Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd Sik, goed bezig!
Vraagje,waarom gebruik je aan de ene kant kunstof bussen, en achter toch de uniballs.
Ik weet, heb zelf ook zoiets, maar wil nu toch aan beide zijden uniballs.origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door Kale gek
kwam nog ergens deze foto tegen, is van jo, heeft volgens mij precies van een commodore overgenomen alleen de bovenste dragers ingekort, kan dus toch zo of is dit af te raden (lijkt mij iig niet als hij t zo doet…) Is overigens volgens mij nog gewoon een Manta as..ow ja wat is overigens de eindoverbrenging van zo’n volvo as??
Ik moet je zeggen dat ik deze lange rechte onderste dragers niet eens kende (van Commodore?). Dit is wel mooi, maar die korte dingen aan de bovenkant nog verder inkorten zou ik niet doen. Bij inveren kantelt de achteras/dif voorover. Het kan misschien wel, maar fraai vind ik het niet.
Bij inveren kantelt het diff NIET voorover.
Dit is ook heel afhankelijk op welke plek de bevestigingspunten aan de carroserie zijn gemaakt, en hoe ver de koets in en uitveert.
Ik heb foto’s destijds op het destijds betreffende powerforum geplaatst met maximaal ingeveerd en toestand klok / tussenas. jammergenoeg is dat hele topic naar de knoppen.Tom, je haalt overal een boel info, en gaat daarmee weer verder aan anderen vragen of dit kan.
Ikzelf ben zo nooit te werk gegaan. Ik ga gewoon zelf te werk, en zie wel waar het schip strand. Ik bedoel, ben zelf ook eens creatief / vindingrijk.origineel gepost door mantaevo
hoi
ja rij inmiddels al zonder de trekstangen
waren op de meeting in os er al onder uit
deze zijn inderdaad overbodig
gaat net zo goed zonder merk je niets vanheb deze winter weer wat gesleuteld
andere turbolader echte garrett
throttle bodies met plenium van jenvey met 8 injectors!
en een methanol-water injectie bij geplaatstachter een week of 3 terug alles afstellen op de testbank
dan zien we welStop er gelijk plutonium in, dan kan je door de tijd reizen.;)
lijkt me eerder 9×16
Aangezien de buitenste draagarmen aan de as gelast zijn, blijft het in mijn ogen nog minder onafhankelijk dan een standaard 2-link.
Functie van de stabistang en binnenste draagarmen zijn volgens mij ook overbodig.Met iets werk kan die zo worden

Ik kan me de tijd nog herinneren dat ze deze wielen nieuw verkochten.
leuke wielen met een goede et-waarde, ik dacht iets van 6×13 et13?
zekers geen golfwielen, steekt te ver uit.Mooi ding, heb zelf ook 11jaar een CC gehad.
Die lamp en vooral de trekhaak maakt het achter minder mooi.
Idd verlagen, klaar!Op den duur ging het me toch best wel irriteren.
En om telkens met oorkappen rond te rijden, wordt je ook al voor een halve zool genomen.
Dus heb ik gewoon een extra grote demper bij geplaatst.
En bij eentje 2 dubbele buizen van voor tot achter met eveneens 3 dempers.Volhouden Volhouden!!
Kennis van mij (uit Heerlen) heeft dit ding verkocht aan iemand uit het Noorden.
Hij was ons net 2 uurtjes te snel af.Om effe terug te komen op dat vaatje welke je in de tank gaat lassen (neem ik aan).
Zoals je het nu hebt gemaakt, kan d’r maar weinig benzine in komen normate de tank leger raakt.
Kijk nog eens goed naar het ‘slakkenhuis’ zoals @MarcV je liet zien.
Tis nl de bedoeling dat de vloeistof in bochtenwerk niet snel kan wegstromen, en bij rechte weg weer snel bijvult.origineel gepost door Kermitkiller
misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbupGoeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?
origineel gepost door Koekie
ja gewoon ander kroon en pignonwiel erinNou, zo simpel is het nou ook weer niet, de 3.44 (of langer)heeft een ander differentieel dan de 3.67 (of korter)
Afdraaien van het kroonwiel is een mogelijkheid.Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.
Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.
Sorry, maar ik begrijp niet waarom je aan zo’n rotte tank begint.
Ik zou een komplete nieuwe maken, en dan van 1.5mm dik, zodat je makkelijker kunt lassen. Zo moelijk is de vorm van een aatje nou ook niet.
En dan met inwendige pomp met kompleet kunstof slakkenhuis aan de bovenkant zoals o.a. omega en astra heeft.Zo’n catchtankje werkt ook ja.
origineel gepost door kermitmanta a
origineel gepost door kermitmanta a
@ MarcV Welk buisje gebruik je als aanvoer?Bedoel eigenlijk;welke van de twee is aanvoer naar de pomp?
Die waar het zwarte haakse filter aan zit.
het gaat zich niet zo zeer om de flens, maar het probleem ligt meer bij de stabilisatorstang. Hiervoor is een dubbele knik gemaakt.
origineel gepost door kermitmanta a
Hoe gaat dat te werk?
Moet zo min mogelijk opvallen,woon in belgië,en hier doen ze zo al moeilijk op de keuring!!!!Zou zo weinig mogelijk van te zien mogen zijn!
Weten hun dan hoe een originele tank eruit ziet?
een 24V in een B weegt niet veel meer dan 1150kg, dus dat zit wel goed.
Die m3 zal toch wel rond de 5sec zitten, en die S3 net onder de 6.
Wat de B-24V betreft zal het denk ik toch wel kloppen wat Kale zegt.Ennuh de keuze tussen schakel of automaat,….daar kunnen we het lang en breed over hebben.
Maar ik denk dat als je een tijdje zulke automaat heb gereden, niet gauw meer anders wil.
Onder manta kan ook, heb ik nog maar weinig gezien, zelf wel al gehad, maar met 13ers raakte het carter wel eens een drempeltje. Het carter steekt nl ruim onder de chassisbalken uit. Aansluitpunt naar de cardan (3poot) zit nl best wel hoog.
En zo’n bak stuk rijden is me zelf nog niet gelukt, en dat terwijl ik best wel veel met trailer en dergelijke rij.Sneller dan een M3 met 362pk??………
En sneller dan een Audi S3 kan je ook wel vergeten…!Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
Waarom eigenlijk?korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.origineel gepost door KRSA2000
Aangezien dat mijn Zastrow setje aardig beschadigd is, dacht ik: “het wordt tijd voor wat anders!”Zal niet iedereen z’n smaak zijn… Maar ik vind dit een machtige set voor de A. (lang leve de 80’s)
Weet iemand van welke fabrikant deze is? (was?)

Ik vind ‘m best wel ‘vet’ misschien zou je het dak moeten choppen.
Of breng de boel gewoon naar ‘chop shop’Ja, ik wilde ook al zeggen, een drifter gaat toch niet over bandenslijtage zeuren??
Ik weet niet of deze http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs ook al er tussen stond, iets ouder filmpje, maar blijft me nog steeds boeien, vooral omdat het zo’n oud eenvoudig ding is
Maar ik las ergens iets van de handrem aantrekken bij 180km/u, maar dat wil ik diegene nog wel eens zien doen.
-
AuteurBerichten