Jo1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 456)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545329

    Nou, ik heb dan toch nog niemand zich moeite zien doen om op een A2-type oranje knippers te monteren.

    Nou is het absoluut niet zo dat ik op mijn commo voyage een hele A2-neus ombouw omdat daar wel witte glazen in zitten.
    Nee, nee, op een commo hoort een commo-neus, maar het enige wat ik net iets minder vind, is dan toch dat oranje.

    Ennuh, Ben, ik zie liever zilver of RVS dan Goud of koper. Anderen zien misschien nog liever matzwart.

    In reactie op: stuurbekrachting??? #17559616

    wat zijn bij jullie de kosten van zo’n electrisch geval?
    Hier vragen ze 300 bij de sloop.

    In reactie op: 2.6i in rekord d #17560656

    origineel gepost door Opel-Fanta
    Die versnellingsbak van de a omega is een automaat, is die standaard 3-gang dan?

    We hebben hier nog onderdelen liggen van een B Senator, misschien ook een radiateur!

    automaatbak is een electronisch gestuurde 4traps.
    Maar zo aan jouw posts te zien, heb je d’r niet echt veel kennis van, en zou ik de klus niet al te zeer onderschatten.


    @GSE
    , zo makkelijk past een SennieB-radiateur nou ook weer niet.

    In reactie op: stuurbekrachting??? #17559611

    Dan zou ik het wel combineren met een kort stuurhuis.

    Een hydraulisch bekracht stuurhuis heeft in de meeste gevallen een kortere overbrenging dan standaard.

    In reactie op: 2.6i in rekord d #17560644

    Is toch hetzelfde als een B-commodore?

    In reactie op: stuurbekrachting??? #17559608



    Belangrjik is:
    – Probeer het huis zoveel mogelijk op de zelfde positie als het origineel huis te plaatsen. Tijdens inveren van de koets moeten de wielen recht blijven!
    – De maximale uitdraai mag niet verder gaan dan de aanslag op de naaf.

    Zeer belangrijk dit, want ook ik kom me zelf wel regelmatig tegen hoor.
    Bevestigen en aansluiten is verder niet zo’n probleem, je hebt meerdere mogelijkheden. Ikzelf maak gebruik van een electrische pomp.

    In reactie op: vering manta 3.0 24v ? #17558231

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door rabbitopc
    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..

    maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…

    Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
    Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??

    In reactie op: locatie en datum 40 jaar manta is bekend #17554412

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ik ben van mening dat het onzin is om 3 topics over t zelfde onderwerp te hebben cq maken:o;)

    Als je de eerste post van de starter goed leest, zie je dat dat niet de bedoeling was.
    Verder heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ruim van tevoren veel reclame maken is niet verkeerd om hier een geslaagd evenement van te maken.

    Ohw, trouwens gebeurd hier alleen al in het ‘mantagedeelte’ wel continue om meerdere topics over het zelfde onderwerp te maken. Al jaren!

    In reactie op: scheurtjes in vliegwiel #17544338

    Whoww, nog méér Bling bling?
    Zonde om er een koppeling en bak aan te monteren.

    In reactie op: Eindelijk weer een B manta:D new pics #17538366

    In jouw kennis/vriendenkring moet toch nog zat rommel liggen?

    Nou, boven zwart, en onder te veel wit. Ziet niet uit hoor! Dat gedeelte bij de knipperlichten moet idd zwart en plaats dan ook gelijk witteknipperlichtglaasjes, of nee, trek die chrome bumpers eraf en zet er zwarte kunstof op. (model bj ’80)

    In reactie op: Vroeger #17347172

    Mooi werk!
    Je hebt niet toevallig ook nog zulk filmpje van Rosmalen ’98 ??

    In reactie op: bbs rs 5-120 #17539585

    origineel gepost door GSE
    Dap past en zal best leuk uitzien al verwacht ik problemen met die ET van 11 en 20,ik heb dan geen Commo ervaring maar zou die ET waardes eens vergelijken met een originele Commo velg en die waarde een beetje aanhouden.

