Jo1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 456)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Senny 3.24v #17519754

    Ik heb ooit een commodore bj ’72 uit zuid-Frankrijk gekocht.
    Een boel deuken maar puntgaaf, terwijl d’r helemaal geen tectyl opzat.

    Hebben jullie enig idee wat een kilo zout kan doen?
    En daar kikken ze hier wel op, zo veel mogelijk strooien, terwijl het vaak niet eens vriest!

    In reactie op: Senny 3.24v #17519747

    niet zeuren, Audi kopen!

    In reactie op: Corsa B GSi V6 #17447928

    origineel gepost door pipo
    o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertag

    kadett voorheen 12n nu c30ne

    Laten we dan maar zegen dat je veel geluk heb gehad.
    Een groot deel is afhankelijk van de keurmeester hoe hij op dat moment handelt, en als bij afhandelen van de administratie niemand iets opvalt, ben je door om het zo maar te zeggen. Het zijn ook maar mensen.

    Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wel degelijk hebben gewogen (zonder dat het je is opgevallen) en dat je gewoon binnen de norm zit.
    Een 12V ik neem aan kadettC ver naar achteren gebouwd is stukken lichter dan een V6 in een fwd, daar ligt het blok+bak zelfs vóór de as.
    Het feit dat het voorheen een 12n was, maakt niet uit, men gaat vanuit de zwaarst geleverde versie, nl de 2.0E

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508423

    hmm, waarheid,of geen waarheid…..
    bewijzen……

    Ik zou graag wat meer foto’s willen zien van de 2 versies C30NE met hun verschillen.
    Ik was altijd van mening dat de ‘N’ juist voor compressie stond.
    Foto’s dus van liefst type auto, motorcodes, verbrandingskamers enof zuigers.
    Foto’s aub, geen verhaal.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508411

    Tja, zo heb ik me een komzuiger ook altijd voor gesteld.
    Ik begon al aan mezelf te twijfelen

    In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448559

    Meer auto’s, meer mensen, meer klachten.
    Ik weet dat het heel moeilijk is om het voor iedereen goed te doen.
    Ik hoorde ook ergens dat een auto tegen een kind was aangereden, nix ernstigs, maar toch….
    Zou zoiets minder goed aflopen, bedenk dan dat we met een groot probleem zitten.
    Of zou bijv. een (voor)tent vlam vatten door een fakkel, dan ook zal een burgemeester zich eerst goed beraden alvorens een vergunning te verlenen.

    Maar goed, ik was er maar 1 dag, en heb me toch goed geamuseerd. Vind het nog steeds jammer dat er nog steeds geen sprint meer is.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508395

    origineel gepost door Ghanz
    :o moet ik zelf de foto`s plaatsen :jerry:jerry

    Nog even voor alle duidelijkheid,
    Is dit nu een zuiger uit een C30NE 156pk blok?
    En noemt men dit nu een kom-zuiger?

    Om de een of andere reden blijft me dit topic toch wel boeien……

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508394

    En niet vergeten o.a. de 30NE (zonder C) waar hier weinig over wordt gesproken.

    Nog mooier zou het zijn als van allen een foto van de zuiger en cilinderkop bij staat, en voor mij het liefst ook nog een foto van de auto – motorruimte – motorcode.
    Want ik heb nog steeds mijn twijfels.

    Jammer, ik heb in het verleden een boel van dat oud-ijzer gewoon weg gegooid.

    In reactie op: kilometer totaal/dagteller verplicht? #17477824

    Ik zat zelf destijds met het probleem met de M-motoren welke géén snelheidssignaal hebben via de versnellingsbak.

    Mijn Apk-keurmeester adviseerde mij onderstaand aan te schaffen.
    Is verlicht en werkt goed, alleen zit er een vertraging in van 1-2 seconden.

    Enig nadeel is idd de km-stand voor de verzekering.
    Maar goed, die stel ik 1x per 2 jaar wel even bij.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508364

    En werden dezen ook in de senator B / Omega A geplaatst?

