Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2017 om 10:39 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #18346469
Nou geprobeerd.
Dat kapje is gebroken :-(
Wisser kreeg ik ook niet af want moer zat rete strak, maar nadat ik dat kapje eraf had (gebroken) beetje ging wiebelen zit die nu wel weer goed en niet tegen de motorkap aan. Kon een beetje omhoog krijgen eigenlijk alsof die diep naar benenden was gevallen.
Nu weer een andere kap zoeken denk ik.
27 juli 2017 om 00:25 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #18346460[quote quote=18346457]ja.. een doppenset bij de hand hebben… werkt het makkelijkste… dan zoals hierboven vermeld wat los wiebelen en een tandje omhoog zetten en de wisser weer vast draaien…
[/quote]
Zoals deze kerel?
Alleen hoe plaats je een “hoger” want je duwt meestal alles toch tot op z’n einde alvorens je er een moer op gooit?
Kan je dat ding omhoog duwen? Is dat die “Dop” die jullie bedoelen?
26 juli 2017 om 23:52 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #18346456[quote quote=18346452]Zit een dopje aan het begin van de wisser deze los halen, dan kan je de wisser van het mechaniek af “wiebelen”
En dan iets hoger terug plaatsen zodat ie hoger in z’n 0 positie komt.
En de motorkap niet meer raakt.
[/quote]
Moet je nog wat losdraaien oid met gereedschap?
Ben leek :scratch:
[quote quote=18345026]
waarom op zo een rare duitse site bestellen, er zijn er ook zat in nederland die dit leveren.
persoonlijk zou ik dit soort dingen sowieso niet online bestellen ivm verkeerd leveren e.d.
maar goed, gezien de tekeningen komt de onderste link het meest overeen.
http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/opel-astra-g-hatchback-f48-f08-1-6-16v-101pk_v8995_g3096.html
hier staat die van gates ook op.Moet ik dan 02HL5118 of 02MV7225 hebben?
Want die link die jij geeft stuurt mij ook alleen naar het overzicht.
als u leest wat er op de site staat dan leest u dat het tot of vanaf motornummer is.
dus deze vraag kan u zelf beantwoorden en niemand anders.[/quote]
Oke heb maar gewoon de 02HL5118 besteld dan maar. Zal vast goed zijn.
Waar kan je eigenlijk het motornummer vinden?
[quote quote=18345019]waarom op zo een rare duitse site bestellen, er zijn er ook zat in nederland die dit leveren.
persoonlijk zou ik dit soort dingen sowieso niet online bestellen ivm verkeerd leveren e.d.
maar goed, gezien de tekeningen komt de onderste link het meest overeen.
http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/opel-astra-g-hatchback-f48-f08-1-6-16v-101pk_v8995_g3096.html
hier staat die van gates ook op.[/quote]
Moet ik dan 02HL5118 of 02MV7225 hebben?
Want die link die jij geeft stuurt mij ook alleen naar het overzicht.
[quote quote=18337687]Heb je de interieurfilter nagekeken?
deze zit vaker vol met dennennaalden, blaadjes enz.[/quote]
Is leeg.
Daarbij als ik ventilator op stand 0 zet dan hoor je het geluid ook niet meer dus waarom zou het te maken hebben met het interieurfilter?
Tips hoe je de pedaalrubbers bij de G het beste kan vervangen?
Dingen gaan er amper op
Was de kachelkraan. Hij lekte bij de rubbers, maar is nu opgelost.
Hoe krijg ik alleen de koelvloeistof die nu in m’n vloer zit weg/droog? Heb met een handdoek al zoveel mogelijk weggehaald, maar hij is nog vochtig.
