Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik snap er geen reed meer van.
obd2 is toch vanaf 1996 ingevoerd.
toen zijn ze ook begonnen met de meerpolige stekker toch.ik zal binnenkort eens kijken bij een maatje van me of die hem uit kan lezen met zijn bleutooth obd2 lezer.
groetjes jurrian
volgens mij heeft een x16xe helemaal geen v snaar maar een multiriem.
maar het is een motorsteun die je ziet.
ik heb de vorige keer een krik onder de motor gezet en daarna motersteun los gehaald en multiriem vervangen.
let wel dat was een andere motor maar principe is gelijk.eerst vet aan doen en dan schuiven gaat makkelijker.
geloof me heb het nu 3 keer gedaan in 8 jaar bij 2 auto’swelke auto??
asta F,G,H,J
wat voor een model?
hatsback sedan, cabrio, station.ik vermoed het relais van de brandstof pomp.
mogelijk door trillingen doet hij het dan weer.ik zou het proberen door het relais te vervangen ze zijn er genoeg op de sloop en voor weinig geld.
groetjes Jurrian
neem dan een pipercross viper kit.
heb hem nu zelf niet meer maar op mijn vorige auto liep dat veel lekkerder.
enigste nadeel is dat je de pijp ergens moet maken.mijn centrale deurvergrendeling weer gefixt.
opel vaassen misschien zien we mekaar nog wel eens.
kom uit epeDaar was ik al achter.
had er nog een liggen.
heb eigenlijk geen idee wat er mis was maar alles doet het weer.enigste wat ik me kan bedenken is dat het kastje van conrad die voor een afstandsbediening zorg kortsluiting met het chasis heeft gemaakt.
de boel maar ingetaped en alles doet het weer.
kat kapot zeker weten!!
je kunt een kat vervanger (stuk buis) er tussen zetten maar waarschijnlijk met de apk een probleem.groetjes jurrian
nog 1 vraag zit er nog verschil in de kiekert??
voor en na facelift?maar stuurt de kiekert dan de lock methode en alarm aan?
gescholden op mijn astra cabrio F.
centrale deurvergrendeling doet het niet meer en mijn alarm wil er ook niet meer op.er zijn 2 methodes.
1 bij de hadrem onder de auto zit en stel bout.
2 bij de remschijf zit een gat en daarmee kun je een stelbout draaien.ander probleem kan zijn dat je steuntje aan het afscheuren is.
niels vertelde dat toen ik mijn rvs uitlaat kreeg dat dit vaker gebeurde.
moet ook nog kijken wat bij mijn cabrio het probleem is. stel ik hem op bij de handrem loopt ie aan.gebruik mijn handrem overegens nooit.
groetjes jurrian
bougies vervangen.
volgende punt is kleppendeksel pakking vervangen van mijn x18xe.
bougie bij de ontsteking zat wat olie op.groetjes jurrian
rijd zelf ook astra f met et 37 17inch 7j met 205/40/17 en heb er ook geen last van.
tja kwik fit vind ik ook niet alles.
ik ben door kwik fit hoofd kantoor is naar een aantal stations geweest om daar mijn auto een grote beurt te laten geven.
was daar aan het werk met een verbouwing.1station had al mijn schokdempers vervangen omdat die kapot waren.
bleek uit een test bank (die ze niet hebben)
heb mijn oude schekdempers weer terug laten monteren want mijn auto is verlaagd met veren en schokdempers en had ze geen toestemming daar voor laten geven.
op de rekening stond mijn luchtfilter op die niet vervangen was omdat ik er net een knn inlegfilter in had gedaan.
dus ik weer aan het werk bij kwik fit hoofd kantoor en ze hebben de rekening uit het systeem gedaan en moesten toegeven dat ze fout zaten maar zou toeval wezen.station 2 een week later: remolie vervangen (1maand oud)
remblokken vervangen (1maand oud)
en de andere standaard dingen die dus een week oud waren en 100km terug vervangen waren door station 1
en raar maar waar weer luchtfilter op de rekening en ik zou mijn banden moeten vervangen (hadden nog veel profiel) maar werd netjes over gebeld door de garage.dus op het hoofdkantoor hebben ze weer alles weggehaald en moesten weer toegeven dat ze fout zaten.
ik zeg gelijk daarom ga ik dus nooit naar die afzetters van een kwikfit.daarna gewoon de klus af gemaakt en nog een paar andere klussen gehad van ze.
groetjes jurrian
niet heel veel. alleen wat er in de leiding van voor naar de pomp.
