Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kan de gaten 1.5cm naar boven boren / tappen, vervolgens de onderzijde iets weghalen, maar je zult waarschijnlijk ook iets in de balk van de vooras moeten weg halen. De uitsparing in het stuurasje is net ruim genoeg om dit op te vangen.
Die 1.5cm was voor m’n V6 net genoeg.
Wat sturen betreft heb ik in dat geval geen verschil gemerkt.Erger maak je het wanneer je het stuurhuis verder van de voorbalk gaat plaatsen. (naar voren) Je krijgt dan rare bewegingen tijdens inveren.
Als ik vragen mag, waar ben je eigenlijk (nog steeds?) mee bezig?
origineel gepost door H-400
Je kan ook een GSM-afdankertje wegsteken in je auto, is veel goedkoper
en de politie kan het signaal ook traceren.Politie mag in dat geval het signaal alléén traceren wanneer met het voertuig een misdaad is gepleegd. In alle andere gevallen dus niet.
Mijn gestolen omega met ingebouwde telefoon mocht dus helaas niet worden getraceerd!Past.
En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)origineel gepost door m400
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een auto heb gehad die zo fijn was, over het hele toerengebied, het schakelen, het remmen. Alles gaat met het grootste gemak…..alleen het kippevel is moeilijk te onderdrukken. Je waant je in een echte wedstrijdauto. Genieten gewoon :cool: [/quote]
En ik sukkel heb m’n Ascona verkocht….Als ik dit zo lees allemaal krijg ik er toch wel zin in maar tja, hij is weg. [/quote]
Lig toch niet te miepen man!
Dit topic moest jou juist aanmoedigen om die RR eindelijk ’s op te bouwen, of ga je wachten tot de scootmobile in de aanbieding komt.
Sorry voor de off-topic.Matzwart mooi??, nee nee doe mij maar glanzend. Een auto moet blinken!
origineel gepost door GSE
Mmm wat moet ik over de Holden 304 zeggen:
Motor is deze week op het schip gegaan samen met alles wat ik nodig heb zoals vooras uitlaatflenzen extra pakking set,wat filters,enz enz.Maar ik heb toch pas tijd in september om um in te bouwen,en als dat blok hier is moet ik toch het 1 en ander bestellen en laten vermaken zoals staart stuk van de bak moet uit de USA komen,radiateur moet ik de aansluitingen van naar L naar R zetten enz.
Oké Ben, daar houden we je aan, en wachten met spanning af tot September.
En laten we verder elkaar niet te veel afzeiken, dat is meer iets voor het duitse OHF.origineel gepost door noci
Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden. Als ik van een 3.0E naar een C3.0SE (24V) ga ombouwen.
Kan ik de automaat bak mee ombouwen van de 24V ( hoor van de ene dat, dat niet gaat en van de andere weer dat het wel gaat !!! )
Wie heeft dit al eens gedaan ??Ik heb het al eens, en ook wel vaker gedaan, en nog weinig klachten gehoord over de automaatbak.
bak is sterk genoeg en ook wel een genot om mee te rijden.
Enig minpuntje vind ik zelf het schakelmoment van de 4e gang naar de lock-up. Is mijns inziens iets tekort. wanneer je bv vaker met caravan rijdt, kan het zijn dat je bij bepaalde snelheid (bijv 100km/u) in de 4e versneling te vroeg over schakeld, maar in de lock-up weer in een te laag toerental zit. (daarom rij ik dan maar 110)
Maar d’r zijn tal van ECU’s waarbij ook een enkele zit met juist schakelmoment.Wat de ombouw betreft zijn meeste dingen besproken.
Dynamo kan men ook laten zitten, maar dan zul je de chassisbalk iets moeten aanpassen. Je kan dit doen door aan de bovenzijde bij de knik een stuk uitzagen van nog géén 15mm. Vervolgens de zijkant iets naar binnen tikken, dicht lassen en je ziet er nix van.
Persoonlijk vind ik dat beter, i.v.m. spanmechanisme.Ben, hou nou toch eens op met opscheppen over de duitsers. Zij kunnen hier zelf reclame maken als ze dat willen. Vertel liever iets over je eigen project (ombouw V8, aanpassen stuurhuis).
origineel gepost door rico523
Zit er nog verschil in wat voor type 360?gr’s Rico
denk het niet, de 360 is 2.0ltr, voor zover ik me kan herinneren.
klopt allemaal, maar die van de volvo heeft de aansluitpunten het mooist zitten.
het Kadett / Astra-exemplaar heeft iets meer koelcapaciteit en is daarom meer geschikt voor de 24V.