    11 en 20 is voor oude Opels erg weinig en gaat vaak aanlopen,teminste bij Monza/Senator…

    Senator / Monza is anders.
    Je kan de originele et-waarde aanhouden als je wil hebben dat de auto blijft uitzien als een SRV-wagen.
    Zelf rijd ik met rondom ,LET OP, 10×17 et17 en loopt nergens aan, alleen veel last van spoorvorming bij slecht wegdek.

    Dus die BMW-wielen passen mooi, als de bandenmaat goed is.
    Goede keus.

    In reactie op: Eindelijk weer een B manta:D new pics #17538329

    Ik vind de kleur niet eens verkeerd, misschien die keienvanger en spoiler ook wit maken?
    En zwarte kunstof bumpers i.p.v. de chromen.

    Ruud in een B, ja, maar het is gelukkig wel een B1

    Heb je voor mij misschien nog een foto van die C-ascona?

    In reactie op: Sterke achteras #17526097

    Je kan die as wel verstevigen, maar een ander zwak punt blijft nog steeds het eindpunt waar de vertanding over de pion schuift.

    In reactie op: Sterke achteras #17526088

    toch niet alweer zo’n groentje he ?

    In reactie op: 24v inbouw #17534918
    In reactie op: Manta 24V Pappie geworden #17534103

    We hebben jou nog gewoon via de oude weg een kaartje gestuurd, maar toch ook via deze weg felicitaties vanuit Bingelrade.

    In reactie op: Verbruik Monza/Senator [3 of 4traps of versnellingen] #17527947

    Misschien iets minder op het forum, en iets meer in de schuur?

    In reactie op: Ik weet het niet meer hoor #17532852

    Mijn Commo uit ’72 had ook al een raamantenne, terwijl het niet eens een gelaagde raam was (veiligheidsglas)jammergenoeg.

    In reactie op: Sterke achteras #17526079

    Ja hoor, weet nog van vroeger dat die achterwielen goed negatief gingen bij wegrijden.
    Maar of ze sterk genoeg zijn……….

    In reactie op: Sterke achteras #17526076

    De achterbank past gewoon zonder problemen.
    Ik ben er nog steeds tevreden over, alleen ga ik de andere bevestigingspunten ook voorzien van uniballs i.p.v. rubbers of teflon/nylon bussen.
    Voor een langere veerweg maak ik de bovenste draagarmen misschien nog iets langer. Dit kan ik redelijk simpel doen om vanuit de dwarsbalk naar voren te werken. Alleen zal dan de achterbank niet meer passen, en zal ik ook de tunnel iets groter moeten maken, denk ik.
    Enig nadeel wat ik heb ondervonden is dat bij slalomwerk / bochtenwerk één wiel iets los komt. Maar dit probeer ik te verhelpen door aan de voorzijde iets beter te stabiliseren.

    Hoe dan ook, d’r gaat een hele tijd overheen, voordat het uiteindelijk allemaal echt perfect is.
    Een echt project moet je niet onderschatten.

    Wat de spoorbreedte betreft komt BMW 1e 3-serie (E21) ook redelijk in de buurt.

    In reactie op: Sterke achteras #17526073

    origineel gepost door m400
    De steekas gaat dus wel kapot, niet de vertanding.

    Dit schreef jij toch?

    Maar goed, ik neem aan dat de starter van dit topic het over een A-manta heeft?
    Suggesties genoeg, maar houden we wel ook een beetje rekening met de spoorbreedte?

    Ennuh voor een 24V is de originele as sterk genoeg, Tenminste bij een beetje normaal rijgedrag.

    In reactie op: Sterke achteras #17526037

    Bij mij ging als eerste de middelste steekas krom, dat is dus de as in het staartstuk. Maar ik heb ook al gehad dat bij diezelfde as de vertanding stuk barst, het gedeelte waar deze op de pignon zit geschoven.

