Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je had ook gewoon de kiekert er tussen uit kunnen halen!!!
maar jammer dat we het niet meer aan de praat hebben gekregen.
groetjes jurrian
inderdaad egr vacuum.
als ik het zo zie is het een x20xev blok.
zit er in die leiding iets in dat die afgedopt is??mijne zit ook zo, maar de hele egr is weg.
groetjes jurrian
gewoon met je vinger voelen of de spiraal nog heel is.
ook kan de toplager kapot zijn als het alleen met sturen is. (moterkap los en dan zie je een zwart rond ding omhoog komen, hand er op houden en dan iemand laten sturen, voel je schokjes is die kapot, maar dat hoor je dan ook wel dat het geluid daar vandaan komt)
stuurkogel de uitgelubberd is. ( zet de auto op de krik en probeer dan met je hand of je het wiel kan laten sturen, heb je een schok heb je speling)
draagarm die uitgelubbert is. (auto op de krik en dan met een koevoetjeer tussen en kijken of je speling hebt)kan je zo geen pasklare antwoorden geven
laat iemand anders sturen en probeer eens te luisteren waar het geluid vandaan komt
ik heb geen idee om eerlijk te zijn.
maar moeten ze met schoonmaken ook kijken of het slangeteje verstopt is.ik zie wel eens bij stoplichten dat een auto onder de auto druppelt.
dat moet dan de airco zijn die het vocht kwijt raakt.dus ik vermoed als je de airco aan zet met een raam open dat jouw auto ook druppelt onder de auto.
ik vermoed ergens achter het moterblok, want zwaartekracht laat het lopen.doet ie het ook met drempels nemen??
zo ja vermoet ik je sabilisator bevestiging die aan de draagarm zit.
stuur helemaal uitdraaien en je ziet hem zitten.verder is de zwarte hoes nog wel gevuld met vet en is de hoes nog heel.
wil ook wel eens het gekraak te veroorzaken.is de veer nog heel??
kunnen meerdere oorzaken hebben.
stabilisator bevestiging is het goedkoopste van allemaal.groetjes Jurrian
airco schoon laten maken.
airco trekt vocht aan.
dat komt in een lekbakje en word afgevoerd met een slangetje naar buiten.nu blijft er wel wat vocht achter en daar gaan bacterien en algen in nestelen.
dus schoon laten maken of zelf doen.
groetjes Jurrian
ligt aan je motertype van de astra F.
Et is als het goed is allebij ET49
heb bij mij op de sloop met zelf los halen 5 euro betaald en kon er wel 10 of wel meer krijgen.
tug3506 waar kom je vandaan?
ik heb nog wel een kiekert liggen thuis.
als je in de buurt woont kunnen we eens samen kijken.groetjes Jurrian
ik wil kijken wat die wel en niet doet.
krijgt de cv wel of geen besturing.
stel dat die nu wel open gaat moeten we weer ergens anders aan gaan denken.ik snap namelijk niet dat alles werkt terwijl er zoveel draden niet aangesloten zijn.
maar als je hem van safelock af hebt kun je in iedergeval weer mensen mee nemen.groetjes jurrian
ok er zijn 2 draden aangesloten zeg je.
dan moet het werken met een + en een – die verschuiven.pak 2 draadjes en leid die even via buiten langs van de accu + en accu – naar je cv motor.
gaat die los heb je de goede combinatie.
zo niet even draden omwisselen en moet dan los gaan.microswitch is even een hoofd breker voor me.
bij mijn passagiers deur heb ik maar een 2 draads lopen.heeft de cv wel ooit gewerkt, omdat die draden los liggen.
mocht dit niet werken haal ik zaterdag mijn deur paneel er wel af om te kijken wat voor switch ik er op heb zitten en welke funties ze hebben.groetjes jurrian
ja bedoel de schakelaar in de deur klink.
die te zien is op de laatste foto.kun je de bedrading niet volgen??
ik zij toch dat het moeilijk was.
dat klote ding had ik dus los gemaakt en dat klemmetje sprong weg.dus zou zeggen volg de bedrading.
bij een orgineel systeem gaat die naar een stekker.groetjes jurrian
6 maart 2011 om 13:38 In reactie op: Boxen ingebouwd, met licht aan goed, licht uit gekraak… #17828166klopt alleen van de verlichting schakelaar krijgt hij dus op dat moment ook een 12v+
als de rode of gele dat weet ik zo niet, teveel weerstand heeft omdat die een kabel breuk heeft kan die niet genoeg spanning krijgen.om dit uit te sluiten zeg ik dus zet er even 2 draden vanaf de accu rechtstreeks op de radio en dan zou het probleem over moeten zijn.
mocht de + draad beschadigt zijn is die dan goed.
is de massa niet goed moet dat ook over zijn.is het dan nog niet goed moet het in de radio zitten.
groetjes Jurrian
schakelaartje is trouwens wel orgineel van opel.
zou die 2 draden kort op mekaar doen en kijken of die los springt.ik vermoed bij het slot, maar dit is niet een orgineel cv van opel.
