Jigsaw

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 665)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370790
    Jigsaw
    Deelnemer

    totdat je in een politiecontrole zit

    In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370788
    Jigsaw
    Deelnemer

    Origineel gepost door kadett-c-coupe
    voor zover ik weet kun je die 4 bak gebruiken
    als je de originele bak en aandrijfas gebruikt (as niet inkorten) dan moet je je neus verlengen anders moet je je schutbord aanpassen

    “goedkoop” wil zeggen dat je er geen keuring voor wilt voor op de openbare weg??

    Omkeuren naar 6 cilinder is hier en daar al besproken
    kost ca 1000 euro. (RDW):hmmz

    van 1.2 naar 2.0 ook rond de 1000 euro ;)

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370107
    Jigsaw
    Deelnemer

    dan kan dit topic juist heel nuttig zijn :)
    Dat iedereen het anders doet is te begrijpen, het doel van dit topic is eigenlijk ook om zoveel mogelijk info te verzamelen en de meest gangbare mogelijkheden misschien tot een sticky topic te maken. Je hebt altijd dingen nodig waar je niet onderuit kunt en dus voor iedereen gelden.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370105
    Jigsaw
    Deelnemer

    jij bent zelf altijd degene die het juist niet met mindere middelen wilt doen :jerry:jerry

    In reactie op: show hier je omega #17327844
    Jigsaw
    Deelnemer

    onze omega :) (van mn moeder ;) )

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370103
    Jigsaw
    Deelnemer

    is dezelfde, volgens mij moet dat de C24NE zijn, en alleen leverbaar geweest in de Omega A of de Frontera

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18186008
    Jigsaw
    Deelnemer

    zaterdag gespot in Heerlen:

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370101
    Jigsaw
    Deelnemer

    een manta/ascona blok met 2.0S had de Solex, de Rekord een Varajet II als ik me niet vergis.

    Motorsteunen moeten van een c kadett 1.6/1.9/2.0 zijn, de aluminium steunen dus.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370099
    Jigsaw
    Deelnemer

    edit: dubbelpost

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370098
    Jigsaw
    Deelnemer

    Origineel gepost door FredjeP
    Harstikke bedankt, ik ben al een stuk wijzer nu. Maar je zegt dat alleen injectie motoren een retourleiding nodig hebben, maar is het niet zo dat sommige benzinepompen bij carburateur motoren ook een retour nodig hebben. De 1.6 is toch ook gewoon een carburateur motor dacht ik en toch heeft de tank een retourleiding.
    En de achterremmen moeten die ook vervangen worden door schijven of is dat niet nodig. En voldoet de hoofdremcilinder en rembekrachtiger ook nog bij andere remmen?

    Owja, in mijn geval gaat het inderdaad om een handgeschakelde 1200.

    klopt, sommige (of alle?) 1600’s hebben een retour, misschien dat dit aan de carburateur ligt?

    De Varajet II en de Solex dubbeltraps (beide leverbaar op de 2.0S) hebben GEEN retour leiding nodig. Zelfs Weber carburateurs hebben dat niet nodig (deze hebben wel andere aanpassingen nodig)

    Volgens mij is de hoofdremcilinder+bekrachtiger van een 1200 even groot als die van een 1600. En ik weet dat het remsysteem van een 1600 hetzelfde is als een 2.0. Dus ook de trommels achter voldoen. Bedenk wel dat er soms een remkrachtverdler tussen kan zitten.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370093
    Jigsaw
    Deelnemer

    Dit staat ook op het forum van opelkadettcclub nederland.

    Is ook nog niet compleet en er zullen vast en zeker fouten instaan.

    Als we alle goede info bij elkaar hebben, is het miss handig om er een sticky van te maken.

    Ikzelf ben er een CIH in aan het leggen.
    de afkortingen zijn niet zo belangrijk maar CIH (Cam In Head) zijn vooral de motoren die in de oudere type opels voorkomen, de Kadett C, Manta A/B, Ascona A/B, Rekord etc. Deze motoren zijn relatief gezien goedkoper en makkelijker in te bouwen als een OHC bijvoorbeeld.
    OHC (OverHead Camshaft) motoren vind je in de Kadett D/E , Corsa A/B. Deze motoren hebben meestal wel meer vermogen en koppel als CIH maar relatief duurder en het vergt wat meer aanpassingen.

    Ik ga er van uit dat je een 1.2 motor in je kadett hebt liggen. ( heb ik zelf nu ook, dus ik weet wat je moet doen). De 1.2 serie motoren zijn van een ander type als de 1.6, 2.0, 2.2, 2.4 (CIH). De 1.2 is namelijk een OHV, hier kun je in principe niks mee. Voor de 1.2 hebben ze alle onderdelen zeg maar ‘kleiner’ uitgevoerd. De Achteras, vooras, tussenas, motorblok en versnellingsbak zijn allemaal zwakker dan de 1.6 serie. Deze zul je dan ook moeten vervangen.

    benodigdheden:

    -Achteras (1.6S)
    -Vooras (1.6S)
    -Tussenas manta B automaat
    -Motorblok Cih 2.0 (Manta, Rekord, Kadett, Ascona)
    -Versnellingsbak Getrag 240
    -Versnellingsbaksteun (zelfbouw)
    -Tunnel uitkloppen of omlassen
    -Retourleiding benzinetank ( als je injectie wilt)
    -Remmen

    De achteras en vooras moet je minimaal van een 1600 kadett hebben, deze zijn steviger uitgevoerd en hebben de goede aansluiting met de tussenas. Deze heb je in verschillende versies met een andere overbrenging. Wil je snel optrekken ? pak dan een korte overbrenging, wil je snel optrekken, pak dan een lange overbrenging.
    Achteras kadett 1.6s schakel: 3,89 overbrenging (kortste)
    Achteras kadett 1.6s automaat: 3,67 overbrenging
    Achteras kadett 2.0 schakel/automaat: 3,44 overbrenging

    Zorg wel dat de assen van een kadett afkomen, anders passen ze niet of je moet de veerschotels gaan omlassen, bijvoorbeeld als ze van een manta of ascona afkomen. (manta/ascona A assen zijn 1,5cm breder aan elke kant , manta/ascona B assen 3cm).

