Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jigsaw
Deelnemerik zou het eerlijk gezegd niet weten, zal van de week even kijken
Jigsaw
DeelnemerJack,
Ik wil alleen maar zeggen dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om een motor te wisselen, heb het nu al tig keer gedaan, ook ik ben gewoon ergens mee begonnen zonder de voorkennis ervan te hebben. Heb nooit iets gedaan met auto’s, maar wilde wel een ander blok in de auto. Als ik het een ander liet doen was ik 10x zoveel geld kwijt, dus er zat maar 1 ding op: zelf doen. Als je iets graag wilt, lukt het ook vaak, dat probeerde ik even duidelijk te maken :)
Jigsaw
Deelnemer[rquote=1826583&tid=139249&author=martslaats]had ik ook aan gedacht maar zelf kan ik het niet en dan moet ik het al laten doen en dan nog eens de vraag of het dan wel een goed blok is[/rquote]
kan niet bestaat niet ;)
Jigsaw
Deelnemerdan gok ik eerder op de aandrijfas/wiellagers, het is echt oorverdovend en het trilt door de hele auto heen zeg maar. bij lagere snelheden als 90 km/h is er ook verder niks te merken. hoe hoger de snelheid, hoe meer lawaai/trilling. wat kan er met de aandrijving mis zijn? een lager of iets dergelijks?
Jigsaw
Deelnemeriemand enig idee hoeveel zoiets kost ? heb er wel interesse in op die manier
Jigsaw
DeelnemerIk heb nog wat info gevonden over het prototype van de lotus omega;
er zijn een aantal uiterlijke kenmerken die anders zijn dan van het productiemodel, namelijk:-andere achterklep (kentekenplaat zat in de bumper, later gewijzigd vanwege kostenplaat)
-kleinere achterspoiler (deze was wel electrisch, verwijderd vanwege kostenplaat en de mogelijkheid tot mechanische defecten)
-andere (grotere) einddemper
-3 delige velgen (verwijderd vanwege hoge gewicht van de auto)
-mistlampen in de voorbumper (verwijderd vanwege airflow naar oliekoelers)
-maar 1 luchtrooster in de motorkap (verplaats naar boven de turbo’s en een 2e toegevoegd om het geheel symmetrisch te maken)
-opel motorsport strepen op de grille
-zwarte koplampen en knipperlichten
-interieur van een evo 500 (vervangen door normaal leder interieur vanwege hoge kosten)
-rode instrumentverlichting
-boordcomputer in plaats van klokjemotorisch is deze ook iets anders als het productiemodel, deze had een normale C30SE met 2 turbo’s van een Lotus Esprit, deze auto was ook eigenlijk een show car. Later kreeg men gewoon de C36GET. Er zijn ook nog prototypes bekend met een 12 klepper








Jigsaw
Deelnemerschitterend ! :thumbup :wors
hoewel ik de oude velgen net iets mooier vond met die gepolijste rand
Jigsaw
Deelnemervorige week een oranje ascona gespot in landgraaf
Jigsaw
DeelnemerJa hoor. Goudzoeker natuurlijk. 2 ton erop en dan nog meer vragen als een lotus omega :o
Jigsaw
Deelnemerben inmiddels voorzien via Frenkie ;) allen dank.
nee, de b10d fitting is de dikke lamp die zorgt voor de verlichting van het dash zelf. Ik bedoel de kleine indicatielampjes voor het knipperlicht enzo. volgens mij heeft die fitting niet eens een naam want kan het nergens vinden. Bij de heuts wisten ze ook niet hoe ze heten
Jigsaw
Deelnemerik heb niet de lampjes nodig maar de fitting ;) en de dealer is een afzetter, daar betaal ik veel te veel
Jigsaw
Deelnemer27 november 2010 om 23:57 In reactie op: combischakelaar ruitenwisser/richtingaanwijzer senator a2 #17766097Jigsaw
Deelnemerdie had ik hier al eens gepost, is geen compleet blok. Met block bedoelen ze in duitsland het onderblok.
Jigsaw
Deelnemermotortje heb ik volgens mij, moet ik even goed zoeken.
instructieboekje (nederlands) kun je lang zoeken, die zijn volgens mij uiterst zeldzaam
Jigsaw
Deelnemerals je dan toch voor originaliteit gaat kun je ook een C30NE inbouwen en het kleppendeksel van de 3.0E blijven gebruiken. Zie je nog niet eens dat er iets veranderd is :angel
Jigsaw
Deelnemerfeit:
er zijn mensen die last hebben van een traag opel forum
feit:
er zijn mensen die geen last hebben van een traag opel forum
conclusie:
aan opel forum ligt het dus niet
Jigsaw
Deelnemermet uitzondering van gistermorgen/-middag nooit problemen. Zal toch echt aan jullie eigen verbinding liggen dan.
Jigsaw
Deelnemerja, want dis is natuurlijk een heel speciale exclusieve monza, een carroserie uit gegoten alluminium ! die roesten niet!
Jigsaw
Deelnemerwaarom? deze heeft volgens de papieren 26pk extra tov een c30se , natuurlijk ook leuk. Maar 270pk is net wat interessanter
Jigsaw
Deelnemervolgende onderdeel:
Onderblok + Krukas C40SE
€2000
http://opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=456168&highlight=c40se#post456168
Luchtmassameter C40SE
€350
http://opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=410962&highlight=c40se#post410962
Complete motor C40SE
€ onbekend
http://opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=423540&highlight=c40se#post423540
Diverse onderdelen:
http://opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=298509&highlight=c40se#post298509
Net nog iets gelezen: Inlaatspruitstukken (die dual-ram buizen) van een C40SE zijn ook dikker als een normale C30SE
Jigsaw
Deelnemerontopic:
Irmscher 4.0 kleppendeksel te koop
vanaf €290
Jigsaw
Deelnemervolgens mij zijn die van een GSE ook nog anders als van een normale monza. Dan heb je ook nog het verschil of ze in hoogte verstelbaar zijn of niet.
Jigsaw
Deelnemerwel een opknapper zo te zien, geen spiegels en achterruitwisser
-
AuteurBerichten