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508361

    Wat een gedoe allemaal voor zo’n ***blok.

    Maar ik heb toch nog wel even een vraagje over de C30NE-156pk blok, want ik wist niet eens dat die ook bestonden.
    Is dit blok ook nog aan de buitenkant te herkennen t.o.v. de 177pk-versie? zoals bijv andere luchtweger en ECU ?

    In reactie op: ascona c 1.6 s naar c20let #17492926

    origineel gepost door kipracing
    niemand hier die ook een ascona c20let motor er in heeft gehangen?

    Ik heb destijds zo’n ding voor mezelf gebouwd, dat was in ’94,’95.
    LET met 6bak, remmen van Kadett E16V, net als de achteras. Past met weinig problemen, enkel de handremkabel is iets anders.
    Voor de 6bak heb ik wel zeker 1 gehele nieuwe steun gemaakt, voor zover ik me nog kan herinneren.
    Benzinetank van een 18i genomen.
    Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat ik ook de veerpoten en stuurbekrachtiging van kadett E heb gebruikt.
    Alles gewoon 4gaats dus.
    Op zich liep het ding wel lekker. Met accelereren ging die alle kanten op, behalve rechtdoor. Jammer dat zo’n 6bak niet is gespert.
    Uiteindelijk heb ik de rdw-keuring aangevraagd, maar na de de voorkeuring moest ik naar TCL.
    Echter had ik niet veel zin om veel geld te moeten uitgeven om een 4cilinder op kenteken te behouden.
    Dus werd de LET vervangen door een X30XE, en daarmee naar TCL voor 6cilinder op kenteken.
    Ik heb maar 1-2jaar met de Turbo gereden
    Met de X30XE heb ik ook maar ongeveer2 jaartjes gereden. Dit was de enige voorwieltrekker welke ik 7jaar heb gehad, hierna was het definitief enkel nog achterwieltrekkers.
    Maar toch veel plezier mee gehad.
    Gekocht als 16S, vervolgens 18i, daarna16V met F16, – 16V met F20, – 16V met F28, – LET met F28, – X30XE met F28.
    Je zou bijna zeggen meer gesleuteld dan gereden.

    In reactie op: het grote senator A topic #17493252

    Wanneer ik nou nog kon zeggen dat het werkelijk mooie exemplaren zijn, heb ik daar nog vrede mee, maar het is grotendeels nix bijzonders, en soms zelfs smerige troep.
    Wanneer je geen digitaal fototoestel had, (oud rolletjesding) zou je dit echt niet fotograferen.
    Ik vind het leuker dat wanneer iemand zich voorstelt, en gelijk ook zijn eigen bolide(s) laat zien.

    In reactie op: show hier je rekord #17499551

    Ook hier was al eens eerder een topic over.
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=96017

    In reactie op: show hier je rekord #17499533

    Waar mot een Commo C dan heen??

    In reactie op: show hier je rekord #17499529

    Dat topic was er al, ‘show hier je big opel’.
    Blijkbaar onvoldoende….

    Dit vind ik idd ook een beetje overdreven, vooral het scheiden van import en originele NL-zooi.

    In reactie op: et waarde Monza A1 #17493149

    origineel gepost door GSE
    Nope,niks aan het chassie gedaan zover ik weet,die A1 met die 10J velgen is wel een keer gerestaureerd,dat weet ik wel,en misschien zijn de wielranden aan de binnenkant omgelegt,maar de wielranden zijn zeker niet verbreed volgens mij.

    Moet haast wel, anders krijg je dit zo niet eronder, tenzij de as is versmalt.

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485887

    Hoeft niet, is geen must, die bon.

    In reactie op: bumper senator A2 op rekord E2??? #17498081

    En de rest.
    Neus van Sennie is langer.

