Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
DeelnemerGefeliciteerd ;)
Jigsaw
Deelnemerik bedoelde eigenlijk het complete blok omwisselen met alle aanbouwdelen
Jigsaw
Deelnemerklopt, maar er kan meer aan de hand zijn als alleen de koppakking, en misschien is iets snellers ook wel leuk.
wat zou in dat geval de minste moeite kosten kwa ombouw?Jigsaw
Deelnemereen c40se is geleverd met een normale r28 bak, gelijk aan de r25 bak van jouw 12v. tegen meerprijs kon je ook een versterkte versnellingsbak krijgen, bekend als de irmscher getrag. deze hebben de achteruit allemaal rechtsonder. De getrag 265 heeft de achteruit links naast de 1 zitten. deze bak is geleverd in de monza/senator a met 3.0e motor
Jigsaw
Deelnemer6-traps automaat bij een omega A nog nooit van gehoord. Er schijnt wel een heel zeldzame/experimentele 6 bak te bestaan voor een omega A (nee niet de lotus bak), volgens mij in Irmscher modellen geleverd. Helaas heb ik hier ook niet meer gegevens van en het lijkt dan ook een onmogelijke taak om dit uit te zoeken (ik weet alleen dat hij bestaat). Wellicht dat er een BMW bak bestaat die past. Een lotus bak heeft een veel te lange overbrenging in de zesde versnelling, dat gaat ie niet trekken. Zo’n sequentiele bak is gebouwd voor de race/rally sport, dan heb je in de 6 waarschijnlijk weer een veel te korte overbrenging, in ieder geval waarschijnlijk korter dan nu je 5e versnelling
Jigsaw
Deelnemer@Haasje17 wrote:
y22xe kn je gewoon orginele zuigers enz… gebruiken en kop van een c20xe op monteren
is dit plug&play? En levert dit nog iets op?
Jigsaw
DeelnemerDat ligt maar net aan hoe de netmazen zijn opgebouwd
Jigsaw
Deelnemerhelemaal mee eens, vooral de luchtverplaatsing vind ik een puntje dat echt slecht te noemen is. Ben nog altijd aan het kijken hoe dat op te lossen is, misschien met een sterker motortje voor de ventilator. Een aluminium kachel zou in principe moeten kunnen, ze kunnen bij koelradiators ook het koper/messing net verwisselen met een aluminium exemplaar dus dit zou bij een kachel ook moeten kunnen
Jigsaw
DeelnemerKun je dit gieten ook doen als de bak onder de auto hangt? Lijkt me erg lastig om een gietende beweging te maken als die bak in de tunnel hangt. Ik heb GL-4 80W als bakolie
Jigsaw
Deelnemertegen die tijd rijden we misschien in onze oldtimers op waterstof ;)
Jigsaw
DeelnemerDan ga ik op zoek naar een fatsoendelijke ventilator. Heb bij biesheuvel al wat gevonden, ook rond de prijs wat jij zei Ben.
http://www.biesheuvel.nl/store/group/73007/zuigend_high_powerDan nog 2 vraagjes;
-bak olie bijvullen; tijdens het monteren is er een hoop olie uitgelopen, kan ik dit zelf bijvullen, of heb hier een spuit of iets dergelijks bij nodig en kan ik daarvoor beter naar een garage gaan?
-multieriem maakt een herrie; het geluid lijkt van de stuurbekrachtigingspomp af te komen maar kan ook van een van de rollen zijn. Wat slijt normaal gesproken het snelst?
