Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nieuwe Op-Com vandaag binnengekregen. Interface-test gaf 1.33 firmware en werd direct geupdate naar 1.39. geeft de mens weer moed:D
Je zou nog even kunnen meten of de waarde van de middelste aansluiting (ws groen) zakt als je een vacuum creeert. Het beste natuurlijk met een vacuumpompje met een metertje:) Andere aansluiting bruin is massa en zwart/wit is + Volgens mij 5 V.
x14xe heeft een MAP sensor. ZIt tegen het schutboord. Kan defect zijn of het rubberen slanggetje los/gescheurd/poreus
Brandstofpomp vervangen lijkt mij overbodig.
Filters > ja en ook het pollenfiter
Remblokken nakijken op dikte
Evt. airco reinigen
Reserveband evt. wat lucht bijInsp. terugzetten
Sleutel in contact > Knop dagteller indrukken en vast houden > Na 3 sec komt er insp 0 > vast blijven houden en rempedaal intrappen > beide vast blijven houden en contact aanzetten > insp. knippert > na 10 sec. komt er insp. 30000.
Klaar :)Anders met een Op-Com terugzetten
Als je bij de dealer gewoon je beurten laat doen, kom je vanzelf in de Nationale Autopas. Maar dan nog: bij mijn VOD krijg je een eigen pagina waar je kunt inloggen en div. gegevens vind over je karretje met het verzoek evt. fouten te melden. Heb ik dus gedaan want er staat op die paag 100.000 Km teveel vermeld! Antwoord:….. kunnen we niet veranderen. Sukkels!!
Nou, met mijn Op-Com is het nog een drama. Inmiddels 10 dagen geleden bij de leverancier gemeld dat het ding het niet doet. Moest ik maar 3 foto’s opsturen. Geen idee wat je daar aan kunt zien maar gewoon maar gedaan. Melding terug dat de plaatjes waren opgestuurd naar de fabrikant (China dus) en dat die mij een nieuwe sturen. Vervolgens niets meer en nu ben ik het dus zat. Heb ik gemeld en nu moet ik het ding maar gaan opsturen!? en daarna maar hopen dat ik nog geld terug krijg. Heer Varlik zoekt het maar uit met zijn toko. Inmiddels maar voor US$ 40.- elders een nieuwe besteld dus als er iemand is die wil knutselen/experimenteren…….. U2U dan ff
– edit – Opcom inmiddels vergeven.
Staat mij bij dat in een Elektuur daar wel eens iets over heeft gestaan. Wanneer… ff geen idee helaas.
Ik houd het ff in gedachten; zit nog steeds te wachten op een nieuwe aangezien de eerste het dus niet deed.:mad:
origineel gepost door Spacejam
ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?origineel gepost door pegasusjan
Nog een vraagje tussendoor :Op het duitse forum lees ik dat er verschillende mensen
die met hun op-com gespeeld hebben nadien de regensensor niet meer werkt.Is er iemand bekent met dit probleem ??
Nee, maar ik weet wel dat ook op het Engelse Vauxhall D forum er mensen zijn die maar wat aanklooien. En als je niet weet wat je doet moet je er van afblijven. Helaas wil de één niet voor de ander onderdoen:(
Oké, duidelijk. Dan zal er wat te drastisch zijn opgeschoont:D
Nog niet maar wel met het probleem dat mensen niet even de moeite nemen zich voor te stellen :vertag
Ze kunnen en mogen kennelijk rekenen wat ze willen. Bij mij is uitlezen en de foutmelding opheffen steevast 50 Eu. Niet dus!
Geen idee, dit is toch echt DE manier. 2000 is wdb gelijk aan de B die ik had/heb uit 99.
Tis toch echt de truc, probeer het eens zo (met beleid!)
Plaatje A is voldoende.
Onderkant iets naar binnen drukken. Dan kun je ze iets verder omlaag draaien en zie je de schroeven die los moeten.
origineel gepost door Henk042
Hmmm, dan heb ik vast een probleem,
want ik heb geen autopas.Opel.de is wat informatiever dan nl;
Ich habe meinen Car Pass, Radiocode, Schlüsselcode verloren.
Da es sich bei diesen Angaben um vertrauliche Daten handelt, können diese nur gegen Vorlage eines Eigentumsnachweises und einem gültigen Ausweis bei Ihrem Opel Partner vor Ort neu beantragt werden. Gerne wird Ihnen dieser weiterhelfen.X20XEV
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 100 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 185 / 4000, 188 / 3200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 188 / 3400 (Astra G, Vectra B ab MJ99)
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Siemens Simtec 56.1, ab MJ96 Siemens Simtec 56.5, Astra G Siemens Simtec 70
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: ab Motornummer 14449586 oder 31000001 Ausgleichswellen (MJ98)
Verwendung: Astra F (F18WR/CR, AF20), Astra G (F18WR/CR, F23SR, AF20), Calibra (F18CR, F18+CR, AF20), Omega B (R25, AR25), Vectra A (F18WR/CR, F18+CR, AF20), Vectra B (F18WR/CR, F23SR, AF20)C20XE
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 110 / 6000
Drehmoment (Nm bei min-1): 196 / 4800, ab MJ93 196 / 4600
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.5, ab MJ93 Bosch Motronic M 2.8
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
Verwendung: Astra F (F20CR, F18+CR), Calibra (F20CR, F18+CR), Kadett E (F20CR), Vectra A (F18+CR, F20CR)origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door ahrend
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door ahrend
Weet iemand zo wat de Et waarde van mijn velgen is en of ik dan ook (net als droeftoeter;)) 2cm spoorverbreders kwijt kan zonder problemen.
bvd.Als het originele Vectra velgen zijn dan zou het ET43 moeten zijn. Maar wil je het zeker weten dan pak je er gewoon even eentje af en kijk je aan de binnenkant van je velg.
Even eentje af,ik weet niet wat voor weer het bij jullie is,maar hier ben ik dan tot op mijn onderbroek nat.
Licht bewolkt, hier en daar blauwe lucht en de zon begint door te komen. :jerry
Dito, 18.4 gr C. Lichte NW wind :D
Nee en bovendien werkt die 100315f die je daar kunt halen niet zonder licentie. Iig niet op mijn compu!
Zolang je rubbertjes:D of velgen nergens aanlopen is dat dus geen probleem. Een extreem verkeerde ET-waarde leidt wel tot extra belasting/slijtage op/van je wiellagers. Optimaal is de hartlijn van je wiel gelijk met die van het lager.
0 :o
Tis meer Volvo, BMW en wat Benzen.Je ziet het al bij nieuwe auto’s in de showroom en na een gevalletje aso-parkeerdrag door een …. is mijn hele achterbumper vervangen incl. de geleiderails. Tis er niet beter en niet slechter op geworden. De temperatuur heeft enige invloed; het spul heeft een rek/krimp van (+/-) 1 mm per meter bij een verschil van 10 gr. Celsius:o
Ik kan op dit moment even helemaal niets vergelijken met je ervaring aangezien ik wacht op een nieuwe. Het is wel zo dat een Tech2 meer kan dan een Op-Com
Welkom Sake, nog wel met 2 Opels tegelijk :thumbup :D
-
AuteurBerichten