JHR

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 218)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253395

    Of Epe.
    Fearless ik heb je auto van de week nog gezien in wapenveld.

    In reactie op: knoppen verlichting #18128367

    Kachel verlichting doet het.
    Heb nu 2 schakelaars vervangen en allebij doen ze het niet.
    Morgen avond zal ik even een multimeter pakken en de lichtschakelaar los maken om te meten of er voltage op staat.

    Het zou kunnen dat de schakelaars op de sloop ook kapot zijn.

    In reactie op: knoppen verlichting #18128364

    De knoppen zelf werken wel. de verlichting gaat ook branden als die ingeschakeld is, maar het pictogram ligt niet op.
    Dus zou er iets kapot of niet aangesloten moeten wezen van de verlichting schakelaar naar die lampjes.
    Ik weet trouwens niet of die op het contact zitten of op de verlichting schakelaar.

    Ik weet wel dat er met de bedrading geknoeit is omdat ze er een carkit in gebouwd hadden.
    Z’n ouderwetse met nog een extra antenne op mijn zijruit.

    Groetjes Jurrian

    In reactie op: geen spanning op stopcontact kar #18128067

    probeer eerst eens of je massa hebt.
    Ik vermoed namelijk dat de massa weg is en dan krijg je ook dergelijke problemen.
    Dus pak een multimeter en haal de plus uit de stekker en de min ergens van een kaal stuk chassis.

    In reactie op: x20xev schokken / inhouden #17867255

    ok de nieuwe luchtmassa meter helpt niet.
    heb hem er op gezet 10 min accupool er af en daarna gestart precies het zelfde.

    heb een startkabel tussen de min van de accu naar het blok gelegt helpt ook niet.

    lambda sensor los getrokken en blijft het zelfde lopen.
    nokkenas sensor los gehaald blijft het zelfde lopen.
    krukassensor los gehaald blijft het zelfde lopen.
    remmenreiniger over de inlaat en alle vaccuum leidingen gespoten en blijft het zelfde lopen. dus geen vacuum lek.
    Brandstof drukregelaar vervangen blijft het zelfde lopen.
    Ik heb vonken op alle toeren gebieden (getest door bougie doppen 1 voor 1 er af te trekken en testbougie er in te doen.)
    Dus bobine en bougie kabels geven vonken.

    iemand nog meer tips.

    Groetjes jurrian

    In reactie op: x20xev schokken / inhouden #17867249

    gasklep heb ik weer schoon gemaakt (3000km ook al gedaan).
    Geeft geen verandering.

    hij start goed.
    stationair heel af en toe een roffel (groep A uitlaat)
    rustig gas geven loopt hij netjes voor mijn gevoel
    gas intrappen en dan drama, blok schut heftig en voelt als 3 cilinders maar kan natuurlijk ook wezen dat ze teweinig of teveel brandstof krijgen.

    Was al op zoek naar een luchtmassa meter omdat ik die ook als optie had.
    volgens mij regeld het inspuitings gebeuren tochh de
    1 luchtmassameter
    2 lambda sonde
    3 krukas sensor
    4 temperatuur sensor

    temperatuur sensors zijn goed (uitgelezen en waardes kloppen)
    krukas sensor zou die een fout code moeten geven en beter lopen als ik hem los haal. bij loshhalen net zo slecht lopen.
    nokkenas sensor net als krukassensor niet beter lopen.
    lambda en luchtmassa meter houd ik dan dus over.

    Ow en brandstof regelaar ook vervangen en helpt ook niet.
    benzine filter heb ik ook nog aan ziiten denken, maar die is ook 3000km geleden vervangen.

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062245

    ok mensen een update.
    Het slangetje waar ik niet van wist waar die naar toe ging gaat naar de klep van de secundaire lucht inlaat.
    Mijn blok heeft die niet en vandaar dat ik hem niet kon vinden.
    Bij toeval had een collega op de bouw zijn auto mee en daar zat een x18xe in en heb het dus na gelopen.

    Groetjes jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062244

    bedankt.
    Helaas heb ik er niks aan, het systeem is anders bij de astra G.

    Maar het goede nieuws is dat het motormanegement lampje uit is.
    da astra g gebruikt de zelfde inlaat nokkenastandwiel, maar de uitlaat nokkenastandwiel is anders.
    hij krijgt dan ongeveer een halve centimeter eerder zijn signaal wat dus niet klopt bij de astra f.

    Dit zal ongetwijveld komen dat ik met een sim 56.5 heb en ik meen de astra G een sim 70 als ik me goed heb laten inlichten.

    Dus nu alleen nog een astra F vinden met een x18xe of x20xev om daar de vacuum slangen volgorde te bekijken.
    Liefst in de buurt van epe, zwolle, apeldoorn, harderwijk

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062263

    Ed heel goed gezien.
    Echter is die wel aangesloten, maar heb de route van de kabel denk ik niet goed.
    Want de kabel komt er nu niet.

