Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 december 2007 om 22:39 In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370790
Jigsaw
Deelnemertotdat je in een politiecontrole zit
11 december 2007 om 22:21 In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370788Jigsaw
DeelnemerOrigineel gepost door kadett-c-coupe
voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen“goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??
Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
kost ca 1000 euro. (RDW):hmmzvan 1.2 naar 2.0 ook rond de 1000 euro ;)
Jigsaw
Deelnemerdan kan dit topic juist heel nuttig zijn :)
Dat iedereen het anders doet is te begrijpen, het doel van dit topic is eigenlijk ook om zoveel mogelijk info te verzamelen en de meest gangbare mogelijkheden misschien tot een sticky topic te maken. Je hebt altijd dingen nodig waar je niet onderuit kunt en dus voor iedereen gelden.Jigsaw
Deelnemerjij bent zelf altijd degene die het juist niet met mindere middelen wilt doen :jerry:jerry
Jigsaw
Deelnemeronze omega :) (van mn moeder ;) )


Jigsaw
Deelnemeris dezelfde, volgens mij moet dat de C24NE zijn, en alleen leverbaar geweest in de Omega A of de Frontera
Jigsaw
Deelnemerzaterdag gespot in Heerlen:

Jigsaw
Deelnemereen manta/ascona blok met 2.0S had de Solex, de Rekord een Varajet II als ik me niet vergis.
Motorsteunen moeten van een c kadett 1.6/1.9/2.0 zijn, de aluminium steunen dus.
Jigsaw
Deelnemeredit: dubbelpost
Jigsaw
DeelnemerOrigineel gepost door FredjeP
Harstikke bedankt, ik ben al een stuk wijzer nu. Maar je zegt dat alleen injectie motoren een retourleiding nodig hebben, maar is het niet zo dat sommige benzinepompen bij carburateur motoren ook een retour nodig hebben. De 1.6 is toch ook gewoon een carburateur motor dacht ik en toch heeft de tank een retourleiding.
En de achterremmen moeten die ook vervangen worden door schijven of is dat niet nodig. En voldoet de hoofdremcilinder en rembekrachtiger ook nog bij andere remmen?Owja, in mijn geval gaat het inderdaad om een handgeschakelde 1200.
klopt, sommige (of alle?) 1600’s hebben een retour, misschien dat dit aan de carburateur ligt?
De Varajet II en de Solex dubbeltraps (beide leverbaar op de 2.0S) hebben GEEN retour leiding nodig. Zelfs Weber carburateurs hebben dat niet nodig (deze hebben wel andere aanpassingen nodig)
Volgens mij is de hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 1200 even groot als die van een 1600. En ik weet dat het remsysteem van een 1600 hetzelfde is als een 2.0. Dus ook de trommels achter voldoen. Bedenk wel dat er soms een remkrachtverdler tussen kan zitten.
Jigsaw
DeelnemerDit staat ook op het forum van opelkadettcclub nederland.
Is ook nog niet compleet en er zullen vast en zeker fouten instaan.
Als we alle goede info bij elkaar hebben, is het miss handig om er een sticky van te maken.
Ikzelf ben er een CIH in aan het leggen.
de afkortingen zijn niet zo belangrijk maar CIH (Cam In Head) zijn vooral de motoren die in de oudere type opels voorkomen, de Kadett C, Manta A/B, Ascona A/B, Rekord etc. Deze motoren zijn relatief gezien goedkoper en makkelijker in te bouwen als een OHC bijvoorbeeld.
OHC (OverHead Camshaft) motoren vind je in de Kadett D/E , Corsa A/B. Deze motoren hebben meestal wel meer vermogen en koppel als CIH maar relatief duurder en het vergt wat meer aanpassingen.Ik ga er van uit dat je een 1.2 motor in je kadett hebt liggen. ( heb ik zelf nu ook, dus ik weet wat je moet doen). De 1.2 serie motoren zijn van een ander type als de 1.6, 2.0, 2.2, 2.4 (CIH). De 1.2 is namelijk een OHV, hier kun je in principe niks mee. Voor de 1.2 hebben ze alle onderdelen zeg maar ‘kleiner’ uitgevoerd. De Achteras, vooras, tussenas, motorblok en versnellingsbak zijn allemaal zwakker dan de 1.6 serie. Deze zul je dan ook moeten vervangen.
benodigdheden:
-Achteras (1.6S)
-Vooras (1.6S)
-Tussenas manta B automaat
-Motorblok Cih 2.0 (Manta, Rekord, Kadett, Ascona)
-Versnellingsbak Getrag 240
-Versnellingsbaksteun (zelfbouw)
-Tunnel uitkloppen of omlassen
-Retourleiding benzinetank ( als je injectie wilt)
-RemmenDe achteras en vooras moet je minimaal van een 1600 kadett hebben, deze zijn steviger uitgevoerd en hebben de goede aansluiting met de tussenas. Deze heb je in verschillende versies met een andere overbrenging. Wil je snel optrekken ? pak dan een korte overbrenging, wil je snel optrekken, pak dan een lange overbrenging.
