Jo1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 456)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586141

    Idd Sik, goed bezig!
    Vraagje,waarom gebruik je aan de ene kant kunstof bussen, en achter toch de uniballs.
    Ik weet, heb zelf ook zoiets, maar wil nu toch aan beide zijden uniballs.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564933

    origineel gepost door Rik Ophuis

    origineel gepost door Kale gek
    kwam nog ergens deze foto tegen, is van jo, heeft volgens mij precies van een commodore overgenomen alleen de bovenste dragers ingekort, kan dus toch zo of is dit af te raden (lijkt mij iig niet als hij t zo doet…) Is overigens volgens mij nog gewoon een Manta as..

    ow ja wat is overigens de eindoverbrenging van zo’n volvo as??

    Ik moet je zeggen dat ik deze lange rechte onderste dragers niet eens kende (van Commodore?). Dit is wel mooi, maar die korte dingen aan de bovenkant nog verder inkorten zou ik niet doen. Bij inveren kantelt de achteras/dif voorover. Het kan misschien wel, maar fraai vind ik het niet.

    Bij inveren kantelt het diff NIET voorover.
    Dit is ook heel afhankelijk op welke plek de bevestigingspunten aan de carroserie zijn gemaakt, en hoe ver de koets in en uitveert.
    Ik heb foto’s destijds op het destijds betreffende powerforum geplaatst met maximaal ingeveerd en toestand klok / tussenas. jammergenoeg is dat hele topic naar de knoppen.

    Tom, je haalt overal een boel info, en gaat daarmee weer verder aan anderen vragen of dit kan.
    Ikzelf ben zo nooit te werk gegaan. Ik ga gewoon zelf te werk, en zie wel waar het schip strand. Ik bedoel, ben zelf ook eens creatief / vindingrijk.

    In reactie op: project manta turbo #17386040

    origineel gepost door mantaevo
    hoi
    ja rij inmiddels al zonder de trekstangen
    waren op de meeting in os er al onder uit
    deze zijn inderdaad overbodig
    gaat net zo goed zonder merk je niets van

    heb deze winter weer wat gesleuteld

    andere turbolader echte garrett
    throttle bodies met plenium van jenvey met 8 injectors!
    en een methanol-water injectie bij geplaatst

    achter een week of 3 terug alles afstellen op de testbank
    dan zien we wel

    Stop er gelijk plutonium in, dan kan je door de tijd reizen.;)

    In reactie op: verrassende schuurvondst…. nu plat op de grond #17617868

    lijkt me eerder 9×16

    In reactie op: project manta turbo #17386035

    Aangezien de buitenste draagarmen aan de as gelast zijn, blijft het in mijn ogen nog minder onafhankelijk dan een standaard 2-link.
    Functie van de stabistang en binnenste draagarmen zijn volgens mij ook overbodig.

    In reactie op: verrassende schuurvondst…. nu plat op de grond #17617859

    Met iets werk kan die zo worden

    In reactie op: verrassende schuurvondst…. nu plat op de grond #17617858

    Ik kan me de tijd nog herinneren dat ze deze wielen nieuw verkochten.
    leuke wielen met een goede et-waarde, ik dacht iets van 6×13 et13?
    zekers geen golfwielen, steekt te ver uit.

    Mooi ding, heb zelf ook 11jaar een CC gehad.
    Die lamp en vooral de trekhaak maakt het achter minder mooi.
    Idd verlagen, klaar!

    In reactie op: Groep A of groep N uitlaat. #17605094

    Op den duur ging het me toch best wel irriteren.
    En om telkens met oorkappen rond te rijden, wordt je ook al voor een halve zool genomen.
    Dus heb ik gewoon een extra grote demper bij geplaatst.
    En bij eentje 2 dubbele buizen van voor tot achter met eveneens 3 dempers.

    In reactie op: commo b achteras #17590539

    Volhouden Volhouden!!

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319670

    Kennis van mij (uit Heerlen) heeft dit ding verkocht aan iemand uit het Noorden.
    Hij was ons net 2 uurtjes te snel af.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612267

    Om effe terug te komen op dat vaatje welke je in de tank gaat lassen (neem ik aan).
    Zoals je het nu hebt gemaakt, kan d’r maar weinig benzine in komen normate de tank leger raakt.
    Kijk nog eens goed naar het ‘slakkenhuis’ zoals @MarcV je liet zien.
    Tis nl de bedoeling dat de vloeistof in bochtenwerk niet snel kan wegstromen, en bij rechte weg weer snel bijvult.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612262

    origineel gepost door Kermitkiller
    misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbup

    Goeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?

