Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mijn D zit het ook niet echt fraai en als je gaat opletten bij andere Opels en merken (Peugeot b.v.) ook niet. Het verschilt vaak zelfs al bij een hogere of lagere buitentemperatuur. Het is een heel klein beetje te ‘stellen’ door de Torx in de wielkast een stukje te lossen en opnieuw vast te zetten als je de bumper zoveel mogelijk op zijn plaats hebt. Veel zal het niet helpen.
origineel gepost door Megakabouter
Geprobeert te downloaden, maar de links waren dood. :(
Heb even op internet gesnuffeld, en kwam deze tegen:
Op-com.china.08-2010 (Multilingual)link: http://www.maishare.com/files/1DFLSVVN/
Dit is een installer met meerdere talen en keuze uit 32 of 64 bit.
Grt Sake
Hoe goed ook bedoeld kabouter (mega of plop), tis wel de bedoeling dat je jezelf ff voorsteld op dit forum alvorens iets te roepen en ws nooit meer terug te keren!
Dat is idd de enige/eerste NL en makkelijkste die er nu is. Moet je op-com wel werken natuurlijk:P
Of en hoe ik een nieuwe krijg laat ik nog wel weten:)Dead on arrival
Met dank aan ‘Droeftoeter’ is het nu duidelijk; een DOA
Het lag dus niet aan Lappie, sofware of kabel. Nu maar proberen een andere te krijgen:vertag
Inmiddels een stukje van de rand om de steker verwijderd. Gaat er nu wel makkelijker in maar verbinding maken ho maar. Defect dus:(
origineel gepost door jsgsi
Ik heb al enkele keren meegemaakt dat de op-com niet goed in de diagnosestekker zit waardoor er ook rare dingen gebeuren (alle lampjes uit etc).
Hij past er ook niet echt lekker in .Klopt, en dat komt door de buitenrand. Ik zal die er eens vanaf Dremelen :o en nog eens proberen.
Rood direct en geel als het prog opstart. Heel even knippert groen en dan gaat de boel plat (dwz alle lampjes in dash gaan uit)
USB eruit, sleutel eruit, sleutel erin en de boel brand weer.
Rara?PS Ik weet dat de leverancier hier meeleest dus… stuur ff een nieuwe op!
Vandaag eindelijk tijd gehad maar ook met de NL versie geen enkele communicatie met de ECU :swear
Bezichtiging gaat helaas op deze datum niet door aangezien de fabriek dan stil ligt:o
origineel gepost door afterburner27
hahahah, nou ik zou dat geduld niet op kunnen brengen…ik zou zelf gelijk met lappy in de auto duiken…
Maar ja, ben zelf dan ook erg ongeduldig:DGeduld is een schone zaak en hier moest ik kiezen tussen een paar dead-lines niet halen of …… een opcom voor de zoveelste keer proberen. Die opcom is er morgen ook nog, nieuwe deadlines trouwens ook:vertag
Ff tukkie maken dus maar:PIdd nog geen eerdere NL versie gevonden. En ik geef de moed niet op maar ik heb vandaag gewoon geen tijd meer helaas:)
Die NL versie net ff binnengeslurpt en het lijkt met de op-com iig te werken. Met de ECU nog geen idee, geen tijd meer vandaag:(
origineel gepost door afterburner27
ook nog even een tip, voor de mensen die dus een china klone hebben lees dit ….Hallo Community,
Für alle die ein China OP COM Obd2 CAN BUS DIAGNOSE Interface haben……
Tsja, geen idee wat je hier nu weer mee moet. Ik heb vandaag zoveel van dit soort verhalen gelezen dat ik terug verlang naar auto’s zonder computer! Die zijn er echt geweest hoor:o
Toen was je nog met een schroevendraaier, een setje voelermaatjes en een roestige spijker je auto de baas:D@ Rene, u2u verzonden
origineel gepost door afterburner27
Zou daar evenuteel wel een fotootje van kunnen maken…niet dan…Lastig om een duidelijk plaatje te maken maar wie weet :)
Vraag me ook nog af of revision a/b/c/d wat uitmaakt; voor de interface-test iig niet!

Das mooi, op maar de volgende klus:D
Andere opcom proberen zou het beste zijn maar ken helaas niemand ik de buurt die er 1 heeft. Andere Lappie heb ik al geprobeerd.
Er gebeurd wel iets.. tijdens het zoeken naar de ECU gaat het EPS lampje onregelmatig knipperen. Ik zal het nog eens proberen zonder firewall.
Wederom iedereen bedankt voor meedenken:wors
Ik heb inmiddels alle combinaties firmware (1.2, 1.33 en 1.39) en software geprobeerd en in geen van de gevallen dat de interface-test succesvol was komt er een verbinding met de ECU tot stand:cry
Volgens mij is het gewoon een DOAYip, interface test is succesvol.
Inmiddels wel wat anders ontdekt (zie foto). De 2 pootjes in het midden van de bovenste rij zijn langer dan de rest. Dat is ruim 3.2 mm. Mogelijk dat de rest dus geen contact maakt. Ik kan niet vergelijken want ik heb er maar één:) maar normaal lijkt het mij niet.

En zo ben ik dus vandaag opnieuw gaan proberen….
De soft- en firmware lijken geen probleem meer te geven maar dat is het dan wel:(
Verbinding met ECU komt er niet. Wat mij nu pas opviel (komt doordat de op-com voor de helft in het dash verdwijnt), is dat wel Rx rood oplicht, Tx geel knippert maar power niets aangeeft! Wanneer moet dat ledje branden?-edit- ding maar ff open gemaakt. Ledjes zaten ietwat verkeerd :swear Power doet het dus wel en Tx ook. Rx dus niet (groen)
Omhoog drukken en lostrekken.
Verder hetgeen Bjorn al zei, dus onder en boven even kijken naar van die zwarte spreidpluggen en wat Torx (meestal T20)De zijkanten van de bumper zitten in een soort rail. Als dus de torx die in de wielkast zitten eruit zijn, klemt het nog vast middels nokjes en uitsparingen.
Plaatje is van een Corsa D maar gelijk aan een H

Gecondoleerd, en de hele familie veel sterkte met het verlies.
Jan
origineel gepost door sw_reijnders
En je hebt toch wel de Opcom.exe bij 090714 he . . . just checkingYez…de hele handleiding netjes gevolgd dus opcom.exe naar de map met uitgepakte bestanden en de daar staande .exe vervangen. En toen werd het te donker en te nat buiten dus morgen (inmiddels vandaag) weer verder:)
Ziet er hetzelfde uit, op de achterkant staat: version 090820B
Ga er verder op studeren, meld me wel weer, thnx alvast:thumbup -
AuteurBerichten