Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
DeelnemerKabelboom gewisseld, heeft niet geholpen :(
heb wel foutcodes uit kunnen lezen, hij geeft de volgende foutcodes;
31: No crank signal
73: Air flow voltage lowJigsaw
DeelnemerIk ga zometeen een reserve kabelboom halen bij ronald bolz in duitsland, deze sluit ik eerst aan om alle electronica problemen uit te sluiten. Ik denk zelf ook dat hier de fout zit, daarna kan ik naar de injectoren kijken, of eventueel de drukregelaar? Dit is volgens mij wel een rotklus aangezien de inlaatspruitstukbouten helemaal verstopt zitten
Jigsaw
Deelnemerde kabelboom heeft bij het schutbord in de buurt een aftakking, waar de kabels van de LMM, gasklep, krukassensor enzo opzitten, bij die splitsing heb ik hem verknipt
Jigsaw
Deelnemernou, we zijn weer een stapje dichterbij, volgens mij is het toch echt geen electronica probleem meer. Heb de temp sensor aangesloten en het motorstorings lampje gaat nu UIT bij lopende motor, de motor loopt ook nog langer door heb ik het idee, maar het probleem van wegvallen is niet verholpen. Zo gauw je aan de gasklep komt om gas bij te geven stopt hij gelijk
[youtube:mvya2r6x]http://www.youtube.com/watch?v=udnq6sJYB8A[/youtube:mvya2r6x]
Jigsaw
DeelnemerKees uit Stavenisse heeft nog een kabelboom liggen van een handgeschakelde c30se zie ik, maar dat is bieden vanaf €80, is dit een normale prijs voor een kabelboom? :hmmz
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/489726504-opel-senator-24v-manta.html
Jigsaw
Deelnemerik denk dat je gelijk hebt Ron, bij deze dan een kabelboom gezocht ;)
zal zometeen ff foto plaatsen, probleem met dat aan elkaar solderen was dat er meerdere kabels met dezelfde kleur zijn. maar hebben als het goed is alles op de juiste manier bevestigd, gecontroleerd met doormeten
Jigsaw
DeelnemerMijn duits is niet al te goed dus leg het hier ook ff uit. dat stukje kabelboom, waar de stekkers van de dual ram opzitten, de gasklepsensor, krukassensor etc. heb ik destijds doorgeknipt bij de uitbouw, maar bij de inbouw van de kabelboom heb ik ze weer vastgesoldeert. misschien dat ik hier een fout in heb gemaakt, dat zou kunnen. En de aansluiting van de temp sensor is idd defect, zal er straks eens een andere opzetten
Jigsaw
Deelnemerik heb wel de stekker van mijn temperatuursensor kapot, zou dat iets uit maken? dat hij daardoor misschien verzuipt of iets dergelijks?
Jigsaw
DeelnemerJup druk blijft gelijk, en heeft gewoon gelopen. blok heeft wel een jaar stilgestaan, wel droog in een garage. volgens het OHF heb ik een stekker verwisseld; drehzahlgeber en leerlaufstellung??? drehzahlgeber, is dat de krukaspulsgever?
Jigsaw
DeelnemerBij gasbijgeven valt hij ook in 1x weg. of hij verzuipt lijkt wel, of krijgt geen benzine meer. als je een half uurtje wacht, loopt hij weer even fatsoendelijk. de leidingen heb ik getest, maar als ik ze loshaal zit er nog erg veel druk op de aanvoer, hoort dat?
