Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wedden dat de handrem er niet op stond!!!!
Wist het in het begin ook niet en heb me rot gezocht waarom die het de ene keer wel deed en de andere keer niet.
Zeker een probleem als het regent en jij krijgt je dak niet dicht!!!Ik kwam er bij toeval achter.
ps haal de gewichten aan de achterkant er af. en las dan gelijk de roestgaten dicht die bij de gewichten zitten.
Zeg niet dat je ze niet hebt want elke cabrio is daar doorgerot.groetjes Jurrian
elke audio dealer heeft ze wel liggen.
je kunt de ringen zelfs bij de brezan halen.koop dan gelijk verloopstekkertjes zodat je niet de bekabeling kapot hoeft te knippen.
heb ik ook bij mijn vorige astra gedaan en met verkoop kon ik zo de oude boxen er weer in maken.groetjes jurrian
en is het gelukt??
tja ik heb ook uren zitten zoeken waarom die het de ene keer wel deed en de andere keer niet deed.waarom moet de handrem er op staan, omdat je niet rijdend het dak open of dicht mag doen.
laat even weten of je probleem is opgelost.ow en de zekering zit onder de motorkap bij de koelvloeistof.
groetjes jurrian
vraagje heb je de handrem er wel op staan?
en brand het lampje van je handrem.in het begin wist ik namelijk niet dat de handrem er op moest staan.
en ik heb een schakelaar kapot gehad waardoor die ook niet meer open wou.groetjes jurrian
OK je moet met zijn 2e zijn. 1 houd de meter goed en kijkt wat de waardes zijn.
de ander begint 1 voor 1 de zekeringen er uit te halen.
als het goed is moet bij 1 zekering je ampere gebruik minder worden.
kijk dan wat er op zit en ga dat nalopen.de garage gaat precies het zelfde doen en daar kun je dus geld mee besparen.
groetjes jurrian
ow en die 1 betekend dat het meer is dan waar je mee meet.
probeer het dan eens met 100mA of 1000mAprobeer het eens over de plus.
als je in de buurt van zwolle of apeldoorn woont wil ik je wel helpen.
groetjes jurrian
kerel haal die stenen weg en ga daarna de roest gaten dicht lassen die er zitten doordat die stenen vocht vast houden en tegen je chassis zitten.
duitse astra cabrio forum heeft tot nu toe geen 1 persoon gehad die daar niet weg rotten.
ik zelf heb ze ook weg gehaal en schrok me kapot van de roest gaten door die steen!!!in mijn ogen is het waardeloos!!!!
groetjes jurrian
vraagt die jongen niet!!!
maar antwoort op je vraag 3 deurs past heb het zelf ook gedaan met mijn astra f cabrio
je hebt je motermanegement los gehaald met die zwarte strook?
zoja zie je of een langwerpig gat door het ijzer en zit er geen kiekert of je ziet de kiekert zitten.dus maak een foto van wat jij ziet
ok ik vermoed je inlaatspruitstuk!!!
de reden is dat je een singlepoint inspuiting hebt.
via je inlaatspruitstuk gaat ook de koelvloeistof naar je blok.ik vermoed dat de pakking stuk is en daardoor benzine met koelvloeistof vermengt.
groetjes jurrian
roland doet je lampje het van je motormanagement het.
ik vermoed van niet en iedere keer als je de stekker van de lamda er af trekt zal die in de noodloop gaan.
hij rijd dan wel, maar al je sensoren werken niet!!!!je kan net zo goed je luchtmassameter los halen en hij doet precies het zelfde!!!!!!
dus wat is het nu, je komt geen stap verder!!!!!!
ga naar een garage en zorg dat je alle stekkers en het lampje van het motormanegement het weer doen!!
laat hem uitlezen en ga dan concluderen wat het is.misschien zou je de accu eerst een kwariter er af kunnen gooien aangezien je nu foutcodes krijgt van je lambda sensor.
groetjes jurrian
ok aan de bijrijderskant de zwarte kap er af halen.
u ziet dan u motormanagement. maak deze los en daar achter zie je een zwart kastje die vast zit met 2 boutjes en dat is je kiekert.cv is inderdaad alleen op sleutel, er is bij conrad wel een kastje van weaco speciaal voor opel.
heb ik er ook in zitten en nu heb ik hem op afstandbediening.groetjes jurrian
denk dat je de plus en min moet omdraaien.