[quote quote=18337180].. dan kan ik je met 99% zekerheid melden dat je kachel radiateur kapot is…
daar loopt koelvloeistof doorheen.. en als de core lagen kapot gaan/ lekken dan loopt de koelvloeistof eruit..
als je in de auto zit.. en je motor is op temperatuur heb je dan ook een vreemde stank in je auto??[/quote]
Ruik niets speciaals, maar misschien komt het ook omdat ik zo’n speciaal pakje heb dat vieze geurtjes wegneemt + airfresher hangen. Leidt nu af van de vettige matten aan de voorkant.
[quote quote=18337290]ongetwijfeld kachel radiateur stuk… ik had net ook het probleem met Astra G en hij bleef maar koelvloeistof verliezen. Er zat een scheur in de radiateur en die vervangen maar bleef vocht verliezen. Helaas in mijn geval bleek het toch koppakking te zijn maar één van de zaken waar ik naar moest kijken is of er lekkage binnen was. Dat was dan goed nieuws als dat zo was… als het goed is beslaan je ramen ook snel…
[/quote]
Om eerlijk te zijn beslaat die niet echt snel nee.
Maar heb een radiateur en kraan gekocht dus zal die morgen er wel in zitten, want nu is het reservoir van de KVS na 800 km al leeg en de matten aan de voorkant zijn nog steeds nat/vettig.
Misschien een stomme vraag maar die ijzeren clipjes
[IMG]http://i67.tinypic.com/2v1xliv.jpg[/IMG]Voor wat is dat, want kan eigenlijk niet vinden waar het hoort?
[IMG]http://i65.tinypic.com/2s169vd.jpg[/IMG]
Bij een astra G hoe haal je de parafaan los om de blaadjes eruit te halen?
@Speedswitch wrote:
Zelfde symptoom hier met een X16XEL in Astra G. Geen idee wat het zou kunnen veroorzaken, heb zelf al e.e.a. vervangen aan de auto en vacuumlekken uitgesloten, al ga ik preventief nog wel mijn inlaatpakking en injectorringen vervangen + injectors reinigen, en ben ik een afspraak aan het inplannen met ZakHooi om mn ECU te updaten naar software versie 3, waarin “een probleem met de stationairregeling” verholpen wordt. Als een van deze zaken verbetering brengt zal ik het laten weten.
Overigens lees ik veel over dat verhoogde stationair-probleem op astra-g.de en astraownersclub.uk, schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met deze blokken. De kenners zeggen dat het komt omdat de Multec S module een beetje een dinosaurus is, doorontwikkelde versie van de ECU’s uit de late jaren 80, en het daarom simpelweg niet zo betrouwbaar en accuraat werkt als nieuwere auto’s.
Edit: Overigens is het hoge-toeren-probleem bij mij afhankelijk van de buitentemperatuur. Als het warmer dan 18 graden is gaat ie bij een koude start op 2500rpm hangen, bij lager dan 18 graden start ie “normaal” op 1500rpm
Apart.
Ja heb het idd ook als het warmer is dan 18 graden en dat vind ik dus zo raar, want ik dacht namelijk dat het alleen voorkomt wanneer het wat kouder was maar nu gebeurt het eigenlijk altijd. Bedoel je met dat hangen op 2500rpm als je gas geeft of echt letterlijk stationair na de start?
Ga denk ik maar even langs de garage en vragen.
Voor hetzelfde geldt moet ik hele ruit wisselen en dan als dat het geval is laat ik het wel even achterwege nu.
Zie nergens echt beschadigingen? Hoe spoor ik het ook?
@Opeltje17 wrote:
Nee jij hebt het over het dashboard, als je via je ventilator roosters een zuisend geluid hoort is de kans groot dat er te weinig koude middel inzit.
Wat ook wel voor komt is een jankend geluid van de pomp dat had mijn astra ook hier het geluid van mijn(ex) astra:
https://www.youtube.com/watch?v=xP-IVG4K5Ps” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hmm nee zo hard is het geluid ook niet.
Maar een airco is dus niet stil?