Achteras kadett 1.6s schakel: 3,89 overbrenging (kortste)
Achteras kadett 1.6s automaat: 3,67 overbrenging
Achteras kadett 2.0 schakel/automaat: 3,44 overbrengingZorg wel dat de assen van een kadett afkomen, anders passen ze niet of je moet de veerschotels gaan omlassen, bijvoorbeeld als ze van een manta of ascona afkomen. (manta/ascona A assen zijn 1,5cm breder aan elke kant , manta/ascona B assen 3cm).
De vooras MOET je ook van een 1.6 of 2.0 kadett pakken, een andere past niet. Sommige zeggen dat je ook met een 1.2 as kunt rijden, dit past wel, echter zijn de onderste draagarmen en de onderste fusee een stuk zwakker dan bij de 1.6 ( ook zitten bij de 1.6 al grotere remmen). Ik zelf heb voor de zekerheid dus ook een 1.6s vooras erbij gepakt.
Versnellingsbak kun je eigenlijk kiezen tussen Getrag 240 of Getrag 265, ikzelf heb de 240, deze voldoet prima, is goedkoper, goed te vinden, en makkelijker in te bouwen. Hierbij moet je wel zelf een versnellingsbaksteun voor maken, ik zelf moet ook nog even kijken hoe ik dat ga doen, laat ik je zo snel mogelijk weten. Malle pietje hier op het forum heeft er ook al een paar zelf gemaakt, die kan je daar ook meer over vertellen.
Tussenas: tussenas moet van een manta B GT/E of GSI zijn, deze moet je 10cm laten inkorten, het beste kun je dit natuurlijk bij een bedrijf laten doen, ivm met de balans. Soms worden deze tussenassen ook wel kant en klaar op marktplaats aangeboden. Of die van een manta /ascona automaat hoef je alleen 1,9 mm van de kop te zagen.
Motorblok maakt op zich niet uit, als het maar een CIH is dan, het maakt niet uit waar de motor uitkomt, als hij maar in goede staat is. Ikzelf heb een 2.0S (carburateur). Je hebt ook nog de 2.0E (injectie) en de 2.0N(carburateur). De 2.0N heeft 95pk, de 2.0S 100pk en de 2.0E 110 pk. Voor injectie moet je dus een benzinetank met retourleiding hebben (1.6S of 2.0), en 4 extra kabels trekken voor de computer enzo. Zorg verder dat je blok zo compleet mogelijk is.
Remmen, de remmen van een 1.6S of 2.0 zijn gelijk, echter vindt men deze niet zo goed remmen. meestal worden dan de schijven en klauwen van een rekord 2.2 overgezet, deze schijven zijn namelijk geventileerd en de klauwen hebben een groter oppervlak.
Aan de carroserie moet je de tunnel waar de versnellingsbak inkomt uitkloppen of omlassen, omdat die van een 1.2 schakel te klein is, of je moet al een automaat tunnel hebben, daar past hij geloof ik wel in.
Verder ook de schuine gedeeltes van de radiatorsteunen afslijpen en de rechte stukken weer aan elkaar lassen, omdat een CIH motor een grotere radiateur heeft en het motorblok groter is waardoor de radiateur verder naar voren komt te hangen.Tja verder is het uitbouwen erg makkelijk, een vraagbak of handleiding staat ook alles perfect beschreven. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je Hoop dat je een beetje meer weet. Owja, reken op ongeveer 1000 euro aan ombouwkosten.
Jigsaw
DeelnemerBegin van de week MantasticB1 gespot bij de afrit van de autoweg in Waubach
Jigsaw
Deelnemerdat maakt het weer goed :wors
Jigsaw
Deelnemerff je oude slang meenemen naar een automaterialenzaak, krijg je een nieuwe flexibele wel, doet het ook wel, zit dan alleen een knikje in. maar zo heb ik het gedaan. werkt goed bij mij
Jigsaw
DeelnemerG$#%#$DOMME !! :argue staat weer op mn netvlies gebrand. :P
Jigsaw
Deelnemerafgelopen week in Heerlen een kadett GSI gespot. Eentje van hier. Een zwarte met rode sideskirts als ik het goed heb
Jigsaw
Deelnemerik ruik een project ! :jerry
Jigsaw
Deelnemerirritant zeg :swear
Jigsaw
Deelnemereen lichtblauwe B ascona vanmorgen bij Hszuyd in Heerlen
een donkerblauwe C Ascona (mooi!) bij de oefenbunker in Landgraaf
een bruine B ascona op de streeperstraat in Landgraaf.en dat op 1 dag :D
Jigsaw
DeelnemerBryght, je bent gespot op de groene boord in Heerlen om 15:45 vandaag ;)
Jigsaw
Deelnemerwederom bij Hszuyd in Heerlen:

Jigsaw
Deelnemeroranje city met kenteken: 55-XH-15 in Heerlen op de rotonde bij HsZuyd.
Jigsaw
Deelnemervolgens mij had iemand op het forum hier een pontiac LeMans gekocht idd
Jigsaw
Deelnemermerk je er qua vermogen ook iets van ? ik wil namelijk ook zo min mogelijk afhankelijk van al die electronica zijn. nog iets, zou ik ook een groep a uitlaatje onder mn 1200 kunnen hangen met een verloopstuk naar de voorpijp ? en waar vind je zo’n uitlaat ergens?
Jigsaw
Deelnemerzo dus :agent

-
AuteurBerichten