een led is daar heel gevoelig voor, zitten ze anders doen ze het niet.
inderdaad en je gaatje opboren, beschrijving staat bij het vectra gedeelte.
heb zelf een x18xe en vermoed dat jij die ook hebt en daarmee waren mijn problemen opgelost.
blij dat het opgelost is.
erg lastig is het niet, ben de eerste keer ook met wim zijn beschrijving aan de gang gegaan en is goed gegaan.
groetjes jurrian
de sleutel kan dan er ook uit als die helemaal horizontaal is.
dit heet safelock. je kunt dan op geen manier, behalve de sleutel de deur weer open maken.
op dat moment kun je dus ook niet met je sleutel de andere deuren of achterklep open maken.
je moet dan eerst de bestuurders deur weer open maken met de sleutel en dan kun je hem wel weer open maken.
dus iets( 1/8) is gewoon op slot,
helemaal horizontaal (1/4) zit die op safelock, ook als je daarna de sleutel weer verticaal zet.startonderbreker zou ik er uit halen, je hebt in de sleutel al een transponder zitten die voor het standaard startonderbreker zit.
de orginele startonderbreker zit in het motormanegement.ik heb het gaatje 1mm groter geboord als orgineel, welk boortje het is weet ik niet.
rede is dat het gaatje snel verstopt gaat zitten en dan krijg je ook rare klachten.ik heb zelf nu 2 gaskleppen die ik elk jaar even wissel en dan weer schoon maak.
moet je laten persen, nieuwe moet je er ook in laten persen.
heb het net van de week gedaan bij een auto garage.
dus breng hem weg en laat het doen, want de kans dat je het verkloot is erg groot.
groetjes jurrian
zeker heeft een astra F dat standaard, weet alleen niet vanaf welk bouwjaar, maar een 96,97,98er hebben het zeker!!
groetjes jurrian
heb gisteren mijn wiellager en wielnaaf vervangen en mijn topmounts met lagers.
vandaag probleem opgelost met terug rijden naar huis, er liep iets te bonken, bleek dat mijn linker moer op de schokdemper bij de topmount niet goed vast te zitten.
wat een gekloot met die schokdemper stang die mee draait.
verder zitten de zomerbandjes er weer op en maandag laat ik hem opnieuw uitlijnen.
morgen als ik het red is het schoonmaakdag voor de cabrio, hoef ik geen zakjes en papieren meer te grijpen met het dak los.groetjes jurrian
gaat niet goed geen plaatjes. hier een link
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060#pid1176584
hier de beschrijving van willem om hem schoon te maken.
vergeet niet het gaatje op te boren.geloof me moet je echt doen, ik heb zelf ook een x18xe.
start onderbreker vind ik heel onlogisch, astra heeft standaard al een startonderbreker in je sleutel zitten.olie pijl is goed als die bij het bovenste streepje is, is die bij de onderste dan moet er een liter bij.
hoe doe je de deuren op slot?? sleutel naar rechts tot hij vlak zit? zoja zet je hem op safelock en kun je de kofferklep en bestuurders deur niet meer openen.
sleutel iets naar rechts is een gaat die gewoon op slot.
een station staat altijd achter iets hoger op zijn wielen. misschien heb je zelfs nog hulp veren er onder zodat je hem zwaarder kan beladen.
groetjes jurrianHOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
controleer eerst eens of de bougies en bougie kabels kapot zijn.
die gaan vaker kapot als sensoren.
ik heb pas geleden mijn bougie kabel kapot gehad.
tegenwoordig liggen ze op het blok en sloeg de vonk naar mijn blok in plaats van de bougie.groetjes jurrian
zonder olie rijden is zeer slecht!!!!
je lagers kunnen het begeven of de boel kan invreten.
weet niet of je veel gereden hebt.
je olie die weg is en de koelvloeistof is weg.je radiator kapot en misschien de oliekoeler.
alhoewel ik zit te twijvelen of jouw motertype wel een olie koeler heeft.ander iets zou koppakking kunnen zijn.
mogelijk door de klap dat er iets verschoven of een bout die is afgeknapt.bij een ongeval moet je echt alles nakijken.
mijn vriendin heeft een klein kusje gegeven.
uiterlijk leek er niets aan de hand, maar wel een slang kapot.groetjes jurrian
-
AuteurBerichten