Net wel rondje gemaakt met airco aan en het geluid wordt in principe wel stiller als je rijdt…
@Opeltje17 wrote:
Soort zuisend geluid? Grote kans dat er te weinig koelmiddel in het systeem zit, even langs de airco boer op druk laten zetten en checken op lekken.
Je bedoelt zoals deze:
https://www.youtube.com/watch?v=IO3amKNhlRo” onclick=”window.open(this.href);return false;Als dat zo is dan nee, maar meer van dat je de airco hoort draaien? Dacht altijd dat airco vrij stil was toch?
@omegast wrote:
yep…de schrootprijs voor deze bak is zeker redelijk.want daar zal die wel belanden.
Verkocht voor 375 waarvan 25 advertentiekosten zijn.
Wordt geëxporteerd naar Georgië, maar hey ben er tenminste vanaf. :wors
@tradevil wrote:
ik kan je twee nieuwe clips leveren met twee rvs schroeven, in plaats van je roestige torx-schroeven.
Heb deze bij mij ook vervangen.Bedankt maar heb gewoon de schroeven van de oude Astra gepakt. :thumbup
Heb gister de oude Astra te koop gezet en heb van enkele handelaren boden gekregen varieerend tussen de 200-350. Heb om eerlijk te zijn ook geen idee hoeveel ik ervoor kan krijgen, maar meer is beter. :angel
Het op marktplaats zetten was al 25 euries.
Bedoel hij start niet, roest wielkast, airco slaat niet aan, kachel ratelt en recirculatieklep gaat niet meer dicht.
Zijn die koplampen verwisseld krijg ik dit weer………..geen dimlicht

Denk dat ik nu maar naar de garage ga…
@omegast wrote:
@Jiang153 wrote:
Nou helemaal mooi heb bij de nieuwe Astra op dezelfde plaats als de dolgedraaide oude torx eentje die wel draait, maar niet omhoog komt……
mischien met een tang,draaien en trekken tegelijk.vaak zit er ruimte in die plastic delen.
Geprobeerd maar lukt niet. Zal het morgen nog een keer proberen aangezien het vandaag opeens begon te regenen, maar als het dan ook niet lukt dan laat ik het maar bij de garage even proberen aangezien ik zelf eigenlijk hier zo goed als geen gereedschap heb.
Vandaag kon ik amper die koplampen vervangen omdat ik deze schroef op deze plek niet loskreeg.
Nou helemaal mooi heb bij de nieuwe Astra op dezelfde plaats als de dolgedraaide oude torx eentje die wel draait, maar niet omhoog komt……

Dat zwarte bak dinges tussen in het midden.
Ik heb niet eens kachel omdat die gewoon niet warm wordt.
Denk gewoon echt dat het de thermostaat is, maar moet je het perse incl. huis vervangen of kan je ergens ook alleen de sensor halen?
@Helmer opelfan wrote:
Kan ook een tussenpijp vervangen. Kost ook niet de wereld
Kan ik dan voor nu gewoon zo door blijven rijden totdat die lek gaat of brengt dat meer problemen met zich mee?
Probeer zo min mogelijk kosten te maken omdat het financieel nu niet echt mee zit als student, maar die thermostaat is wel belangrijk dus dat moet sowieso. :???:
@Helmer opelfan wrote:
Is enkel het flexibele deel wat kapot is. Als de uitlaat nog dicht zit is er niks aan de hand.
Je hoeft niet de hele uitlaat vervangen. Diameter van de uitlaat opmeten. En de lengte van het flexibele deel. Of lassen of met klemmen een nieuwe er tussen
Hij is nu nog wel luchtdicht, maar weet niet of het op de lange termijn ook werkt.
Zal vast weer 150 euro kosten om dat deel te vervangen aangezien ik het liever door iemand laat doen die er verstand van heeft, maar dacht dat het vervangen van de tussenpijp misschien wel voordeliger is aangezien het minder lang duurt en minder risico is dan lassen. :shock:
-
AuteurBerichten