Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2009 om 17:55 In reactie op: Monza A1 3.0E [Welke Kop, de C30NE of Motor 3.0 24v ?] #17487056
Jigsaw
Deelnemernou,
volgens mij moet er toch heel wat te veranderen hoor. Vraag GSE maar hier op het forum.
stabilisator stang moet verlaagd worden
dynamo moet naar de andere kant van het blok
de benzineleidingen moet naar de andere kant van het blok
de electra kabels dus ook naar de andere kant van het blok
je moet een ander speciaal vliegwiel moneteren, want het dikke 2 massa vliegwiel die normaal voor de R28 bedoeld is past niet in de getrag, weet niet of dat voor automaat ook geld.
koppeling moet je dus ook veranderen, die van een 30E schijnt toch iets te klein te zijndat zijn ff snel de dingen die in me op komen, de rest kan GSE vertellen ;)
Jigsaw
Deelnemerhmm oke,
ben namelijk voor een monza aan het kijken (vast wel gelezen op het big opels forum), maar daar zit dus zo’n olie en benzine slurpende kachel in. (30E).
Nu ben ik al meteen aan het brainstormen over een eventuele motorwissel.
Of ik houd het op plug en play met een c30ne ( of alleen de kop), of ik doe het meteen met een 24v, maar ik weet dus ook niet precies hoe en wat dit allemaal kost. Ik dacht namelijk dat een kop wisselen een stuk simpeler ging als een heel blok omruilenJigsaw
Deelnemeris het ook nodig om het hele blok te vervangen, of zou een 30E met kop van c30ne ook al voldoende kunnen zijn?
hoor verhalen dat dit ook al stukken beter zal lopenJigsaw
Deelnemerdit is volgens mij de oude regeling, nu hoef je juist geen testen meer te doen
Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door Opelkees
het is de Monza niet geworden.is wel een hele nette auto met wat kleine minpuntjes.
er zitten wel heel veel rezerve onderdelen bij:wors
ik rijdt voorlopig even met wat heel anders
wat zijn de minpuntjes als ik vragen mag ?
wil misschien ook eens gaan kijken
Jigsaw
Deelnemerdeze regels kloppen
op het oldtimeropelforum is een meid die sinds kort haar c kadett van 1.2, naar 2.4 heeft omgebouwd, is goedgekeurd volgens de nieuwe regeling. kosten:
42 euro
Jigsaw
Deelnemerzitten zoveel modellen niet bij :P
maar daar gaat het niet om, zitten leuke posters tussen
goeie tip :thumbup
Jigsaw
Deelnemeromdat het een cabrio was kon ik hem niet op mijn eigen naam verzekeren (18 jaar, 2 liter gsi, cabrio,blabla).
Maar voor de verzekering moest ik dus ook de auto zelf naar mijn moeder overschrijven. ik kon dus niet zelf de eigenaar zijn en dan op mijn moeders naam verzekerenJigsaw
Deelnemernog een vraagje over die zogenaamde illegale constructie.
ik heb mijn vorige 2 auto’s, kadett c en kadett gsi cabrio, ook zo verzekerd met alleen een telefoontje naar de tussenpersoon.
hiervoor moest de auto echter wel ook op mijn moeders naam geregistreerd staan, dan was het geen probleem. in principe was de auto dus van mijn moeder en is er eigenlijk toch niets illegaals aan? neem niet aan dat de verzekering gaat controleren wie nu wanneer in welke auto rondrijdJigsaw
Deelnemerjammer, B senator word geen oldtimer, dat is denk ik ook een auto die geheel gaat verdwijnen, je ziet ze nu al weggaan omdat de wegenbelasting niet te betalen is en de meeste mensen vinden een restauratie ook niet echt lonen.
