Jim21

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: middengordel Astra G #17618836
    Jim21
    Deelnemer

    Achterbank moet wel opgeklapt zijn, anders blokkeert de gordel he..

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627632
    Jim21
    Deelnemer

    Hey Willem,

    Top! Ik ga dat eens even controleren. Heb een electronische diagnose manual gevonden! HOop dat ik er uit kom.

    Bedankt voor je hulp, waardeer ik echt!

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627630
    Jim21
    Deelnemer

    Haha okay,

    Ja ze rijden echt super… En het geluid fantastisch. Daar moet je geen open filter of een sport pijp onder doen.

    Heerlijk dat geluid :) Lmm is ook een geniaal ding. Kapje lag bij mij los, en was een systeem.

    Het is een m20 trouwens, met riem, das dan wel weer jammer.

    Teven brand check lampje bij het op contact draaien. Bij rem in trappen gaat lampje van de remlicht check NIET weg. en na 30 a 60 seconden rijden gaat het lampje weer knipperen. Op check drukken en het is weg.

    Is er een apparaatje op de markt om uit de lezen of word het dealer?

    Nog iedeeen waar ik bij mijn astra moet gaan zoeken?

    Zal nu even een multiriem om een tdi leggen.

    Alsvast bedankt, en goed weekend!

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627628
    Jim21
    Deelnemer

    Opel:

    – Starten, geen enkel probleem, gloeien duurt erg lang, maar dat heeft hij altijd al gedaan (warm weer 5 sec, koud wel 10)
    – Egr reinig ik elk half jaar
    – Hij neemt wel wat olie.. liter in de 2 maanden.. gem 800 km per week..

    Bmw:
    – 173 pk, maar het is een cabrio á 1300kg.. snel is hij wel, maar geen kanon.
    – Temp sensor, waar zit die normaal gesproken?

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627626
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    zat scheel te lezen..

    dan kan het nog vervuilde stoters zijn..

    dat kan je vaak met een motorflush oplossen..

    motorflush kort voor verversen toevoegen..

    tijd stationair laten draaien.

    dan olie verversen.

    en dan is het raadzaam een paar keer kort achter elkaar olie te verversen..

    tenzij je het iedee hebt dat de tik niet van de kleppentrein afkomt.

    ook hebben deze motoren wel last van verleten klepgeleiders, wat ook tikkend geluid kan geven.

    Willem

    Wim,

    Eigenlijk zou ik dus even met mijn oor op de kleppendeksel moeten gaan liggen, om te horen of het daar weg komt.

    Soms heb ik ook het idee dat ik minder vermogen heb, nja, af en toe meer vermogen kan ik beter zeggen.

    Ik zal morgen eens horen of het bij de kleppen weg komt.

    Kleine oftopic vraag: Mijn e30 cabrio 325, is koud veel rapper dan warm. Waar kan dit mee te maken hebben?

    Ontzettend bedankt iig.

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627624
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    X17DT / X17DTL 68pk is hydraulisch

    dit is ook een OPEL motor en de Y17DT een ISUZU motor

    Beste Wim,

    Jij bent snel! Maar het is een X motor (ik vermoede dat in mijn 1e post)

    Opel astra 1.7 td. hb. mot.x17dtl 50kw 03-1998 t/m 05-2000

    Dat is het.

    Bedankt,

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627620
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Ik vraag of de tik verandert Bij de motor meer toeren laten maken (ook in Neutraal) of alleen bij rijden..

    daar heb ik nog geen antwoord op.

    Kleppen van deze motoren moeten af en toe gesteld worden..

    denk je dat het beste kan gaan (laten) doen voordat je verder zoekt/

    Deze motor heeft geen hydraulische klepstoters namelijk.

    Bij te veel klepspeling gaat de motor ook tikken.

    Willem

    Wim,

    Bij meer gas geven word het geluid harder, en lijkt met de toeren mee te gaan. Stationair, als bij rijdend. Bij rijden hoor je het meer dan stationair.

    Bij de opel dealer hebben ze me verteld dat er wel hydraulische kleppen inzitten. Maar aan jouw durf ik eigenlijk niet te twijfelen..

    Is kleppen stellen wat de doen? Bij mij Suzuki heb ik het zelf wel gedaan, en ben opzich redelijk handig.

    Weet je ook waar ik de waardes kan vinden?

    Jim

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627618
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    ja loopt de snelheid van de tik op bij toeren maken of bij meer rijsnelheid??

    waar klinkt de tik ongeveer..

    willem

    Ja, dan gaat het omhoog.. Stationair hoor je het niet echt.
    Als ik de kleppendeksel er aftrek, kan ik dan duidelijk slijtage herkennen (aan de nokken b.v)

    Ik weet dat het lastig uitleggen, maar hoopte dat door de km-stand je misschien iets wijzer zou worden.. Bv. dat die dingen dan op zijn.

    Jim

    In reactie op: Trotse eigenaar en startprobleem #17627602
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door xmikeyx
    Nee toen ik hem kocht startte ie gelijk,nou ruim een week later beginnen de problemen.
    Ook lijkt het wel of de ruitenwissers het begeven hebben,gaat niet meer naar ruststand.

