Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
Deelnemernu staat op 2 pagina’s al 3x hetzelfde bericht
Jigsaw
DeelnemerTweede Kamer schrapt belasting oldtimerliefhebber
“Hebben we ons toch mooi om niets zitten op te vreten de laatste weken (column). Zojuist werd er in de Tweede Kamer een SP-motie aangenomen, waarin de hobbyist met zijn oldtimer ontzien wordt.
Ja, dat leest u goed, oldtimerliefhebber, het theoretische behoud van uw hobby heeft u te danken aan een motie van de Socialistische Partij (en de meerderheid die zij in de Kamer achter zich wisten te krijgen).
Hoe het plan precies uitgevoerd wordt moet nog invulling krijgen, maar het komt er op neer dat de echte liefhebber die maar weinig kilometers per jaar maakt zijn passie zonder extra MRB-kosten mag uitvoeren, terwijl de parasieten met hun stokoude vieze stink-190 D alsnog het bokje zijn. Wel zo eerlijk, we moeten bijna allemaal voor onze daily driver betalen, dus die profiteurs met hun oude bak ook.
Per 1 januari zou de oorspronkelijke belastingmaatregel ingaan, dat wijzigt nu. Hoe precies, dat zal de toekomst uitwijzen. Milieudefensie is hier niet blij mee, zij pleiten in een reactie op de motie juist voor het terugdringen van het gebruik.”
http://www.autoblog.nl/tweede-kamer-schrapt-belasting-oldtimerliefhebber#post-55112
Goed nieuws, misbruik wordt aangepakt. Liefhebbers blijven gespaard
Jigsaw
Deelnemer@Fearless wrote:
@asconahobbyist wrote:
maar VT in het midden,dat mag toch gewoon blauw zijn??
Hoe simpel wil je het horen?
Blauwe platen mogen alleen op auto’s tot een bepaald bouwjaar. Daarna is het GEEL
Dat heeft niets met de cijfer/letter combinatie te maken, maar gewoon….heel simpel….met het bouwjaar :vertag
fout, cijfer/letter combinatie heeft er wel mee te maken. Had een C kadett uit mei 78, heeft altijd met blauwe platen rondgereden. Bij de RDW nog speciaal nagevraagd. Hij kon me geen ongelijk geven. Daarbij, hoe kan van een auto verplicht worden gele platen te voeren die sinds het begin altijd met blauwe platen heeft gereden ?
Jigsaw
DeelnemerEuro95 getankt in Geel: €1,483
Jigsaw
Deelnemercomputers zijn gewoon uit te wisselen en volgens mij hoef je niks door te knippen of aan de massa te leggen. Ik had een handgeschakelde auto en kwam een blok met kabelboom in van een automaat.
http://senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmkzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVTJigsaw
DeelnemerJigsaw
Deelnemerlijkt op een kadett gsi dashboard, die hebben ook kleinere displays, met een motorstoringslampje. Heb die van mijn monza zo gemodificeerd dat ik nu het motorstoringslampje van het kadett dashboard in het monza dashboard heb.
Jigsaw
Deelnemerdat is je oliedruk
Jigsaw
Deelnemeruiteraard, maar heb het blok uit een sloop omega gehaald die ik zelf nog gereden heb. dit is denk ik wel de beste optie om de staat van een motor te testen. (op een nieuw of revisieblok na dan). Euhm, waarschijnlijk gaat de Monza EN het blok een nieuw jasje krijgen haha. Nog ff flink sparen
Jigsaw
Deelnemerach, hoop er nog een jaar of 3 zo mee te kunnen rijden, dan gaat hij uit elkaar en krijgt ie een nieuw jasje :)
Jigsaw
Deelnemernou, de Monza loopt weer. Had dus toch geen enkel probleem. Ik trapte het gas eens diep in bij het starten en ik merkte dat hij wilde aanslaan, dus even pompend gasgegeven en hij kwam tot leven. Wel heel moeizaam, maar uiteindelijk liep hij weer zelfstandig. Uit de uitlaat kwam wel ff een t*ringzooi maar dat komt door t lange stilstaan denk ik.
Jigsaw
DeelnemerMechanisch heeft dat blok me nooit in de steek gelaten. Ze lopen mooier als de oude generatie CIH (c30ne uitgezonderd), het is wederom een electronica probleem die roet in het eten gooit. Ik ga alles nog eens nalopen en de computer even wisselen
Jigsaw
DeelnemerJa de 24v zit in mijn Monza ingebouwd, de computer heb ik echter bij de bijrijder nog aan de linkerkant tegen de voetverwarming liggen. Zover ik kan zien geen waterschade. Het relais heb ik ook aan gedacht, deze hoor ik wel klikken als ik de wagen op contact zet. De pomp loopt ook mee als ik de motor start, heb de pomp eens direct op de accu gehangen om dit uit te sluiten, die loopt gewoon. Heb ook de groene kabel naar de bobine doorgemeten, daar staat ook 12V op
Jigsaw
Deelnemer@MonzaRon wrote:
@Jigsaw wrote:
vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.
had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten…auto sloeg aan.
accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten…..auto slaat niet meer aan ???frustraties alom..
computer-tik ?? :hmmz
aan de computer heb ik niks gedaan, maar zou t kunnen dat ie een klap heeft gekregen en nu dood is?
Jigsaw
Deelnemervandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.
had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten…auto sloeg aan.
accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten…..auto slaat niet meer aan ???frustraties alom..
Jigsaw
Deelnemerwaarom zou je nog perse een ’86er kopen, volgend jaar zijn ook de ’87ers belastingvrij
@D.E. leuk dingetje, maar ik zie toch echt geen airco zitten :PJigsaw
Deelnemerprototype blok:

Jigsaw
Deelnemernog meer prototype:








Jigsaw
Deelnemerook nog een hobby van me:
[youtube:1dpoauv2]http://www.youtube.com/watch?v=8n1klC1Ynjg[/youtube:1dpoauv2]
ik ben niet degene op het filmpje ;)
Jigsaw
Deelnemervolgens mij is opel vanaf 83 ‘loodvrije’ koppen gaan produceren en kun je dus ook ook zonder loodvervanger tanken. Volgens mij is dat te zien aan een P op de cilinderkop.
De N staat trouwens voor normalbenzin, dit is 91. 95 bestond toen nog nietJigsaw
Deelnemeralleen met een LIJN-6 zou ik hem kopen ;)
Jigsaw
DeelnemerBron:autobild
Is geen artikel. Ze hebben voor de gein gewoon laten zien hoe de oude modellen van verschillende merken er nu uit zouden zien als ze nieuw gebouwd zouden worden
29 december 2011 om 15:38 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938666Jigsaw
Deelnemerje zou ook dit eens kunnen proberen:
helpt ook tegen het geluid
Jigsaw
Deelnemer@charlois187 wrote:
Mijn vrouw is een Zuid-Afrikaanse en zei vertelde mij dat ALLE Kadettjes in Zuid-Afrika
geen Kadett heten maar Monza.ze heten gewoon Kadett hoor, alleen de sedan heet daar Monza. Zelfs de Astra F noemen ze daar Kadett F
dit is een kadett 200ts (astra f met standaard c20let)

afrikaanse kadett GSI Superbaas (superboss):
interieur van een omega 3000, analoge teller, c20xes (170pk standaard), luchthappers in bumper ipv mistlampen
http://www.opelownersforum.co.za/forum/showthread.php?tid=43838Jigsaw
Deelnemerje kunt een Monza interieur proberen?
-
AuteurBerichten