    OK heb de stekkers er af gehaald, nokkenas er af en hij loopt.
    krukas sensor er af en helemaal niks, 10seconde of zo geprobeerd maar helpt niet.

    dus toch mijn nokkenas wielen maar vervangen en hopen dat die dan wat doet.

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062260

    dat klopt wat je zegt, zo zit het ook bij mij maar hij gaat bij mij ook weer weg laat maar zeggen.
    dat slangetje mis ik.
    Als ik de auto aan zet zit er ook een vacuum op, dus dat klepje staat open.

    En hoe bedoel je het kan ook krukassensor zijn?
    Opcom geeft echt aan dat de nokkenas sensor de fout geeft.
    Zelfs de code is van de nokkenas sensor.
    Maar ik zal er morgen naar kijken als ik de distrubutie los gooi.

    zal ook proberen een foto te maken van de onderkant van het inlaatspruitstuk.
    dit omdat de auto verlaagt is en ik er niet onder kan komen, zonder dat hij op de krik staat.

    groetjes Jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062257

    Ok weer een update.
    Nokkenas sensor vervangen voor dezelfde vierkante stekker, nog steets nokkenassensor foutcode.
    Ronde nokkenassensor met kabelboompje gemonteerd nog steeds motorstoring.

    Morgen haal ik de oude nokkenastandwielen op van mijn oude blok en ga kijken of ik deze er weer op kan zetten.
    Distrubutie kan er dus weer af na 30km test gereden te hebben.
    Gelijk maar weer contoleren of alles nog op tijd staat.

    kan iemand me nog helpen met mijn vacuum probleem?
    Staat dat toevallig in tis 2000 of hoe dat programma ook heet.
    Kan iemand me ook uitleggen waar ik het kan downloaden en hoe het werkt.

    Groetjes jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062256

    OK hier hoe ik vermoed dat de vacuumleidingen lopen.

    We beginnen bij het gasklephuis, hier zitten 2 leidingen.

    1 gaat er naar het kleppendeksel.

    De ander gaat denk ik naar een elektrice klep die bij de bobine zit.

    vanaf daar heb ik hem nu lopen naar een onluchting gebeuren bij het pagagiers wiel.

    Dan zitten er nog 3 op de inlaat zelf.

    De 1 gaat eerst naar een soort t-stuk en dan door naar de rembekrachtiger.

    Vanaf het t-stuk gaat die dan naar de vacuum leiding van de recirculatie klep.

    Dit is de andere slang vanaf het inlaat spruitstuk.

    Die gaat naar de egr klep, maar die heb ik afgedopt omdat ik alle egr spullen er af heb gehaald.

    Dan loopt er nog 1 van de onderkant naar allerlei vermoedelijke klepjes en komt dan uit bij de klep in de inlaat (lange en korte weg luchtstroom)

    Dan komt hij hier uit, maar heb niks meer over. waar moet deze naar toe.

    Je ziet hem ziiten als je vanaf boven kijkt langs de rembekrachtiger en het blok.

    Kan iemand mij vertellen of ik ergens een fout heb gemaakt en zo ja waar of kan iemand me een schema geven hoe het er wel had uitmoeten zien.
    Alvast bedankt

    Groetjes Jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062254

    ik heb de motorkabelboom gewoon in de auto laten zitten en de sensoren met afwijkende stekkers vervangen door die van mijn oude motorblok met dus de goede stekkers.
    Aan draadjes heb ik niks gedaan, alleen stekkers los en vast geklikt.

    Maar een nieuwe nokkenas sensor is besteld, komt morgen of overmorgen binnen en gelijk vervangen.
    Bedacht me alleen dat misschien de nokkenaswiel misschien anders was waardoor de storing gekomen is.
    Blok komt namelijk uit een astra G en zit in een astra F

    groetjes jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062252

    ok de motor loopt, maar met een nokkenas sensor storing (geen of verkeerd tijdstip).
    ik heb de nokkenas sensor moeten overbouwen, omdat het blok een ronde had en mijne een vierkante aansluiting.
    had ik ook het nokkenas wiel over moeten bouwen of is bij toeval de nokkenassensor overleden?

    verder krijg ik het niet voor mekaar met de vacuum leiding.
    ben nu bezig met foto’s te uploaden en zal zometeen een foto reportage maken hoe ik ze nu heb zitten.

    Groetjes Jurrian

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062248
    JHReezigt's Astra album on Photobucket

    Het rondje is de sensor waar ik het over heb.
    ik wil graag weten waar het slangetje op moet.

    foto heb ik van google af gehaald, betere foto’s kan ik niet vinden.

    In reactie op: x20xev inlaatspruitstuk. #18062247

    Probleem is dat ik geen foto heb gemaakt omdat ik er pas 2 tel voordat de garage van een vriend van me dicht ging er achter kwam.
    Je weet wel nog net voordat je weg gaat nog even je werk bewonderen.
    Is mijn eerste ombouw en gaat best lekker.

