Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door astrawez
Weet je ook de rest van het kenteken?????zal mn best voor je doen ;)
Jigsaw
Deelnemerdeze is inmiddels van mij ;)
staat een paar pagina’s terug ook al geloof ik ;)

Jigsaw
Deelnemeroke dan zal ik die van senator b in eerste instantie gewoon overnemen ;)
over ABS gesproken, mijn GSE heeft dit niet, naderhand inbouwen, aanrader of afrader ? lijkt me wel een bak werk, maar het zal wel te merken zijn met remmen of niet?
Jigsaw
Deelnemeris die bekrachtiger ook plug and play ?
en wat te doen met de hoofdremcilinder ?ik heb de monza btw opgehaald, maar binnenkort zijn de schijven aan vervanging toe, hij trilt met afremmen, dus dan maar meteen 24v remmen erop.
Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Als Monza Senator schijven passen,dan kun je misschien bij een Commodore makkelijk de Senator B 24V schijven nemen met bijbehorende klauwen.Die zijn een stuk degelijker als de serie Monza/Senator remmen die na mijn idee te klein bemeten zijn.
Maar ik weet niet of deze passen bij een Commo B,gok van wel maar zoek dit ff uit.
Mochten ze passen dan kan ik je wel aan iemand helpen die ze zo heeft liggen voor 300/350 euro alles nieuw en op maat geboorde bout gaten alleen de klauwen en bouten zijn dan gebruikt maar wel 100%.
Ook zou ik dan de hrc ombouwen van een Sennie 24V of nog beter Omega B,je hebt dan minder pedaaldruk nodig en een minder pedaal slag,willen je remmen werken,met als gevolg met minder kracht harder remmen.
bij wie kan ik deze krijgen ? :angel
Ronald Bolz ?heb er wel interesse in
Jigsaw
DeelnemerDie bovenstaande met kenteken DL- staat inmiddels al een tijdje in Heerlen bij iemand van de opel oldies club
Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door GSE
??
En waarom moeten motorrubbers omgewisselt worden beide lijn 6 blokken vn mijn Monza,s kun je 50 euro cent op zijn kant opzetten,vervangen door wat anders heeft 0.0 zin en zal je niet merken.Die 4-Zylindermodelle Senator A und Monza verfügen über sogenannte Hydrolager, also mit einem Flüssigkeitsgel ausgestatteten Einheit, welche die 4-Zylinder-Schwingungen noch mehr dämpft als die eigentlich einfacheren 6-Zylinder-Motorlager. Schließlich läuft ein 4-Zylinder deutlich rauer als ein 6-Zylinder. Um hier den gleichen Komfortansprüchen gerecht zu werden, wurden die teueren Hydrolager verbaut. Diese unterscheiden sich auch leicht in der Höhe, sie sind etwa 1-1,5 cm FLACHER als die 6-Zylinderlager. Ebenfalls ist der Zentrierzapfen an den Befestigungsflächen ETWAS anders geformt, hier unterscheiden sich auch die Aufnahmen der 6- und 4-Zylinder Vorderachsen geringfügig. Natürlich fehlen bei der 4-Zylindervorderachse auch die Halterungen für die Schwingungsdämpfer.
Eine Montage nach Modifikation der Aufnahmen an der Achse von Hydrolagern mit 6-Zylindermotoren UND Schwingungsdämpfern ist möglich, verbessert den Komfort deutlich.
Jigsaw
Deelnemerde motorcode is volgens mij van de 2 liter ook anders.
de c kadett had een 2.0EH
de monza/senator volgens mij H2.0E (of 2.0HE weet ik niet meer zeker)
op monza senator.de stond ook dat de motorrubbers van de 2 liter anders waren, hier zit een of andere vloeistof in om het trillen van de 4 cilinder tegen te gaan en het zo hetzelfde comfort te geven als een 6 cilinder. deze motorrubbers op een 6 cilinder as zetten, verbeterd het comfort nog meer.
Jigsaw
Deelnemerpff. word toch niks mee gedaan. bureaucratie heerscht tegenwoordig overal
Jigsaw
Deelnemerik stond ook een keer met een klapband langs de weg. anwb gebeld, vrouwtje aan de telefoon vroeg nog of ik geen reservewiel bij me had, ik nadrukkelijk aangegeven dat ik NIET in het bezit was van een reservewiel. Oke zegt ze, binnen een uur is iemand bij u.