dus geen slijp machine of sigaretten roken.groetjes jurrian
de beugels van de tank nog goed??
misschien dat die gekanteld is en daardoor niet het laatste benzine kan pakken.bij mijn oude sedan heb ik dat eens gehad, maar de garage kwam daar mee toen ik hem weg bracht dat ze weg gerot waren en dat die nog hing aan de vulhals.
groetjes jurrian
ok ik heb rond om schijfremmen.
ik bedoel alleen wat anders als nieuwe remblokken en schijven.
je remklauw heeft 1 zuiger aan 1 kant.
als die druk geeft gaat de hele remklauw schuiven en drukt die de andere remblok ook op de schijf.
dit gebeurd door een glij pin.
als deze vast zit gaat de remklauw niet terug naar binnen en blijft 1 remblok aan de kant waar geen zuiger zit door remmen omdat die nog steeds tegen de schijf aan is gedrukt.dus haal de voorremmen nog eens los en kijk of de remklauw makkelijk kan bewegen.
ik denk namelijk niet dat de achter het probleem is. want trommelremmen werken met 2 zuigers.groetjes jurrian
zijn nette waardes vind ik.
kun je niet meten of er lek spanning op de contact + staat.
als hier stiekem nog 6v of zo op staat kan diena pruttelen denk ik maar krijgt niet alles genoeg voeding.groetjes jurrian
ik vermoed eerder dat de remmen vast zitten aan 1 kant.
de glij pin zit vast.
gebeurd vaker.
remmen los halen glij lager er vanaf en ontroesten.
kopervet er op smeren en weer in mekaar zetten.heb het de laatste keer maar bij alle 4 mijn remmen gedaan en er zaten er stiekem 2 vast.
toevallig aan rechter kant waarmijn auto ook naar toe trok.mijn schassis al op een richbank gehad om te kontroleren of die recht was.
2 keer laten uitlijnen en niks hielp.
toevallig een bevriende garage houder die me er op wees dat het ook de remmen kond zijnow ja na 96 hebben ze nog een extra balk gekregen en de a stijl.
verder kwa roest valt het wel mee, carosserie is verzinkt en de achter kuipen zijn rond en hebben dus minder last van vuil dat er blijft liggen.wat ik je wel kan aanraden is achter zit er 2 stabilisator blokken.
haal die weg want daar blijft vuil liggen en daar rotten ze allemaal!!!!!!!kijk verder alle rubbers na want die willen vaak scheuren.
heb mijn auto nu 3 jaar en bij mij begint het ook en kan nog geen vervangers vinden.
mijn opel garage wil ook niet mee werken.groetjes Jurrian
let er op dat je er een koopt na 94 geloof ik.
na 94 hebben ze een stoffen dak.
heb e zelf ook 1 en moet zeggen leer is zeer aan te raden.
lekker een verwarmde kont met open dak.
1.8 16v is ook aan te raden.
vriend heeft een 1.6 en die s niet vooruit te branden.
mijn 1.8 16vis lekker rijden.
ik rijd gemddeld 1 o 12 en ik do nou niet echt rustig aan met rijden.
rijd niet te hard maar optrekken hou ik wel van.groetjes Jurrian
24 oktober 2009 om 17:08 In reactie op: Astra F cabrio 1.6 (rijhoogte) (en introtje van mezelf) #175394933cm bij een sedan is geen 3 cm bij een cabrio.
cabrio is zwaarder en wordt dan z’n 4 a 5cm.
ow heb bijde auto’s gehad met 1 verlagingsset.
dus onderling ook geen verschil in de veer.maar ik heb een koni set maar kan gewoon nog overal overheen.
dempers zijn in hardheid instelbaar.
verder heb ik eigenlijk maar bij 1 drempel een klein probleempje met mijn middendemper.
maar er zit ook een groep a uitlaat onder die heel iets lager is want met mijn orginele had ik er geen last van.groetjes Jurrian
Ga het anders aan pakken. begin eerst de auto te demonteren en dan breng ik het hele chassis en panelen allemaal naar een zandstraal bedrijf.
ga eerst de auto dus helemaal blank maken om te zien waar die roest en wat er vervangen moet worden.
denk dat het de beste manier is om zo lang mogelijk met mijn auto te kunnen doen.
bedoeling is dat die nog heel wat jaartjes bij me blijft.groetjes Jurrian
matten kun je bestellen bij nlpower kun je zelf ontwerpen.
heb ze er een week inliggen en de pasform is goed, moest wel 4weken wachten voordat ze er waren.groetjes Jurrian
-
AuteurBerichten