeem zonder onderdrukbekrachtiger, en werkt via de stuurpomp.
Deze zit hier op mijn BMW 528I (e28 bj’84)
De 518 en 520 hebben normale bekrachtiger. Pas vanaf 525 werd dit systeem gebruikt. Hoe het remt, weet ik niet, heb er nog niet mee gereden, zal nog wel een maandje of 2 duren.22 maart 2012 om 17:33 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945356@giuliettaevo wrote:
Goed bezig! :thumbup
Was hij erg zwaar geworden door de v8 en die lompe bak?ze was 1242kg, en is nu 1372kg.
Het schijnt dat alleen al de automaatbak 120kg weegt!@GSE wrote:
Laatste tijd veel 24 problemen :(
Tja, wat wil je, die dingen zijn al meer dan 20jr oud!
Maar goed, met een nieuw jasje ziet het weer uit als nieuw.Super, dat noem ik nou een leuke uitdaging. Iets beginnen wat nog niemand heeft gedaan. (voor zover ik weet)
Kom je een beetje uit m.b.t. het carter?
succes!!18 maart 2012 om 10:08 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945352De keuring.
In de jaren 90 ben ik voor alleen al mijn eigen projecten 4x in Lelystad mogen gaan.
Deze keuringen waren destijds best wel heftig. Soms 4-5uur lang . Verschrikkelijk.
Daarbij koste het ook nog eens het nodige.
Tegenwoordig kan het zelfs zonder afspraak!
Na afgelopen woensdagnacht geen enkel oog dicht te hebben gedaan, ging ik donderdagochtend helemaal op van de zenuwen richting Elsloo.
Om 7.45 arriveerde ik, maar was niet de eerste. Edoch om 8.40u werd begonnen met de keuring.
De keurmeester stelde zich netjes voor, iets wat me wel verbaasde, ik was wel anders gewend.
Een hele verbetering, het stelde me best wel op mijn gemak.
Ook had ik mijn huiswerk goed gedaan en alle info van het blok en van de auto waar deze uit komt mee genomen.
Zoals jullie weten zijn toch wel een aantal dingen behoorlijk gewijzigd, zoals bijv de stuurinrichting. Iets waar ik me de meeste zorgen om maakte.
Ook dit heeft hij bekeken, echter alleen op speling en of de hoezen heel zijn.
Remmen getest, auto gewogen en tenslotte het geluidniveau. Dit mag bij 3500o/m niet meer dan 95 zijn. Dit was 91!! Mooi toch.
Met een beetje geluk krijg ik de papieren deze week thuis gestuurd. Geweldig!

terug van keuring.Nog enkele pics
Zo was het voorheen;


Nu









Ohw Ben, het sturen gaat echt super, werkelijk te gek.
18 maart 2012 om 09:39 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945351Intussentijds is het gasstuk klaar.





Lang gewacht, maar dan heb je wel wat……
Dus na enkele waarschuwen, was ik toch weer eens eigenwijs, ik reed immers al geruime tijd met de V6 op gas op de zelfde manier.
In eerste instantie, had ik het gevoel dat de prestatie iets tegen viel, en na afstellen nogmaals getest met best wel goed resultaat. Acceleratie was zelfs beter dan ik had gehoopt. Totdat…..
ik een heuvel af op de motor afremde, en vervolgens weer gas gaf, m.a.g…… boem.
Omdat ik hier wel rekening mee had gehouden, had ik de klemmen niet al te vast gedraaid, zodat de druk makkelijk weg kan. Dus geen schade, de boel was enkel los geschoten.Zo ben ik in beraad gegaan, en me afgevraagd hoe verder. Aangezien ik in het verleden niet echt veel km’s heb gemaakt met de V6, zou ik dat nu wel gaan doen??
meer dan 1000 per jaar gaan het toch niet worden, dus besloten om heel de gasinsstallatie eruit te donderen en lekker benzine gaan betalen.18 maart 2012 om 09:23 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945350Pfff, moeilijke taal allemaal.
Zoals eerder beschreven, toerenteller doet het gewoon net zoals olie, dynamo, koeltemp.
Ook de uitleesstekker zit gewoon in de kabelboom van het blok verwerkt (Makkelijker dan Opel), uitlezen is gewoon mogelijk.
Enige wat me nog niet bevalt is de voeding van de benzinepomp, die gaat nu gewoon via contact. Origineel krijgt deze een signaal van de klok.
Ik ga hier een standaard BMWbenzinerelais in plaatsen. (met start- en toerentalsignaal)In het dashboard heb ik nu even een universele toerenteller geplaatst.

Dankzij de lange lock-up overbrenging valt het toerental bij hogere snelheden enigszins nog een beetje mee.
Bij 120km/u (GPS) zit ik op 3100 toeren.@GSE wrote:
Niet om het 1 of ander maar ik denk je problemen krijgt met aanlopen als je die velgen houd…
Maakt niet uit, als het maar vet uit ziet!
Volgens het kenteken niet, origineel nl-kenteken ’81.
@postbusmanta wrote:
Dat de dagelijkse auto iets meer aangeeft dan de werkelijke snelheid, is normaal.
Dat is ter voorkoming van boetes :DEn……………als je nu uitrekent hoe zuinig jouw auto is, komt hij altijd voordeliger uit (je hebt méér kilometers gereden op één liter benzine). ;)
Goed lezen, :vertag deze geeft juist te weinig aan, en dus minder km’s op 1ltr.
Het kan misschien zijn dat de koelvloeistof via de oliekoeler in de bak terrecht is gekomen.
Wanneer jouw bak een soortgelijke is als van een bijv. manta/rekord 4bak, dan kan je daar een koppelingshuis van van en manta/rekord 18s-4bak op zetten, en je stuurversnelling dus behouden.
Carter kan je ook van rekord 1800 gebruiken, misschien ook wel de steunen (weet niet zeker)27 februari 2012 om 07:23 In reactie op: mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen? #17987458Als het een rubber afkomstig van Classicparts Heerlen is (Obere) dan is het eentje samengesteld van 2 sedans. ( Ik zien nl een plaknaad) Hij maakt de rubbers eigenlijk iets te groot. Ik heb het zelfde probleem gehad.
Echter omdat ie juist iets te groot is, heb je geen kit nodig, dicht beter af.Meeste ascona-stuurhuizen zijn niet bekrachtigd.
Wel bekrachtigde huizen hebben ook iets directere overbrenging.
Dezelfde stuurhuizen zitten ook op kadettD en E, vectra A en Calibra, waarvan de laatste het meest bekrachtigd voorkomen.19 februari 2012 om 10:01 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945347Voor wie tijd heeft, en het interresseert, hier een leuke link van BMW-blokkies in niet-BMW.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=865914″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Staan her en der ook leuke filmpjes tussen zoals de Audi S2 Turbo -
AuteurBerichten