Origineel heeft volgens mij te weinig opbrengst, alhoewel ik deze laatst toch heb gezien zelfs bij een 24v

origineel gepost door m400
Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:DRustig maar, de week is nog niet om.
Ohw dat ding van Patrick had overigens ook 12 schoepjes, maar of dat capaciteit daadwerkelijk vergroot…….wat me overigens ook opvalt, is het extra kanaal in het pakkingvlak, dat was bij de C30LE gewoon dicht.
Maar die had dan wel weer 2 pijpjes aan de buitenkant.Gaat het Petra te langzaam??
Misschien had ze beter niet met de speedster moeten mee rijden……Eentje van de weinige mooie. (mijn mening)

Misschien kom je niet meer zo graag op het OHF, maar als ik het goed heb, moet deze ze gebouwd hebben op dit ding.
als ik het goed heb bladzijde 5 ergenshttp://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=23196
Ik vind het overigens zeer goed uitzien
origineel gepost door m400
origineel gepost door GSE
Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemenMaar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.
Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.
Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.
Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCoEn als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.
Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.
Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.
Allright, alweer een stap verder. Thanks!
@Leen, wat is de jouwe, een 4.0 of 4.4?Mij werd verteld, dat zo’n scirocco toch gewoon een platgeslagen golf is???
Dat ding staat toch al een hele poos te koop. Best wel vreemd, vind ik.
En dat geldt ook voor de mustang.
Ik ga d’r vanuit dat men zich hier voor uitgebreid beraad, en voor de lijnen van een A kiest, daar valt wel iets van te moderniseren, zoals inkorten dak, meer schuinen voorruit, lampen/gril.
Ben benieuwd of tie ook aan de goede kant wordt aangedreven, anders haak ik af.De B heeft al te moderne coupé-lijnen.
origineel gepost door Leen
origineel gepost door Jo
Daar heb ik ook wel aan zitten denken, het zal wel aan m’n leeftijd liggen, maar ik hecht juist veel waarde aan een automaatbak, en zou het dan ook leuk vinden als alles juist functioneerd.’s kijken of ik ergens zo’n ding kan proefrijden, dan trek ik onderweg even de stekker aan de klok los.;)
Ik kan het morgen wel even voor je proberen in mn 740 ;)
Ik wacht in spanning af……..
Maar ik denk dat ie zonder eigenlijk ook gewoon moet schakelen.Daar heb ik ook wel aan zitten denken, het zal wel aan m’n leeftijd liggen, maar ik hecht juist veel waarde aan een automaatbak, en zou het dan ook leuk vinden als alles juist functioneerd.
’s kijken of ik ergens zo’n ding kan proefrijden, dan trek ik onderweg even de stekker aan de klok los.;)
origineel gepost door Kermitkiller
voor 185x60x13 en achter 195x45x13 is het beste :thumbupIk weet niet wat jij het beste vindt uitzien maar hier zit een verschil van 4.65cm in wieldiameter. (voren hoger)
205/60 zal achter op een 8j velg onder een standaard carroserie zo goed als zeker aanlopen.
Overigens is er verschil in hoogte met de voorband.
Ik zou achter en voren 195 /55 adviseren.Ik vroeg me ook al af hoe je dat met die startmotor ging doen, maar het zal wel goed komen.
Die Holden 5.0, heeft die standaard 245pk?, en is dat een multieklepper?
Heb zelf ook al een hele tijd serieuze gedachten aan een V8, liefst ook BMW, (natuurlijk) maar zit nog met enkele vragen zoals bedrading automaatbak, of deze een snelheidssignaalnodig heeft.
Super.
Zulke uitdagingen waardeer ik.
Succes!Ik neem aan dat deze een 4.0 is met 286pk.
Hoeveel vermogen heeft die Holden 5.0 dan wel niet?Het vermogen is in ieder geval van de 1.2S, 1.3N en de 1.6N allen gelijk, 60pk.
Eindoverbrengingen verschilt nog al. In één boek spreekt men zelfs over een 3.18 bij de 1.2S. Kan ik me niet voorstellen.
Denk eerder 4.11 of 4.375
1.6N met kleine klok zal wel een 3.7 zijn. -
AuteurBerichten