Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb tevens een nieuw probleem geconstateerd:


Is dit ernstig? Zo ja, moet je dan die hele tussenpijp vervangen?
https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/tussenpijp/opel/astra-g-hatchback-f48-f08-bouwjaar-1998-02-2009-12/c1746-588-14671/tussenpijp-opel/p300672.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Zag dat je namelijk ook een flexibel uitlaatdeel kon kopen, maar dan moet je het lassen.
http://www.uitlaatdiscounter.nl/auto-onderdelen/opel/astra-g-5/1-6-16_v-325/flexibel-uitlaatstuk” onclick=”window.open(this.href);return false;Voor beide oplossingen moet ik iemand vinden, maar het volledig vervangen scheelt 20 euro in de aankoopprijs.
@Helmer opelfan wrote:
Kijk eens bij koude motor. Zodra die gestart is of binnen korte tijd de radiator warm word. Dan is haast zeker de thermostaat overleden. Zeker met dit koude weer. Ende thermostaat sluit niet meer. Kan de motor niet warm worden.
En wat de temp aanduiding. Kan de buitentemperatuur meter zijn
Hoeveel kost zo’n thermostaat?
Ik moet de auto morgen en zaterdag nog gebruiken is dat ernstig?
Moet ik perse die distributieriem + waterpomp vervangen dan?
Dacht dat het altijd 90.000 km was of 6 jaar.
@KRSA2000 wrote:
Voor het prijs verschil heb je ook een nieuwe distributieset gemonteerd, dus kosten de auto’s eigenlijk even veel
Maar dat + een nieuwe sleutel kom je toch uit op zo’n €500+ euro.
Misschien dat dit een betere oplossing is:
Airco vullen, ventilator maken zodat dat geratel weg gaat als je het op warm zet en dan zo altijd rijden? Neem aan dat die dan niet beslaat vanwege de airco?
Werkt dit?
@Dolby wrote:
Wat je kunt proberen is om de ramen van binnen goed vet vrij te maken met bijvoorbeeld glas sex of een ander schoonmaak middel om de ramen schoon te krijgen. Wanneer dit geen resultaat op levert zou ik inderdaad eens kijken of de recirculatie klep of knop niet vast blijft zitten. Je kunt ook testen om te rijden met het raam een klein beetje open. Als dan je auto wel goed vrij blijft zou er toch iets moeten zijn met de verwarming moeten zijn of recirculatie klep.
Zojuist een rit gemaakt met raam op kiertje en dan gaat het in principe prima. Helemaal dicht dan beslaat die wel langzamerhand. Weet alleen niet of dat ook zo is wanneer het erbij regent…
Daarnaast nog langs een garage gereden om te kijken hoeveel het maken van de kachel/ventilator/ratel gaat kosten. Zeggen ze dat ze het niet weten, maar schatten tussen 250-400? :wtf
Recirculatieklep knop gaat wel aan en uit, maar zie voor de rest niet echt beweging. Weet niet of die nu dus in de “open” stand staat voor verse lucht of niet.
@linfiel wrote:
Als dit het enige is dan zou ik de Astra niet gauw weg doen want dit kan niet veel wezen behalve de airco dan,
Staat de knop van de recirculatie niet toevallig ingeschakelt, deze sluit heel je cabine af van verse lucht dan beslaan ook je ramen in een rap tempo en krijg je ze niet helder,das 1, kijk eens onder je vloermatten of daar geen paar liter water ligt van een of andere lekkage, das 2,
als het naar een zoete koelvloeistof ruikt heb je een lekke kachelradiauter en dan heb je ook nattigheid binnen en wat betreft de kachel ratel, bedoel je hier de ventilator mee? de airco daar kan ook van alles mis mee zijn zoals een lekke pomp waardoor de vloeistof ontsnapt, maar dit moet je toch laten onderzoeken door een bedrijf die de spullen hier voor in huis hebben.Naja ik stoor mij dermate erg aan bovenstaande problemen. Bedoel dalijk rijd ik een fietser oid aan omdat ik een niet zie door die ramen, dus veilig is het ook niet.
Afgezien van deze problemen heeft die ook nog roest bij de achterwielkasten, dus ooit moet die toch weg alleen hoop natuurlijk niet nu. Dit repareren kost zo’n €650,- zei de garage en dat is toch wel wat voor een student :roll:
Met vloermatten bedoel je toch niet het tapijt waar de matten op zitten of wel, want als je de matten bedoeld dan zie ik geen liters water nee.