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485933

    origineel gepost door TonSR
    moet me toch van het hart,wat er nu gebeurd met het keuren van
    overhangen naar groter sterker enz.dat het keuren goed of fout
    aan de keurmeester ligt is erg leuk open veel pespektief.
    maar zoals ik hier in verschillende reactie,s lees wat de remmerij
    betreft,dat daar niet naar gekeken wordt als hij maar aan de vertraging
    voldoet,dan ben ik toch bang dat er op een bepaald moment wagens rondrijden met de standaard remmerij voor bvb 4 cil 1600 terwijl
    er nu iets van bvb 6cil met tich meer pks erin.nu weet ik wel je bent zelf ook uiteraard verandwoordelijk voor wat je uitvreet met je auto
    maar toch.als ik dan lees bic blok erin staandaard remmetjes ff gouw
    keuren en later grotere remmen er onder hangen want dan heb je
    in elk geval je papieren,nu begrijp je wel later wordt uitstel en na
    uitstel krijg je laat maar en het gebeurd nooit meer.
    jongens begrijp me niet verkeerd ik ga hier niet belerend zitten doen
    dat is ook mijn bedoeling echt niet.
    maar het gaat mij om een stuk veiligheid voor je zelf en anderen
    dus ik weet niet of we met deze manier van keuren blij moeten zijn
    let wel jouw auto met een ingebouwd bic blok en standaard remmetjes
    en je rijd iemand het leven uit omdat de remmen het niet aan konden
    dat vergeef je je zelf nooit.
    althans ik zou het mezelf niet kunnen vergeven.
    vgr tonsr.

    In Lelystad werd wel degelijk naar de remmen gekeken.
    Een aantal malen achter elkaar goed remmen, en ook van hoge tot zeer hoge snelheid noodstop maken.
    Maar goed, dat weet je alleen als je daar zelf bent geweest.
    Waar RDW meer huiverig voor is, is het feit dat men zelf remmen gaat samenstellen, zoals van diverse types iets bij elkaar zoeken, of remdelen gebruiken die géén type goedkeuring hebben zoals Willwood.
    Verder is het zo dat wanneer je speciale remblokken (zacht) op bijv. originele remklauwen plaatst en goed afgestelde achterremmen hebt, hier al een enorme verbetering krijgt.
    Ook de banden zijn zeer belangrijk, welk type, profieldiepte enz.

    En ten slotte iemand het leven uitrijden kun je ook al met een 1.2. D’r is ook nog zoiets als maximale snelheidsovertreding, of gewoon associaal rijgedrag, je gewoon niet weten te beheersen.
    Wanneer een verzekering kan aantonen a.h.v. een technisch onderzoek na ernstig ongeval dat betreffende veel te hard heeft gereden (bijv. lang remspoor) Kunnen zij best wel moeilijk gaan doen met uitkeren.
    Ik ga nou niet roepen dat ik altijd netjes een heer in het verkeer ben (en geweest), maar door de jaren heen wel veel geleerd.

    In reactie op: Bmw M535i V8 Powered #17418751

    origineel gepost door b-tuning
    Zow mensen, eindelijk weer tijd gehad om aan de bmw te werken, heb de hoofdremcilinder gemonteerd gekregen en ik heb iemand gesproken die het zelfde doet/bijna klaar als ik maar dan met een 4ltr biturbo diesel V8. En hij heeft wat nuttige info gegeven over het elektronisch aansluiten van de motor en het probleem van de stabilisator stang.
    Er is wel een positieve wending voor de bmw gekomen en dat is dat ik en mijn broer voortaan in ons oma zijn huis wonen (oma is 3 maand geleden gestorven) en ik dus elke dag aan de bmw kan werken, dus ik hoop nu toch eens een heel eind wat dingen klaar kan krijgen.
    9 oktober ga ik echter voor 3,5 maand naar australie om te gaan combinen, dus dan zal het project ook even stil liggen.

    groeten, meindert

    Ennuh, wat met de mais dan??

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 456)