Na driekwartier kwam idd iemand, probeert ie met een compressortje mn band op te pompen, lukt dus niet, band was kapot. hmm u heeft toch een reservewiel nodig, prettige avond.daar sta je dan, kun je al je vrienden gaan bellen of ze toevallig niks te doen hebben en nog een reservewiel hebben liggen. 3 uur later was ik thuis..
dag erna METEEN een reservewiel gekocht!andere keer, ook met diezelfde auto, starte niet meer, toen ben ik wel mooi geholpen. De beste man begon alleen zielig mijn auto af te kraken..”alles zit los aan dit ding”, “zo kun je toch niet rijden “
kortom, ik bel alleen als ik echt hulp nodig heb, klantvriendelijk is anders.
Jigsaw
Deelnemerzolang er geen senator is kan er ook geen monza zijn denk ik :agent
23 juni 2009 om 06:28 In reactie op: een kadett c coupe met 2.4i op kenteken? (kan dus toch) #17488783Jigsaw
Deelnemerorigineel gepost door Hulkie
En hoe zit het verhaal eigenlijk met de sedan?
Daar is nooit een 2.0 voor geleverd ( orgineel) max een 1.6zelfde verhaal, een coupé is toch ook nooit met 2.4 geleverd ;) ?
Jigsaw
Deelnemerkan ook een import zijn ;)
Jigsaw
Deelnemereen 4 traps automaat is op de autoweg ook weer wat zuiniger als een 5 bak, de 4 traps heeft in de laatste versnelling een langere overbrenging, 0,82 voor de 5 bak en 0,7nogwat voor de 4 traps.
GSE wat haal jij voor een verbruik met de 24 klepper als je rustig autoweg rijd ?
Jigsaw
Deelnemereigenlijk is het voor januari 78, maar volgens mij maakt de rdw een uitzondering als het een kenteken is van de oude serie ( 99-XX-99)
Jigsaw
DeelnemerDie meid die haar c kadett had omgekeurd ging ook van 60pk naar 125pk, dat is ook 110% vermogensstijging, dus wie weet :)
Jigsaw
Deelnemervolgens de RDW kunnen ze daar geen helder antwoord op geven, mijn c kadett was ook van mei 78 en had origineel nog altijd de blauwe platen, heeft nooit iemand iets van gezegd. Omdat het een kenteken van de oude serie was mocht het weer wel geloof ik
Jigsaw
Deelnemersow, dat is dan een van de weinige met origineel blauwe platen denk ik ! :hmmz:o:o
Jigsaw
Deelnemerwie zegt er iets van 30% ? :jerry
Jigsaw
Deelnemerlichte gebruikssporen :jerry
Jigsaw
Deelnemerals het leuk is om een origineel kenteken te hebben, vind ik ook dat er de originele platen op horen te zitten, dus niet de gaik platen, maar de oude gele zonder euroteken. Maar dit mag helaas niet, dus wat maakt t uit :P
Jigsaw
Deelnemerwat is er zo leuk om een originele nederlander te hebben, wat maakt dat voor de auto uit ?
8 juni 2009 om 08:46 In reactie op: Monza A1 3.0E [Welke Kop, de C30NE of Motor 3.0 24v ?] #17487064Jigsaw
Deelnemerhmm dan denk ik dat ik toch voor een c30ne zou gaan, is toch goedkoper en minder ombouw werk.
moet er nog iets veranderd worden aan vliegwiel/koppeling bij een getrag 265?7 juni 2009 om 11:52 In reactie op: Monza A1 3.0E [Welke Kop, de C30NE of Motor 3.0 24v ?] #17487060Jigsaw
Deelnemereven tussendoor over die airco
heb gelezen dat de monza/senator a niet een al te krachtige airco heeft waardoor het niet echt steenkoud word in je auto, meen ergens gelezen te hebben dat de compressor van de sennie b word overgezet, deze werkt ook met impulsen of zoiets??
maar ik ben er nog altijd niet uit.. of een goedkopere c30ne met minder power, of meteen sparen voor een 24v.. :hmmz
Jigsaw
Deelnemermooi wagen !! :wors :wub
ik zou alleen de reflectors achter verwijderen
-
AuteurBerichten