Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
DeelnemerOf de plaat ontkoppeld durf ik niet 100% te zeggen, ik denk haast van wel, wat ik wel 100% zeker weet is dat de plaat goed om gemonteerd zit, dit heb ik zeker 3x gecheckt voordat ik hem monteerde. Drukgroep zit er ook erg strak opgemonteerd.
Ik denk niet dat het de bak is, want soms begint de herrie ook bij een niet volledig ingetrapte koppeling en het geluid wordt alleen maar erger hoe verder ik de koppeling intrap
Jigsaw
Deelnemeris mijn eigen bak inderdaad, normaal nooit problemen gehad. Geluid hoor je ook echt alleen maar bij ingetrapte koppeling
Jigsaw
Deelnemerlaatste foto’s:


Volgens Ronald Bolz zou het lager op deze manier gewoon goed moeten zitten. Hij gokt erop dat de ontkoppelvork tegen de drukgroep aankomt, gaat een vork dan zo diep naar binnen?
Jigsaw
DeelnemerSorry ik was te snel, er zaten nog metalen clipjes om de moertjes heen waardoor ik er geen sleutel op kreeg
Jigsaw
DeelnemerHmm die dikke koppeling van de tussenas met die rubberschijf ertussen zit ook murvast en de koppeling achter de pak passen geen sleutels op, of doe ik iets verkeerd
Jigsaw
Deelnemerja, de bouten bovenaan de bak die zowat tegen het schutbord aanzitten, heb net nog een poging gewaagd, maar ze zijn echt onbereikbaar.
en de aandrijfas demonteren, bij welke koppling kan ik hem het best losmaken?
Jigsaw
DeelnemerVolgens mij ben ik dom geweest. Ik heb de foto van mijn lager vergeleken met een ander lager, volgens mij heb ik het afdekplaatje laten zitten…zie de weerhaakjes die in het messinghuis grijpen. Dat hoort volgens mij niet
Jigsaw
Deelnemerheb er even een foto van gemaakt, ik kan hier totaal niets vreemds ontdekken…

lager+koppeling is gloednieuw
Jigsaw
Deelnemerdruklager is gemonteerd, kan zijn dat deze inderdaad nu scheef zit, toen ik voor het eerst de koppeling intrapte hoorde ik een klap, maar daarna ging alles naar behoren, totdat ik dus met lopende motor de koppeling in probeerde te trappen, ga morgen eens naar het druklager kijken.
zucht, kan ik die hele bak weer demonteren, met van die fijne bouten waar je niet bijkomt -_-
Jigsaw
Deelnemeroke, alles ingebouwd, bekabeling werkt, motor loopt, klaar om naar buiten te rijden.
helaas….
fout ergens in de koppeling? Als ik mijn pedaal intrap begint mijn koppeling ongelofelijk erg te piepen, bij het loslaten van het pedaal gaat het weer weg, krijg hem dus ook niet in een versnelling :swear
wat heb ik fout gedaan?
Jigsaw
DeelnemerEen blauwe en een zwart/gele zou dat kunnen kloppen?
Jigsaw
DeelnemerSuper, dankjewel :thumb
Jigsaw
Deelnemerja deze zijn van de extra koelvinnen voor de condensor, heb ze bij het demonteren losgetrokken maar weet niet meer welke waar hoort.
Jigsaw
Deelnemerop mijn radiator zitten 2 temperatuur voelers, zijn deze voor verschillende temperaturen? Ik wil namelijk een electrische ventilator aansluiten aangezien de visco koeler kapot is. Weet iemand ook precies welke kleuren kabels precies op welke aansluiting moeten? Ik heb 2 bruine kabeltjes en nog een blauwe geloof ik
Jigsaw
Deelnemerwat was het probleem nu ?
Jigsaw
Deelnemerjep heb hem lopend uitgebouwd, LMM heeft daarna wel een jaar lang in een kartonnen doos in een tuinschuurtje gelegen. Blijkbaar was dat vochtig genoeg om hem naar de eeuwige opel jachtvelden te laten gaan
Jigsaw
DeelnemerNee nog niet gereden, zit met tentamens deze week dus kan helaas niet zoveel doen, moet ook de uitlaat nog op maat maken. Ik twijfel nog of ik er kathalysators onder zet. De een zegt dat hij beter loopt met, de ander zegt dat het niet uitmaakt. En natuurlijk het kabelwerk afwerken
ik was ook nieuwsgierig naar de staat van de oude LMM, dus die heb ik eens open gemaakt. Picture says it all;

Jigsaw
DeelnemerHij loopt!!! Heb de LMM gewisseld en hij sprong gelijk beter aan en bleef lopen! :D
dank aan iedereen die me geholpen heeft :wors
Jigsaw
DeelnemerVandaag remmenreiniger tijdens het starten in de inlaat gespoten, hij bleef lopen! Het heeft dus niet met de ontsteking te maken, waarschijnlijk zit het probleem dus in de brandstof/luchtmengsel.
Ik krijg ook nog altijd foutcode 73, morgen ga ik de luchtmassameter wisselen, kijken of dat helpt.Als mijn theorie klopt: dan zou een kapotte lmm dus een verkeerd signaal naar de computer sturen, die weet dan niet hoeveel benzine hij moet inspuiten? klopt dat ongeveer?
als het de LMM niet is, dan zal het de drukregelaar of de injectoren zijn. Injectoren betwijfel ik eigenlijk want hij loopt in het begin wel netjes op 6 cilinders
Jigsaw
DeelnemerDie heb ik bij mij ook op de plus liggen ;)
Jigsaw
Deelnemerja, van de ene kant kan ik me niet voorstellen dat de luchtmassameter van dergelijke invloed is dat hij stilvalt. van de andere kant: als ik de gasklep beweeg om hem op toeren te houden zeg maar, valt hij gelijk weg.
Jigsaw
Deelnemerklep reageert goed op het vacüum heb ik getest. moet wel zeggen dat de LMM ongeveer een jaartje in een schuur heeft gelegen, die dingen schijnen vrij gevoelig te zijn. En als ik me niet vergis is me dat ding ook al eens uit handen gevallen, zou allemaal zo maar eens kunnen dat die kapot is
30 oktober 2011 om 22:28 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926402Jigsaw
DeelnemerZiet er idd mooi uit :) Als je alles nieuw hebt, heb je tenminste al dat gezeik niet met sensoren, kabelbomen etc. king: :jerry
Jigsaw
DeelnemerHmm, in een engelse beschrijving die ik heb gevonden van de motronic zou die krukasfout na 1x weg moeten gaan, maar je zou gelijk kunnen hebben. Morgen maar weer een ritje naar Heinsberg maken dan :thumb
Jigsaw
Deelnemerik moet erbij zeggen dat ik geen luchtfilter erop heb, maar volgens mij zou dat niet uit mogen maken. Moet dat luchtweger huis trouwens een externe massa krijgen? Volgens mij niet namelijk. Ik heb het idee dat die kapot is namelijk, dat verklaart misschien ook waarom hij gelijk uitvalt als je gas probeert te geven?
-
AuteurBerichten