    In reactie op: Een Rekord erbij. #17489521

    Off topic;

    origineel gepost door henkjan_80
    Is dit niet de 8j uitvoering?
    Ik heb zelf de 7j’s rondom liggen, voor 205/55 erop en achter 225/50. Als ik ’t oprit op draai of scherp stuur dan wil hij ‘m voor wel eens raken. Achter gaat ’t goed maar houd niet over. Ik denk zelf dat als ik 8j ET23 achterop zet dat het niet goed gaat. Maar goed, ’t geld heb ik er toch niet voor, dus waar maak ik me druk om:P

    Dit is de 10j.
    de 8j gaat volgens mij wel goed.

    In reactie op: Een Rekord erbij. #17489513

    origineel gepost door ckad

    @Jo
    , dat vind ik ook. Maar als je af en toe de spatbord randjes raakt dan rijdt dat niet echt lekker. Ik heb nog gekeken of de ET waarde niet te wijzigen is maar dan houd ik te weinig vlees over. Spatborden verbreden zou ook nog kunnen maar dat vind ik niks. Dus daarom de OZ velgen. Die 5 spaaks Ronals waren immers scheef en in twee banden zat een scheur (slecht opgelet). Dus kon ik niet gebruiken.

    Remotecs zijn overigens te koop.

    Hoe doet hij dat dan hierzo:

    ik dacht zo iets van 10x15et17 met 285’ers.

    In reactie op: Een Rekord erbij. #17489510

    origineel gepost door ckad

    Het heeft er niets mee te maken, maar deze velgen vind ik toch wel een heel stuk beter bij staan, als die van afgelopen zaterdag.

    In reactie op: C Ascona SR SR/E #17482259

    Mooie auto, net zoals de Kadett D SR, welke je ook nergens meer ziet.
    Die kadett D en E hadden dan misschien toen ook al Astra moeten heten, maar wat maakt had allemaal uit.

    Ik denk ook wel eens dat de Manta B een andere naam had moeten hebben dan de Manta A,
    Of weer anders: waarom zijn rekord en commodore verschillend genaamd?

    Maak ik me niet druk om.
    Heb 7jaar met veel plezier een ascona C gehad, desondanks dat ie aan de verkeerde kant werd aangedreven. Maar had gelukkig wel stuurbekrachtiging.

    GAAT NIET DOOR!
    SCHEIßE!!:swear

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485869

    Geluidstest kan, voor zover ik weet alleen in TCL.
    Men rijdt met een bepaalde snelheid tussen 2 sensoren door.
    Op het moment dat men de sensoren nadert, wordt geaccelereerd. Dat doet men een keer in de 2e en een keer in de 3e versnelling. Vervolgens wordt daar weer het gemiddelde van genomen.

    Ook de aslasten worden alleen aldaar PER WIEL met 2x70kg op de voorstoelen gewogen.

    Wanneer men een keuring aanvraagt krijgt men altijd de betreffende voorkeuring van 42 euro in dichtsbijzijnd rdw-station.
    Wanneer RDW alsnog besluit om welke reden dan ook dat een test voor geluid,weggedrag, remmen, alsnog uit te voeren, krijgt men alsnog de beruchte keuring te lelystad. Gewoon, omdat het alleen daar kan worden uitgevoerd.

    Ikzelf ben hier in het verleden meerdere malen geweest, en viel zelfs 2x buiten de ‘beslisboom’, terwijl beiden voertuig van ’71 waren.

    Wanneer ik er langer over nadenk, is het eigenlijk wel logisch dat men er voor waakt dat niet elke zool zo maar iets onverantwoords in elkaar stampt.
    En dan heb ik het er nog niet eens over of een willekeurige verzekeringsmaatschappij zulke machine überhaupt wel durft te verzekeren.

    Al met al kan ik me dus niet voorstellen dat zulke regels worden versoepelt. Het aantal ombouwactiviteiten neemt alleen maar toe, tuning en auto’s worden steeds sneller.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 456)