Jigsaw
DeelnemerJa Ben, dat was ik ook grotendeels van plan ;) Heb me alleen een instelbare schakelaar gekocht die ik op verschillende temperaturen kan instellen. En noci, ik draai die omega ventilator gewoon om, dan zuigt hij ;)
Jigsaw
DeelnemerHad ze ook gezien Ron. Als dat blok nu een c30ne was dan was het interessanter geweest :) er staat ook nog een c40se op ebay voor €10.000…. Pas 500km gelopen
Jigsaw
Deelnemerkijk,
ik heb geen fan meer op de waterpomppoelie, ik heb op dit moment ALLEEN de 2 extra ‘airco’ ventilatoren aangesloten, deze kunnen het blok met stilstand en langzaam rijden niet koel houden, deze springen ook pas heel erg laat aan, als de temp. meter in het rood zit. Tevens maken deze ventilatoren een enorme herrie. Ik heb echter ook nog een electrische airco ventilator van een omega 24v liggen die ik op de radiateur wil bouwen.
De 2 bestaande airco ventilatoren springen aan via het thermocontact, dus vind ik het onzin om die omega fan, die ik nog moet inbouwen, óók op dit contact aansluit want dan lopen ze allemaal tegelijk, dat zal nog meer herrie maken. Wat ik nodig heb, is dat de ventilator eerder aanspringt, of constant meeloopt zodat die 2 bestaande airco ventilatoren eigenlijk niet meer aan hoeven
Jigsaw
DeelnemerVia het thermo-contact zijn de andere ventilatoren al aangesloten, dan heb ik er 2 of 3 tegelijkdraaien als dat contact schakelt, das ook weer een beetje overbodig denk ik. Of ik zou het zo moeten bouwen dat ik de nog-in-te-bouwen electro-ventilator op een lagere temperatuur laat inschakelen, maar dan zal er waarschijnlijk een thermo-contact in een leiding moeten?
Jigsaw
DeelnemerKan ik deze dan zo aansluiten dat deze altijd meeloopt als de motor loopt?
Jigsaw
DeelnemerWas vergeten te vermelden: ik heb de koelvin op de waterpomp er niet opzitten. Ik wilde van de viscovin af en van de 24v was de vin kapot
Jigsaw
DeelnemerZo, alles werkt!
Ik ben met het hele spul naar Ronald Bolz gereden om uit te sluiten of er dingen van de koppeling defect waren. Wat bleek: de koppelingsplaat zat TOCH verkeerd om. Ik had vliegwielkant gewoon naar vliegwielkant, zoals het eigenlijk hoort. Maar bij deze set (combinatie van opel plaat en aangepaste BMW drukgroep) moet het net andersom. Waarschijnlijk iets in de communicatie tussen mij en Ronald misgegaan, desalniettemin; Ronald heeft goede service geleverd en alles perfect uitgelegd, nog een setje gratis boutjes meegekregen. De wagen rijd verder heerlijk en trekt als een waanzinnige, een wereld van verschil met de 3.0E, de 24v loopt ook veel mooier en rustiger. Het enige wat me nog stoort is de multiriem die nog lawaai maakt. Volgens mij is de poelie van de stuurbekrachtigingspomp een beetje gaar ofzo.
Verder wil ik een electrische ventilator aansluiten, die airco ventilators krijgen hem maar net koel, en maken een takke herrie als ze aanspringen. Kan ik deze electrische ventilator, die ik nog ga inbouwen, het beste altijd mee laten lopen? Het heeft denk ik geen zin deze ook op de termoschakelaar aan te sluiten want dan gaan ze allebei herrie maken
Jigsaw
Deelnemerik neem morgen het hele zaakje eens mee naar ronald bolz, kijken of hij iets kan ontdekken, maar vooralsnog kan ik niks ontdekken
Jigsaw
Deelnemeraan de koppeling was niks te zien en zat goed gemonteerd
Jigsaw
Deelnemerheb de bak eraf liggen, lager en vork er eens uitgehaald, maar kan geen grote beschadigingen kunnen ontdekken…ook op de drukgroep niet.
Ik zou bijna gaan denken dat ik TOCH de plaat verkeerd om heb gemonteerd





Jigsaw
Deelnemerhoe kan zoiets kapot gaan? heb t allemaal nieuw gekocht :(
Jigsaw
Deelnemernet even rondgedraaid, draait gewoon soepel, niet anders als voorheen met de 3.0E motor
-
AuteurBerichten