    Ruitenwisser handel behandelen met vochtverdrijver of contactspray. Zou kunnen helpen.

    In reactie op: Afslaan #17627419
    Jim21
    Deelnemer

    Is het sinds je de radio er in hebt?
    Is het een nieuwe radio?
    Blijft de radio doorspelen als de motor afslaat?

    J

    In reactie op: Trotse eigenaar en startprobleem #17627600
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door xmikeyx
    Kweet niet,heb hem pas 1 week en nou al problemen…..

    Had je dit in het begin ook?

    In reactie op: thermostaat vraag #17627432
    Jim21
    Deelnemer

    Koelvloeistof vervangen.

    Dat het warmer worden langer duurt kan ook er mee te maken hebben dat de buitentemperatuur 3 maanden geleden niet onder het vriespunt lag..

    Jim

    In reactie op: Afslaan #17627416
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door G1zm0
    Zou het kunnen komen dat ik er sinds twee dagen een andere radio in heb zitten?

    Hangt er helemaal vanaf hoe jij die hebt aangesloten. Als je originele stekkers hebt gebruikt is de kans klein.

    Gesoldeer, blootliggende stekkers / kabels kan inderdaad ellende geven. Als je 1 van het contactslot hebt gebruikt, bijvoorbeeld de signaal van det contact zou het misschien kunnen.

    Jim

    In reactie op: klepstoters vervangen #17600827
    Jim21
    Deelnemer

    Nokken as -> ebay.de

    Gemiddeld 130 euro – nieuw..

    In reactie op: Trotse eigenaar en startprobleem #17627598
    Jim21
    Deelnemer

    Wanneer heeft de auto een beurt gehad (denken aan luchfilter & Bougi’s)

    In reactie op: Afslaan #17627413
    Jim21
    Deelnemer

    Maar eens een extra massa.. Blok – Carroserie – accu (massa)

    In reactie op: Rare rammel/ratel/tik #17627614
    Jim21
    Deelnemer

    Iemand?

    Kleppen of nokkenas? Nokkenas kost niet veel..

    In reactie op: Afslaan #17627409
    Jim21
    Deelnemer

    Massakabel los?
    Dat bij remmen slecht / geen contact maakt?

    Jim

    In reactie op: chiptuning zafira a #17618750
    Jim21
    Deelnemer

    origineel gepost door cloguk
    Mensen

    Chip tuning heeft alleen zin als je een turbo motor hebt, voor een aspiratische motor heeft dit zeer weinig effect anders dan je een hogere brandstof rekening krijgt en een zeer geringe vermogen winst.

    De kosten wegen niet op tot de vermogen winst.
    Het klinkt allemaal veelbelovend maar je zal teleur gesteld worden, als je een aspiratische motor meer vermogen wilt geven moet je meer lucht in de cilinders krijgen en een hogere compressie verhouding hebben in combinatie mer een hooger octaan gehalte,
    Dan pas krijg je resultaat.

    Vergeet de chip tuning.

    CS

    Octaan gehalte?

    In reactie op: Hoe zet je een spoiler + dakspoiler op een tigra? #17624282
    Jim21
    Deelnemer

    Spoiler op achterklep.

    Het achterste gedeelde is van kunstof. Dit is te verwijderen door het binnenwerk van de klep weg te halen.
    Uitmeten, vastzetten met bv. tape. Dan vanuit de binnenkant 2 gaatjes links, en 2 gaatjes rechts boren, met een diameter die overeen komt met een popnagel die je gaat gebruiken. Als je dit allemaal klaar hebt, haal je de tape weg. Kit je spoiler, plaats je de spoiler, en nagel je heb vast. Kunstof deel met spoiler terug monteren. Als de kit ook hard is geworden kan je de auto voort duwen met de spoiler.

    Jim

    In reactie op: Trotse eigenaar en startprobleem #17627596
    Jim21
    Deelnemer

    Blijft de auto stationair lopen?

    In reactie op: en weer probleem erbij! ramen! #17627556
    Jim21
    Deelnemer

    Motor kan aan het overlijden zijn.
    Slechte massa (meten)
    Raamrubbers bevriezen, even sileconen spray in de rubbers spuiten.
    Eventueel auto op warme plaats zetten, dan weer proberen.
    Raam niet meer goed in raam mechanisme/rubbers (iets afgebroken o.i.d)
    Raam een keer geblokkerd geweest waardoor mechanische krom is gegaan.

    Jim

    In reactie op: Hoe vervang ik mijn achterlicht #17627528
    Jim21
    Deelnemer

    Je kan ook naar de dealer gaan, daar hoef je je niet voor te stellen..

    Jim

    In reactie op: Astra F in de operatiekamer #17616335
    Jim21
    Deelnemer

    Ik niet, mij te koud!

    Rijd Gsxr-600 :)

    Jim

    In reactie op: panhardtstang verlengen #17627141
    Jim21
    Deelnemer

    Sorry,

    WAAR HEB JE HET OVER?

    Jim

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)