Jigsaw
Deelnemernet een bod gedaan van 3500 gedaan.
was oke, alleen zonder apk.voor de apk zou er ‘waarschijnlijk’ niet veel hoeven te gebeuren want hij heeft lang binnen gestaan ?
feit dat hij er geen apk opzette omdat er toch niet veel hoeft te gebeuren is omdat hij geen tijd heeft.tis een leuk ding, maar volgens mij is er toch meer aan de hand, maarja kom je natuurlijk maar op 1 manier achter
Jigsaw
DeelnemerBelastingvrijstelling voor oldtimers wordt toch aangepast
Gepost op Tuesday, 25 November 2008 om 20:11 door Dennis in Klassiekers, algemeen |
OldtimerWelles, nietes en dan toch welles. Ik heb het over de belastingvrijstelling voor oude auto’s. De ChristenUnie wilde dit aan banden leggen door de vrijstelling enkel nog toe te passen op auto’s van voor 1987 en dus niet langer voor alle auto’s van 25 jaar en ouder. Dat voorstel leek vorige week van de baan te zijn door gebrek aan steun in de kamer. Maar wat blijkt nu geheel onverwacht?
Je raadt het al. De wiebelkontjes in Den Haag hebben uiteindelijk toch ingestemd met het belastingplan voor volgend jaar, waar het voorstel van de ChristenUnie onderdeel van uitmaakte. Initiatiefnemer Ernst Cramer van de ChristenUnie was helemaal in zijn nopjes met de behaalde zege. Door de maatregel wordt het bijvoorbeeld minder aantrekkelijk om een oude auto te voorzien van een gastank om er vervolgens nog flink wat kilometers mee te maken.
En dan nog wat, want geheel in het kader van: “makkelijker kunnen we het niet maken, maar wel leuker”, zal zal de leeftijdsgrens van auto’s waarover in de lease geen bijtelling over de cataloguswaarde hoeft te worden betaald, maar over de werkelijke waarde, worden verhoogd van 15 naar 25 jaar. Deze maatregel gaat in in 2010.
Jigsaw
Deelnemerdeze had een paar jaar geleden nog een ander front geloof ik
wat een achterlijk goor ding !! :puke:puke:puke:puke:puke:puke
Jigsaw
Deelnemerben bang dat die inderdaad zullen uitsterven, denk niet dat iemand zo’n dure wegenbelasting gaat blijven betalen.
misschien dat het wel weer veranderd met rekeningrijden ;)
Jigsaw
Deelnemervolgens mij is dit al een tijdje definitief.
Jigsaw
DeelnemerMagna neemt Opel over
Uitgegeven: 30 mei 2009 06:56
Laatst gewijzigd: 30 mei 2009 07:37BERLIJN – De Canadese auto-onderdelenproducent Magna neemt de noodlijdende autofabrikant Opel over van het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM).
Dat heeft de Duitse minister van Financiën Peer Steinbrück zaterdagochtend rond twee uur in Berlijn bekendgemaakt, zo berichtten Duitse media.
“We hebben een akkoord”, zei Steinbrück tegen verslaggevers na urenlang overleg tussen Duitse politici, Amerikaanse regeringsfunctionarissen en leidinggevenden van GM en Magna.
Het Canadese Magna krijgt steun van de Russische bank Sberbank en de Russische autofabrikant GAZ, die in Rusland Opels wil gaan fabriceren.
Leengaranties
Opel kan rekenen op een overbruggingskrediet van 1,5 miljard euro van de Duitse regering en 4,5 miljard euro aan leengaranties, aldus Steinbrück.
Ook blijven de vier Opel-fabrieken in Duitsland open. Een ander belangrijk punt was de oprichting van een stichting die Opel beschermt in geval van een GM-faillissement.
Banen
Nog niet alle details over het akkoord zijn naar buiten gebracht. Magna zei eerder dat het ruim 500 miljoen euro wil investeren in Opel, maar dat het ongeveer 10.000 banen in Europa wil schrappen, waaronder 2500 in Duitsland.
In het voorstel stond ook dat 35 procent van het bedrijf in handen zou blijven van GM, naast 10 procent in bezit van Opel-medewerkers.
Het hoofd van GM Europa, Carl-Peter Forster sprak van “een nieuwe toekomst voor Opel, de werknemers, het bedrijf en het merk”.
Hij voegde echter toe dat er nog harde onderhandelingen zullen volgen over de kleine lettertjes. De tweede topman van Magna, Siegfried Wolf, schatte dat het contract over ongeveer vijf weken wordt getekend.
Bankroet
De Duitse regering had haast bij het veiligstellen van Opel’s toekomst, doordat het financieel noodlijdende GM naar verwachting maandag bankroet aanvraagt.
