Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door giuliettaevo
kan hij van mij ook aan het gas. :thumbdown
[/quote]
Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!Natuurlijk zonder staartstuk, das juist de zwakste plek.
Goed bezig, Sik, jij weet tenminste wat ‘werken’ betekend.wat betekent eigenlijk ‘emt’ ??
origineel gepost door larsjeG40
even een vraag. ik hoor verschillende meningen over de trompet.de ene zegt dat de as die erin zit breekt en daardoor de alu trompet stuk slaat.
de ander zegt dat de alu trompet stuk gaat bij meer vermogen.
mij lijkt dat de trompet opzich niet veel te verduren heeft. hoe kan dit dan breken?
ik zit er zelf aan te denken om een sterkere as te gaan halen bij risse
maar weet niet zeker of ik de trompet ook wil doen.Ik kan alleen maar vertellen, wat ik zelf heb mee gemaakt, of waar ik zelf bij was.
– 1x gezien tijdens driften dat de as begon te klapperen, en daarna was het ‘pang’ en over. het achterste stuk van de tussenas was gescheurd. Dan bedoel ik de bus met de vertanding welke op de pignon zit.
Omdat deze scheurt, schiet/schuift het ding van de pignon (naar voren), waardoor het aluminium huis breekt. Of een stalen huis dit voorkomt, weet ik even niet.– 1x zelf mee gemaakt in m’n eigen M3 dat de tussenas krom ging tijdens overschakelen van de 3e naar de 4e versnellling.
Je zou zeggen waarom pas bij die versnelling, nou bij de voorgaande schakelmomenten had ik gewoon wielspin, en daarna was de kracht verplaatst naar de as.
De as is dus ook nog ’s te dun, maar dat kun je goed versterken door een buis overheen te lassen. blijft alleen nog het zwakke stuk bij de pignon over.Je kan het berekenen via deze link.
Jammer dat het inches en miles zijn i.p.v. meters, maar ik kon effe nog geen andere vinden.
http://www.angelfire.com/fl/procrastination/rear.htmlWanneer je het eerste type A heb, zul je ook nog andere motorsteunen moeten maken.
De mijne dan ook maar hier.


Zonde, zonde…….:cry
Gewoon er heen rijden.
Het ding moet wel verzekerd zijn, ook als het aldaar binnen staat.Idd, goed bezig.
Die V8, schakel, of automaat?6 januari 2010 om 11:20 In reactie op: Zoek Elektrisch schema van Stuurkolom met EPS van Corsa C #174713476 januari 2010 om 08:18 In reactie op: Zoek Elektrisch schema van Stuurkolom met EPS van Corsa C #17471345Wat de aansluiting betreft:
1. Photos of Column and ECU
Some conditions must be met before the EPS will give you any assistance, these conditions are:
Engine RPM must be detected as being over…The speed signal must be in a certain range. If the speed is detected as being too fast, the EPS will not give you any assistance. The amount of assistance provided by the EPS is speed sensitive.
The Timer Unit connection must be high. This is present to give you some assistance under certain conditions. It’s basically an enabling line. If it is not pulled up to battery positive, the EPS will not operate.
Electrical Connections
Wire ColourFunctionTo enable EPSWire Size / Fuse rating Green Engine speed signal Tacho drive / Coil ( LOW VOLTAGE SIDE! )0.5mm^2 no fusing
Black Switched Ignition Connect to 12V. In the car loom, connect this wire to the car’s switched ignition0.5mm^2 no fusing
Red – White stripe Multi-Timer enable input Connect to 12V0.5mm^2 no fusing
Brown – White stripeDiagnosticsLeave disconnected0.5mm^2 no fusing
Blue – Red Stripe Wheel speed sensor Must be under the max assistance speed defined above. This should be connected to either a Corsa wheel speed sensor, or the electronics that will adjust your speed signal to suit.0.5mm^2 no fusing
Red Battery positive Make sure you have a good connection to the battery, and use a fuse on this cable as stated. Connect this as close to the battery as possible. Try not to come off of previously installed wiring.6mm^2 40A fused
Brown Battery negative (Chassis)Make sure you have a good chassis ground. As close to the battery as possible is best.6mm^2 no fusing
5 januari 2010 om 12:37 In reactie op: lineaire actuator (deuren , kofferbak etc) WAAR VERKRIJGBAAR #17581223Wat een luxe……
Je gaat ons toch niet vertellen dat je al een half jaar bezig bent met een band op te pompen?
En hebben ze ook al de luchtkanon gebruikt?
Anders waarom laat je niet gewoon die binnenband erin?Willwood !
Kit gebruik ik niet meer, die troep.
Alleen nog vaseline.Een hogere band zal eerder van een velg worden afgedrukt dan zo’n platte band, en het maakt dan niet uit hoe breed/smal de velg is.
En het verhaal dat een getrokken band bij extreem bochtenwerk naar binnen floept geloof ik al helemaal niet.Enig groot nadeel bij getrokken band is dat je velg erg kwetsbaar is.
origineel gepost door Redmen
hmmm maar de hoofdremcillinder die we hebbe voor de kopeling is van kunstof daar kunnnen we niks aan aanpassen dus die zou dan meteen achter de pandaal moeten komen en daar hebbe we geen ruimte voormoeten we dan een andere cilinder nemen of heb je een andere oplossing ( meschien foto van hoe jij of een ander het heeft gedaan )
het maken is geen probleem ;)
Beter lezen.
Aan de cillinder hoef je niets aan te passen, alleen de bevestigingspunten. Dus boven aan de pedaal, en eentje verder naar achteren (richting stuur)
Bij een B-manta is daar wel genoeg ruimte.
Heb helaas geen foto’s, is voor mij alweer iets langer geleden, had toen nog geen digi cam. Die had ik toch niet nodig, want d’r was nog géén forumRaam + rubber eruit, strip erin, raam met rubber weer erin, klaar.
De plaats waar de koppelingskabel in de pedaal is ingehaakt moet de plek worden waar de cilinder aan ene kant wordt bevestigd. Dus haak vervanderen in oog. de andere kant moet ergens aan de carroserie komen.De veer kan je weg laten. Dan is de rest alleen een kwestie van leidingen plaatsen / gaten boren en ontluchten.
Lukt jullie wel binnen 1 dag.Bij een B-manta heb je daar genoeg ruimte voor bij de pedaal.
Ander vraagje. Die stalen plaat waar normaalgesproken de versnellingspook in zit en welke normaal aan de bak hoort te zitten, is die nu in de tunnel gelast?
Zweven? dat is nog’s wat.
Jullie bedoelen zeker last van spoorvorming, bij slecht wegdek of zo.lijkt meer op een bom uit de 2e W.O.
Voor de een wel, de ander weer niet.
Nou moet ik zeggen dat het sturen van een aatje met 4pitter best wel mee valt.
Voor wat mijn ervaring betreft, heb ik het idee dat een B-manta iets zwaarder stuurt, en al helemaal met een 6pitter.
En als je dan eenmaal bekrachtiging bent gewend, wil je niet gauw meer zonder.Maar als ik dan de keuze moet maken tussen stuurbekr, airco, electr.ramen, enz, dan doe maar de eerste.
-
AuteurBerichten