ze hebben ook gewoon gaten in de deur geslepen.
orgineel zit die in het slot.
maar meet de pennen is door of er nog wel stroom op staat.
misschien ligt er wel ergens een zekering er uit, maar dan is de vraag waar zit die bij een niet orgineel systreem.misschien als er wat op staat op het motertje dan je documentatie kan vinden over het cv systeem.
groetjes jurrian
6 maart 2011 om 08:47 In reactie op: Boxen ingebouwd, met licht aan goed, licht uit gekraak… #17828163enigste wat ik me kan bedenken is de radio die teweinig spanning krijgt.
in de stekker zit namelijk een draadje die de verlichting van de radio aan zet als je de lampen aan doet.
op 1 of andere manier krijgt je radio dus dan meer spanning en het probleem verdwijnt.probeer eens een 12volt en massa vanaf je accu pakt of dan het probleem over is.
zo niet, maar nog wel met verlichting aan, maak dan een brug van de geschakelde + naar de verlichting van de radio.probeer het allemaal te bedraden met 2,5mm2.
niet elke kabel heeft de zelfde weerstand namelijk en om dat een beetje uit te sluiten een dikkere kabel.groetjes Jurrian
http://watersport.marktplaats.nl/overige-watersport-en-boten/420889512-chevrolet-v8-502-ci.html
is dit geen leuk blok voor jou??
Ik ken hem en komt uit een motorboot.
de boot was zeer snel alleen het kunstof niet.:o
dat bleek toen ze de boot aan het eind van de dag weer uit het water haalde.:Dgroetjes jurrian
Ach ja we zijn er om mekaar te helpen.
heb vroeger ook wel eens wat gevraagt hier en was blij dat ze me konden helpen.een astra F heeft niet meer zoveel geheimen voor me.
rijd er al vanaf mijn 18e in.eerst een sedan die ik wat meer opties heb gegeven. (eerst nul comfort)
daarna mijn nu nog trouwe astra cabrio.sedan had geen safe lock en mijn cabrio wel.
mijn cabrio wou pas geleden niet meer dicht.
was de pasagiersdeur die te veel weerstand had en daarom iedere keer weer omhoog kwam en de rest er af haalde.mijn klemmetje vond ik uiteindelijk in de geleidingsrail van mijn raam.
het weer terug monteren ging zeer moeizaam en heeft me veel gevloek gekost vandaar de tip om de stekker op te zoeken.groetjes Jurrian
ben ik ook met je eens, maar hij heeft het er over dat bij volledige slag wel remt dus dan zouden de zuigers dus wel de remblokken moeten raken.
nog een vraag aan de topic starter heeft je auto ABS.
Is je remvloeistof nog op niveau?
Dankzij Astra_DLS zit ik me te bedenken dat als je de zuigers er indrukt om de remblokken te monteren dan gaat je niveau ook omhoog.
Als die is overstroomt kan het zijn dat die nu te weinig heeft.als het niveau te laag is nu zou ik zeggen bijvullen en ontluchten.
Groetjes Jurrian
let wel even op hij zit met een klemmetje vast en die wil wel eens los springen.
gebeurde bij mij en na een half uur zoeken in mijn deur had ik hem gevonden.ik zou het draadje volgen en de stekker zoeken en daar met een draadje hem door verbinden heel even.
springt die los is het de schakelaar zo niet moet het de kiekert wezen.kiekert kun je uit een corsa, tigra, omega, vectra en astra halen.
zijn allemaal de zelfde kastjes en genoeg te vinden op de sloop.groetjes Jurrian
safelock is om de heleboel te vergrendelen.
de knoppen binnen doen niks.
verder heeft de deurhendels geen weerstand.bij je bestuurders deur moet je de sleutel naar links dan gaan de deuren open.
iets naar rechts en alles springt met de cv op slot
helemaal naar rechts sleutel is dan horizontaal gaat die op safelock, je kunt dan ook de sleutel er uit halen.om het er af te halen moet je de sleutel helemaal naar links doen en moet er dan af gaan.
doet die dit niet is er een schakelaartje kapot in de deur.
om dit te bekijken moet de deur paneel er af en dan vind je bij het deurslot 1of 2 schakelaartjes.
deze door verbinden en dan moeten de deuren weer van de cv af springen.groetjes Jurrian
wat je zegt klopt wel, maar dat komt omdat de remzuiger naar binnen gedrukt worden. deze moeten eerst weer naar buiten komen.
hij geeft aan dat die al remt dus de remzuigers zijn al naar buiten en drukken tegen de remblokken aan.
hopelijk is het probleem al opgelost of heeft ie wat aan de tips.
bij mijn astra F in ieder geval wel.
is een x18xe.kwa geluid niet maar hij begint net iets eerder te trekken.
groetjes Jurrian
volgens mij heeft opel heel veel er mee genoeit.
mijn 97 astra F cabrio heeft bijvoorbeeld weer een kabel aandrijving terwijl ik dacht dat de F2 modellen allemaal via de ABS sensoren gingen.
-
AuteurBerichten