Jigsaw
DeelnemerDrukregelaar op de injectiebuis maar eens wisselen dan? Als de pomp loopt hoor ik wel de benzine door de galerij stromen
Jigsaw
DeelnemerJa, de rode kabel op dat blokje bij de rembekrachtiger is toch de voeding van de benzinepomp of ben ik nu gek? want als ik die doorverbind met de 12v over contact loopt de pomp ook bij het op contact zetten
Jigsaw
Deelnemerhier poging 2:
je hoort duidelijk dat hij normaal begint te lopen maar daarna inzakt. ik heb in dit filmpje de pomp even over het contact gelegd omdat ik 100% zeker wilde zijn dat hij ten alle tijden meeliep
[youtube:26wjdbru]http://www.youtube.com/watch?v=sGAfHMOfTvk[/youtube:26wjdbru]
Jigsaw
DeelnemerDe dikke rood blauwe kabel van de ronde multistekker zit op de rode monza kabel die via de zekeringskast naar de pomp loopt. de zwart gele van de 2 polige onstekingsstekker zit zit op de 12v van het contactslot. de groene zit op de toerenteller (en werkt). De zwarte kabel van de ronde multistekker zit ook op de 12v over contact. Iets opvallends: mijn motorstoringslampje blijft ten alle tijden branden. bij contact, bij starten en bij lopende motor
Jigsaw
DeelnemerVanmorgen weer even gestart. hij deed het, althans dat dacht ik! Hij liep bijna 15 seconden normaal zoals het hoord, dus ook met het loslaten van de contact sleutel, maar hij begon iets.in toeren te zakken dus ik wilde naar de motorruimte lopen om wat gas bij te geven maar inmiddels was.hij al zover gezakt dat hij weer uitviel
Jigsaw
DeelnemerMaar jo, de voeding van de benzinepomp in de monza is toch een rode kabel die bij de rembekrachriger de motorruimte inkomt? Daar zit hij op aangesloten
Jigsaw
Deelnemerhier een filmpje van het starten:
http://www.youtube.com/watch?v=EsYnuRpXpYQ
in dit voorbeeld springt hij maar kort aan. als je gas bij probeert te geven slaat hij gelijk af. De startmotor draait ook erg zwaar terwijl de accu toch echt helemaal opgeladen van de lader komt (70ampere accu), de motor is ook lopen uitgebouwd en laat zich met de hand erg goed ronddraaien, maar dat is maar even bijzaak. Ik ben echt ten einde raad :( ben nu al 3 dagen met kabelwerk bezig
Jigsaw
DeelnemerHij liep net weer 10 seconden, zakt weer in toeren en valt uit. iets met stationair regeling of benzine. normaal als je een auto start dan draait hij heel even 1500-2000 toeren waarna hij stationair gaat lopen. hier gaat het bij mij mis denk ik
Jigsaw
DeelnemerAl geprobeerd, wat me wel opvalt is dat hij steeds langer blijft lopen na een tijdje. dat grijze ronde platte doosje op de aanvoerleiding van benzine, zou dat ermee te maken hebben?
Jigsaw
DeelnemerEdit,; zijn doorverbonden, maakt geen verschil
Jigsaw
DeelnemerHmm nee zegt me niks op dit moment. Waar moet ik die stekker ergens vinden?
De motor liep net 10 seconden waarna hij weer in toeren zakte en uitviel. lijkt wel alsof hij teveel benzine krijgt want als je de gasklep bedient of gas bijgeeft valt hij meteen uitJigsaw
DeelnemerMotorkabelboom is weg, heb de blauw rode van de multistekker op de rode kabel van mijn auto aangesloten, dit op die 4 polige stekker die bij de oude le-jetronic brandstof relais zat. ontsteking kabeltje zit op de +12 volt van contact net als de zwarte van de multistekker
Jigsaw
DeelnemerJa die loopt. ontsteking staat ook goed want hij net liep hij 10 seconden lang. het is alsof iets het relais/computer onderbreekt
Jigsaw
DeelnemerHij blijft soms 2 seconden lopen als hij aan is geslagen maar gaat dan langzamer in de toeren lopen totdat hij stilvalt. de motor heb ik lopend uit een donorauto gehaald en niksmet de verdeler/distributie gedaan
Jigsaw
DeelnemerMotor start inmiddels! Maar als je de contactsleutel loslaat dan valt hij weer stil
-
AuteurBerichten