    Maar wat zitten er veel verschillen in 2 dezelfde blokken.
    1 voorbeeld:
    bij de x18xe gaat de uilaat langs de distrubutie kant, bij de x20xev langs de versnellingsbak kant.
    gevolg weer een nieuw sport uitlaatspruitstuk kopen en aanpassen op mijn groep A uilaat.
    En dan heb ik het nog niet eens over alle sensors die ik heb moeten omwisselen.

    Groetjes jurrian

    In reactie op: Spaghetti Spruitstuk X20XEV?? #18044144

    Inderdaad, ik meen dat het een carter was van een C20xe.
    Het voordeel is wel dat de egr gelijk dicht zit.
    Wil je het werk niet controleer dan eerst hoe je originele uitlaat loopt en niet zoals wij al in de uitlaat hadden geslepen om hem helemaal groep à te maken.

    In reactie op: Spaghetti Spruitstuk X20XEV?? #18044142

    Die van hottuning heb ik onder mijn X18xe en hoop dat die volgende week op mijn andere blok (x20xev) zit.
    Houd rekening met aan welke kant die langs gaat.
    Je krijgt er 1 die onder de distributie kant gaat en orgineel gaat die langs de versnellingsbak kant.
    Tenminste bij mijn astra cabrio F.
    Bij de astra G gaat die ook langs de versnellingsbak kant.

    Ik weet niet meer welk carter niels (rally) er uit eindelijk op heeft gezet.
    hier de link naar zijn site met foto”s
    http://www.dhz-twente.nl/leveringsprogramma/uitlaat-op-maat” onclick=”window.open(this.href);return false;

    groetjes jurrian

    In reactie op: Cabrio Probleem #17892622

    ik heb geen ervaring met een G, alleen met een F cabrio, maar moet je niet eerst je handrem er op zetten.
    pas als ik mijn handrem er op zet krijgt het hydrolische motertje stroom en kan mijn dak open.

    ik heb mijn auto eigenlijk nooit op de handrem staan en had in het begin daar problemen mee en dacht dat de bedrading niet goed was.

    groetjes jurrian

    In reactie op: 3l v6 houd in b-corsa #17778289

    ploffen in de uitlaat is meestal onverbrande brandstof in de uitlaat.

    als ik jou was zou ik beginnen met bougies en bougie kabels te vernieuwen.
    als je dan toch de luchtinlaat er af hebt kijk dan gelijk de warmtewisselaar naar en bij het terug plaatsen van de inlaat een nieuwe pakking plaatsen.

    ik denk dat dan al het probleem verholpen is.

    groetjes jurrian

    In reactie op: ASTRA F vraagje #17902055

    ok zal het anders stellen is de lengte van de nieuwe pomp het zelfde, ik ga er namelijk van uit dat het een inwendige pomp is.
    als die niet even lang is maar korter kan het zijn dat de pomp nu boven de benzine zit en daarom geen benzine meer op pompt maar lucht.

    groetjes jurrian

    In reactie op: Problemen Omega y26se #17903042

    ik zou bijna zeggen de startmotor maakt te weinig toeren.
    probeer is een andere accu of de accu een nachtje aan de accu lader zetten.
    eventueel als je dikke startkabels hebt kun je dat ook proberen.

    verder kun je de startmotor nog eventueel schoon maken, misschien dat dat helpt.

    In reactie op: HELP IK GLIJ ALLE KANTE OP BEHALVE DE GOEDE :D #17905997

    ik rijd met me f cabrio met 205/40/17 goodyear eagle F1 banden en daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad met regen.
    sneeuw is een ander verhaal, dan zijn ze een ramp!!!!
    ik doe gemiddeld z’n 4 jaar mee met een setje banden en ben net begonnen met mijn 2 setje.
    moet er wel bij zeggen dat ik ook winterbanden heb dus denk dat ze ongeveer 50 tot 60duizend mee gaan.

    groetjes jurrian

    In reactie op: ASTRA F vraagje #17902051

    ok vraag 1 is welk motor blok en uit welk bouwjaar komt die.
    ik weet namelijk dat er vanaf een bepaald bouwjaar een startblokkering in het motormanagement zit.

    vraag 2 is heb je ook wat gedaan aan de benzine druk regelaar of heb je die nu vermoord door de nieuwe pomp die extra druk op bouwd?

    vraag 3 is de pomp wel het zelfde of is die kleiner waardoor die niet genoeg brandstof kan oppompen, dit kan je controleren door te vergelijken met een orginele pomp of door er meer benzine in te gooien.

    met deze informatie kunnen we je waarschijnlijk meer helpen.

    In reactie op: Opel Astra F ’92 – Piepende V-Snaar / Dynamo #17908181

    ik zeg dat willem gelijk heeft.
    heb ik ook gehad, iedere keer spannen en deed het even goed.
    nieuwe v snaar er op gezet en weer het zelfde verhaal.

    rubber was op en een ander steuntje bij de sloop gehaald en nooit geen last meer gehad.

    Groetjes jurrian

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 218)