Steinbrück benadrukte dat de overheid haar besluit niet licht had opgevat. Maar de risico’s wegen volgens hem op tegen de gevolgen van een mogelijk faillissement van Opel.
De Italiaanse autofabrikant Fiat trok zich vrijdag op het laatste moment terug, omdat het niet nog meer concessies wilde doen.
Belang
De redding van Opel is van groot belang voor Duitsland. Het bedrijf is er ooit opgericht en biedt op verschillende plaatsen nog werk aan 25.000 mensen.
Verder vinden er later dit jaar verkiezingen plaats in Duitsland, waardoor Duitse politici zich de ondergang van Opel niet kunnen veroorloven.
De grote bemoeienis van de Duitse regering heeft echter ergernis veroorzaakt bij andere Europese landen.
Opel heeft buiten Duitsland ook fabrieken in onder andere België, Spanje en Groot-Brittannië. Al deze bedrijven zitten in grote financiële nood door de neergang van hun moederconcern GM.
Jigsaw
Deelnemercorrosie ?
dan roep mijn C kadettje ook maar terug ! :P:P:P
Jigsaw
DeelnemerDPA meldt doorbraak bij Opel-overleg
Uitgegeven: 29 mei 2009 23:43
Laatst gewijzigd: 29 mei 2009 23:51BERLIJN – Bij de reddingspogingen voor het noodlijdende autoconcern Opel is een doorbraak bereikt.
Dat meldde het Duitse persbureau DPA vrijdagavond laat. Het agentschap baseert zich op bronnen bij de onderhandelingen.
DPA kon nog geen details melden, maar stelde dat de weg vrij lijkt voor een miljardensteun van de Duitse staat. Berlijn eiste tot het laatst zekerheden voor het krediet.
Jigsaw
Deelnemerop het NOS journaal vanavond was ook te horen dat dit concern zich voornamelijk richt op de Russische markt, of je daar zo blij mee moet zijn…..:thumbdown
daarbij vond de duitse regering dit juist interessant omdat dit concern beloofd had de duitse fabrieken niet te sluiten.
Echter betekend dit voor Antwerpen en de fabrieken in GB minder goed nieuwsJigsaw
Deelnemercalibra gaat voor mij nog ff niet door.
zou dan 130 euro per maand moeten betalen, wegenbelasting + verzekering, dan nog excl benzine, dat is me even te veel als student.
Jigsaw
Deelnemerik weet dat bij een c kadett de gaten voor de rembekrachtiging enzo al voorbereid zitten aan beide kanten. dus miss dat het bij e kadett ook zo is ?
maar nogmaals, volgens mij is het echt een astra hoor :o
Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door GerardH
vind het zelf wel makkelijk als je een auto aanschaft om op de site van de rdw bekijken of het verhaal een beetje klopt. Komt bij mij onbetrouwbaarder over als het kenteken is weg gepoetsthelemaal mee eens.
Dat kenteken wegwerken vind ik maar onzin, ik denk dat je dan gewoon iets te verbergen hebt.
persoonlijke gegevens is onzin, daar kan niemand achter komen behalve de politie.
en ja, ik vind het wel belangrijk om te weten of het desbetreffende motorblok op het kenteken staat, zo niet, ben je gewoon strafbaar en dan moet je naar mijn mening die auto niet verkopen.Jigsaw
Deelnemerschijnt dat dat niet een legale constructie is ivm met ongevallen enzo.
maar ik ben er zelf ook voor aan het kijken, misschien als ik een calibra uit 94 ga halen (X20XEV, 1255kg), zou ik zelf ook 85 euro per maand moeten betalen (20 jaar, 0 jaren schadevrij), op mijn moeders naam zou dat maar 20 euro zijn!
Jigsaw
Deelnemermaar zo’n rechtsgestuurde kun je toch eventueel ook ombouwen op linkssturend ?
maareuh, een kadett 200TS is toch gewoon een Astra F hatchback ?
Een astra hatchback heet in zuid afrika namelijk gewoon Kadett. De astra sedan heet daar wel gewoon astraJigsaw
Deelnemerop andere modellen zit hij er ook niet standaard op. ( c kadett bijvoorbeeld)
-
AuteurBerichten