    De vooras MOET je ook van een 1.6 of 2.0 kadett pakken, een andere past niet. Sommige zeggen dat je ook met een 1.2 as kunt rijden, dit past wel, echter zijn de onderste draagarmen en de onderste fusee een stuk zwakker dan bij de 1.6 ( ook zitten bij de 1.6 al grotere remmen). Ik zelf heb voor de zekerheid dus ook een 1.6s vooras erbij gepakt.

    Versnellingsbak kun je eigenlijk kiezen tussen Getrag 240 of Getrag 265, ikzelf heb de 240, deze voldoet prima, is goedkoper, goed te vinden, en makkelijker in te bouwen. Hierbij moet je wel zelf een versnellingsbaksteun voor maken, ik zelf moet ook nog even kijken hoe ik dat ga doen, laat ik je zo snel mogelijk weten. Malle pietje hier op het forum heeft er ook al een paar zelf gemaakt, die kan je daar ook meer over vertellen.

    Tussenas: tussenas moet van een manta B GT/E of GSI zijn, deze moet je 10cm laten inkorten, het beste kun je dit natuurlijk bij een bedrijf laten doen, ivm met de balans. Soms worden deze tussenassen ook wel kant en klaar op marktplaats aangeboden. Of die van een manta /ascona automaat hoef je alleen 1,9 mm van de kop te zagen.

    Motorblok maakt op zich niet uit, als het maar een CIH is dan, het maakt niet uit waar de motor uitkomt, als hij maar in goede staat is. Ikzelf heb een 2.0S (carburateur). Je hebt ook nog de 2.0E (injectie) en de 2.0N(carburateur). De 2.0N heeft 95pk, de 2.0S 100pk en de 2.0E 110 pk. Voor injectie moet je dus een benzinetank met retourleiding hebben (1.6S of 2.0), en 4 extra kabels trekken voor de computer enzo. Zorg verder dat je blok zo compleet mogelijk is.

    Remmen, de remmen van een 1.6S of 2.0 zijn gelijk, echter vindt men deze niet zo goed remmen. meestal worden dan de schijven en klauwen van een rekord 2.2 overgezet, deze schijven zijn namelijk geventileerd en de klauwen hebben een groter oppervlak.

    Aan de carroserie moet je de tunnel waar de versnellingsbak inkomt uitkloppen of omlassen, omdat die van een 1.2 schakel te klein is, of je moet al een automaat tunnel hebben, daar past hij geloof ik wel in.
    Verder ook de schuine gedeeltes van de radiatorsteunen afslijpen en de rechte stukken weer aan elkaar lassen, omdat een CIH motor een grotere radiateur heeft en het motorblok groter is waardoor de radiateur verder naar voren komt te hangen.

    Tja verder is het uitbouwen erg makkelijk, een vraagbak of handleiding staat ook alles perfect beschreven. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag van je Hoop dat je een beetje meer weet. Owja, reken op ongeveer 1000 euro aan ombouwkosten.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17317380
    Jigsaw
    Deelnemer

    Begin van de week MantasticB1 gespot bij de afrit van de autoweg in Waubach

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17308549
    Jigsaw
    Deelnemer

    dat maakt het weer goed :wors

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17299317
    Jigsaw
    Deelnemer

    ff je oude slang meenemen naar een automaterialenzaak, krijg je een nieuwe flexibele wel, doet het ook wel, zit dan alleen een knikje in. maar zo heb ik het gedaan. werkt goed bij mij

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17308547
    Jigsaw
    Deelnemer

    G$#%#$DOMME !! :argue staat weer op mn netvlies gebrand. :P

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18185936
    Jigsaw
    Deelnemer

    afgelopen week in Heerlen een kadett GSI gespot. Eentje van hier. Een zwarte met rode sideskirts als ik het goed heb

    In reactie op: Wie rijdt welke kadett #17278987
    Jigsaw
    Deelnemer

    ik ruik een project ! :jerry

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17337443
    Jigsaw
    Deelnemer

    irritant zeg :swear

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18140455
    Jigsaw
    Deelnemer

    een lichtblauwe B ascona vanmorgen bij Hszuyd in Heerlen
    een donkerblauwe C Ascona (mooi!) bij de oefenbunker in Landgraaf
    een bruine B ascona op de streeperstraat in Landgraaf.

    en dat op 1 dag :D

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18185909
    Jigsaw
    Deelnemer

    Bryght, je bent gespot op de groene boord in Heerlen om 15:45 vandaag ;)

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18185903
    Jigsaw
    Deelnemer

    wederom bij Hszuyd in Heerlen:

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18185901
    Jigsaw
    Deelnemer

    oranje city met kenteken: 55-XH-15 in Heerlen op de rotonde bij HsZuyd.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18185877
    Jigsaw
    Deelnemer

    volgens mij had iemand op het forum hier een pontiac LeMans gekocht idd

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17299257
    Jigsaw
    Deelnemer

    merk je er qua vermogen ook iets van ? ik wil namelijk ook zo min mogelijk afhankelijk van al die electronica zijn. nog iets, zou ik ook een groep a uitlaatje onder mn 1200 kunnen hangen met een verloopstuk naar de voorpijp ? en waar vind je zo’n uitlaat ergens?

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17299254
    Jigsaw
    Deelnemer

    zo dus :agent

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 665)