@SimpleFace wrote:
Volgens mij heeft hij al een nieuwe maar weet hij niet hoe de oude eruit te halen. Meestal komt het neer op dashboard kastje passagierskant verwijderen. En daarna net zo lang dingen verwijderen totdat je het ziet. Heb er geen how to van kunnen vinden. Voor de Astra H zijn er wel youtube video’s van te vinden, zal wel vergelijkbaar zijn.
Lang ding verwijderen?
Maar bij bovenstaande foto is het dat bakje precies onder de rood/witte kabels toch?
@Chris426 wrote:
Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).
De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.Climate Control? Die heb ik namelijk niet.
Maar valt me ook op dat als ik blaasstand richting de voorruit doe de klep ook automatisch in een andere stand gaat staan.
Maar het is dus als die kokerding dicht is hij lucht aanzuigt van buiten en als hij open richting het interieur is dan is die dicht?
@TedMechanic wrote:
Grappig, dat ziet er echt compleet anders dan bij mij. Op de middelste foto zuigt die aan uit het interieur en op de onderste foto zuigt die aan van buiten.
Je gaf eerst aan dat die werkte, maar als die half open blijft staan werkt die dus niet ;) Hij kan of open of dicht.
Dus hij moet zoals de laatste staan?
Denk zelf dat die half open stond omdat ik toen contact uit deed toen die nog niet klaar was met draaien.
Heb hem nu wel net als de onderste foto staan. Probeer alleen nog steeds filterklep open te maken
Zo zat die eerst, half open:

Wanneer is de recirculatieklep gesloten en dus beslaat die niet?
Bij deze:

of deze:

Oké dashboardkastje gedemonteerd. Recirculatieklep doet het gelukkig gewoon.
Alleen krijg die klep bij het filter niet los. Zitten vast met 2 klemmen alleen weet niet hoe ik die los kan maken
@TedMechanic wrote:
@Jiang153 wrote:
Goedenavond,
Vandaag kreeg ik steeds beslagen ramen in mijn Astra G. Ik kreeg de tip om mijn interieurfilter te vervangen, maar hoe weet ik welke ik nodig heb als ik het online bestel?
Ik zie namelijk dat er een type BEHR is en een type DELPHI? :shock:
Er kunnen inderdaad twee types op zitten, een vierkante of een rechthoekige. De beste manier om het te weten is om de oude er gewoon even uit te halen en te kijken welke je hebt.
@Chris426 wrote:
Kijk ook even na of je motortje van je recirculatieklep niet stuk is.
Dit was bij mij het geval, klep bleef dicht staat en ramen sloegen meteen aan.
Dat was bij mij ook inderdaad. Ik had altijd last van beslagen ramen bij ieder drupje regen wat er viel. Klep was inderdaad kapot. Ik heb ‘m vastgezet in de frisse lucht stand en sindsdien zelfs bij hevige regen nog niet eens de achterruitverwarming aan hoeven hebben.
Kan ik die klep ook met de hand dichtdoen en dan vasttapen oid? Geen zin om alles los te halen :angel
Kan het zijn dat de BEHR standaard in de astra zit of moet ik toch echt even kijken?
@KRSA2000 wrote:
Dat zijn gewoon twee merken.
Zoek op kenteken en kies eentje uit.Dat heb ik gedaan. Heb op kenteken gezocht en kwam op meerdere uit.
Soms staat erbij of het voor auto’s met stuur links/rechts is of airco ja/nee. Bij de ene staat ook “extra verwarming” maar wat ze daarmee bedoelen? :wtf
@johanhummer9 wrote:
Ff helemaal dicht en dan 2 sec vasthoudeN dan moeten ze het weer doen
Al geprobeerd. Zelfs al houd ik een 3 sec ingedrukt gaat die niet automatisch.
Nu werkt die dus alleen als ik knopje ingedrukt houd.
Edit:
Oh wacht nu doet het weer!
@kitkat072 wrote:
te weinig stroom
kan wezen dat je dynamo en of je accu stuk is
gr jackKan dit ook de oorzaak zijn van waarom mijn elektrische ramen niet meer automatisch naar beneden gaan wanneer je de knop ca. 1 sec ingedrukt houdt?
