Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
DeelnemerMijn metingen zijn ook gebaseerd op de boordcomputer. Op een plat stuk autoweg is 1 op 12 echt te halen hoor. Ik rij dan wel 115 op de teller, volgens de GPS rij ik dan 120. Ben afgelopen maand nog naar Antwerpen gereden. Heen en terug en door de stad nog iets gereden op nog geen halve tank.
Jigsaw
DeelnemerMonza 3.0E handgeschakeld:
stadsverkerkeer: 1 op 7
autosnelweg (120km/h): 1 op 11,5 – 1 op 11 (maar dit is met heuvels). Op een plat stuk autoweg zou 1 op 12 moeten lukken
Jigsaw
DeelnemerDenk dat het voornamelijk Senator B is die zo snel is afgenomen, vanwege de wegenbelasting.
Jigsaw
DeelnemerVoor die prijs heb ik hem gisteren nog in Duitsland met 98 volgegooid ;). Vorige week was de 95 daar zelfs nog 1,479
Jigsaw
Deelnemeren een omega A caravan tank past met een kleine aanpassing ook weer onder een monza ;)
Jigsaw
Deelnemerwow! :o
respect! als ik die foto’s zo zie dan is hij wel in een heel erg slechte staat :o
maar ik zie ook dat hij gelijk goed aangepakt wordt, mooi werk :D
Jigsaw
Deelnemer[rquote=1875445&tid=142213&author=RonaldH]@Jigsaw
Ook zonder hybride (combinatie met verbrandingsmotor) is het onderhoudsgevoelig.[/rquote]
leg uit…
Jigsaw
Deelnemer[rquote=1875035&tid=137736&author=GSE]Haal die knipperlichten uit australie:
Dikke 20€ de 2 en nog eens 2/3 tientjes voor het opsturen…
Als je wat zoekt vind je ze nog goedkoper…[/rquote]
interessant spul hebben ze daar in Australië, kwam toevallig dit tegen
Klikzou dat ook op een europese commodore passen ?
Jigsaw
Deelnemer[rquote=1865167&tid=142213&author=RonaldH][rquote=1864587&tid=142213&author=Jigsaw]Een volledig electrische auto is eigenlijk heel simpel in onderhoud, er zit immers maar 1 bewegend onderdeel in de auto en dat is de electromotor. Afgezien van een kleine beetje electronica is het allemaal vrij goedkoop en makkelijk te onderhouden.
daarbij:
de amerikaanse versie van de ampere, de chrevolet volt, ziet er uiteraard weer een stuk beter uit[/rquote]
In your dreams,niks simpele electronica,niks goedkoop onderhouden.
Je gaat je gewoon blauw betalen aan zo’n rijdende staafmixer [/rquote]
lees ff een regel verder in het vervolg…..
Jigsaw
DeelnemerElectricireit is ook duur tegenwoordig, zou wel eens willen hoeveel het nu echt scheelt
Jigsaw
DeelnemerKortom, een oldtimer, zeker zonder airbag is levensgevaarlijk in het geval van een ongeval. Dus rij voorzichtig en wees er zuinig op ;)
Jigsaw
Deelnemerdoe mij maar de chevrolet volt

Jigsaw
DeelnemerEen volledig electrische auto is eigenlijk heel simpel in onderhoud, er zit immers maar 1 bewegend onderdeel in de auto en dat is de electromotor. Afgezien van een kleine beetje electronica is het allemaal vrij goedkoop en makkelijk te onderhouden. Maar dit wil een dealer/fabrikant uiteraard niet, want dan verdient ie er niet aan. Daarom is de hybride auto bedacht :D We gooien 2 complexe technieken in 1 auto en we kunnen de consument weer uitkleden met reparatiekosten
daarbij:
de amerikaanse versie van de ampere, de chrevolet volt, ziet er uiteraard weer een stuk beter uit
Jigsaw
Deelnemerook nieuw? ik vind het altijd zo irritant dat ze geel uitslaan. zijn ook met geen mogelijkheid schoon te krijgen
Jigsaw
Deelnemer[rquote=1863677&tid=141991&author=Goossens Bjorn]dat filmpje is ook niet tege 50km/h volgens mij[/rquote]
100 km/h tegen een massieve wand.
de australische Holden schijnt inderdaad iets sterker te zijn, dus ik wil niet weten hoe het in een Opel zou zijn geweest. Wat een ongelofelijk zwakke constructie. Dit ziet er echt diep, diep diep triest uit :thumbdown
Jigsaw
Deelnemerziet er ook goed uit, maar ouderwetse motoren word dan ook weer een warboel
-OHV
-CIH-4 pitters
-CIH-6 pitters
-DOHC (3.0 24v)Jigsaw
Deelnemerwees er zuinig op, een monza is al zeldzaam, laat staan met airco ;)
we zijn eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar de :kewlpics:kewlpics
@GSE: hebben die dynamo’s uit AUS een bepaald typenummer of weet je waar ze te krijgen zijn ?Jigsaw
DeelnemerGisteren, groene commodore c in heerlen
Jigsaw
Deelnemerkan zijn dat ze standaard niet geleverd worden, maar toen mijn dynamo defect ging kreeg ik een ruildynamo, was een Bosch 90Ah. En volgens monza-senator.de zijn er ook C30SE motoren geweest met een 120Ah dynamo. hoewel ik ze zelf ook nog niet tegen ben gekomen
Past die 140Ah ook op een C30SE ?
Jigsaw
DeelnemerZwaarste dynamo voor c30ne is 90a. Voor de c30se( multiriem) was ook een 120a leverbaar. Als je een c30ne met multirie hebt zou je die ook kunnen nemen
Jigsaw
DeelnemerNee, ben wel teruggegaan naar de bandenboer om te kijken of hij iets kon ontdekken. Bandrn zijn opniew gebalanceerd maar het probleem blijft. Hij zei wel dat de velgen achter niet te centreren zijn en dat kan ook aan die trillingen bijdragen
Jigsaw
Deelnemerff weer een oud topic naar boven halen:
op de originele gasdempers zitten ringetjes bevestigd zodat je daar de haakjes van de hoedenplank in kunt klikken.
De nieuwe gasdempers die ik had besteld hebben dit NIET. Maar je kunt ze heel simpel overzetten. Als je de oude demper verwijderd hebt kun je het kopje losdraaien en zo dat ringetje overzetten op de nieuwe demper. dit kan op dezelfde manier voor het schakelaartje van het kofferbak lampjeJigsaw
Deelnemer[rquote=1852614&tid=140957&author=voederbiet]@ jigsaw, komt die monza toevallig uit Noord Holland?[/rquote]
Nee, deze komt uit oirschot ;) ( noord brabant)
Jigsaw
Deelnemerff wat topic vervuiling :P

die dus :P
Jigsaw
Deelnemerhmm volgens mij heb je dezelfde velgen als mij eronder liggen ;) Borbet E ?
-
AuteurBerichten