Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
Deelnemerben nu ook bezig met de kabelboom, wat een irritante klus is dat zeg. die ronde multistekker komt als het goed is bij de voetenruimte van de bijrijder, vanuit daar verder aansluiten? ik neem niet aan dat ik voor de benzinepomp een nieuwe draad hoef te trekken naar de zekeringskast? want bij de monza zat die aansluiting ergens anders geloof ik
Jigsaw
DeelnemerNog ff een vraagje tussendoor; onder het y-stuk van de luchtinlaat komt een rubber slangetje net een t stuk naar buiten, dit zal voor de dual ram zijn. maar waar moeten deze op worden aangesloten. zwarte potje van de dual ram is inmiddels aangesloten
Jigsaw
Deelnemerjup, recht boven de stabi stang en dan aan beide kanten 5-6 cm, eigenlijk zo lang de dynamo is zoals Jo al aangaf. daarna ook nog eventjes een snede naar beneden maken zodat je echt wat materiaal kunt wegtikken
Jigsaw
Deelnemerde beruchte plek:

opmeten en aftekenen:

inzagen:

omtikken:

bleek niet genoeg te zijn:

snede dieper de balk in maken en meer materieel wegtikken, hierna was het wel voldoende.
gleuf aan de bovenkant bijna 2cm breed, snede in de zijkant van de balk was een centimeter of 4

andere kant:

Jigsaw
Deelnemernog ff een vraagje tussendoor, de ontstekings kabelboom van de LE jetronic, en dat groene potje aan het schutbord, kan ik daar nog iets mee of kan ik alles van de oude onsteking wegdoen? ik kan het topic van ron niet meer vinden met de zoekfunctie, daar stond dat geloof ik ook in
Jigsaw
Deelnemervolgens mij niet, ik ga het blok vandaag ook ff los erin hangen om te meten, zal ook foto’s maken
Jigsaw
Deelnemeroke, ik was in de veronderstelling dat de voorpijp van de c30se te diep onder de auto zou komen, maar dit heb ik dan verkeerd begrepen.
bedankt :thumb
Jigsaw
Deelnemerblokje is eruit

alleen met de voorpijp omlassen snap ik nog niet, neem aan dat ik ook de lambda sonde nodig heb
Jigsaw
Deelnemerwelk stuk van de voorpijp van de 24v heb ik precies nodig en waar moet ik verlassen? De 24v loopt van 2 naar 1 en voor de kats splitst hij weer in 2. De monza pijp blijft altijd met 2 pijpen doorlopen.
Jigsaw
DeelnemerDoe dat maar lekker zelf
Jigsaw
Deelnemermonza 24v met airco: (van het OHF)
ist doch kein Problem, so eine Kombination fahre ich auch. Habe damals die Rahmen vorn oben etwas aufgeschnitten (schmale Keileinschnitte + Batteriehalter demontiert) und dann mit einer Schraubzwinge zusammengedrück und wieder verschweißt. Somit wird die lichte Weite des Rahmes vorn etwas breiter, so das die Lima und Klimakompressor vom 3,0-24V unverändert am Motor verbleiben. Lediglich ein spezieller Klima-Schlauch wird benötigt. Den kannst Du auch von mir bekommen, habe damals zwei anfertigen lassen, somit ist noch einer verfügbar
Jigsaw
DeelnemerZou ook met de nieuwe pomp moeten werken :)
Jigsaw
DeelnemerGegenüber den Senator A und Monza Fahrzeugen ist die Klimaanlage des Senator B und Omega A um ca. 30 Prozent leistungsfähiger. Die wesentliche Neuheit aber ist der neuere V5-Kompressor. Der Kraftschluß zum Motor durch die Magnetkupplung wird nicht, wie bei den bisherigen Anlagen, mittels eines Thermostatschalters bewirkt, sondern der Kompressor läuft immer mit, wenn die Klimaanlage an den Bedienschaltern eingeschaltet ist.
Die Kälteleistung der Klimaanlage wird durch Veränderung des variablen Hubraumes des V 5-Kompressors geregelt, Schaltstöße durch Ein- bzw. Ausschalten des Kompressors werden dadurch vermieden.

Links Monza, Rechts Senator B
Die Klimaanlage arbeitet durch diese regelung gleichmäßiger, ruhiger und wirtschaftlicher. Die Kälteleistung wird hierdurch kontinuierlich dem Kältebedarf angepaßt.Jigsaw
DeelnemerGse heeft gelijk, de sennie.b pomp loopt volgens mij altijd mee en met een klep binnenin de compressor word de gewenste capaciteit geleverd, op internet moet ergens een uitleg staan. ik zal de beschrijving van de ac ombouw ook nog even opzoeken
Jigsaw
DeelnemerIemand op het OHF rijd dezelfde combinatie als ik, iemand in engeland ook. Ik moet alleen een nieuwe leiding laten maken. voor de rest zou het gewoon moeten werken.
nog 2 vraagjes;
Ik wil gelijk de wiellagers voor en de remschijven vervangen. Op internet staan echter verschillende maten. zijn zimmermann schijven bruikbaar voor een monza?Jigsaw
Deelnemerhet verschil is dat dat ik een handgeschakelde wagen heb met een airco installatie, maakt het net weer ff anders
Jigsaw
Deelnemer@peter777 wrote:
Deze kon je toch ombouwen naar een B senator? Dat lijkt me nog wel gaaf! Voor een prikkie een full options B senator aanschaffen en alles aan dit chassis knopen!
dit zou goed kunnen, alleen heeft een senator B een iets langere kofferbak, dus enig laswerk zit er wel aan :)
Jigsaw
Deelnemerje compressor kun je met een kabel ff testen, onderaan zitten 2 contactpunten. even een kabel leggen naar je accu, dan merk je het gelijk. Die van mij zat ook nog druk op, compressor werkte ook nog. R12 gekocht via ebay, zelf afgevuld en hij deed het. Na 10 maanden bleek de airco toch weer leeg te zijn, dus TOCH ergens een klein lek.
Jigsaw
Deelnemerdiesel werkt ook erg goed om te ontvetten :)
Jigsaw
Deelnemerhaha, is al besteld :thumb
Jigsaw
Deelnemerben inmiddels voorzien, het is de gele geworden van de foto op de vorige pagina.
gasfles aangesloten en lassen maar, hij werkt heel goed. er zit ook een stand op om proplasjes te maken, dmv de draaiknoppen kun je het interval bepalen en de tijd dat de draad naar buiten mag komen. heb het nog niet uitgeprobeerd maar lijkt me erg handig.Jigsaw
Deelnemerhier nog 2 foto’s van het apparaat


Jigsaw
Deelnemerklopt, en ik was jullie al voor, ben al bij 2 zaken hier in de buurt geweest maar beide verkopen niet eens tweedehands apparaten. Ze proberen me gelijk iets nieuws aan te smeren. Goedkoopste wat een beetje fatsoendelijk was € 850. Als beginner/instapper vind ik dat toch iets teveel van het goede. Ben tenslotte ook nog maar een student dus :angel
Jigsaw
Deelnemerheb die man al gemaild en hij had er zelf al problemen mee. apparaat stopt er na 3 cm lassen mee, dus die valt al af.
ik denk persoonlijk dat dit de beste keus is:
http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/gereedschap-lasapparaten/487017440-co2-lasapparaat.html -
AuteurBerichten