    In reactie op: c30se #17611609

    origineel gepost door Koekie
    ja gewoon ander kroon en pignonwiel erin

    Nou, zo simpel is het nou ook weer niet, de 3.44 (of langer)heeft een ander differentieel dan de 3.67 (of korter)
    Afdraaien van het kroonwiel is een mogelijkheid.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612254

    Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.

    Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612245

    Sorry, maar ik begrijp niet waarom je aan zo’n rotte tank begint.
    Ik zou een komplete nieuwe maken, en dan van 1.5mm dik, zodat je makkelijker kunt lassen. Zo moelijk is de vorm van een aatje nou ook niet.
    En dan met inwendige pomp met kompleet kunstof slakkenhuis aan de bovenkant zoals o.a. omega en astra heeft.

    Zo’n catchtankje werkt ook ja.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612229

    origineel gepost door kermitmanta a

    origineel gepost door kermitmanta a
    @ MarcV Welk buisje gebruik je als aanvoer?

    Bedoel eigenlijk;welke van de twee is aanvoer naar de pomp?

    Die waar het zwarte haakse filter aan zit.

    In reactie op: voorpijp vraag a manta #17611254

    het gaat zich niet zo zeer om de flens, maar het probleem ligt meer bij de stabilisatorstang. Hiervoor is een dubbele knik gemaakt.

    In reactie op: gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!! #17612217

    origineel gepost door kermitmanta a
    Hoe gaat dat te werk?
    Moet zo min mogelijk opvallen,woon in belgië,en hier doen ze zo al moeilijk op de keuring!!!!

    Zou zo weinig mogelijk van te zien mogen zijn!

    Weten hun dan hoe een originele tank eruit ziet?

    In reactie op: c30se #17611576

    een 24V in een B weegt niet veel meer dan 1150kg, dus dat zit wel goed.
    Die m3 zal toch wel rond de 5sec zitten, en die S3 net onder de 6.
    Wat de B-24V betreft zal het denk ik toch wel kloppen wat Kale zegt.

    Ennuh de keuze tussen schakel of automaat,….daar kunnen we het lang en breed over hebben.
    Maar ik denk dat als je een tijdje zulke automaat heb gereden, niet gauw meer anders wil.
    Onder manta kan ook, heb ik nog maar weinig gezien, zelf wel al gehad, maar met 13ers raakte het carter wel eens een drempeltje. Het carter steekt nl ruim onder de chassisbalken uit. Aansluitpunt naar de cardan (3poot) zit nl best wel hoog.
    En zo’n bak stuk rijden is me zelf nog niet gelukt, en dat terwijl ik best wel veel met trailer en dergelijke rij.

    In reactie op: c30se #17611570

    Sneller dan een M3 met 362pk??………
    En sneller dan een Audi S3 kan je ook wel vergeten…!

    In reactie op: commo b achteras #17590517

    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
    Waarom eigenlijk?

    In reactie op: commo b achteras #17590513

    korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
    Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
    Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.

    In reactie op: Weet iemand welke set dit is? #17598239

    origineel gepost door KRSA2000
    Aangezien dat mijn Zastrow setje aardig beschadigd is, dacht ik: “het wordt tijd voor wat anders!”

    Zal niet iedereen z’n smaak zijn… Maar ik vind dit een machtige set voor de A. (lang leve de 80’s)

    Weet iemand van welke fabrikant deze is? (was?)


    Ik vind ‘m best wel ‘vet’ misschien zou je het dak moeten choppen.
    Of breng de boel gewoon naar ‘chop shop’

    In reactie op: en dan gaan we hier verder (achteras b manta) #17600774

    Ja, ik wilde ook al zeggen, een drifter gaat toch niet over bandenslijtage zeuren??

    In reactie op: en dan gaan we hier verder (achteras b manta) #17600762

    Ik weet niet of deze http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs ook al er tussen stond, iets ouder filmpje, maar blijft me nog steeds boeien, vooral omdat het zo’n oud eenvoudig ding is

    Maar ik las ergens iets van de handrem aantrekken bij 180km/u, maar dat wil ik diegene nog wel eens zien doen.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 456)