@MoNo_eGo wrote:
blaadje in de kachel , misschien je benzpomp aan zijn einde ?
kind/vrouw op de achterbank (wil ook nog wel eens ratelen ;) )Blaadje in de kachel dan hoor je het toch heel de tijd? Nu gaat het gewoon na een paar keer contact aan/uitzetten gewoon weg.
@Maartuh wrote:
Wat voor motor?
Misschien de ketting?X16SZR
@Famempeters wrote:
Maar je moet wel reeel blijven een G Astra die al zover heen is ????? beide kanten opknappen, uitlaat en Distributie ik leverde 2 jaar geleden een van 2000 in met 90.000km op de klok helemaal gaaf en niks loos werd door mijn dochter ingeruild op een nieuwe VW Polo 1400 heel kompleet ding iets van 15.000 € wat komt er voor een kei gave G Astra terug 1400€ dan moet je niet denken dat je zoveel geld meer in zo,n ding gaat steken . Ik ben in hard en nieren Opel man en Opel beun maar denk goed na een tikje van een honderd of 7 a 8 en hij gaat de schredder in . dit was mijn motivatie om te zeggen maak schoon slijp uit boetzeer met plyether spachtel kan je veel al zelf en werk het bij . koop bij Raymundus een uitlaat voor 1/3 van de verkoop prijs gloednieuw aan huis knal dat ding er onder kan eigenlijk elk beetje handige knul zelf en rijden met het ding doet hij het zo nog 1 of 2 jaar klaar en sloop ?????
dat is toch de eerlijke weg het worden toch geel jong of old timers .
maar zo als vaker ik geef eerlijke info naar mijn klanten en dat vinden sommige Forum mensen belachelijk . dus bij deze kritiek op mijn mening is niet nodig .Bert
Ja heb zo’n goedkope uitlaat bij uitlaatsetje.nl besteld, maar heb uitgerekend dat ik in totaal 1800 euro heb uitgegeven aan deze kar excl. dat roest weghalen.
Heb er nu dus 6 maanden meegedaan en had gehoopt dat ik de 2-4 jaar ga halen
Was idd van plan de kar weg te doen als het repareren van dat roest nog meer kost dan de kar zelf
@b07 wrote:
kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectylIk heb echt geen idee. Ik moet nog fysiek langs een garage gaan om het te laten controleren, maar ikzelf dacht dat het alleen de rand is.
Dalijk heb ik een kar gekocht die op zich helemaal prima is muv deze roestige wielrand :thumbdown
En dat terwijl ik morgen de uitlaat laat vervangen en volgende maand nog distributieriem, zou zonde zijn :???:
@Andre_Ede wrote:
Heeft die schade gehad ofzo is een beste bak roest.
Onze G van 16 jaar oud heeft nog geen vlekje roest en slaapt al 16 jaar buiten.Ca. 6 maanden geleden gekocht en toen was het al zo. Had snel een auto nodig ivm werk, maar dacht als ik dit kan fixen dan kan die nog best paar jaartjes mee.
Zou zonde zijn als dat niet zou gebeuren, want ga binnenkort uitlaat en sowieso volgende maand nog distributieriem vervangen omdat die de 90.000 heeft bereikt
@turbodiesel wrote:
Ja een goede beunhaas doet dat wel voor je voor paar knaken
succes ermee
Heb wel iemand die het kan lassen. Waarom moet binnenscherm ook? En dat binnenste deel moet je die op het buitenste deel plakken en dan lassen? :wtf
@turbodiesel wrote:
opel kwaal zou er nieuwe randen in laten lassen. Na 6 opels heb ik geen een roestvrije opel gehad jongeste was 5 jaar.
nou oke de agila van het vrouwtje daar vind ik niks op.
Hoe duur kost zoiets?
Moet ik deze 3 dingen kopen en dan erop laten lassen door iemand en spuiten of…?
http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-binnenwielrand-r-3742348-van-wezel/p5764.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-wielrand-5-d-h-b-rechts-3743148-van-wezel/p5760.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.carfantasy.nl/binnenscherm-rechts-astra-97-04-p-168862.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben langs een schadehersteller geweest en die zei dat achterscherm + binnenscherm samen €2000,- was :thumbdown :ass
-
AuteurBerichten